Donutil jsi mě to přečíst si pořádně v 8 předpisech, ono se to během let měnilo. Máš pravdu, akorát že ty vzdálenosti byly ze začátku jiné.
Návěstní předpis z roku 1920 praví o návěstění snížené rychlosti toto:
V tom článku 7 je i vysvětlení toho rychlostníku z fotky ivančického viaduktu.
V roce 1939 se ty vzdálenosti prodloužily na 500 resp. 300 m.
Dneska se s tou návěstí zachází jako s rychlostníkem, tzn., že se dává až na to místo, odkud platí snížená rychlost, ale pak musí mít předvěstník taky se šikmým břevnem a ten se začal používat až dost pozdě, řekl bych, že až od r. 1997 nebo nejpozději 2002 (znění předpisu z r. 1997 tady mám jen po změnách z roku 2002 a tam už to tak je). Ještě v předpisu D 1 z roku 1987 se to dávalo, cituji, "na vzdálenost stanovenou pro předvěstníky". To už ta návěst ale platila jen pro nákladní vlaky (taky se tak jmenovala - návěst 152, Pomalu pro nákladní vlaky, ještě předtím, od r. 1962, měla č. 205), byla považována za přechodnou a uváděla se v SJŘ nebo písemným rozkazem.
Omlouvám se za nepřesnost, měl jsem to zafixované podle dnešních předpisů, to poslední ustanovení o umístění jako rychlostníku platí v zásadě už přes 20 let.