Stránka 2 z 4

Re: 464.0

PříspěvekNapsal: úte 04 čer, 2013 9:37 am
od Michal Šuhajda
Ahoj,
jako první věc jem zvolil úpravu ojnice Dal jsem podložku na Ojniční čep a opravu mírně (na první pohled neznatelně jsem vyhnul ojnici dsdo blouku směrem ven. Pomohlo to i bez zkracování čepů a pojezd začal jezdit bez zadrhávání.
Bohužel během testů (ve chvíli, kdy jsem se radoval, že pojez jezdí tak jak má) povolilo ozubené kolo na hnací nápravě. Bylo lepené 5min. epoxydem a ten nevydržel. Takže jsem zvbytek večera strávil opětovnou rozborkou. Po odmaštění se ho pokusím přilepit zpět.
Asi zvolím jiné lepidlo (mám doma nějaký "Ceys" který má lepit všechno se vím "todo con todo") Nebo máte nějaký dobrý tip na lepidlo kov/kov, nejlépe k dostání v "běžných obchodech"?
Kolega mi oporučoval lepidlu Universum, kterým lepí rámy lokomotiv http://www.universum-lepidla.cz/produkty.html, ale nechce se mi čekat až dorazí.....

Re: 464.0

PříspěvekNapsal: úte 04 čer, 2013 9:58 am
od mizl
Michal Šuhajda píše:... ale nechce se mi čekat až dorazí.....


TOPIC: Trpělivost je výsada modelářů :mrgreen:

Nicméně já jsem s trpělivostí stejně jako ty

Michal

Re: 464.0

PříspěvekNapsal: úte 04 čer, 2013 12:38 pm
od Michal Šuhajda
Já vím, ale včera jsem svou dávku trpělivosti vyčerpal. Nejdřív ta nucená rozborka pojezdu, a protože jsem se nechtěl unáhlit, zvolil jsem alternativní práci a pustil se do světelného návěstidla.
Po úmorných bojích, kdy jsem konečně provléknul drátky stožárem a připájel první dvě ledky mi odpadly stínítka. Když jsem je konečně dostal zpět, a připájel i výztuhy zpět na místo a začal konečně dávat návěstidlo dokupy, odpadly ledky, protože se ukroutily nožičky (a už je není kam připájet). Dalo mi hodně práce abych všechno na místě nerozšlapal.
Výsledek původně téměř zkompletované návěstidlo na kusy a promrhaný večer a kus noci, nervy v háji a čtyři ledky taky. Proto bych radši smontoval ten pojezd, aby mě zas nenapadla nějaká podobně úspěšná "náhradní" práce...

Re: 464.0

PříspěvekNapsal: úte 04 čer, 2013 12:57 pm
od mizl
Plně chápu tvé rozčarování. Někdy to mám úplně stejně. Nejlepší lék je všeho nechat a dát si třeba kávu. Jak se říká - není každý den posvícení. Držím palce

Michal

Re: 464.0

PříspěvekNapsal: úte 04 čer, 2013 4:09 pm
od mlha
Michale já už jsem chtěl toho rozšlapat.....

Re: 464.0

PříspěvekNapsal: stř 05 čer, 2013 9:50 am
od Michal Šuhajda
Nakonec nedošlo na Fixceys "Todo con todo", protož postup lepení nebyl dost dobře realizovatelný - Aspoň jsem tedy nepřišel na to jak napatlat jeden díl , přetisknout, oddělit nechat odvětrat přitisknout silou). Takže došlo na jiný typ vteřiňáku (taky Ceys). Zatím drží jako čert. Při rozborce jsem též zkrátil/zbrousil matice u spojničních čepů a čepy 1. nápravy. Předtím jsem opětovně testoval samotný pojezd bez sběračů a bez převodovky. Rozjede se samovolně na klesání cca 2cm/m a už viditelně nehoupe, takže se můžu pustit do protiklik.

Re: 464.0

PříspěvekNapsal: pon 10 čer, 2013 8:45 pm
od Cermis
Ahoj Všem,

Nevím kam stím.

