464.0

Založte si vlastní témata a prezentuje zde stavbu vlastních modelů od A do Z. Pouze lokomotivy, vozy či stavby. Ne kolejiště.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: 464.0

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 08 led, 2015 7:37 am

Nerad musím prohlásit, že ty leptaný vypadají líp.
Já jsem si ty patky vyřezával a brousil z mosazného plechu (zbytek leptu 464.0). Plechy na čelníku jsou původní z leptu, asi mají být k trubkovým nárazníkům, ale to už řešit nebudu. stejně tak patky má lepené vteřiňákem natupo (vlastně drží na tubičce).
Po cca týdnu laborování jsem dospěl do fáze, kdy jsem nárazníky prohlásil za hotové, protože fungují a pruží a budu pokračovat se stavbou. Včera jsem osadil přední lampy (Muras+ smd) doufám, jen, že jsem si při instalaci někde neprodřel lakovanou izolaci na vlásku totiž drátku a budou fungovat - do vyzkoušení už se mi včera večer nechtělo a fotku zatím též nemám.
Už dopředu přemýšlím nad digitalizací (nejlépe včetně zvuku - od P. Smutka), Místa na dekodér je na první pohled dost, na druhý pohled už je to horší, ale stejně skončí v tendru a reprák v budce - interiér nebude - mám tam setrvačník, takže stejně do okna nacpu fíru a topiče.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: 464.0

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 11 kvě, 2015 6:49 am

Po čase jsem opět dostal chuť trochu pohnout s rozestavěnou lokomotivou.
Doplnil jsem poslední armatury na kotel. Zbývá doplnit hvězdu a uzávěr dýmnice a lokomotiva dostala finální lak. Bohužel po trošce radosti, přišel opět vztek. Pominu to, že všudypřítomný pyl se dostal i k modelu a usadil se na čerstvém laku, i přes to vypadá model celkem k světu, ovšem akorát vitríny. Bohužel přestože jsem chtěl především model pro provoz, na ježdění není.
Bohužel se mi stále nepovedlo rozumným způsobem vyřešit spojení protikliky s čepen na hnacím dvojkolí. Při testovacích jízdách (cca 10 x 1 m vpřed a vzad došlo téměř pokaždé k příčení hnacího dvojkolí. Protiklika se dostala do špatné polohy a vzpříčila dvojkoli. Většinou to vedlo k okamžitému zastavení (zaseknutí) modelu. Z následků je vizuální efekt ten nejmenší. protože pochopitelně dochází k nepřiměřenému namáhání motoru, který se přehřívá, ale nejhorší je výrazné namáhání převodů. V mám případě to vedlo až k poškození převodovky. Plastová kastle převodovky na podobné namáhání není připravena. Plastové šasí, do kterého jsou zapuštěny vruty nevydrželo a v místě zdířek pro vruty prasklo. Převodovce se oddělilo víko, které ji drží na hnací ose, skříň se mírně zdvihla a převody začaly prokluzovat. Zkrátka převodovka je na odpis a nejraději bych ji vyměnil za celokovovou.
Hlavně však musím odstranit příčinu a tou jsou ty nešťastné (nechci psát pos..é) protikliky.
Pokud budete mít nápad jak provést vhodný (pokud možno rozebíratelný) spoj protikliky a čepu budu vám nesmírně vděčný.
na závěr obrázek sestavené lokomotivy ještě před instalací dekodéru a jízdními testy.
Přílohy
20150509_181219.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: 464.0

Příspěvekod radeksindy » pon 11 kvě, 2015 8:42 am

Můžeš prosím popsat kola, čep a protikliku? Z čeho jsou vyrobeny? Je čep součástí kola nebo se a něj nějak připevňuje?
radeksindy
 
Příspěvky: 2511
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 464.0

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 11 kvě, 2015 11:18 am

Kola (Scalelink - RP 25) a pojezd jsou vidět zde:http://www.pojezdypg.cz/index.php?id=stavebnice-pojezdu-parni-lokomotivy-4640-h0
Kola mají plastové středy, ve kterých je mosazný čep v podobě šroubu. Na čep se šroubuje matice (mosaz) ve tvaru válce s osazením, která slouží jako osa pro spojnici. Po dotažení se nasadí druhá identická matka, která slouží pro ojnici a pro protikliku.
Viz neumělý obrázek.
Ve chvíli, kdy spojím matku s protiklikou napevno, protiklika má tendenci matku dotahovat/ povolovat.
Mě napadlo jediné řešení tuto matku propájet natvrdo jak s protiklikou, tak i s čepem, ale vzhledem k tomu, že to je nevratné řešení použiju jej až jako poslední možnost.
Přílohy
Kolo.jpg
Kolo.jpg (13.98 KiB) Zobrazeno 10656 krát
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: 464.0

Příspěvekod Popopo » pon 11 kvě, 2015 5:08 pm

Heftnout protikliku pájením je opravdu riskatní. Igor Zahrádka šroub čepu nahrazuje trubičkou, na kterou je protiklika už připájená a trubičku do kola zalepí.
Další možnost je šroub čepu zkrátit tak, aby v druhé matce zbyla díra se závitem a protiklika se pak přišroubuje šroubem M1.
Nebo použít matku M1, když se druhá válcová matka zkrátí.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Re: 464.0

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 12 kvě, 2015 1:48 pm

Děkuju za tip.
Zkusím to, akorát by mě zajímalo, zda nedochází k povolávání šroubu/matky. Protože mě tu originální matku protiklika (při testovacím přilepení) povolovala/dotahovala - dle směru jízdy a strany.
Mimochodem není k dispozici bytelnější převodovka (kovová) případně za kolik se dá pořídit náhradní stejná.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: 464.0

Příspěvekod vvitty » úte 12 kvě, 2015 1:54 pm

sroubky se jiste daji zajistit vterinakem, na bezne povolovani by to melo stacit...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2623
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: 464.0

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 12 kvě, 2015 3:52 pm

Nebo místo fixace vteřinárem zkus clearfix případně maskol. Zakápnutí maskolem mi pomohlo od problému s tyčema u roco hrbouna.
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: 464.0

Příspěvekod Popopo » úte 12 kvě, 2015 7:34 pm

Zajišťení vteřiňákem na odmaštěný povrch je dostatečné. Chce to mrknout, zda protiklika nemusí bojovat s nepřiměřeným odporem.
Kovová skřiň by byla bytelnější, ale odnesly by to převody se stejným celkovým výsledkem. Pro 477.0 jsem kovovou skříň vyvíjel, ale plastová vyšla ze souboje jako tišší a jednodušší.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Re: 464.0

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 18 kvě, 2015 9:48 am

Velmi mírně jsem zapracoval na dvířkách dýmnice. Ještě je na vzhledu spoustu práce (tabulky, obtisky, nástavba tendru s uhlím a úprava lávek, strojvedoucí atd.) Hraju si aspoň se vzhledem, když se mi nedaří s pojezdem.
Přílohy
20150517_200027.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: 464.0

Příspěvekod Charlie » čtv 07 led, 2016 6:48 pm

Ahoj Michale, jak máš prosím Tě do modelu zastavěná spřáhla? A jaká spřáhla jsi použil? Psal jsem ohledně spřáhel panu Cekulovi ale odpověď jsem nedostal. Děkuju.
Charlie
ČSD, H0, H0e, DCC LENZ LZV200 z ovládacího pultu a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 392
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: 464.0

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 08 led, 2016 2:58 pm

Ahoj, zatím žádná. Model není ještě kompletní. A abych pravdu řekl, už jsem se smířil s tím, že to bude nepojízdná vitrínovka.

Než abych to vzteky rozšlapal, radši ho uložím a nechám vyprchat vztek (to trvá klidně půl roku i dýl) dokud zase nemám chuť pustit se do zprovopzňování. Pak jeden večer dělám naštvu se a Ušatá jde opět k ledu. Momentálně je ve stavu , kdy čekám na náhradní díly. en, kvůli. V prosinci proběhlo zmapování škody po půlroční pauze Zjištěna totální destrukce převodovky a následně mechanické poškození části rozvodů Při snaze o opravu došlo k dalšímo poškození díky tomu, že jsem si model blbě upnul se mi podařilo ulomit pískovací potrubí a odpadla jedna kulisa. Stále nedořešena problém předstihové páky a fixování protikliky. Opravu čas od času potřebuju pojezd rozebrat do mrtě a tím pádem neůžu protikliku přilepit nebo připájet k čepu. Zase jsem ho doložil a než dorazí převodovka, budu snad mít náladu pustit se do další opravy. To je práce, která se musí dělat s klidnou hlavou a ve mně se zatím pořád vaří krev, i když na to jen pomyslím.
A na závěr poučení pro mě (dost drahé i bez stráveného času to šacuju na cca 8000,- Kč) - Pokud budu dělat další model parní lokomotivy, tak pouze na továrním pojezdu, protože zkrátka s mojí "zednickou" přesností se do podobných záležitostí jemné mechaniky už nebudu pouštět.

Tímto nechci zpochybnit kvalitu stavebnice lokomotivy ani stavebnici pojezdu od Pavla Gülicha. Přestože výhrady mám. Podle mě by součástí stavebnice pojezdu měl být i kompletní rozvod. Věřím totiž, že by PG nepustil do světa nedořešenou stavebnici a rozvod by byl uspokojivě vyřešen - (nejen ty neštěstné protikliky, ale mám napříklda problémy i s "přílišným výkyvem kulisy, která neráží do rámu a další detaily). Ovšem část PG končí , ale jeho část bohužel končí u spojnic.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: 464.0

Příspěvekod Charlie » pát 08 led, 2016 5:25 pm

No, tak teď jsi mě docela vyděsil...
ČSD, H0, H0e, DCC LENZ LZV200 z ovládacího pultu a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 392
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: 464.0

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 08 led, 2016 6:33 pm

Neboj, to že se s tím mořím, neznamená, že to nejde. Třeba jsem jenom levej. :roll: No a třeba se mi to nakonec podaří a po patřičné relaxaci začnu pětasedmu..
Teď jsem dělal prasátko a P. Gülich mi dodal hotové (sestavené) nápravy. Pojezd je hotový a jezdí parádně.
To mne také utvrzuje v přesvědčení z mminulého příspěvku, že kdyby dělal celý pojezd i s rozvodem bude to fungovat.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: 464.0

Příspěvekod Popopo » sob 09 led, 2016 1:55 pm

Michale, to, co zveřejňujete prostřednictvím svých fotek dokazuje, že "levej" teda nejste. Jsem rád, že se Vám prasátko líbí a na pojezdy snad nezanevřete. Dodávka převodovek dorazila, ozveme se s detaily.
Parní pojezdy, ať už ty moje, nebo obecně, jsou modelářská maturita a sám je mockrát odložím a čekám, až se uklidním a budu moct pokračovat. Zatím jsem ji taky nesložil... Pětasedma bude první pojezd, kde budu řešit celý pojezd jako celek, včetně válců a rozvodu, tak mi držte palce - už teď z toho mám zamotanou hlavu a to jsem teprv u kteslení rámu, podvozku a běhounu.
Rád bych jednou dospěl ke stavebnici, která se poskládá jak Lego a je to - ale takové nejsou ani opravdové mašiny...
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

PředchozíDalší

Zpět na Mám rozestavěno (máme rozestavěno)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků