PIKO BR55 hobby

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

PIKO BR55 hobby

Příspěvekod juroH0 » sob 06 říj, 2007 5:16 am

mate niekto nejake skusenosti s tymto modelom?? :) http://piko.de/produkt_db/check.php?pag ... 3&id=57552
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Yarda » pon 15 říj, 2007 2:10 pm

BR55 v různých provedeních (mj. i ČSD 427.05) je jedna z nejrozšířenějších parních loko od PIKA. Vyrábí se už jistě 40 let, model patřil už tehdy k těm propracovanějším s mnoha ručně dosazovanými díly. Kladně by se dalo hodnotit to, že má zachovaný průhled pod kotlem, naopak mínus za motor v kuchyni (i když tohle už u současné produkce neplatí - motor v tendru). Já mám 2 kousky (ČSD a zelenou B), jízdní vlastnosti mají průměrné, ráda vypadává na výhybkách, asi protože nemá běhoun. Je relativně lehká, takže tažnou silou nevyniká. Spíš je možné jí využít k přestavbě na ř.434, i když průměr kol a rozvor spřažených náprav je větší než u 434. Na druhou stranu je to jeden z mála modelů parních loko, jejichž předloha prokazatelně jezdila u ČSD, i když jen krátce po válce a to ještě jen na posunu.
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod berdyx » úte 16 říj, 2007 11:04 am

Yarda píše:BR55 v různých provedeních (mj. i ČSD 427.05) je jedna z nejrozšířenějších parních loko od PIKA. Vyrábí se už jistě 40 let, model patřil už tehdy k těm propracovanějším s mnoha ručně dosazovanými díly. Kladně by se dalo hodnotit to, že má zachovaný průhled pod kotlem, naopak mínus za motor v kuchyni (i když tohle už u současné produkce neplatí - motor v tendru). Já mám 2 kousky (ČSD a zelenou B), jízdní vlastnosti mají průměrné, ráda vypadává na výhybkách, asi protože nemá běhoun. Je relativně lehká, takže tažnou silou nevyniká. Spíš je možné jí využít k přestavbě na ř.434, i když průměr kol a rozvor spřažených náprav je větší než u 434. Na druhou stranu je to jeden z mála modelů parních loko, jejichž předloha prokazatelně jezdila u ČSD, i když jen krátce po válce a to ještě jen na posunu.


Co se tíče modelu BR 55 od PIKA, představeného jako Hobby model, jsou tyto informace trochu mylné. Tato řada u ČSD existovala od 20. let, kdy byly nakoupeny jako býv. pruská řada 7.1 a 7.2 z válečné kořisti, nebo zařazeny přímo z těch, co tu zbyly po 1.sv. válce a byly označeny řadou 413.0, inv. č. 01-95 (viz Encyklopedie železnice, Parní lokomotivy, 2. díl,http://sweb.cz/corona-books/ ) Model vypadá úplně jinak, než původní Piko BR55 (427.05). Test modelu proběhl mj. v Eisenbahn Kurieru 9/2006 (viz http://www.piko.de/d/wir_ueber_uns/presse/Testberichte_2006/ek09/index.php?navid=89 )
Co se týká kol, tak jejich průměr by měl odpovídat 1250mm ve skutečnosti.
Existuje i v české verzi http://piko.de./produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=3&parent_id=4&child_id=3&id=57552
V poměru cena / kvalita poměrně slušný model...
berdyx
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát 17 srp, 2007 7:32 am

Příspěvekod juroH0 » stř 30 led, 2008 5:58 pm

dakijem pekne za dopovede :D a mam este taku otazku: mate niekto nejake skusenosti s 434 od kleinbahn? jazdne vlastnosti a pod. :D http://juroh0.rajce.idnes.cz/loko/#434,1.jpg
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Zippich » pát 01 úno, 2008 8:29 am

Tak, tak. Jedná se o dvě naprosto odlišné pruské lokomotivy. Modernější G8.1 s Heusingerovým rozvodem u nás jezdila jen 2 roky po 2.sv.válce jako řada 427 a to pouze v počtu 2 kusů, z nichž přeznačená byla jen jediná. Naproti tomu G7.1 a G7.2 u nás jezdily jako řada 413 již po 1.sv.válce v počtu 95 kusů, jak píše Berdyx. Měly jen vnitřní Allan-Trickův rozvod. Model odpovídá řadě G7.1, ale před válkou u nás jezdily jen stroje s písečníky před i za parním dómem. Pro stroj do 2.epochy je třeba tedy jeden písečník doplnit. Verze ČSD od výrobce je však označena číslem 413.097 do 3.epochy, což odpovídá kořistnímu stroji, který přišel až po 2.válce a písečník měl skutečně jen vzadu. Přesto, že je model výrobcem označen jako hobby, jedná se o věrný model s dobrými užitnými vlastnostmi a výborným poměrem cena/hodnota.
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod Zippich » pát 01 úno, 2008 8:38 am

juroH0 píše:dakijem pekne za dopovede :D a mam este taku otazku: mate niekto nejake skusenosti s 434 od kleinbahn? jazdne vlastnosti a pod. :D http://juroh0.rajce.idnes.cz/loko/#434,1.jpg


434.1 Kleinbahn? Neodpovídá rozměr budky. V modelu je příliš dlouhá, aby se do ní vešel levný a nekvalitní motor. Jízdní vlastnosti všech parních lokomotiv Kleinbahn jsou naprosto katastrofální. Nedoporučuji.
Kup si tentýž stroj od Kleinmodellbahn http://www.kleinmb.at/homepage.htm. Věrný model, pojezd hlučnější ale dobrý, motor v tendru a převod kardanem i do lokomotivy. Kleinmodellbahn je třeba chápat spíš jako malosériového výrobce, který ale vyrábí naše původní rakousko-české předlohy v různých verzích. Při koupi je ale lepší si z nabízených kusů vybrat...
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod juroH0 » pát 01 úno, 2008 9:52 am

Zippich píše:
juroH0 píše:dakijem pekne za dopovede :D a mam este taku otazku: mate niekto nejake skusenosti s 434 od kleinbahn? jazdne vlastnosti a pod. :D http://juroh0.rajce.idnes.cz/loko/#434,1.jpg


434.1 Kleinbahn? Neodpovídá rozměr budky. V modelu je příliš dlouhá, aby se do ní vešel levný a nekvalitní motor. Jízdní vlastnosti všech parních lokomotiv Kleinbahn jsou naprosto katastrofální. Nedoporučuji.
Kup si tentýž stroj od Kleinmodellbahn http://www.kleinmb.at/homepage.htm. Věrný model, pojezd hlučnější ale dobrý, motor v tendru a převod kardanem i do lokomotivy. Kleinmodellbahn je třeba chápat spíš jako malosériového výrobce, který ale vyrábí naše původní rakousko-české předlohy v různých verzích. Při koupi je ale lepší si z nabízených kusů vybrat...


dik velmi pekne za odpoved cize radsej ju nebrat :D a keby som chcel 434.2 tak aky pojazd by bol vhodny?
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: PIKO BR55 hobby

Příspěvekod marwin » pát 01 úno, 2008 12:03 pm

juroH0 píše:mate niekto nejake skusenosti s tymto modelom?? :) http://piko.de/produkt_db/check.php?pag ... 3&id=57552


jak pisou kolegove. Je to opravdu pekny model. Jeden doma mam, je prestaveny na 413.086 tzn. prehozeny pisecnik dopredu+ dodelana madla a nejake trubky.
Za ty penize jasna koupe. Hodi se max do 3. epochy. 086 dojezdila tusim v roce 1968.
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod marwin » pát 01 úno, 2008 12:09 pm

juroH0 píše:
Zippich píše:
juroH0 píše:dakijem pekne za dopovede :D a mam este taku otazku: mate niekto nejake skusenosti s 434 od kleinbahn? jazdne vlastnosti a pod. :D http://juroh0.rajce.idnes.cz/loko/#434,1.jpg


434.1 Kleinbahn? Neodpovídá rozměr budky. V modelu je příliš dlouhá, aby se do ní vešel levný a nekvalitní motor. Jízdní vlastnosti všech parních lokomotiv Kleinbahn jsou naprosto katastrofální. Nedoporučuji.
Kup si tentýž stroj od Kleinmodellbahn http://www.kleinmb.at/homepage.htm. Věrný model, pojezd hlučnější ale dobrý, motor v tendru a převod kardanem i do lokomotivy. Kleinmodellbahn je třeba chápat spíš jako malosériového výrobce, který ale vyrábí naše původní rakousko-české předlohy v různých verzích. Při koupi je ale lepší si z nabízených kusů vybrat...


dik velmi pekne za odpoved cize radsej ju nebrat :D a keby som chcel 434.2 tak aky pojazd by bol vhodny?


no urcite modely od kleinbahnu nebrat, jsou to vyhozene penize....
No oldschool modelari ho stavi z stare BR55 od PIKA. Ciz dela pro tudle masinku odlitek. !!!!POZOR!!!! tato masina je natazena => rozmerove neodpovida realite, je to jako velky bratr ctyrkolaka. Nemluve o velkych okolcich, strasidelnych rozvodech, spatnych jizdnich vlastnostech......
Lepsi je si koupit 434.0 (170 kkstb) od kleinmb a prodlouzit kotel, upravit parni valce atd.
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zippich » pát 01 úno, 2008 12:37 pm

juroH0 píše:dik velmi pekne za odpoved cize radsej ju nebrat :D a keby som chcel 434.2 tak aky pojazd by bol vhodny?


Kup si 434.1 do KMB a přeznač na svou epochu.
http://www.kleinmb.at/homepage.htm viz Lokomotiven řada 270
V Ústí n/L. na prodejně Modely MMR (jezdí i na burzu) je k mání ve verzi dodnes dochovaného muzejního stroje a předpokládám, že sám výrobce ji brzy nabídne ve verzi ČSD ve třetí epoše.
Tentýž stroj nabízejí úpravci v Praze již přestavěný na 434.2, ale pak stojí výrazně víc.
Kdybys vyráběl 434.2 z odlitku na pojezdu staré pikácké BR55, jak se to dělalo dřív, tak by při srovnání s KMB už ten pojezd neobstál. Nová G7.1 není vhodná pro zmíněný archaický Allan-Trickův rozvod...
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod marwin » pát 01 úno, 2008 1:01 pm

Zippich píše:Tentýž stroj nabízejí úpravci v Praze již přestavěný na 434.2, ale pak stojí výrazně víc.


No prave ze 434.2 stavi ing. Tupy(prostredni ulicka, je to jediny co tam jezdi se ctyrkolakem dvojkou) z 434.0, ptal jsem se ho na to.
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod juroH0 » pát 01 úno, 2008 1:11 pm

no dik moc za odpovede...pytal som sa na toho kleinbahn pretoze som ju mohol kupit za nie zly peniaz ale radsej nie :D takze vsetkym dik moc za rady:)
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Yarda » pát 01 úno, 2008 1:58 pm

marwin píše:
juroH0 píše:
Zippich píše:
juroH0 píše:dakijem pekne za dopovede :D a mam este taku otazku: mate niekto nejake skusenosti s 434 od kleinbahn? jazdne vlastnosti a pod. :D http://juroh0.rajce.idnes.cz/loko/#434,1.jpg


434.1 Kleinbahn? Neodpovídá rozměr budky. V modelu je příliš dlouhá, aby se do ní vešel levný a nekvalitní motor. Jízdní vlastnosti všech parních lokomotiv Kleinbahn jsou naprosto katastrofální. Nedoporučuji.
Kup si tentýž stroj od Kleinmodellbahn http://www.kleinmb.at/homepage.htm. Věrný model, pojezd hlučnější ale dobrý, motor v tendru a převod kardanem i do lokomotivy. Kleinmodellbahn je třeba chápat spíš jako malosériového výrobce, který ale vyrábí naše původní rakousko-české předlohy v různých verzích. Při koupi je ale lepší si z nabízených kusů vybrat...


dik velmi pekne za odpoved cize radsej ju nebrat :D a keby som chcel 434.2 tak aky pojazd by bol vhodny?


no urcite modely od kleinbahnu nebrat, jsou to vyhozene penize....
No oldschool modelari ho stavi z stare BR55 od PIKA. Ciz dela pro tudle masinku odlitek. !!!!POZOR!!!! tato masina je natazena => rozmerove neodpovida realite, je to jako velky bratr ctyrkolaka. Nemluve o velkych okolcich, strasidelnych rozvodech, spatnych jizdnich vlastnostech......
Lepsi je si koupit 434.0 (170 kkstb) od kleinmb a prodlouzit kotel, upravit parni valce atd.

Neodsuzoval bych tak kategoricky pojezd 434.1 (kkstb270) od Kleinbahnu. Mám jí a jezdí dobře a potichu. Je fakt, že neodpovídají proporce budky vůči kotli, ale pojezd je relativně věrný. Pokud jí chceš na přestavbu na 434.2 a máš možnost jí koupit výhodně, tak je to určitě lepší řešení, než kupovat věrně propracovanou 434.0 od Kleinmodellbahnu za 2-3x větší peníz a dávat na tuhle vymakanou 434.0 odlitek od Číže.
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 01 úno, 2008 2:16 pm

Yarda píše:Neodsuzoval bych tak kategoricky pojezd 434.1 (kkstb270) od Kleinbahnu. Mám jí a jezdí dobře a potichu. Je fakt, že neodpovídají proporce budky vůči kotli, ale pojezd je relativně věrný. Pokud jí chceš na přestavbu na 434.2 a máš možnost jí koupit výhodně, tak je to určitě lepší řešení, než kupovat věrně propracovanou 434.0 od Kleinmodellbahnu za 2-3x větší peníz a dávat na tuhle vymakanou 434.0 odlitek od Číže.


Ve srovnási s PIKO je KB šrot [myslím pojezd] promiň.
Řekl bych, že máš na jízdní vlastnosti lokomotiv dost malé nároky ;-)
KMB bohužel také pojezdy dost patlá.
Rozkolí mu nic neříká.
Jedině 170 a to jen její poslední verse jezdí obstojně, ale řešení gumového převodu se mi nezdá ideálním.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2683
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod marwin » pát 01 úno, 2008 2:23 pm

Yarda píše:Neodsuzoval bych tak kategoricky pojezd 434.1 (kkstb270) od Kleinbahnu. Mám jí a jezdí dobře a potichu. Je fakt, že neodpovídají proporce budky vůči kotli, ale pojezd je relativně věrný. Pokud jí chceš na přestavbu na 434.2 a máš možnost jí koupit výhodně, tak je to určitě lepší řešení, než kupovat věrně propracovanou 434.0 od Kleinmodellbahnu za 2-3x větší peníz a dávat na tuhle vymakanou 434.0 odlitek od Číže.


promin, ale modely od kleinbahn jsou strasne..... Asi kazdy mame jine pozadavky na to, jak ma model jezdit.
musim te opravit, jak jsem psal vyse, tak odlitek od cize nelze dat na 434.0 od kleinmb, protoze je delany na BR55, ktera je vetsi!!!!!!
Prestavba 434.0->434.2 spociva v prodlouzeni stavajiciho kotle..............
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků