Stránka 1 z 1

Dotaz - zkušenosti s plechovým obložení soukolí TT

PříspěvekNapsal: čtv 13 zář, 2012 7:48 pm
od Jarda H.
Chici se zeptat někoho, kdo má praktické zkušenosti z použití plechového obložení soukolí (výrobek f. LOCO, viz zde ...
http://www.loco.cz/Fotky/doplnky/8826_Oblozeni_kol.jpg ) ?! Použil je někdo na svých modelech pro obyčejné domácí (občasné) ježdění, jak často jsou vozy přibližně provozovány apod. ? Něco podobného má i PIKO na svých modelech, ale už provedením je to hrozný - viz zkušenost Trainmaniaka, http://www.trainmania.info/vozy.html#ssyms cca 7. článek v pořadí - "Kontejnerový vůz DR firmy Piko (20.12.2011)" !! Tak špatné provedení u LOCO plechů neočekávám, ale rád bych znal nějaké praktické zkušenosti.
Prosím doporučení na instalaci ložisek PEHO sem nepište, já se ptám jen na plechové obložení :D Díky za info !

Re: Dotaz - zkušenosti s plechovým obložení soukolí TT

PříspěvekNapsal: čtv 13 zář, 2012 7:54 pm
od badliner
Tak Loco to samo používá u vozů, které ještě nemají ložiska Peho....

Re: Dotaz - zkušenosti s plechovým obložení soukolí TT

PříspěvekNapsal: čtv 13 zář, 2012 8:03 pm
od TTmili
Jardo, s úspěchem (ale také se zkrácenými dvojkolími LOCO s roztečí osičky 17,8mm) používám například na Ut od Detailu. Buď po mírným zbroušení spodku vagónu jde použít celý plech, nebo já to řešil odříznutím potřebného kousku. Aplikace na místo pak byla alá PEHO, ale bez vrtání. Dost přemýšlím i o použití v Gbgs aspol od ES-Pečky kde jsou občas díry tak mimo střed ložiskového domku, že vyvrtat díru pro PEHO by znamenalo zničení rozsochy.

Re: Dotaz - zkušenosti s plechovým obložení soukolí TT

PříspěvekNapsal: pát 14 zář, 2012 6:28 am
od Jarda H.
Děkuji pánové ! Petře, díky za tento postřeh a zkušenost. Něco takového jsem si představoval :D jen jsem potřeboval znát skutečnost, info od někoho, kdo to použil a používá .....

Re: Dotaz - zkušenosti s plechovým obložení soukolí TT

PříspěvekNapsal: úte 18 zář, 2012 7:38 pm
od Ossi
Tato plechová obložení jsou použil při stavbě vozů Be, Bi, Ds ze stavebnic od bývalých LPH Jičín. Vybrousil jsem v rozsochách drážky na šířku pásku s jamkou ložiska. Z celého obložení jsem použil boky, které jsem vlepil gelovým vteřiňákem do vybroušené drážky. Jelikož hodlám vozy osvětlit, využil jsem plechových ložisek k vyvedení proudu z náprav. Na ložiska jsem přiletoval odštípnuté vývody z radiosoučástek, podlahu vozu provrtal milimetrovým vrtákem a vývody protáhl podlahou. Obdobně jako to má ve svých vozech vyřešené Schirmer. Doporučuji použít oboustranně izolované nápravy. Řešení je vidět na fotkách. K osvětlení použiji teple bílých SMD LEDek, u žlutých mi připadalo jako by byl salon osvětlen sodíkovými uličními výbojkami.