DOTAZ - párovka BR94.2 / Beckmann TT

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

DOTAZ - párovka BR94.2 / Beckmann TT

Příspěvekod Jarda H. » ned 10 led, 2010 8:32 pm

Chtěl bych se zeptat na model párovky od Beckmanna, označení BR94.2 (u ČSD jako 516.05) :?: Jezdila u nás jako kořistní stroj po WW II., začátkem 50.let (?!) vráceno do Německa. Má někdo tento model doma ? Jaké s tím máte zkušenosti, jaké jsou jízdní vlastnosti téhle páry ? Na netu vypadá model dobře, snad až na plastový vzhled dřevěné ohrádky na uhlí nad budkou strojvůdce.

Protože moc nevěřím, že se někdo ozve, zeptám se obecně na kvalitu a jízdní vlastnosti párovek Beckmann v TT :!: Pokud má někdo ve fóru osobní konkrétní zkušenosti, díky za ně !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2486
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Lubomír Dudek » pon 11 led, 2010 1:46 pm

Ahoj Járo
tak na tohle sem se taky zkoušel ptát,ale vypadá to,že téčkaři tohoto fóra asi tenhle stroj nevlastní.měl sem o něj taky velkej zájem a mám dál,ale teď to bude roco 44 a 62 jatt.k tý mašině.na reklamních fotkách od beckmanna vypadá opravdu pěkně,ale asi tě zklamu s tím,že pokud vím a co jsem od kolegů slyšel,tahle párovka u nás nejezdila.oni pod řadou 94 združovaly víc konstrukcí pětispřežních tendrovek a u nás jezdila ta s kratší vanou.je jí spíš podobná původní řada Tn.kluci to teť řešili v sekci recenze a když se podíváš na nějaké stránky s výčtem párovek od fleischmanna,rozdíly mezi nima jsou hned vidět.Zkus kontaktovat R. V. a on ti řekne,zda je ještě budou vyrábět .ten jejich model bude určitě dražší,ale vypadá moc pěkně a je celokovovej. :wink:
Naposledy upravil Lubomír Dudek dne pon 11 led, 2010 4:26 pm, celkově upraveno 1
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod Jarda H. » pon 11 led, 2010 3:24 pm

Asi jsme jediní dva v TT :wink: kteří se o tyhle lokomotivy zajímají ?! Já vím, že v sekci TT jsi se ptal na zkušenosti s malosériovými modely párovek - bez odezvy !! Protože jsem taky moc nevěřil v odpověď na můj dotaz, rozšířil jsem to obecně na zkušenosti s párovkama Beckmann. Ale téčkaři je asi nemají (divné, ne ?) nebo nejsou zrovna sdílní ...... takže se holt informací nedočkáme.

Zatím jsem to moc s ohledem na realitu nezkoumal, ale porovnám-li model Beckmann katalog.č. 1010103 - BR94 III.epocha (model má číslo 94.2105) a údaje z Wiki, kde je lokomotiva BR94.2105-8 s textem, že byly po válce i mimo Německo (vč. Československa) a pak vráceny, dovolím si mírně s tebou nesouhlasit :lol: :lol: , obrázky vypadají dost podobně ...... probereme to na nějakém našem další srazu ! Zatím to vypadá, že k tomuhle modelu mám stejný vztah, jako ty k párovce BR62 (mimochodem se mi taky líbí !).

PS : v úvodním dotazu jsem mylně sklouznul k modelu BR94 IV.epocha s dřevěnou ohrádkou na uhlí - nástavba tendru nad kabinou strojvůdce

PS 2 - ještě navrch ti posílám SZ
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2486
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod TTmili » pon 11 led, 2010 4:36 pm

No spíš bych řek že je nikdo nemá, aspoň co se týče mě tak Beckmannovky jsou trochu jinačí cenová kategorie než si mohu dovolit (pro představu si doma všichni ťukali na čelo když sem řek že sergej stál malinko přes 3 tisíce, říct eště o dekodéru tak by mě asi zastřelili :D ). Jinak by mě ale docela zajímaly jejich jízdní vlastnosti, sám když koukám na ty obrázky tak by se mi strašně líbila ta BR38, sice má tendr ale takovej rozdíl tam snad nebude ne? Takže pokud někdo máte něco od Beckmanna doma podělte se o zkušenosti.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1522
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Lubomír Dudek » pon 11 led, 2010 4:37 pm

Je dost možný,že tu nějakej čas jezdily.ale tyhle informace bez fotografií,či nějakých knih provozu můžou být lehce fikce.je to jako z nahlodávkou o BR 44 z recenze v ŽM.byly,nebyly??
Kdyby někdo Beckmann modely měl,taky bych rád posbíral nějaké vaše zkušenosti
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod radula63 » pon 11 led, 2010 9:13 pm

A co takhle JAGO BR94.1346 a přeznačit na ČSD 537.05.. ? Např . obtisky na parostroji.
Raďula 63 -TT
http://www.kzm-praha.cz/
Psi štěkají, karavana jede dál...
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 849
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres Třebíč

Příspěvekod michalkomarek » úte 12 led, 2010 1:27 pm

Nazdar kolegové.Nebojte nejste sami.Taky uvažuji o Beckmanovi.Mě se moc líbí Br 38.2 která u nás jezdila jako Čsd 365.5.Na Railnetu je i postup digitalizace a ozvučení které je u této mašinky celkem bez problémů.
Z produkce JATT se mi líbí BR 91 přeznačená na ČSD 335.1.Je třeba v nabídce Pragomodelu.
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

Příspěvekod Pája » úte 12 led, 2010 7:39 pm

Hledám Jago a von je to Jatt,sem si říkal co je to za vzácnost,když ani strejc Gůgl nezná ....... Taky hledám nějakou malinkou páru ČSD,inspirativní debata,jen by to chtělo odkazy,když se bavíte o něčem konkrétním.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

odkaz na JAGO

Příspěvekod radula63 » úte 12 led, 2010 9:14 pm

:!: Pájo - Jago mi najde i seznam, ale musíš hledat ve světě.

http://jago-modellbau.de

Pan Jurgen Jagoshinski měl původně JATT, ten prodal, Jatt pak měl Tillig (ale nehodili se mu celokovové modely pro jinak náročnou výrobu než mají modely z plastu) , posléze ji prodal, mezitím si pan Jagoshinski si udělal firmu JAGO. Dneska má pan Jagoshinski snad obě značky :?:

Produkce JAGO v TT v parních lokomotivách z kovu - BR93, BR55, BR18, BR57, BR94, BR64, BR24 a BR58.

Některé z nich se velmi hodí k přestavbám na ČSD.
Naposledy upravil radula63 dne sob 16 led, 2010 7:45 pm, celkově upraveno 1
Raďula 63 -TT
http://www.kzm-praha.cz/
Psi štěkají, karavana jede dál...
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 849
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres Třebíč

Příspěvekod Pája » úte 12 led, 2010 11:34 pm

Díky za info,je vidět,že to máš zmáknutý.Mohl bych tě poprosit,specifikovat která se hodí na přestavbu na jakou ČSD a jak cca by byla přestavba náročná ?
Zde je jen ČSD 335.1 přestavěný z (jak psal michalkomarek z BR91 ?) od Jatt : http://www.pragomodel.cz/pragomTT.htm
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Přestavby na ČSD

Příspěvekod radula63 » stř 13 led, 2010 8:46 pm

Pájo koukni na
http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?t=2673 Jatt BR 38 na 377 ČSD

http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?t=2748 Jatt BR 89 na 312.8500 ČSD

a domácí předělávka JAGO BR 93.1088 na 447 taky v TT
http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?t=2119

Celý seznam možných přestaveb JATT a JAGO ještě doplním.
Raďula 63 -TT
http://www.kzm-praha.cz/
Psi štěkají, karavana jede dál...
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 849
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres Třebíč

Příspěvekod nalini » stř 13 led, 2010 8:57 pm

To: Jarda H. Ahoj. Pokud jde o mé zkušenosti, Beckmann je to nejlepší, co v TT existuje. Mám už téměř rok BR 38. Mašina je colokovová, tendr plastový. Ostatní "malé" páry, které Beckmann dělá, jsou celokovové. Konstrukce je vždy přizpůsobená tak, aby byl umožněn průhled stanovištěm strojvedoucího. Rozvody jsou z leptu. Jízdní vlastnosti jsou špičkové. Je to jediná mašina, která se mi na kolejišti nikdy a nikde nezasekla. Ruční práce, kusová výroba, cena odpovídá kvalitě.
Produkce Beckmann je víceméně celoročně vyprodaná.
Pokud jsi z Žatce, doporučuji si pro ni zajet do Radebergu (předem zarezervovat na internetu na www.elriwa.de). Je to cca 20 minut autem
po dálnici z Drážďan směr Görlitz. Přeji hodněm zdaru.
nalini
 
Příspěvky: 100
Registrován: ned 10 led, 2010 9:45 am

Příspěvekod Jarda H. » čtv 14 led, 2010 7:35 am

To nalini : díky za recenzi párovky Beckmann dle vlastní zkušenosti ! Potěší to slyšet dobré zprávy o firmě, kde by člověk v budoucnu chtěl koupit model.


To radula63 : a Radkovi díky za osvětu :lol: v otázce přestaveb na české páry
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2486
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod michalkomarek » čtv 14 led, 2010 12:59 pm

To NALINI....to jsem rád že ji chválíš!!Hodně o této lokomotivě uvažuji!!Dělal jsi její přestavbu na ČSD??Nebo o ní uvažuješ??
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

Příspěvekod nalini » čtv 14 led, 2010 8:02 pm

Přestavbu BR 38 jsem zatím nedělal. Nejsem ještě zkušenostmi tak daleko :wink: . Navíc se mi ve správě DR docela líbí. Až se mi okouká a troufnu si ... uvidím. Ještě doporučuji, pokud jde o Beckmanna, kdo to nemáte daleko, zajeďte se v únoru podívat na velkou výstavu železničních modelů a kolejišť v Drážďanech (19. - 21.2).
http://www.mec-pirna.de/Deutsch.htm
Beckmann tam mívá stánek. Můžete si prohlédnout jeho aktuální produkci na vlastní oči. Uvidíte tam ještě minimálně 20 kolejišť, zřejmě i prototypy novinek z Norimberka a dá se tam i velmi dobře nakoupit.
Jak nové zboží, tak i bazarové věci v obrovském výběru a za překvapivě příznivé ceny. Takže fakt doporučuji.
Ještě jsem si všiml, že tu nikde nikdo nezmínil novinku od Gützolda v TT BR 24. Přitom jde o velmi povedený model, který je na trhu od konce roku 2009. Nebo jsem to jenom přehlédl? :)
nalini
 
Příspěvky: 100
Registrován: ned 10 led, 2010 9:45 am

Další

Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník