od George V. » čtv 07 kvě, 2009 11:01 pm
Ještě se vrátím k hobby modelům Am843/G1700 od PIKA. Včera mi přišel model lokomotivy G1700 v provedení LTE s označením 2070.001 (tento stroj zajíždí spolu s Herculesem 2016.903 na Slovensko do Žiaru nad Hronom). A musím před firmou PIKO smeknout. Přesto že jsou lokomotivy Am843 a G 1700 na první pohled k nerozeznání, takže by výrobce v klidu mohl použít jednu formu a nikdo by nemohl nic namítat(vždyť se jedná o hobby model, kde jsou běžně tolerovány i větší boty), výrobce přesto obě řady v modelu odlišil. Řada Am843 má stanoviště strojvedoucího vlevo a tudíž dveře na ochoz vpravo s čímž souvisí i umístění komínu výfuku více vpravo. Řada G1700 má stanoviště strojvedoucího vpravo a dveře kabiny na ochoz vlevo a stejně tak posunutý komín výfuku více vlevo. A tak je to i v modelu. Ještě větším překvením je však i provedení rámu. Řada G1700 má větší nádrž než Am843. I tento detail model respektuje! Dále se stroje liší i provedením zábradlí nad čelníky i osvětlením. A to je, bohužel, jedna ze slabin modelu. Na mém modelu chyběl světlovod horního reflektoru. PIKO se bohužel nijak nesnažilo tento světlovod zajistit proti vypadnutí, takže jsem málem ztratil i reflektor na druhé straně. Takže jestli si někdo hodláte pořídit tento model, tak bacha na to. Zkontrolovat a hned světlovod přilepit!
P.S. Potisk kol, znázorňující brzdové kotouče, se ani po roce výroby modelu nepodařilo zlepšit...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně