Stránka 1 z 2

Pao Bramos

PříspěvekNapsal: stř 03 pro, 2014 7:39 pm
od milancsd
Vzhledově pěkné vagony s podvozky které nejedou. Nevíte někdo jak je upravit , aby jezdily ?
Kolečka jsem vyměnil, ale nepomohlo to.

Re: Pao Bramos

PříspěvekNapsal: stř 03 pro, 2014 8:54 pm
od Sandy
milancsd píše:Vzhledově pěkné vagony s podvozky které nejedou. Nevíte někdo jak je upravit , aby jezdily ?
Kolečka jsem vyměnil, ale nepomohlo to.

Co to znamená: "Kolečka jsem vyměnil?"
Způsobů nápravy je několik:
Nejjednodušší je použít dvojkolí s délkou osy 23,8 mm (Kleinmodelbahn).
Nebo použít ložiska Romford http://www.bankovi.cz/.
Nebo jen prohloubit uložení dvojkolí v podvozku.

Re: Pao Bramos

PříspěvekNapsal: čtv 04 pro, 2014 8:19 pm
od milancsd
Puvodní nápravy jsem vyměnil za jiné .

Re: Pao Bramos

PříspěvekNapsal: čtv 04 pro, 2014 9:25 pm
od Sandy
milancsd píše:Puvodní nápravy jsem vyměnil za jiné .

Změř délku osičky. Standartně bývají 24,5 mm. Do podvozků Bramos jsou nejlepší dvojkolí s osou 23,8 mm. Pak není potřeba na běžné ježdění žadná úprava.
Dvojkolí se dají koupit na burze v Praze (20.12.2014). Jedno stojí 18.- Kč.
Nebo je třeba prohloubit uložení. Běžný vrtáček není moc vhodný. Lepší jsou hodinářské frézy.

Re: Pao Bramos

PříspěvekNapsal: stř 10 pro, 2014 10:57 pm
od mnitka
Taky jsem na tento problém narazil. Jednoduché řešení jsem popsal zde http://www.mnitka.com/podvozek-26-2-8-bramos-drobna-upava-a-patina/ .

Re: Pao Bramos

PříspěvekNapsal: čtv 11 pro, 2014 5:45 am
od A2C
Rovnaký problém som riešil aj na mojej Sas-ke, bohužiaľ zmačknutie nestačilo, jediné čo pomohlo bolo obrúsenie vnútorných výstuží smerujúcich k koncom masiek na minimálnu hrúbku, resp odbrúsenie, potom podvozok nebol tak napružený a krásne jazdí.

Re: Pao Bramos

PříspěvekNapsal: čtv 11 pro, 2014 10:08 pm
od Barbucha
Měl jsem jeden osobní patrák Bramos a ve srovnání s Piko to bylo něco šíleného. Okamžitě to šlo z domu, protože to nejezdilo, skříň byla měkká a kroutila se a kinematiky fungovaly na heslo, které nebylo k vozu přiloženo. Mám v krabici dva plošiňáky a zatím se je bojím postavit na koleje.

Re: Pao Bramos

PříspěvekNapsal: ned 14 pro, 2014 8:20 pm
od mnitka
A2C píše:Rovnaký problém som riešil aj na mojej Sas-ke, bohužiaľ zmačknutie nestačilo, jediné čo pomohlo bolo obrúsenie vnútorných výstuží smerujúcich k koncom masiek na minimálnu hrúbku, resp odbrúsenie, potom podvozok nebol tak napružený a krásne jazdí.



Stisknout je třeba poměrně razantně. O problému jsem hovořil přímo s výrobcem, ten mi doporučil podvozek s nasazenými nápravani poklepat gumovou palicí.

Re: Pao Bramos

PříspěvekNapsal: ned 14 pro, 2014 8:44 pm
od Barbucha
Bóže. Proč to nepoklepával přímo výrobce? Ještě by se dalo s tím skočit do Borgesky pod buchar. V jedný hale pár mají a poskakuje tam celá hala, když jsou v chodu. Třeba by to klaplo. :roll:

Re: Pao Bramos

PříspěvekNapsal: ned 14 pro, 2014 8:48 pm
od mnitka
Předpokádám, že problém se týká pouze podvozků ze stavebnic. Hotové modely se snad prodávají s podvozky náležitě ošetřenými :wink: .

Re: Pao Bramos

PříspěvekNapsal: ned 21 pro, 2014 8:58 pm
od milancsd
Mám od Bramosu asi 5 ruzných vagonu a mizerně jezdí všechny. Budu je muset upravit.
Nejedná se o stavebnice , ale o hotové vozy.

Re: Pao Bramos

PříspěvekNapsal: ned 21 pro, 2014 10:41 pm
od Barbucha
No, dej si panáka, než to postavíš na koleje. Bramos už ke mě domů nesmí, naštěstí jejich produkce DDR snad skončila, tak se mě to přestalo týkat. Ty podvozky fakt nechápu, možná to časem nějak vylepšili, ale to co jsem měl já, to nedělalo ani Piko v dobách plastových koleček.

Re: Pao Bramos

PříspěvekNapsal: čtv 25 pro, 2014 4:22 pm
od alik
milancsd píše:Vzhledově pěkné vagony s podvozky které nejedou. Nevíte někdo jak je upravit , aby jezdily ?
Kolečka jsem vyměnil, ale nepomohlo to.

Můžete prosím upřesnit, za jakých podmínek vám "nejedou" - oblouk nebo typ kolejiva atp. Já mám od Bramosu snad všechny typy (max 2 roky staré), a jezdí bez problémů i na R365 Fleischmann (není to sice tak lehký chod, jako třeba u vagonů Roco). Je fakt, že při postrku byl problém s jejich originál spřáhly, to vagony vykolejovaly. Po výměně za krátká spřáhla FLM je i postrk bez problémů.

Re: Pao Bramos

PříspěvekNapsal: čtv 25 pro, 2014 4:59 pm
od Barbucha
alik píše:… a jezdí bez problémů …, že při postrku byl problém s jejich originál spřáhly.

To že vagony nejdou sunout s originálními spřáhly bych se neodvážil tvrdit, že jezdí bez problémů. Už toto je celkem slušný problém nebo ne? Výrobce ani nevyzkouší, jak to jezdí? Nevím jak bych provozoval soupravu pater s řídícím vozem? Zlaté Piko a za míň peněz. To jsem sunul do oblouku 410 mm a přes spoustu výhybek skryťáku bez zaváhání a byly to čtyři vozy. Oblouk 420 mm do kopce taky bez problémů. Bramos vyletěl při prvním náznaku tlaku na kinematiku s Roco KKK. Na svahu 1 ‰ stál, Piko odjely.

Re: Pao Bramos

PříspěvekNapsal: úte 18 srp, 2015 8:41 pm
od milancsd
alik píše:
milancsd píše:Vzhledově pěkné vagony s podvozky které nejedou. Nevíte někdo jak je upravit , aby jezdily ?
Kolečka jsem vyměnil, ale nepomohlo to.

Můžete prosím upřesnit, za jakých podmínek vám "nejedou" - oblouk nebo typ kolejiva atp. Já mám od Bramosu snad všechny typy (max 2 roky staré), a jezdí bez problémů i na R365 Fleischmann (není to sice tak lehký chod, jako třeba u vagonů Roco). Je fakt, že při postrku byl problém s jejich originál spřáhly, to vagony vykolejovaly. Po výměně za krátká spřáhla FLM je i postrk bez problémů.


Oblouky mám v HO cca 380- 440 mm , kolejivo Tillig . Vagony Rocco, Piko a Tillig projedou celé kolejiště bez problému. Bramos má prostě nekvalitní podvozky a musí se upravit .
Také mi připadá ,že by vagony Bramos mohly být více dovážené.