Služební vůz Ds z odlitku (HO)
Napsal: pát 10 říj, 2008 4:09 pm
(Zatím bez fotek):oops:
Na burze v Praze jsem na jaře náhodou narazil na odlitek služebního vozu Ds.
Protože v HO je jinak "Dska" jen jako lept, tak jsem si jeden koupil.
Musím říci, že to byl pro mne " kulturní " šok.
Moje zkušenosti se zatím týkaly jen přestaveb továrních modelů nebo stavebnic od Máši.
Model se dodává jako odlitek skříně, rámu, vyhlídkových oken a rozsoch. Představuje druhou verzi z počátku padesátých let (s výztuhami skříně). Protože nebyly k dispozici obtisky ve verzi Ds-k, tak jsem ho stavěl bez kamen (odřízl jsem na střeše komínek).
Model se bez potřebného vybavení (ruční frézky) prakticky nedá postavit.
Vnější část skříně stačí začistit, opravit menší nedostatky při odlévání a je připravena k nástřiku. Ale spodek skříně a vnitřní část je třeba dost náročně frézovat, aby mohla dosednout na pojezd.
Ten původní jsem nepoužil, protože vůbec nevím, jak na to. Přiznám se, že přilepení rozsoch k rámu a vložení dvojkolí mezi ně moc nevěřím.
Ke zprovoznění jsem použil pojezd od Vacka. Vhodný by byl z modelů s plošinou nebo budkou. Ale ten jsem nesehnal, tak jsem ze tří pojezdů vyrobil dva ( a na další burze jsem koupil ještě jednu skříň).
Prkna na plošině jsem udělal z podlahy vozu Pao od Bramosu a zábradlí z Rajky od téhož.
Zatím nejvíce jsem se „vyvztekal“ s okny. Zkoušel jsem různé materiály – plastovou destičku z obalu od CD, různé plastové desky na spisy, bezpečnostní folii na okna apod. Nakonec jsem je ale udělal z odlitků oken pro Bmo od Bramosu. Stavba se blíží ke konci a tento týden snad budu jezdit.
(A snad dám dohromady i pár fotek).
Na burze v Praze jsem na jaře náhodou narazil na odlitek služebního vozu Ds.
Protože v HO je jinak "Dska" jen jako lept, tak jsem si jeden koupil.
Musím říci, že to byl pro mne " kulturní " šok.
Moje zkušenosti se zatím týkaly jen přestaveb továrních modelů nebo stavebnic od Máši.
Model se dodává jako odlitek skříně, rámu, vyhlídkových oken a rozsoch. Představuje druhou verzi z počátku padesátých let (s výztuhami skříně). Protože nebyly k dispozici obtisky ve verzi Ds-k, tak jsem ho stavěl bez kamen (odřízl jsem na střeše komínek).
Model se bez potřebného vybavení (ruční frézky) prakticky nedá postavit.
Vnější část skříně stačí začistit, opravit menší nedostatky při odlévání a je připravena k nástřiku. Ale spodek skříně a vnitřní část je třeba dost náročně frézovat, aby mohla dosednout na pojezd.
Ten původní jsem nepoužil, protože vůbec nevím, jak na to. Přiznám se, že přilepení rozsoch k rámu a vložení dvojkolí mezi ně moc nevěřím.
Ke zprovoznění jsem použil pojezd od Vacka. Vhodný by byl z modelů s plošinou nebo budkou. Ale ten jsem nesehnal, tak jsem ze tří pojezdů vyrobil dva ( a na další burze jsem koupil ještě jednu skříň).
Prkna na plošině jsem udělal z podlahy vozu Pao od Bramosu a zábradlí z Rajky od téhož.
Zatím nejvíce jsem se „vyvztekal“ s okny. Zkoušel jsem různé materiály – plastovou destičku z obalu od CD, různé plastové desky na spisy, bezpečnostní folii na okna apod. Nakonec jsem je ale udělal z odlitků oken pro Bmo od Bramosu. Stavba se blíží ke konci a tento týden snad budu jezdit.
(A snad dám dohromady i pár fotek).