ES Pečky staršie vagony

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

ES Pečky staršie vagony

Příspěvekod A2C » ned 16 srp, 2015 10:29 am

Začnem tým že som neodolal a z predajne Elsikor v Žiline som zakúpil vo výpredaji za 50% cenu štyri vagóniky z 3 epochy
jedná sa o Ce (limitka 50ks), Cey, Ci4 (limitka 50ks), Ca (limitka 50ks). A keďže na internete som o nich nenašiel skoro nič. Spíšem pár postrehov sem.

V prvom rade som si vedomí faktu že vagóniky ležali cca 10-15 rokov na sklade v predajni, a technológia výroby je platná tej dobe, takže spomeniem, nebudem porovnávať so súčasnosťou, pretože novú produkciu ani nemám.

Všetky vagóniky sú celoplastové z resinových odliatkov doplnené na strechách kovovými zábradliami, kovovými dvojkoliami (trocha šmajdavými a zaoxidovanými na čo som ale bol vopred upozornený a už sú okartáčované) a ložiskami v domčekoch, škoda že sú navrtané od oka takže dvojkolia nie sú kolmo na smer jazdy. Niekedy je to až zarážajúce, ale jazdiť to jazdí, nemá zmyseľ to ďalej riešiť :)
Čo ma ale zarazilo, bol fakt že rozsochy sú odliate z resinu, a ten sa časom zdeformoval takže Ce, vlastne dvojkolia v sebe ani neudržali, vypadli. Musel som ich prihnúť ale hups zlomil som ich na oboch stranách, takže sa pekne lepilo, čo už, riziká starých modelov :)

Keď som ich vzal do ruky, zdali sa mi byť ľahké, čo mi potvrdila aj digitálna váha,
Ce - 53g (15,5cm)
Cey -65g (17,5cm)
Ci4 - 52g (15,5cm)
Ca - 80g (22cm)
Podľa normy rád, ale dovažujem vagóny na cca 5g na 1cm dĺžky cez nárazníky, vtedy sa mi zdá že vagóny sú optimálne dovážené a majú podľa môjho názoru najlepšie jazdné vlastnosti.
Teda teraz majú moje vagóny
Ce - 79g
Cey - 89g
Ci4 - 74g
Ca - 108g

Dováženie nebolo žiadnym problémom nakoľko vnútri nie sú žiadne sedačky, a sú pekne striekané na čiernu matnú farbu.
Problémom, ale bolo že karoséria bola prilepená k rámu ktorý sa naviac skladal z dvoch resinových odliatkov ktoré sa mi pri Ci4 a Ce, naviac odlepili. Problémom bolo jednoducho vypáčiť spodky vagónov od skrine, nakoľko sa celá skriňa skladá z resinových dosiek, viete si predstaviť, že spoje začali v rohoch skrine praskať. Našťastie náter je prevedený veľmi kvalitne a tak po zalepení prasklín nie je vidno žiadne medzery. Škoda že to museli lepiť, nemuseli by nastať tieto situácie. Po dovážení som skrine nelepil a držia veľmi dobre i bez lepidla.

Pri rozlepení som si mohol dôkladne prezrieť aj kinematiky, tie sú riešené dvoma šachtami ktoré sú spolu previazané gumičkou.
Čo je dosť divné riešenie keď tú karosériu zalepili.
Ešte by som rád vyzdvihol peknú štruktúru odliatkov, tú malú krupičku ktorá sa mi pekne spája s týmto typom vagónov (proste mi to k tomu pasuje, aj keď v reály som tie vagóny nikdy nevidel)
Čo by som ale vytkol sú okná aj keď sú pekne orámované sú odliate a nie tlakovo odlievané takže cez nich nič moc vidieť nie je aj keď sú číre, proste skreslujú.
Rád by som ešte pochválil náter, je veľmi pekne prevedení na malosériový model.
Až teda na fakt že sa model najskôr zlepil bez náter a následne striekal takže je vidno nedostreknuté miesta a súčasne na kovových podvozkoch Ca sa farba vôbec nevie udržať keď mi na to kvapol olej na ložiská farba zliezla.

Fotky som pridal na rajce.
http://a2c.rajce.idnes.cz/ES_Pecky_H0/
ČSD ep.IIa,IIb, a III + čo sa mi páči hlavne ŽSR do 1999. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1251
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník