Pao Bramos

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Pao Bramos

Příspěvekod A2C » úte 18 srp, 2015 9:50 pm

Bramos nič neupraví ani neopraví :)
Treba to spraviť svojpomocne :)
môžem dať fotky ako ich mám upravené ja a jazdia ako po masle ;)
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1668
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Pao Bramos

Příspěvekod Sandy » pát 21 srp, 2015 6:46 am

To: milancsd . Cože taková prodleva? To bylo osm měsíců trápení?

Jinak, milí mladí přátelé, jaké si představujete jízdní vlastnosti vozů. Psal jsem to tady již několikrát. Mám asi padesát vozů od Bramose nebo postavených z jejich komponent. Provozuji je částečně na plechovém kolejivu, které obsahuje i notoricky známého angličana. Nemám s nimi nejmenší problém Spřáhla používám ta od Kleinmodelbahn.
Pokud jde o patra Bramos, tak mám dvě z doby, kdy ještě fungovala prodejna v Bartolomějské ulici v Praze. Možná, že teď je kvalita horší. Jsem s nimi tak spokojen, že jsem do každého vrazil pětistovku a pořídil si osvětlení....
Sandy
 
Příspěvky: 1485
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Pao Bramos

Příspěvekod A2C » pát 21 srp, 2015 7:13 pm

Ja nemám 50 modelov od Bramosa ale len 5, napriek tomu Pao, Sasky a Rajky sa budú v mojej zbierke množiť.
Budem ich ale musieť upraviť aby jazdili úplne ako po masle, inak sa zadrhávajú, vyskakujú v protioblúkoch, neprejdú menšími oblúkmi ako R420, no v každom prípade toto sa dá upraviť a jazdia bez problémov.
Bohužiaľ sa všetky tieto úpravy nedajú robiť na poschoďákoch od Bramosu a tak vyskočia v oblúkoch pod 420 :(
Ale keďže mám už poschoďáky od Rivarossi, moc ma to netrápi :) A keby sa objavili prvom nátere u ČSD tak ich vezmem od Piko
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1668
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Pao Bramos

Příspěvekod Martin70 » sob 14 kvě, 2016 9:21 am

Pánové, tak i já se podělím o zkušenosti začínajícího majitele s nákladními vagónky Bramos Uacs(Raj). Zakoupil jsem celkem 5ks od dvou dodavatelů. Myslím si, že budou všechny +/ nákladní cibulové vagóny na tom stejně. Z této sady "jezdí" dobře tedy tak na trojku jen jeden. Zkusil jsem u jednoho vozu tlak z boku na soukolí dle rady, ponechání napružením povysunutého soukolí přes noc. Žádné zlepšení se nedostavilo. Vagony jsou jakoby zabrzděné z výroby! Problém bude v plastovém dílu uložení. Už zbývá akorát výměna za soukolí s kratšíma osičkami, což je tak 120,-Kč na čtyřnápravový vagon. Nenašel jsem levnější volbu. Ze začátku tu někdo psal, že ani to nepomohlo, akorát nevím zda se měnilo za kratší osičky.
Navíc jak jsem se v jednom zkušebním vagónu vrtal, tak začala vypadávat kinematika.
Ještě mám kotlový Zagks(Ra) a ten celkem jezdí. Oproti jedinému vagonu Roco co mám doma je to však tak o dvě třídy horší. Roco na sebemenším sklonu odjede, Bramos stěží nebo se hned zastaví na kousku roviny. A to musí být počáteční sklon daleko vyšší. Prostě velký valivý odpor. Navíc zase cisterna trpí značným výkyvem do stran, jakoby kolébání. Zvláštní dost! Musím ještě dodat, že nemám kolejiště a vagony jsem nezkoušel v reálu a zapojené za lokomotivou. Jen na rovné flexi koleji. To by se teprve ukázalo na zkutečném kolejišti.
Patrák Bramos jsem viděl, nepřesvědčil mě provedením a po přečtení předchozích příspěvků si nedělám iluze o jeho jízdních vlastnostech. Tuším, že čím delší vagón, tím musí být lépe proveden a to u Bramosu asi často kulhá. Nečekal jsem slávu s Rajkami, ale jeví se mě tyto modely tak spíše jako polotovary na předělání, nebo jako kulisa na odstavnou kolej. Stačily by plastové kolečka a cena tak 399,-Kč. Nepamatuji z dětství, žádný nový vagón, který by tak mizerně jezdil. 30 let jsem modely nesledoval.
P.S. Ještě dotaz podobného rázu. Máte někdo zkušenosti s jízdními vlastnostmi 6osých kontejnerových vagónů Roco či A.C.M.E. Délka je 39cm s kloubem uprostřed. Mám tedy dotaz jak se chová na menších obloucích a výhybkách. Jde složený rozdělit na dva kusy nebo je to nerozebíratelný jeden kus? Kontejnery jsou sundat a vyměňovat? Díky předem za vaše postřehy. 8)
Začátečník a obdivovatel H0, nyní bez kolejiště. Hledám informace a uvidím zda se pustím do stavby.
Uživatelský avatar
Martin70
 
Příspěvky: 351
Registrován: sob 19 bře, 2016 9:07 am
Bydliště: Zlín

Re: Pao Bramos

Příspěvekod Martin70 » ned 15 kvě, 2016 7:25 am

Tak jsem zkušebně vagony Bramos - 5x Raj a 1x kotlák včera prohnal po oválu na podlaze, jen volně sestavené. Kolejivo Peco Code 100 radius oblouků 496mm. Nemám plnohodnotné kolejiště, tedy nebyly instalovány ani žádné vyhybky. Zkoušel jsem zároveň i nově zakoupené lokomotivy Roco. (konečně, jezdí bez problémů)
Poznatky jsou následující. Jeden z vagónů občas v zatáčce "písknul" - vrznutí dvoukolí. To je jen snad detail. Co jsem však zaznamenal při tlačení lokomotivou byl fakt nevrácení se kinematiky se spřáhlem zpět do roviny. V zatáčce se zasekly nárazníky na sobě a bylo to. Nejel jsem naplno. Jednou vypadl vagón i při rychlejší jízdě dopředu, jen drhl, naštěstí se nepřevrátil. Jízdní vlastnosti vagónů jsou tedy podle mě "průměrné". Jde tedy o to zda mám vyzkoušet zakoupení nových soukolí a užší oskou. Zda to pomůže, když můžou zbobit i kinematiky....
Je možné, že můj test byl ovlivněn volně položeným kolejivem, neupevněným k podkladu jako na postaveném kolejišti.
Začátečník a obdivovatel H0, nyní bez kolejiště. Hledám informace a uvidím zda se pustím do stavby.
Uživatelský avatar
Martin70
 
Příspěvky: 351
Registrován: sob 19 bře, 2016 9:07 am
Bydliště: Zlín

Předchozí

Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků