vůz Y Tillig

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: vůz Y Tillig

Příspěvekod George V. » ned 08 led, 2012 12:13 pm

Jeff Hopper píše:U nejmenované konkurence zase problém s termošema :lol: :lol: :lol: :lol:


....co to je?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: vůz Y Tillig

Příspěvekod Jeff Hopper » ned 08 led, 2012 1:22 pm

Termín :D
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: vůz Y Tillig

Příspěvekod George V. » ned 08 led, 2012 1:25 pm

...jo tak. Hlavně když budou (a jako bonus za čekání s podvozkama Goerlitz V.a. :D ).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: vůz Y Tillig

Příspěvekod TTmili » sob 04 úno, 2012 8:28 pm

No trochu to oživím. Spolu s brejlovci se mi konečně do rukou dostal i Tilligův Y, takže ho trochu zdrbu.
1) Barva střechy je příšerná, při první příležitosti jí stříknu do světle šedé (nebo střední, co přesně bylo předepsáno za odstín?)
2) Popis nemá cenu komentovat, to "m" nebo "a" si tam časem doplním, pravděpodobně až budu na voze dělat patinu a nechám tak trochu zblednout ty bočnice.
3) Nevím kam Tillig chodí na tu zelenou, ta působí tak kýčovitě, a je na všech ČSD vozech. Dyť ty německý měli pěkný odstíny, tak proč to nejde i u nás?
4) Podvozky nemá cenu řešit, ale je pravda že to nevypadá až tak nepřirozeně jak na fotkách.... Myslím že jim hodně pomůže nějaký to zaprášení.
5) Koncové svítilny mě doslova děsily ve spánku. Ale když mi vagon přišel tak jsem zaprvé zjistil že je to sklo, nikoliv barva, a za druhé v tom celku působí nadmíru přirozeně.

Takže suma-sumárum. Vůz je nádherný, je to trochu nezvyk mít takhle dlouhý Y, je pod nim strašná díra, ale zase to vynahrazuje ten pocit že je takřka všechno správně. Osvětlení bude u vozu brnkačka, střecha je sundavací, a přímo až pod ní jsou vyvedený sběrací plechy, takže až si připravím plošňák s extra osvětlením pro chodičku a oddíly, tak nebude sebemenší problém to tam namontovat.
Prostě můžu říct, že kdo se rozhodoval, tak ať do toho jde, je to další typ, který bude myslím vhodně doplňovat ohlášené vozy od Kuehna, a spolu s dalšími vozy téhle řady od Tilliga určitě neudělá ostudu.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: vůz Y Tillig

Příspěvekod Trainmaniak » stř 21 lis, 2012 7:54 am

Zdravím, kolegové. Já se stal majitelem Ypsilonů až nedávno, tak možná přicházím s křížkem po funuse, nicméně nebyl bych to já, kdybych neprovedl rozborku a nenafotil model tak nějak po součástkách. :) Článek a fotografie naleznete zde: http://www.trainmania.info/vozy.html#ypsilon
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1462
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: vůz Y Tillig

Příspěvekod Adam96 » ned 25 lis, 2012 4:48 pm

George V. píše:...paskvil.

Nepatřičné podvozky Goerlitz V.a místo Goerlitz V. (Kuehn správně!). Madla u dveří mají být zapuštěná. Koncové osvětlení a chybějící interiér nezasluhují komentáře...


Jenže se jedná o rozdílné vozy.Pletou se dohromady Y/B a Y/B70. Zapuštěná madla, dále i zapuštěné kliky a 3 stupačky... to je vůz Y/B 70. Jenže tillig vyrobil vůz Y/B, který madla ani kliky zapuštěné nemá, a má pouze 2 stupačky. Důkazem posílám foto ze žst. Brno hl. n. Je to vůz Bee272, který vznikl rekonstrukcí ze starých Y/B, a tak má tyto vlastnosti shodné. http://okounricni.rajce.idnes.cz/nastenka#DSC02747.jpg
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: vůz Y Tillig

Příspěvekod TTmili » ned 25 lis, 2012 5:49 pm

Máš to "pomíchané". Vozy Y/B rozhodně měli zapuštěná madla (kromě posledních sérií z let 1970-1972). Mimoto měli i třeba ty dva schodky, zapuštěné kliky, a hlavně na čelních dveřích rozpěrné pružiny našikmo pod okny. Byla tam spousta dalších věcí co byla následně zcela předělána.
Vozy Y/B-70 měly tři schůdky, madla trčela ze skříně, kliky byly stále zapuštěné do dveří (snad kromě některých sérii již dodávaných s podvozky Goerlitz V.a), rozpěrné pružiny čelních dveří jsou schované a tak dále.

Vtip je v tom že Tillig se snaží z jedné formy vytřískat co nejvíc a proto ani jeden jeho vůz neodpovídá zcela skutečnosti. A asi nejvíc mě to štve u BDs které se dalo udělat tak aby bylo co nejlíp když se na něj musela dělat forma nová.
Jde o to že pokud Tillig tvoří typ Y/B tak udělá výlisek kastle, plácne na ní střechu odpovídající tomuhle typu (s výdechy kaloriferu na střeše) a pod vůz zase výlisek spodního vybavení vozu které jakž takž odpovídá. Jenže takovýhle vůz třeba nemá vůbec ony zapuštěná madla, chybí byť jen natištěné maznice kluznic na bočnicích a nejsou zapuštěné kliky a chybné je i okno u dveří na straně bočnice (neplatí pro první série z roku 1964-1965).
Pokud chce Tillig vůz Y/B-70 pak na ten samý výlisek nasadí hladkou střechu, a pod vůz krabice s kaloriferem a dvěma brzdovýma válcema a na bočnici u uličky natiskne mřížku od kaloriferu. To je vše co udělá, opět nesedí zapuštěné kliky, ale najednou sedí trčící madla. I to okno na chodbičce sedí. Jenže vznikají další problémy tím že skříň až na detaily vypadá spíš jako Y/B, konkrétně jde o ty rozpěrné pružiny na čelních dveřích, a celkově vzhled čela. Mimo to na Y/B-70 ani nesedí rádiusy přechodů bočnice-čelo.
No a každopádně chybné jsou podvozky v každém případě, protože neodpovídají ničemu co u nás jezdí. Jsou to sice Goerlitz V ale podvěs kolébky mají uchycený tyčemi (jako Goerlitz V.a) a nikoliv přes hraníky. Také brzdové zdrže odpovídají těm co se používají na Goerlitz V.a. Tenhle podvozek se používal na "Reko" vozech v německu, Tillig je překopal o asi rok dřív než Y, a podvozky jsou si "podobné" tak proč je nepoužít, že.

A ve finále, tebou zmiňované Bee272 (ale i některé Bee273 - ex. Beer) jsou sice z postarších typů Y/B kolem roku 1970, ale změny jako vystouplá madla i kliky se na nich událi při rekonstrukci. Tehdy se podobně jako na ex. Bh které se rekonstruovali ve větší míře na B(p)ee vyměňovali buď části bočnic (Beer) a nebo celé bočnice (Bee272) a také dveře se vyměňovaly za novější typ. Toliko k tvému postřehu, který má však nemá s původními vozy Y/B krom podvozků a části skříní nic společného.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: vůz Y Tillig

Příspěvekod Adam96 » ned 25 lis, 2012 6:57 pm

TTmili píše:Máš to "pomíchané". Vozy Y/B rozhodně měli zapuštěná madla (kromě posledních sérií z let 1970-1972). Mimoto měli i třeba ty dva schodky, zapuštěné kliky, a hlavně na čelních dveřích rozpěrné pružiny našikmo pod okny. Byla tam spousta dalších věcí co byla následně zcela předělána.
Vozy Y/B-70 měly tři schůdky, madla trčela ze skříně, kliky byly stále zapuštěné do dveří (snad kromě některých sérii již dodávaných s podvozky Goerlitz V.a), rozpěrné pružiny čelních dveří jsou schované a tak dále.

Vtip je v tom že Tillig se snaží z jedné formy vytřískat co nejvíc a proto ani jeden jeho vůz neodpovídá zcela skutečnosti. A asi nejvíc mě to štve u BDs které se dalo udělat tak aby bylo co nejlíp když se na něj musela dělat forma nová.
Jde o to že pokud Tillig tvoří typ Y/B tak udělá výlisek kastle, plácne na ní střechu odpovídající tomuhle typu (s výdechy kaloriferu na střeše) a pod vůz zase výlisek spodního vybavení vozu které jakž takž odpovídá. Jenže takovýhle vůz třeba nemá vůbec ony zapuštěná madla, chybí byť jen natištěné maznice kluznic na bočnicích a nejsou zapuštěné kliky a chybné je i okno u dveří na straně bočnice (neplatí pro první série z roku 1964-1965).
Pokud chce Tillig vůz Y/B-70 pak na ten samý výlisek nasadí hladkou střechu, a pod vůz krabice s kaloriferem a dvěma brzdovýma válcema a na bočnici u uličky natiskne mřížku od kaloriferu. To je vše co udělá, opět nesedí zapuštěné kliky, ale najednou sedí trčící madla. I to okno na chodbičce sedí. Jenže vznikají další problémy tím že skříň až na detaily vypadá spíš jako Y/B, konkrétně jde o ty rozpěrné pružiny na čelních dveřích, a celkově vzhled čela. Mimo to na Y/B-70 ani nesedí rádiusy přechodů bočnice-čelo.
No a každopádně chybné jsou podvozky v každém případě, protože neodpovídají ničemu co u nás jezdí. Jsou to sice Goerlitz V ale podvěs kolébky mají uchycený tyčemi (jako Goerlitz V.a) a nikoliv přes hraníky. Také brzdové zdrže odpovídají těm co se používají na Goerlitz V.a. Tenhle podvozek se používal na "Reko" vozech v německu, Tillig je překopal o asi rok dřív než Y, a podvozky jsou si "podobné" tak proč je nepoužít, že.

A ve finále, tebou zmiňované Bee272 (ale i některé Bee273 - ex. Beer) jsou sice z postarších typů Y/B kolem roku 1970, ale změny jako vystouplá madla i kliky se na nich událi při rekonstrukci. Tehdy se podobně jako na ex. Bh které se rekonstruovali ve větší míře na B(p)ee vyměňovali buď části bočnic (Beer) a nebo celé bočnice (Bee272) a také dveře se vyměňovaly za novější typ. Toliko k tvému postřehu, který má však nemá s původními vozy Y/B krom podvozků a části skříní nic společného.


V tom vyčerpávajícím příspěvku se nějak nevyznám, je tam páté přes deváté. Nějak jsem z toho ale vydedukoval, že tillig prostě spojil Y/B a Y/B 70 v jeden vůz. S tím bych vcelku souhlasil. Ovšem co mi přijde divné, jsou ty kliky a madla dosazené při rekonstrukci. Ty dveře jsou od pohledu staré jak Metuzalém, ( prostě ty první serie ypsilonek Y/B) včetně klik.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: vůz Y Tillig

Příspěvekod TTmili » ned 25 lis, 2012 7:26 pm

Dveře po rekonstrukci rozhodně nejsou starý, mají menší okna, a právě nezapuštěné kliky. Tady se můžeš podívat na původní podobu vozů před rekonstrukcí http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_B250.php .
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: vůz Y Tillig

Příspěvekod Adam96 » ned 25 lis, 2012 8:00 pm

TTmili píše:Dveře po rekonstrukci rozhodně nejsou starý, mají menší okna, a právě nezapuštěné kliky. Tady se můžeš podívat na původní podobu vozů před rekonstrukcí http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_B250.php .


Bg - jedno stojí s vytřískanýma oknama na hřbitově v Třebové, to je ale OT. Dobře, vzdávám se. Jestliže Bee272 vznikly z Bg, tak ty dveře musí být nové / nebo z jiné ypsilonky ? kdo ví ) Domníval jsem se, že Bee272 vznikly z něčeho jiného.....
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: vůz Y Tillig

Příspěvekod TTmili » ned 25 lis, 2012 8:17 pm

Vznikly z jakýchkoliv B, Bg aspol. které tehdy byly navíc a mohli se použít na reko. Jak jsi sám psal, jsou to vozy původní Y/B, tedy dva schůdky a odporové topení, a ty vypadaly takto.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: vůz Y Tillig

Příspěvekod Adam96 » ned 25 lis, 2012 8:44 pm

Teď k samotnému modelu. Rád bych nějakou ypsilonku a tak nastalo rozhodování zda Kuehn, či tillig. Kuehn je jasný, vypadá dobře a tak samo i jezdí. Jenže dostupné je zatím pouze A, B je hlášené na leden, ale bůhví na který :). Tillig vypadá dobře, ale ty jízdní vlastnosti jsou kus od kusu. Nejdříve jsem se setkal s dobrými vlastnosti, pak jsem viděl hrůzu v podobě příšerného cukání a nedávno jsem jsem při koupi berty požádal prodavače o projetí dvou Y tillig a ty zas jezdily bez nejmenších problémů. Jak to tedy jezdí vám ?
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: vůz Y Tillig

Příspěvekod TTmili » ned 25 lis, 2012 8:56 pm

Jsem vlastníkem celkem 5 vozů Tillig (různé provedení) a jsem nad míru spokojen. Připomínám že mám všechny vozy ČSD kde představují Y/B, takže většina chyb není až tak patrná (až na to okno na chodbičce), a celkově vypadají vozy velice dobře. Myslím že ani vedle Kuehnových vozů nebudou vypadat špatně, jediný rozdíl budou asi jinak řešená okna.
Jízdně se mi všechny vozy vyvedly velice dobře, dvojkolí nehází, a vozy ani nepřibržďují, osobně jsem měl od Tilliga skutečné problémy jen s vozem Fa.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: vůz Y Tillig

Příspěvekod Adam96 » ned 25 lis, 2012 9:14 pm

TTmili píše:Jsem vlastníkem celkem 5 vozů Tillig (různé provedení) a jsem nad míru spokojen. Připomínám že mám všechny vozy ČSD kde představují Y/B, takže většina chyb není až tak patrná (až na to okno na chodbičce), a celkově vypadají vozy velice dobře. Myslím že ani vedle Kuehnových vozů nebudou vypadat špatně, jediný rozdíl budou asi jinak řešená okna.
Jízdně se mi všechny vozy vyvedly velice dobře, dvojkolí nehází, a vozy ani nepřibržďují, osobně jsem měl od Tilliga skutečné problémy jen s vozem Fa.


To rád čtu.Jinak se vůz vcelku vyvedl. Ale pokud budu kupovat Y od tilliga, tak radši ne přes net.Nedávno jsem tilliga ještě vychvaloval, ale co jsem viděl ty jízdní vlastnosti na setkání..... Jinak u tilliga nutno ocenit, že Najbrt dostal 3 schůdky na stupačce, ještě před pár lety by tohle tillig neřešil... Ty okna jsou 50 na 50. Kuehn je má detailnější, ale zase hrubější ( a je tam zelená ) a tillig naopak, tj. chudší na detailnost, ale zase jemnější. Já myslím, že jak K. tak T. to zvládli obstojně.. S tím oknem na chodbě nevím... Tady je to správně, ale to je zas Y/B 70 http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_B.php. Tady by to sedět mohlo, je to sice lehátkáč, ale konstrukce by měla být stejná http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... 965-rj.jpg
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: vůz Y Tillig

Příspěvekod George V. » ned 25 lis, 2012 9:31 pm

Ještě bych chtěl připodotknout, že dvě stupačky neznamenají automaticky vůz Y/B. První serie vozů Y/B 70 měly taktéž dvě stupačky; ve vozovém depu Cheb jezdí dodnes min. jeden kus vozu BDs s nízkým číslem se dvěma stupačkama.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

PředchozíDalší

Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků