Zdenek Valter píše:Mimochodem už jste ho konečně někdo rozebral ?
Už je rozebranej - co potřebuješ? Jestli jde o rozteč podvozků, je to 2400 v HO jak vyšije, a vzdálenost os podvozků je 103,4 mm.
Jinak můj první postřeh z rozborky "slovenské" verze - tak hnusně šedou barvu plastu pojezdu jsem už hodně dlouho neviděl!!! Tady ROCO šetřilo až moc...
Pro ty co budou model přestříkávat - šedý plast pojezdu je tak hnusnej, že je nutno přestříkat jak rám, tak i komplet podvozky. Čili -
1) po sundání kastle odpájet černé dráty od tišťáku, uvolnit dráty ze šachet (jsou kryté pomocí vkládaných plastových dílů), nakonec sundat černou krytku co je nad kardanem u obou podvozků.
2) Opatrně vysunout podvozky, na spodku z nich odšroubovat plastový kryt, sundat kola a opatrně z podvozků vycvaknout plastové díly. POZOR, je tam v nich zacvaknutý plíšek na sběr proudu, a po vycvaknutí plast. dílů se podvozek může rozpadnout na dvě půlky, není šroubovaný, tak bacha!
3) Při rozborce dejte super pozor ať neztratíte černé rámečky co jsou na rámu kolem diod - jsou samolepící a vůbec nedrží, takže je pak budete půl hodiny hledat pod stolem!!
4) Rozborka kastle je pohodová, jen trochu opatrnosti v oblasti interiéru - nedříve všechna madla z boků ven, pak šroubovákem "vycvaknout" podlahu a tu vyndat, pak vytlačit ven světlovod horního reflektoru, opatrně roztáhnout kastli a vyndat zbytek interiéru - okna pak v pohodě vycvaknete směrem dovnitř kastle
5) Pro přestřik kastle - NEZBYTNE komplet odstranit nátěr - rozhraní barev co udělalo ROCO je stále pod novým nástřikem vidět, takže odstranění původní barvy se lze vyhnout jen nástřikem silně vrstvy surfaceru = potlačení jemných detailů na kastli. To samé bohužel platí i v případě "odmytí" nápisů tamp. potisku....
Nečekal bych, že "předělat" tuhle mašinu je poněkud složitější....
Jinak jsem dnes slyšel i zvuk - a opravdu je to jak traktor! Takže bohužel tahle mašina se ROCO fakt nepovedla - v porovnání s V100 či Sergejen, ty obě jsou kvalitativně někde uplně jinde... Příště si raděj připlatím tisícovku - dvě za větší úroven detailů a "nehračkový" pojezd! Nemůžu si pomoct, ale jak dříve Němka tak nyní i Brejlovec jsou pro mě s kvalitou hodně dole v porovnání s jinými ROCO modely stejné cenové úrovně!
Na druhou stranu je ta mašina fakt připravená na kompletní série všech možných T478!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů