modely Hobby

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod kvasha » sob 05 dub, 2008 2:14 pm

George V. píše:No ono u těch "nových" modelů, které nemají hroty usazeny v kovu, čvachtá lecos (Y rychlíkáče HO Tillig by mohly vyprávět...), ale když se to postaví na koleje, tak je to OK. Navíc vzhledem k velkému rozvoru je tady jistý "stupeň volnosti" žádoucí.


hmm, hodně podobný je to u spousty Electrotrenů, modely vypadají fantasticky, ale jízní vlastnosti bohužel nic moc :-(
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod George V. » pon 07 dub, 2008 8:39 am

Tak jsem poprvé testoval vůz Lgns na okruhu a musím konstatovat, že jeho jízdní vlastnosti jsou výborné. Vzhledem k rozvoru i lepší, než třeba vozu Tbis (ROCO), který má i při krapet menším rozvoru dvojkolí uložena v podvozku typu "Rybák". Projíždění oblouku 360mm i výhybek naprosto bez problémů bez ohledu na místo v soupravě. Dvojkolí mají opravdu jistou vůli, ale daleko menší, než např. rychlíkové vozy Tillig, které jsem mimochodem také testoval a to v pětivozové soupravě.

A musím konstatovat, že mne jejich jízdní vlastnosti dost zklamaly. 5-ti vozovou soupravu nelze např. tlačit ani po rovině do oblouku 425mm. Vždy minimálně jeden vůz vypadne jednou nápravou. Staré vozy Schicht byly co se týká jízdních vlastností daleko lepší. Stejně tak Hobby 4-n osobní vozy PIKO a ROCO (1:100), které na svém zkušebním okruhu provozuji běžně v šestivozové soupravě a není problém.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod George V. » pon 01 zář, 2008 10:33 am

Tak jsem tady z další recenzí lokomotivy kategorie HOBBY z dílny firmy PIKO. Můj lokomotivní park se rozrostl o další exemplář, a to o výrobcem dlouho avizovaný model lokomotivy Am843 SBB Cargo (Vossloh G1700).

Model v sobě nezapře rysy kategorie Hobby a jeho provedení hodnotím krapet hůře než starší model Hercules téhož výrobce. Centrálně v robustním kovovém rámu uložený motor (bez setrvačníku, zřejmě čínské výroby) pohání prostřednictvím kardanových hřídelů běžného provedení dvě převodovky v podvozcích. Poháněny jsou všechna dvojkolí, vždy jedno kolo vnitřní nápravy je opatřeno bandáží. Profil kola je plný a "brzdový kotouč" je na něm jen natištěn, stejně jako na jiných Hobby modelech PIKO. Provedení nátisku je ovšem mnohem horší, než třeba u Herculese. Výrobci se jej totiž nepodaří vždy správně vystředit, takže některá kola působí dojmem, že mají střed mimo ložiskový domek. Spřáhlo nemá KKK a je umístěno na čelech podvozků (jako např. u BR290 Roco).

Výlisky kapoty i kabiny jsou poměrně dobré, ovšem některé detaily jsou dost zjednodušeny, např. houkačky na střeše. Zábradlí na ochozech je kupodivu celkem vkusně vyrobeno z měkkého plastu a má přijatelnou tloušťku. Nástřik modelu je proveden vcelku slušně, dojem kazí pouze kabina, která je ponechána v barvě modrého plastu a tudíž nesedí její odstín s kapotami. Potisk je čitelný, překvapením je pěkné provedení typového štítku na kabině. Tříbodové osvětlení je jen bílé a je provedno pomocí SMD LED velmi příjemného, takřka žárovkového odstínu a světlovodů. Přepíná se podle směru jízdy, rozsvěcuje se při velmi nízkém napětí, ovšem stává se, že občas problikne i osvětlení vzadu.

Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a po krátkém záběhu je lokomotiva i poměrně tichá. Dobře projíždí i malé oblouky R358. Co překvapí je její nemodelová rychlost. Je velmi rychlá, při 12V se odhadem její přepočtená rychlost může blížit 200km/h. To je ovšem daň za univerzálně řešené převodovky HOBBY lokomotiv PIKO. Na druhou stranu se s ní dá jezdit i velmi velmi pomalu, což naznačuje poměrně precizní provedení převodovek.

A co na závěr? Asi to nejzajímavější. Rozvor podvozku činí něco málo přes 27 mm, což model předurčuje pro případné přestavby na modely lokomotiv ČKD. Vyřešit je ovšem potřeba její kola, byť mají průměr něco přes 11mm, jejich plný profil asi nikoho nezaujme. Řešením by pak mohlo být použít dvojkolí z jiných modelů PIKO (ovšem při podobně řešené převodovce), např. nových BB 66000, SP42, nebo možná i BR218...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod kvasha » pon 01 zář, 2008 5:40 pm

taky jsem měl švýcarské Am-ko v ruce vč. možnosti zkoušky jízdních vlastností. Myslím, že model si opravdu na nic nehraje. Bohužel, nepřesvědčily mě jízdní vlastnosti. Hlavně velké rychlostní skoky, neumožňující téměř plynulý rozjezd. ...
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod George V. » pon 01 zář, 2008 8:14 pm

...tak toho jsem si moc nevšiml. Rozjezd se dá udělat vcelku plynule. Ovšem od třípólového motoru bez setrvačníku a při zpřevodování do rychla nelze očekávat zázraky, nicméně se model rozjíždí mnohem lépe, než mnohé staré modely, např. BR 118.

Model si opravdu na nic nehraje, ovšem jeho cena poněkud neodpovídá realitě. Stačí srovnat třeba s BR204 od Roca...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod kvasha » pon 01 zář, 2008 8:49 pm

George V. píše:...tak toho jsem si moc nevšiml. Rozjezd se dá udělat vcelku plynule. Ovšem od třípólového motoru bez setrvačníku a při zpřevodování do rychla nelze očekávat zázraky, nicméně se model rozjíždí mnohem lépe, než mnohé staré modely, např. BR 118.

Model si opravdu na nic nehraje, ovšem jeho cena poněkud neodpovídá realitě. Stačí srovnat třeba s BR204 od Roca...


Pokud máš na mysli, jen mírně podprůměrný model loko za solidní cenu, tak s tím mohu souhlasit. Ovšem můj názor byl/je takový, že jsem si raději 2.000 CZK připlatil a koupil stejný model od Trixe s několikanásobně lepšími jízdními vlastnostmi. Nevím jestli jsi měl možnost zkusit ovládat na digitálu pomocí stupňů rozjezdů. Moje pokusy odpovídaly zhruba následujícímu: (základem je 100% výkonu na 28 st. rychlosti)

1.st.: cukavý rozjezd
2.st.: cukavý rozjezd
3.st.: cukavý rozjezd
4.st.: konečně trochu plynulá jízda
5.st.: skok odpovídající zhruba 8.st. u ostatních loko
6.-9.st: žádná změna v rychlosti
10.st.: skok odpovídající tak 14.st. u ostatních loko
10.-15.st.: žádná znatelná změna rychlosti
mezi 16.-20.st. změny rychlosti odpovídají 2-3 st. u normální loko (tady to bylo při opakovaných pokusech opravdu různé)
od 21.st. de-facto maximální rychlost. Jakýkoliv vyšší stupeň na ovladači neměl u loko žádnou odezvu.

Loko byla osazená v první řadě pokusů dekodérem LENZ Silver Direct. Ve druhé sadě pokusů; pak Lenz Gold vč. Power 1. Vždy s továrním nastavením. Třetí série pokusů už byla s nastavením dekodéru. Zkoušel jsem měnit CV50 od hodnoty 0 do 4. Hodnoty 0,1,2 bez rozdílů (to je asi dané ne příliš kvalitním motorkem), s hodnotou 3 a 4 nejela vůbec.

Nůžky v plynulosti jízdy se ještě více rozevírají při jízdě do 3,5 st. stoupání. Tady se naplno projevuje zpřevodování "do rychla". Do 5.st. se mašina ani nehne a při 6.st. opět vypálí rychlostí odpovídající cca 8.st. Zajímavé bylo, že při cca 10 pokusech se mašina chovala naprosto stejně. Vždy vypálila při 6.st.

Závěrem upozorním, že pozorování/experiment byl určitě trochu zkreslen nutností projíždět oblouky. Nemám tak dlouhou rovnou kolej :-), ale podmínky byly stejné i pro neHobby modely.

Ostatními lokomotivami myslím např. právě model od Trixe nebo třeba Sergeje od Roca. Část pokusu mám event. na videokameře, je tedy možné část "testu" vidět.
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod George V. » úte 02 zář, 2008 5:16 am

Zatím jezdím jenom analogově, a tam ta loko vcelku vyhovuje. Jinak tebou popsané problémy na digitálu zřejmě budou platit pro všechny HOBBY PIKO mašinky. Ono s tím zpřevodováním to nemusí být tak horký, možná by stačilo vyměnit motorek za nějaký pětipól třeba od Roca. Tyhle HOBBY mašiny mají velmi malý odběr. Já svůj "testovací okruh" napájím HOBBY ovladačem od PIKA, který je dost měkký a při jízdě PIKO mašin je zdaleka nejnižší pokles napětí. Ovladač na max dá přes 12V. Naopak, když jezdím něčím od Roca, tak je to pod 12V, "nejhorší" je asi 745. Z toho mi vyplývá, že ten pikáckej motorek nemá nějaký extra moment a tudíž ta rychlost vyplývá spíše z jeho vysokých otáček. Co jsem si kdysi dávno v dětství hrál s "buzením" ss elektromotorů, tak mi to tak vycházelo - silné buzení (hodně magnetů) - nízké otáčky, velká síla, malé buzení - malá síla, vysoké otáčky.

Jinak ta cena Am 843 mi připadá poněkud přemrštěná (byť jsem ji kupoval mnohem levněji, než se běžně prodává) - srovnej BR 204 (110, 745...) - 5-ti pól, setrvačník, KKK, červené koncové osvětlení, cena 1890,-

P.S. Nemáš nějaký odkaz na on-line katalog Trixe?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod George V. » stř 10 zář, 2008 9:02 am

Nikdo nic? Žádnej on-line katalog Trixe?

Kolega kvasha tady vychvaluje Trixe, ale co jsem měl zatím možnost najít na netu, tak jejich Hercules (výroba Siemens) jezdí na podvozcích z BR185 od Bombardiera, a to zřejmě včetně větších kol, což je teda hooodně velkej přestřel. Jsou to sice jenom fotky (a víme jak je to občas s věrností fotek v katalozích), ale... Máte někdo doma Herculese od Trixe/Marklina? Rád bych si to konečně ujasnil...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod kvasha » čtv 11 zář, 2008 9:08 pm

tak zkus www.trix.de :-)

vychvaluje je asi silné slovo. Každopádně ve srovnání Piko vs Trix si myslím, že Trix je několikanásobně kvalitnější. Hodnotím, to pro mne důležité: jízdní vlastnosti a kvalitu zpracování.

Mám 2 ks Hercula od Roca a jednoho od Trixe (OBB - 2016-082-0). Není to ale hobby verze. Ano, potvrzuji, kola jsou většího průměru. Z čeho je podvozek, jsem nesrovnával. Jízdní vlastnosti však plně srovnatelné.

tak asi tak :-)
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod George V. » pát 12 zář, 2008 7:35 am

A provedení podvozků je stejný? Má ten Trix viditelný sekundární vypružení, resp. je prolomení postranic podvozků v místě sekundárního vypružení až k ložiskovým domkům? To Roco je udělaný správně, u něj se mi akorát nelíbí provedení pluhů. U špičkového modelu by pluhy snad neměly být součástí podvozků. To už se dneska snad nedělá ani u TT-čka. V tomhle se mi naopak víc líbí to PIKO, byť nemá KKK. Zkus sem, prosím, hodit nějakou foto toho Trixe.

P.S. Tak v tom tvém katalogu Trixe jsem zatím nic lepšího neviděl, všechny Herculesy tam vyobrazené mají podvozky ze 185-ky. To jim nemůžou dát aspoň podvozky z Tauruse, když ho taky dělají?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod kvasha » ned 14 zář, 2008 2:49 pm

George V. píše:A provedení podvozků je stejný? Má ten Trix viditelný sekundární vypružení, resp. je prolomení postranic podvozků v místě sekundárního vypružení až k ložiskovým domkům? To Roco je udělaný správně, u něj se mi akorát nelíbí provedení pluhů. U špičkového modelu by pluhy snad neměly být součástí podvozků. To už se dneska snad nedělá ani u TT-čka. V tomhle se mi naopak víc líbí to PIKO, byť nemá KKK. Zkus sem, prosím, hodit nějakou foto toho Trixe.

P.S. Tak v tom tvém katalogu Trixe jsem zatím nic lepšího neviděl, všechny Herculesy tam vyobrazené mají podvozky ze 185-ky. To jim nemůžou dát aspoň podvozky z Tauruse, když ho taky dělají?


přikládám fotky podvozků:
model Trix:
Obrázek

model Roco:
Obrázek

ještě přikládám odkazy na větší fotky ve velkém makru (3087 x 2592 px, vel: cca 3,5 MB):

http://vlacky.kvasha.net/pic/hercules_rozdil_podvozky/dsc_0046.jpg
http://vlacky.kvasha.net/pic/hercules_rozdil_podvozky/dsc_0047.jpg

pokud budeš chtít ještě nějaké foto, napiš
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod George V. » ned 14 zář, 2008 9:13 pm

Dík, tyhle fotky mi naprosto stačí. U toho Trixe jsou to opravdu podvozky ze 185-ky včetně velkejch kol. Takže nejen na obrázku, ale i ve skutečnosti. Hanba Trixu! Já mám tedy raději model sice s trochu horšíma jízdníma vlastnostma, ale věrný ORIGINÁLU. Ten Trix je teda hodně velký Hobby. Třeba jenom to provedení stupaček... Zlatý PIKO.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod kvasha » pon 15 zář, 2008 11:50 am

George V. píše:Já mám tedy raději model sice s trochu horšíma jízdníma vlastnostma, ale věrný ORIGINÁLU.


to je OK, já zase požadaji lepší jízdu :-)
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod Jarda » pon 15 zář, 2008 7:40 pm

Já osobně považuji Trix za absolutní špičku. Líbí se mi, že modely jsou z kovu. To znamená perfektní jízdní (trakční) vlastnosti a "odolnost" při používání. Například u Herkulesu od Roca jsem lepil stupačky ihned po vyjmutí s krabičky. :cry:

To u Trixe (Na rozdíl od Roca) absolutně nehrozí, a že mám ve sbírce modelů zhruba 20 Trixích lokomotiv. :wink:

Ovšem uznávám, že pro "počítače nýtů" může být provedení některých detailů u Trixe zásadní problém :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Jarda
 
Příspěvky: 83
Registrován: pát 20 dub, 2007 6:19 pm
Bydliště: Český Brod

Příspěvekod George V. » úte 16 zář, 2008 4:17 am

Nejsem počítač nýtů, zjednodušené detaily mi nevadí, ale pokud má model podvozky a kola z úplně jiné mašiny, je to pro mne zásadní problém... Když už mám zaplatit pár tisíc za model, chci aby byl maximálně věrný. Kdybych si chtěl jenom jezdit, koupím si mašinku Tomáše...
Naposledy upravil George V. dne stř 17 zář, 2008 9:14 am, celkově upraveno 1
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

PředchozíDalší

Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků