Stránka 1 z 2

Parní lokomotiva 377 ČSD Tillig (TT)

PříspěvekNapsal: úte 24 úno, 2015 7:35 am
od Trainmaniak
Dobrý den vespolek. Byla mi zapůjčena loko 377 Tillig pro zpracování recenze. Výsledek mého snažení je ke zhlédnutí zde: http://www.trainmania.info/clanky.html#377_tillig. Dokument obsahuje 18 fotografií.

377-17.JPG

377-18.jpg

Re: Parní lokomotiva 377 ČSD Tillig

PříspěvekNapsal: stř 25 úno, 2015 9:17 pm
od jamik22
Kde jsi našel ke stažení český návod? Asi špatně hledám, ale na webu u Tiliga jsme našel jen německý

Re: Parní lokomotiva 377 ČSD Tillig

PříspěvekNapsal: stř 25 úno, 2015 9:32 pm
od olik
Na stankach IT vlaky , taky jsem ho hledal..

Re: Parní lokomotiva 377 ČSD Tillig

PříspěvekNapsal: čtv 26 úno, 2015 11:14 am
od Trainmaniak
Anebo u TTmodeláře na konci průvodního textu: http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... ct_id=5580

Re: Parní lokomotiva 377 ČSD Tillig

PříspěvekNapsal: čtv 26 úno, 2015 5:32 pm
od Jacek
Dovolím si doplnit krátkým videem.
https://www.youtube.com/watch?v=QTeQ1CywhAE

Model je to pěkný, mě se občas zadrhnou dvojkolí, mašinka je lehká.

Re: Parní lokomotiva 377 ČSD Tillig

PříspěvekNapsal: sob 28 úno, 2015 6:09 am
od lisacik
jamik22 píše:Kde jsi našel ke stažení český návod? Asi špatně hledám, ale na webu u Tiliga jsme našel jen německý

Cesky navod pripravil DS a ma ho na stranke http://www.modelyasport.cz/navody.html.
Uz si ani nepamatam, kedy bol pri tilligovych masinkach lokalizovany navod.
Velka vdaka za tento navod DS.
Lisko

Re: Parní lokomotiva 377 ČSD Tillig

PříspěvekNapsal: pon 02 bře, 2015 7:42 pm
od nalini
Dodávat český manuál k výrobku je zákonnou povinností prodejce ...
http://www.coi.cz/cz/pro-podnikatele/informace-pro-prodejce/informacni-povinnosti-prodejce/
Prodejce by rád český manuál zákazníkovi předal, ale pokud mu ho nedodá výrobce, tak to má těžké ... přitom jsou tam někdy zásadní informace například v oblasti DCC. Takže si u výrobků v ceně řádově tisíců nebo i desetitisíců dohledáváte informace všude možně, kde to jde ... smutná to situace na našem "malém českém písečku". Dovedete si toto představit v nějakém jiném na trhu běžném oboru? Třeba TV, ledničky, pračky, drobné elektrospotřebiče a jiné zboží ... ? Pokud bych byl prodejce, minimálně bych si připravil nějaký "univerzál" v češtině, který bych přibalil ke každému modelu. Například Tillig upozorňuje v každém manuálu k mašině, že napětí DCC centrály je třeba nastavit na max 14V. Kdo to čte, kdo to ví? Přitom nejrozšířenější základní centrály ROCO "pálí" 18 - 20V a regulovat se to ani nedá ... to je překročení až o 40%. Že pak nějaká mašina minimálně "hřeje" nebo odejde dekodér? A zákazník se jenom diví ...

Re: Parní lokomotiva 377 ČSD Tillig

PříspěvekNapsal: pon 02 bře, 2015 10:38 pm
od Jacek
nalini píše:Například Tillig upozorňuje v každém manuálu k mašině, že napětí DCC centrály je třeba nastavit na max 14V. Kdo to čte, kdo to ví? Přitom nejrozšířenější základní centrály ROCO "pálí" 18 - 20V a regulovat se to ani nedá ... to je překročení až o 40%. Že pak nějaká mašina minimálně "hřeje" nebo odejde dekodér? A zákazník se jenom diví ...

Přesně. A pak se diví všichni a hledají příčinu odpálených dekodérů třeba v "destruktivních" zvucích...

Re: Parní lokomotiva 377 ČSD Tillig

PříspěvekNapsal: úte 03 bře, 2015 10:28 am
od lisacik
Jacek píše:
nalini píše:Například Tillig upozorňuje v každém manuálu k mašině, že napětí DCC centrály je třeba nastavit na max 14V. Kdo to čte, kdo to ví? Přitom nejrozšířenější základní centrály ROCO "pálí" 18 - 20V a regulovat se to ani nedá ... to je překročení až o 40%. Že pak nějaká mašina minimálně "hřeje" nebo odejde dekodér? A zákazník se jenom diví ...

Přesně. A pak se diví všichni a hledají příčinu odpálených dekodérů třeba v "destruktivních" zvucích...


... Tillig upozorňuje v každém manuálu k mašině, že napětí DCC centrály je třeba nastavit na max 14V.... ale to som v manuale od DS http://www.modelyasport.cz/navody.html nenasiel. Existuje este nejaky iny navod pre 377 kde je napisane tych max 14V pre DCC?

Re: Parní lokomotiva 377 ČSD Tillig

PříspěvekNapsal: úte 03 bře, 2015 12:02 pm
od nalini
lisacik: Máš pravdu, konkrétně u 377 jsem tuto komunikaci v manuálu rovněž nenašel. Jinak ale opravdu u všeho, co doma mám, je v manuálu toto:

"Bitte prüfen Sie vor Inbetriebnahme der Lok die Spannung an Ihrer Digitalzentrale. Für den Betrieb von Fahrzeugen der Spurweiten TT, H0, H0e und H0m wird eine Digitalspannung von max. 14 Volt empfohlen. Höhere Spannungen führen zu einem höheren Verschleiß der Motoren. Decoderdefekte (durch Überlast), die durch diese Ursache entstehen, fallen nicht unter die Gewährleistung."

Zkopírováno například z manuálu 455 ČSD nebo Taurus v sekci Digitalisierung volně dostupných na stránkách Tillig:
http://www.tillig.com/dateien/Produkte/TTModellbahnen/Lokomotiven/Dampflokomotiven/02179_02170_BR86_2014_05_22_S1-2.pdf
http://www.tillig.com/dateien/Produkte/TTModellbahnen/Lokomotiven/Elektrolokomotiven/04950_51_52_53_54_56_62_ES64_2014_04_14_S1-3.pdf
Tím jsem už ale hodně odbočil od původního tématu, za což se omlouvám. Chtěl jsem to celé uvést jako příklad toho, jak by byl český manuál prospěšný.
I třeba jenom nějaký obecný vztahující se na celou skupinu modelů. Výrobce tam prostě uvádí informace, které z nějakého důvodu považuje za důležité.
Jinak 377 ČSD je nádherný a velmi povedený kousek :)

Re: Parní lokomotiva 377 ČSD Tillig

PříspěvekNapsal: stř 04 bře, 2015 1:19 am
od lisacik
nalini píše: ...Jinak 377 ČSD je nádherný a velmi povedený kousek :)

S tym sa neda nic ine, ako len suhlasit.

Re: Parní lokomotiva 377 ČSD Tillig

PříspěvekNapsal: pon 13 dub, 2015 7:09 pm
od brzda
Lokomotíva je parádna, detaily vyvedené, jazdným vlastnostiam ( čo sa týka plynulosti jazdy ) nie je čo vytknúť. Akurát má jeden nedostatok a to prekĺzavanie spriahnutých kolies. Kto si myslí, že po zabehnutí sa tento problém odstráni, bude sklamaný, neodstráni. Čiastočne sa eliminuje, ale neodstráni. Vlastná mašina je ľahká a len ťažko prekonáva mŕtvy bod rozvodov kolies a dtto na tendri sa netočia stredné kolá. Čelné osvetlenie je v poriadku, osvetlenie na tendri je viac menej symbolické, dá sa skôr tušiť, ako vidieť. Výrobca na to upozorňuje, ale neviem, či to takto má byť na modely za 250€. Aj napriek tomu, že sa mi mašina páči, zvažujem jej reklamáciu pre uvedené jazdné nedostatky, ktoré sú konštrukčného charakteru. Prerábať sa mi to fakt za tie prachy moc nechce.

Re: Parní lokomotiva 377 ČSD Tillig

PříspěvekNapsal: úte 14 dub, 2015 4:47 am
od Trainmaniak
Reklamace v tomto případě asi znamená vzdát se modelu, protože Tebou zmíněné problémy budou pravděpodobně vlastnostmi každého kusu. Výměna nic nevyřeší. Roco dalo na BR 44 na jedno ze spřažených dvojkolí bandáže, aby zabránilo prokluzu. Přeci jenom pětikolák je pětikolák. Já jsem byl nucen dodatečně poopravit recenzi na 377, neb při "ostrých" jízdách v provozu na koleišti, když ji kamarád přinesl, se žel znovu občas to blokování projevilo také. A to už má holka celkem dlouhé zajíždění za sebou. Jedna příčina bude asi rozhraní v kotli = menší závaží. Otázkou je, zda je loko opravdu namazána všude, kde se udává, viz obrázek. Zkusil to někdo prověřit? Já ji aktuálně k dispozici nemám, ale mrknu na to, až se mi dostane do paciček. :)

377-udrzba.PNG

Re: Parní lokomotiva 377 ČSD Tillig

PříspěvekNapsal: úte 14 dub, 2015 1:36 pm
od brzda
Povestná nemecká precíznosť už je dávno niekde inde, takže to bolo prvé, po čom som hneď vyštartoval. Ono ani nebolo moc treba čakať, lebo lokomotíva už počas zábehu tak po hodine a pol jazdy začala vydávať vŕzgavé zvuky, takže kontrola nastala. Raz už som mal tú česť s mašinami fy. Kuehn, kde boli z 5 ks. dve úplne suché ( 3 x 372 a 2x 211 - z každej po jednom kuse v rovnakom nákupe - prejavilo sa to veľmi rozdielnymi jazdnými rýchlosťami, kde nepremazané neboli schopné dosiahnuť modelové rýchlosti skutočných strojov - po premazaní sa tento problém ihneď stratil ), tak som ju decentne premazal, skontroloval ojnice aj chod rozvodov, idú relatívne ľahko, ale na prekonanie mŕtveho bodu dajakú adhéziu potrebujú. Skúšal som odmastiť koľaje špec. pre 377 Tillig, odmastiť kolesá loko, ale výsledok je stále rovnaký. Niektoré miesta pojazdu boli síce suché, ale ani po premazaní nedošlo k zmene. Testy som vykonal na koľajive aj Tillig, aj Kuehn, ale podstata a výsledok sú rovnaké. Takže záver? Buď bandáže alebo dovážiť loko, pretože ako je vyššie uvedené, reklamácia by prebehla vrátením modelu, lebo toto nie je nedostatok jedného kusa, ale ako som písal, konštrukčný.

Re: Parní lokomotiva 377 ČSD Tillig

PříspěvekNapsal: pát 18 pro, 2015 4:14 pm
od pantany
no pri cene 250€ a miestami na eshopoch aj viac by clovek povedal ze za take prachy uz bude model tip top, a bezproblemove, vynikajuce jazdne vlastnosti - ziadne zadrhavanie dvojkoli a pod. a ono to tak nie je. zacinam mam pocit ze aj tu sa uz zacina praca flakat.