stoupa píše:Nevím jestli to máš originál DCC od Brawy nebo po dosazeni dekodéru. Já koupil analog a po digitalizaci mám F1 osvětlení stanoviště strojvedoucího,F2 to samé druhá strana a interiér rozsvítit nejde.Pravděpodobně má dekodér málo funkcí. Stejně je to u Krakonoše ET 89.
Našel jsem na příčinu problému s nefunkčním vnitřním osvětlením. Mám teď ještě motorák Rivarossi 2374 (5047 ÖBB) a u něho se objevil úplně stejný problém. Rozebráním a měřením jsem zjistil následující: (Jen připomínám - dekodér je s rozhraním MTC 21 pin.)
První zkoušený dekodér LENZ Silver21+, se kterým vnitřní osvětlení jako s jediným co mám funguje, má AUX3 a AUX4 logické. Ověřeno měřením v modelu, napětí AUX1 a AUX2 v klidu cca 16V, při aktivaci 0V, AUX3 a asi i AUX4 v klidu cca 0V, při aktivaci cca 4,8 V. Zkoumáním plošného spoje toho Riva 2374 jsem zjistil, že na něm je na AUX3 připojený odpor a spínací tranzistor, který v podstatě mění typ výstupu na stejný co má dekodér na AUX1 a AUX2. Tj, tento LENZ nemá všechny výstupy stejné. Verze rozhraní MTC je dle NEM 660 správně. M262.1 od Brawy bude mít v sobě zřejmě něco podobného.
Druhý zkoušený dekodér Zimo MX631D má dle měření a popisu všechny výstupy spínané proti zemi. Tj. osvětlení v tomto případě fungovat bez úpravy plošného spoje nemůže. Tj. nesplňuje normu NEM 660. Typy výstupů odpovídají zřejmě normě NMRA.
ESU dekodér nemám kdyspozici, ale pokud se chová podle normy a AUX3 (a AUX4) má logické, tak vnitřní osvětlení funguje jak má.
Ruda