Stránka 1 z 1

M262.0 lept KuBer

PříspěvekNapsal: ned 10 úno, 2008 4:19 pm
od mariov8
Zdravim kolegove. Započal jsem se stavbou M262.0 ze stavebnice KuBer v měřítku H0. Jde to snáze než jsem si myslel. Horší bude šasi, to bude chtít mnohem více úprav než jsem si myslel. Z toho co jsem nastudoval například od Třmínků jsem si vyvinul vlastní postupy. Mám tři páječky a dobrou výbavu pro jemnou mechaniku. Chtělo by tu ještě sadu jemnějších kleštiček. Přesto pár poznámek...

- píšou-li, že lepty vodí teplo, je to pravda a to už za pár vteřin
- dřevo hoří
- dřevo hoří a smrdí, plynová pájka bez hrotu velice opatrně
- co si dopředu desetkrát člověk nepromyslí, jednou neopraví
- pájení se nebát, je to tak pouhých 5 procent pracovního času
- z malé brusky také odlétávají kousky kovu jako z "flexy"
- pájecí kapalina je opravdu pěkné svinstvo
- jedna jediná věc je nejdůležitější, dopředu si natvarovat díly

PříspěvekNapsal: ned 10 úno, 2008 6:00 pm
od mariov8

PříspěvekNapsal: ned 10 úno, 2008 9:21 pm
od Martin HO
Mohl bys prosím přiblížit technologii stavby, zejména ohýbání radiusů čel? Předem díky.

Detaily...

PříspěvekNapsal: ned 10 úno, 2008 9:39 pm
od mariov8

Cela

PříspěvekNapsal: ned 10 úno, 2008 9:49 pm
od mariov8
Ahoj! Cela jsem ohybal v ohybacce viz obrazek. Bez jisticiho sroubku, vetsi cast karoserie musela byt ve vzduchu (bacha na zeslabeni u dvojitych dveri), kvuli schodum ktere zvysuji karoserii tak ze neprojde moji malou ohybackou. Prouzek po prouzku, vzdy jen kousicek aby zustal finalni uhel trochu otevrenejsi nez ma byt. Pak jsem jeste hranu okna zaklepal klestickamu, ona se totiz potvora ohla s ohybanym prouzkem misto aby zustala. Nastesti ma M262 svisle bocni steny, nevim co bych delal s M240 nebo s M296...

Dulezita poznamka, lept ma chybu, je myslim na fotce 34. Chybi v jednom rohu naleptane prouzky aby se lepe ohybal. Vyresil maly rezaci kotoucek, alespon trochu.

Jinak nez tradicne jsem resil pajeni. Prvni krok nakapani pajeci kapaliny (asi mam neco bez cinu, nejaka je divna, funguje jako agresivni kalafuna), druhy krok zapajeni cinem mikropajkou (jakoby bodove) a pak rozpajet (nechat roztect) plynovou pajkou bez hrotu, vlastne jako horakem do ztracena. Slo to strasne snadno, zaklad kastle se dal slozit do hodiny.

PříspěvekNapsal: ned 10 úno, 2008 10:33 pm
od stefanelmont
Zatím mám stále v " placatém stavu " . Z čeho je pojezd ?

Jirka Š

Pojezd

PříspěvekNapsal: úte 12 úno, 2008 5:49 pm
od mariov8
Pojezd bude PIKO BR185: Najel asi 500m. :-) Na M262 uz ceka ve skrini asi 13 let! :-D A na motorak staci. Problem je, ze bude to chtit (ale neni to nutne, da se pouze skratit puvodni) novy ram a urcite novy hnany podvozek, tam je diference rozvoru prilis viditelna. Hnaci je taky trochu delsi ale 43mm vs 41mm se da prezit.