Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Založte si vlastní témata a prezentuje zde stavbu vlastních modelů od A do Z. Pouze lokomotivy, vozy či stavby. Ne kolejiště.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Most přes Bezručovo údolí v Hoře sv. Šebestiána

Příspěvekod hank » pát 10 led, 2020 11:14 pm

Donutil jsi mě to přečíst si pořádně v 8 předpisech, ono se to během let měnilo. Máš pravdu, akorát že ty vzdálenosti byly ze začátku jiné.
Návěstní předpis z roku 1920 praví o návěstění snížené rychlosti toto:

pomalu6.jpg


pomalu5.jpg


pomalu4.jpg


V tom článku 7 je i vysvětlení toho rychlostníku z fotky ivančického viaduktu.

V roce 1939 se ty vzdálenosti prodloužily na 500 resp. 300 m.

Dneska se s tou návěstí zachází jako s rychlostníkem, tzn., že se dává až na to místo, odkud platí snížená rychlost, ale pak musí mít předvěstník taky se šikmým břevnem a ten se začal používat až dost pozdě, řekl bych, že až od r. 1997 nebo nejpozději 2002 (znění předpisu z r. 1997 tady mám jen po změnách z roku 2002 a tam už to tak je). Ještě v předpisu D 1 z roku 1987 se to dávalo, cituji, "na vzdálenost stanovenou pro předvěstníky". To už ta návěst ale platila jen pro nákladní vlaky (taky se tak jmenovala - návěst 152, Pomalu pro nákladní vlaky, ještě předtím, od r. 1962, měla č. 205), byla považována za přechodnou a uváděla se v SJŘ nebo písemným rozkazem.

Omlouvám se za nepřesnost, měl jsem to zafixované podle dnešních předpisů, to poslední ustanovení o umístění jako rychlostníku platí v zásadě už přes 20 let.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 3574
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Předchozí

Zpět na Mám rozestavěno (máme rozestavěno)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník