Stránka 1 z 3

DOTAZ - párovka BR94.2 / Beckmann TT

PříspěvekNapsal: ned 10 led, 2010 8:32 pm
od Jarda H.
Chtěl bych se zeptat na model párovky od Beckmanna, označení BR94.2 (u ČSD jako 516.05) :?: Jezdila u nás jako kořistní stroj po WW II., začátkem 50.let (?!) vráceno do Německa. Má někdo tento model doma ? Jaké s tím máte zkušenosti, jaké jsou jízdní vlastnosti téhle páry ? Na netu vypadá model dobře, snad až na plastový vzhled dřevěné ohrádky na uhlí nad budkou strojvůdce.

Protože moc nevěřím, že se někdo ozve, zeptám se obecně na kvalitu a jízdní vlastnosti párovek Beckmann v TT :!: Pokud má někdo ve fóru osobní konkrétní zkušenosti, díky za ně !

PříspěvekNapsal: pon 11 led, 2010 1:46 pm
od Lubomír Dudek
Ahoj Járo
tak na tohle sem se taky zkoušel ptát,ale vypadá to,že téčkaři tohoto fóra asi tenhle stroj nevlastní.měl sem o něj taky velkej zájem a mám dál,ale teď to bude roco 44 a 62 jatt.k tý mašině.na reklamních fotkách od beckmanna vypadá opravdu pěkně,ale asi tě zklamu s tím,že pokud vím a co jsem od kolegů slyšel,tahle párovka u nás nejezdila.oni pod řadou 94 združovaly víc konstrukcí pětispřežních tendrovek a u nás jezdila ta s kratší vanou.je jí spíš podobná původní řada Tn.kluci to teť řešili v sekci recenze a když se podíváš na nějaké stránky s výčtem párovek od fleischmanna,rozdíly mezi nima jsou hned vidět.Zkus kontaktovat R. V. a on ti řekne,zda je ještě budou vyrábět .ten jejich model bude určitě dražší,ale vypadá moc pěkně a je celokovovej. :wink:

PříspěvekNapsal: pon 11 led, 2010 3:24 pm
od Jarda H.
Asi jsme jediní dva v TT :wink: kteří se o tyhle lokomotivy zajímají ?! Já vím, že v sekci TT jsi se ptal na zkušenosti s malosériovými modely párovek - bez odezvy !! Protože jsem taky moc nevěřil v odpověď na můj dotaz, rozšířil jsem to obecně na zkušenosti s párovkama Beckmann. Ale téčkaři je asi nemají (divné, ne ?) nebo nejsou zrovna sdílní ...... takže se holt informací nedočkáme.

Zatím jsem to moc s ohledem na realitu nezkoumal, ale porovnám-li model Beckmann katalog.č. 1010103 - BR94 III.epocha (model má číslo 94.2105) a údaje z Wiki, kde je lokomotiva BR94.2105-8 s textem, že byly po válce i mimo Německo (vč. Československa) a pak vráceny, dovolím si mírně s tebou nesouhlasit :lol: :lol: , obrázky vypadají dost podobně ...... probereme to na nějakém našem další srazu ! Zatím to vypadá, že k tomuhle modelu mám stejný vztah, jako ty k párovce BR62 (mimochodem se mi taky líbí !).

PS : v úvodním dotazu jsem mylně sklouznul k modelu BR94 IV.epocha s dřevěnou ohrádkou na uhlí - nástavba tendru nad kabinou strojvůdce

PS 2 - ještě navrch ti posílám SZ

PříspěvekNapsal: pon 11 led, 2010 4:36 pm
od TTmili
No spíš bych řek že je nikdo nemá, aspoň co se týče mě tak Beckmannovky jsou trochu jinačí cenová kategorie než si mohu dovolit (pro představu si doma všichni ťukali na čelo když sem řek že sergej stál malinko přes 3 tisíce, říct eště o dekodéru tak by mě asi zastřelili :D ). Jinak by mě ale docela zajímaly jejich jízdní vlastnosti, sám když koukám na ty obrázky tak by se mi strašně líbila ta BR38, sice má tendr ale takovej rozdíl tam snad nebude ne? Takže pokud někdo máte něco od Beckmanna doma podělte se o zkušenosti.

PříspěvekNapsal: pon 11 led, 2010 4:37 pm
od Lubomír Dudek
Je dost možný,že tu nějakej čas jezdily.ale tyhle informace bez fotografií,či nějakých knih provozu můžou být lehce fikce.je to jako z nahlodávkou o BR 44 z recenze v ŽM.byly,nebyly??
Kdyby někdo Beckmann modely měl,taky bych rád posbíral nějaké vaše zkušenosti

PříspěvekNapsal: pon 11 led, 2010 9:13 pm
od radula63
A co takhle JAGO BR94.1346 a přeznačit na ČSD 537.05.. ? Např . obtisky na parostroji.

PříspěvekNapsal: úte 12 led, 2010 1:27 pm
od michalkomarek
Nazdar kolegové.Nebojte nejste sami.Taky uvažuji o Beckmanovi.Mě se moc líbí Br 38.2 která u nás jezdila jako Čsd 365.5.Na Railnetu je i postup digitalizace a ozvučení které je u této mašinky celkem bez problémů.
Z produkce JATT se mi líbí BR 91 přeznačená na ČSD 335.1.Je třeba v nabídce Pragomodelu.

PříspěvekNapsal: úte 12 led, 2010 7:39 pm
od Pája
Hledám Jago a von je to Jatt,sem si říkal co je to za vzácnost,když ani strejc Gůgl nezná ....... Taky hledám nějakou malinkou páru ČSD,inspirativní debata,jen by to chtělo odkazy,když se bavíte o něčem konkrétním.

odkaz na JAGO

PříspěvekNapsal: úte 12 led, 2010 9:14 pm
od radula63
:!: Pájo - Jago mi najde i seznam, ale musíš hledat ve světě.

http://jago-modellbau.de

Pan Jurgen Jagoshinski měl původně JATT, ten prodal, Jatt pak měl Tillig (ale nehodili se mu celokovové modely pro jinak náročnou výrobu než mají modely z plastu) , posléze ji prodal, mezitím si pan Jagoshinski si udělal firmu JAGO. Dneska má pan Jagoshinski snad obě značky :?:

Produkce JAGO v TT v parních lokomotivách z kovu - BR93, BR55, BR18, BR57, BR94, BR64, BR24 a BR58.

Některé z nich se velmi hodí k přestavbám na ČSD.

PříspěvekNapsal: úte 12 led, 2010 11:34 pm
od Pája
Díky za info,je vidět,že to máš zmáknutý.Mohl bych tě poprosit,specifikovat která se hodí na přestavbu na jakou ČSD a jak cca by byla přestavba náročná ?
Zde je jen ČSD 335.1 přestavěný z (jak psal michalkomarek z BR91 ?) od Jatt : http://www.pragomodel.cz/pragomTT.htm

Přestavby na ČSD

PříspěvekNapsal: stř 13 led, 2010 8:46 pm
od radula63
Pájo koukni na
http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?t=2673 Jatt BR 38 na 377 ČSD

http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?t=2748 Jatt BR 89 na 312.8500 ČSD

a domácí předělávka JAGO BR 93.1088 na 447 taky v TT
http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?t=2119

Celý seznam možných přestaveb JATT a JAGO ještě doplním.

PříspěvekNapsal: stř 13 led, 2010 8:57 pm
od nalini
To: Jarda H. Ahoj. Pokud jde o mé zkušenosti, Beckmann je to nejlepší, co v TT existuje. Mám už téměř rok BR 38. Mašina je colokovová, tendr plastový. Ostatní "malé" páry, které Beckmann dělá, jsou celokovové. Konstrukce je vždy přizpůsobená tak, aby byl umožněn průhled stanovištěm strojvedoucího. Rozvody jsou z leptu. Jízdní vlastnosti jsou špičkové. Je to jediná mašina, která se mi na kolejišti nikdy a nikde nezasekla. Ruční práce, kusová výroba, cena odpovídá kvalitě.
Produkce Beckmann je víceméně celoročně vyprodaná.
Pokud jsi z Žatce, doporučuji si pro ni zajet do Radebergu (předem zarezervovat na internetu na www.elriwa.de). Je to cca 20 minut autem
po dálnici z Drážďan směr Görlitz. Přeji hodněm zdaru.

PříspěvekNapsal: čtv 14 led, 2010 7:35 am
od Jarda H.
To nalini : díky za recenzi párovky Beckmann dle vlastní zkušenosti ! Potěší to slyšet dobré zprávy o firmě, kde by člověk v budoucnu chtěl koupit model.


To radula63 : a Radkovi díky za osvětu :lol: v otázce přestaveb na české páry

PříspěvekNapsal: čtv 14 led, 2010 12:59 pm
od michalkomarek
To NALINI....to jsem rád že ji chválíš!!Hodně o této lokomotivě uvažuji!!Dělal jsi její přestavbu na ČSD??Nebo o ní uvažuješ??

PříspěvekNapsal: čtv 14 led, 2010 8:02 pm
od nalini
Přestavbu BR 38 jsem zatím nedělal. Nejsem ještě zkušenostmi tak daleko :wink: . Navíc se mi ve správě DR docela líbí. Až se mi okouká a troufnu si ... uvidím. Ještě doporučuji, pokud jde o Beckmanna, kdo to nemáte daleko, zajeďte se v únoru podívat na velkou výstavu železničních modelů a kolejišť v Drážďanech (19. - 21.2).
http://www.mec-pirna.de/Deutsch.htm
Beckmann tam mívá stánek. Můžete si prohlédnout jeho aktuální produkci na vlastní oči. Uvidíte tam ještě minimálně 20 kolejišť, zřejmě i prototypy novinek z Norimberka a dá se tam i velmi dobře nakoupit.
Jak nové zboží, tak i bazarové věci v obrovském výběru a za překvapivě příznivé ceny. Takže fakt doporučuji.
Ještě jsem si všiml, že tu nikde nikdo nezmínil novinku od Gützolda v TT BR 24. Přitom jde o velmi povedený model, který je na trhu od konce roku 2009. Nebo jsem to jenom přehlédl? :)