Stránka 8 z 8

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: pon 27 kvě, 2019 6:46 am
od ladiznet
sidlo : Proschlé to již je, ale nechám to ještě tak týden. Myslím, že pak by ten matný lak zpevnil celý povrch a už by se nikdy nic neodlouplo. Možná to na nějakém kousku vyzkouším.

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: pon 27 kvě, 2019 7:02 am
od milan ferdián
ladiznet píše:sidlo : Proschlé to již je, ale nechám to ještě tak týden. Myslím, že pak by ten matný lak zpevnil celý povrch a už by se nikdy nic neodlouplo. Možná to na nějakém kousku vyzkouším.

To bych nedělal.Jak potom budeš chtít,aby ti lepidlo prosáklo při flokování statiky :?: V Kunčicích jsem toto zpevnění pomocí laku nezaznamenal.Ani moje moduly neobsahuji při statice matný lak.Něco jiného jsou budovy a stavby.
Milan

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: pon 27 kvě, 2019 7:46 am
od ladiznet
OK. Tak to nechám tak jak to je.

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: stř 08 led, 2020 1:31 pm
od ladiznet
Přátelé,

řešlili jsme s kolegy, jestli před mostem byla nějaká návěst ... např. snížení rychlosti ...

V návěstních předpisech z roku 1920 jsem ale nic nenašel - viz http://vlaky.bestsite.cz/files/navestni ... y_1920.pdf

Byla vůbec v té době před (nebo) za mostem nějaká "stálá návěst"?

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: stř 08 led, 2020 5:12 pm
od hank
ladiznet píše:Přátelé, řešlili jsme s kolegy, jestli před mostem byla nějaká návěst ... např. snížení rychlosti ... V návěstních předpisech z roku 1920 jsem ale nic nenašel - viz http://vlaky.bestsite.cz/files/navestni ... y_1920.pdf
Byla vůbec v té době před (nebo) za mostem nějaká "stálá návěst"?


Špatně jsi hledal...Jestli byla konkrétně na tomto místě, to samozřejmě nevím, ale návěstní předpisy takovou návěst už tehdy znaly. (Znaly ji btw už v roce 1913.) Najdi si na str. 24 tvého odkazu návěst č. 24 "Pomalu". Nejpozději v roce 1939 se pak na ni začala přidávat ještě obdélníková cedule s nejvyšší povolenou rychlostí - byl to vlastně první z rychlostníků, jak je známe dnes.

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 09 led, 2020 4:17 am
od Lubomír
Přikládám fotografii té návěsti z roku 1931 před ivančickým viaduktem. Nicméně ten byl ve špatném technickém stavu. Jestli byla před mostem přes Bezručovo údolí, to nevím.

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 09 led, 2020 5:51 am
od ladiznet
děkuji!

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 09 led, 2020 8:26 am
od hank
Lubomír: Oproti tehdejšímu předpisu na tvé fotce chybí to šikmé - tehdy zelené - břevno. Podobná návěst se žlutobíle pruhovaným šikmým břevnem a rychlostníkem nicméně existuje dodnes.

Radši obrázky:

1913, převzato i v r. 1918 k ČSD:

pomalu1913.jpg


1939, v březnu 1942 se zelená změnila na žlutou:

pomalu1939.jpg
pomalu1939.jpg (22.46 KiB) Zobrazeno 8923 krát


1946:

pomalu1946.jpg


Používá se dodnes, od r. 1954 se tato návěst neosvětluje a na šikmém břevně jsou žluté odrazky nebo je celé břevno z viaflexu.

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 09 led, 2020 4:04 pm
od ladiznet
Jakou výšku měla ta tyč?

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: čtv 09 led, 2020 5:40 pm
od hank
No hele co jsem našel:

Stala_navest_pomalu.JPG


Myslím, že tohle můžete použít tak, jak to je na tom obrázku.

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: pát 10 led, 2020 2:54 pm
od ladiznet
Hank : juchůů ... díky :)

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: pát 10 led, 2020 10:01 pm
od radeksindy
Lubomír: Oproti tehdejšímu předpisu na tvé fotce chybí to šikmé - tehdy zelené - břevno.

Nechybí, protože pokud na mostě byla pomalá jízda, muselo být návěstidlo se šikmým ramenem umístěno před mostem, aby lokomotiva stihla zpomalit. To znamenalo 400-700 m podle traťové rychlosti.

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

PříspěvekNapsal: pát 10 led, 2020 11:14 pm
od hank
Donutil jsi mě to přečíst si pořádně v 8 předpisech, ono se to během let měnilo. Máš pravdu, akorát že ty vzdálenosti byly ze začátku jiné.
Návěstní předpis z roku 1920 praví o návěstění snížené rychlosti toto:

pomalu6.jpg


pomalu5.jpg


pomalu4.jpg


V tom článku 7 je i vysvětlení toho rychlostníku z fotky ivančického viaduktu.

V roce 1939 se ty vzdálenosti prodloužily na 500 resp. 300 m.

Dneska se s tou návěstí zachází jako s rychlostníkem, tzn., že se dává až na to místo, odkud platí snížená rychlost, ale pak musí mít předvěstník taky se šikmým břevnem a ten se začal používat až dost pozdě, řekl bych, že až od r. 1997 nebo nejpozději 2002 (znění předpisu z r. 1997 tady mám jen po změnách z roku 2002 a tam už to tak je). Ještě v předpisu D 1 z roku 1987 se to dávalo, cituji, "na vzdálenost stanovenou pro předvěstníky". To už ta návěst ale platila jen pro nákladní vlaky (taky se tak jmenovala - návěst 152, Pomalu pro nákladní vlaky, ještě předtím, od r. 1962, měla č. 205), byla považována za přechodnou a uváděla se v SJŘ nebo písemným rozkazem.

Omlouvám se za nepřesnost, měl jsem to zafixované podle dnešních předpisů, to poslední ustanovení o umístění jako rychlostníku platí v zásadě už přes 20 let.