Děkuju za radu

Zdeněk

Re: 464.0

PříspěvekNapsal: úte 11 čer, 2013 6:09 am
od Michal Šuhajda
Něco na kotel, většina pod budku. Chce to prohlédnout fotky.

Re: 464.0

PříspěvekNapsal: úte 26 lis, 2013 10:05 pm
od Cermis
Ahoj Všem,

Pár detailu .

Re: 464.0

PříspěvekNapsal: úte 06 led, 2015 8:25 am
od Michal Šuhajda
Vánoční svátky znamenaly kromě pročítání knížek od Ježíška (Česká stavba lokomotiv 1.2. díl) i několik nočních, kdy jsem se pro změnu věnoval vozidlům. Výsledkem je menší pokrok na 464.0, kterou už pomalu připravuju na finální lak (nástřik základem na kov) pro sjednocení povrchu před tmelením a broušením, a když jsem osadil mazací lisy, nějak mi to nedalo a začal jsem dělat i pár trubiček - všechny nejsou a nebudou, ale okolo lisů není úplně prázdno. Protože nemám vhodné odpružené nárazníky, vyvinul jsem patkové odpružené nárazníky vlastní konstrukce.
No a taky jsem vytáhnul stavebnice a starý rest v podobě 4xZtr + 1xVtr začíná dostávat finální podobu.
Více fotek i s popisem najdete na
http://suhys.rajce.idnes.cz/464/
http://suhys.rajce.idnes.cz/Ztr/

Re: 464.0

PříspěvekNapsal: stř 07 led, 2015 8:37 am
od radeksindy
Mazací lis vypadá super. Těším se na další obrázky.

Vidím dobře, že lokomotiva má na čele dvoupatkové nárazníky ČSD a vzadu čtyřpatkové? Nebo je to jen umazání od cínu?
Jak budeš dodělávat vinutou pružinu do těch dvoupatkových? Pro dvoupatkový mám doma leptík, ale ještě jsem ho nezkoušel použít. Chystám se na to, za chvíli je budu potřebovat pro dokončení Be z roku 1936 (odlitek BV-model). Zkusím to popohnat a dám nějakou fotku.

Re: 464.0

PříspěvekNapsal: stř 07 led, 2015 4:30 pm
od Michal Šuhajda
Vidíš dobře, jak jsem napsal u fotky, je to chyba. Pomotal jsem podklady. Už mám připravene dvoupatkové. Pružina je jen naznačená. Je to kónická trubička, která tvoří vedení nárazníku.

Re: 464.0

PříspěvekNapsal: stř 07 led, 2015 8:08 pm
od radeksindy
Aha, už to mám. Mě se zobrazuje jen první řádek popisky, abych viděl musel jsem pousnout dolů :)

Vyrábím dvoupatkové z leptu koše, trubičku 1,2mm a točený tenký plíšek

_P1070250.JPG
_P1070250.JPG (39.75 KiB) Zobrazeno 10642 krát


a vznikne z toho toto

_P1070253.JPG
_P1070253.JPG (22.47 KiB) Zobrazeno 10642 krát

Re: 464.0

PříspěvekNapsal: stř 07 led, 2015 9:27 pm
od Cermis
Ahoj Michale,

Zde pošlu taky trochu do mlýna.

P.s. dost dobrý.

Ahoj Zdeněk

Re: 464.0

PříspěvekNapsal: stř 07 led, 2015 10:15 pm
od radeksindy
Ada: :) To je přesně ono, to leptík od VL. Můj nárazník je určen pro vozy.

Lokomotivní nárazníky měly obdélníkovou přírubu, která byla navíc přichycena k čelníku dalšími šrouby (foto z 464.053, lepší pohled nemám)

_loko.jpg
_loko.jpg (35.96 KiB) Zobrazeno 10611 krát


kdežto vozové jsou nýtovány přímo na čelník

_vuz.jpg
_vuz.jpg (20.03 KiB) Zobrazeno 10611 krát