Stránka 6 z 8

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: pon 11 čer, 2018 6:42 am
od ladiznet
Uchycení polí jsem udělal pomocí šroubu a matky velikosti M1 (celkem jsou 4, dvě na každé pole). Do roviny jsou pak pole srovnána pomocí ložisek (na pilíři ložiska pevná-magnety a na opěrách ložiska volná). Celá konstrukce se dá dle potřeby krásně rozložit a zase sestavit. Musím říct, že pole drží pevně a to bylo cílem :)

Obrázek

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: stř 04 črc, 2018 6:01 pm
od ladiznet
Brzo budeme jezdit po mostě :D

Obrázek

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: stř 04 črc, 2018 7:22 pm
od milan ferdián
Pánové,smekám nadále klobouk před váma :wink: .Milan

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: sob 07 črc, 2018 8:48 pm
od ladiznet
Díky Milane!

Už začínáme s terénem :)

Obrázek

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: ned 08 črc, 2018 3:33 am
od rawen
Pamatuju si dobře, že veškerý terén měl být frézovaný podle 3D modelu?
To nemá být rýpnutí - myšlenka mne tehdy zaujala a zajímá mě realizace.

Díky, Radek

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: ned 08 črc, 2018 6:15 am
od ladiznet
Boky jsou naměřené z terénu - držíme se dle jich. Vzhledem ke konstrukčnímu kompromisu mostního modulu (je pozměněna výška) jsme se rozhodli, že terén u mostu uděláme dle map, geometráku a případové studie M. Tobishe - odkaz zde : https://sketchfab.com/models/99e9dbff81 ... 26bb10b18d

a samozřejmě dobových fotografií, které nám díky podrobnému studiu odkryly další zajíavé skutečnosti ...

Myšlenka frézování terénu stále existuje (kolega se ji nechce vzdát). Vzhledem k řadě kompromisů na dřevěných modulech musíme řadu věcí naměřit a vytyčit z geometrického plánu, výšky a sklon cest naměřit v terénu - např. svah směrem od nádraží, rovina plocha kolem nádraží apod. Geodetická data chceme pak napasovat na "zbytky" míst, které by už mohly být vyfrézovány.

já osobně bych nic nefrézoval a vše bych si odměřil (spor s kolegou :) - myslím, že je to efektivnější a rychlejší metoda, než vyvíjet software a čekat další dva roky.

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: ned 08 črc, 2018 3:39 pm
od rawen
Díky za odpověď.

Radek

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: sob 27 říj, 2018 10:40 pm
od ladiznet
Obrázek

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: pát 11 led, 2019 4:31 pm
od ladiznet
Základ terénu je hotov, pole jsou stabilizovaná ... následující práce budou na mostovce.

Obrázek

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: pát 11 led, 2019 7:11 pm
od milan ferdián
Bomba,to nemá chybu.Milan

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: pát 11 led, 2019 8:07 pm
od modelarTT/TTe
Pěkné.
Jo, abych nezapomněl, jaké nápravové tlaky při sestavě jízdního řádu mám počítat? 14, nebo 16 tun? Nebo něco jiného? Neurčujme to moc nízko, protože by byla škoda, aby tam taková 324.3 neměla přechodnost....

Času na rozmyšlení zatím dost, ať mi jen pak váš odbor pro údržbu dráhy pošle služební telegram.

Ď.

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: sob 12 led, 2019 12:01 am
od UncleFardy
Ono to asi bude chtít před tím telegramem trochu diskuse :D Jde o to, že únosnost tratě se postupně zvyšovala. Pokud se budeme chtít dostat provozně až na samý konec stanice (v našem čtyřrozměrném časoprostoru teď myslím konec v čase), tak 14 tun nebude odpovídat. Navrhuji 16 tun. Odpovídalo by to lokomotivám, které tam byly povoleny.

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: sob 12 led, 2019 7:31 am
od hank
UncleFardy píše:Ono to asi bude chtít před tím telegramem trochu diskuse :D Jde o to, že únosnost tratě se postupně zvyšovala. Pokud se budeme chtít dostat provozně až na samý konec stanice (v našem čtyřrozměrném časoprostoru teď myslím konec v čase), tak 14 tun nebude odpovídat. Navrhuji 16 tun. Odpovídalo by to lokomotivám, které tam byly povoleny.


Máš pro to spolehlivé podklady? U příhradových konstrukcí bývala za Rakouska-Uherska původní únosnost mostů na hlavních tratích max. 14,5 tuny a její zvyšováni nebylo jednoduché: Zesilování hlavních nosníků, výměna nebo zahuštění výztuh a zavětrování, přenýtování, přidávání/zesilování příložek do rohových spojů apod. Řada mostů se po nástupu těžších lokomotiv směla pojíždět jen sníženou rychlostí. Jestli máš dobové TTP, najdeš to v nich; i přes povolenou nápravovou hmotnost 16 t by v nich bylo omezení rychlosti na mostě a zákaz používání těžších lokomotiv dvojmo. Kromě toho je pro únosnost mostů důležitý ještě další parametr: Zatížení na běžný metr mostní konstrukce. A ještě: Některé starší parní lokomotivy měly i při nízké nápravové hmotnosti tak "šikovnou" konstrukci, že dokázaly mosty nežádoucím způsobem rozvibrovat, což se v tabulkách přechodností taky projevovalo. To se týkalo především starých "pracháren" a "zeměplazů" bez běhounů, s nedostatečným příčným posuvem dvojkolí, s nízko položenými dlouhými kotli a s velkými převislými hmotami, ale taky kupodivu třeba lokomotiv 422.0, které se při jízdě vrtěly a leckde měly omezenou rychlost na 30 - 35 km/h.

Spousta starých příhradových mostních konstrukcí s nosností 12 t a méně se měnila už před válkou (namátkou mě napadají Nové Heřminovy, kde neměly přechodnost právě ani lok. 422.0, kvůli jejichž nasazení vzal za své krásný most typu Fischbauch už ve 30. letech), některé přeživší prodloužily život parní trakci o dlouhá léta - viz ivančický viadukt.

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: sob 12 led, 2019 12:23 pm
od UncleFardy
Děkuji Hankovi za tuto připomínku, po které už rozumím tabulce povolených lokomotiv na naší trati. U některých lokomotiv tam skutečně je uvedeno, že ne dvojmo, a jsou tam i další poznámky. Budu si muset znova prostudovat podklady, které jsme dosud shromáždili.

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: sob 12 led, 2019 4:43 pm
od ladiznet
Prosím co znamená zatížitelnost vlaku 106 C ... našel jsem tento parametr u našeho mostu v publikaci od J. Kadlece