H0 pojezd MUV69 ze stavebnice Pavla Gülicha

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

H0 pojezd MUV69 ze stavebnice Pavla Gülicha

Příspěvekod mm2 » sob 22 srp, 2009 9:28 am

Opět zdravím všechny stavitele pojezdů z leptů, a i Ty ostatní modeláře

Chci se s Vámi podělit o zkušenosti ze stavby a o jízdních vlastnostech tohoto pojezdu.

I tentokrát jsem se po rozbalení stavebnice H0 pojezdu „MUVky“ z leptu P.G. nejprve pustil do prostudování přiloženého stavebního návodu a fotek na internetu. Ten je jako vždy od Pavla precizní společně s jeho perfektní fotodokumentací na: http://picasaweb.google.com/Pavel.Gulich. Se stavbou pojezdu by tedy neměli mít problémy ani začátečníci v oboru staveb pojezdů z leptů.
I když v tomto případě je přeci jen dobré mít už za sebou postavený nějaký ten pojezd nebo jinou stavebnici z leptů, neboť sestavení tohoto pojezdu díky jeho velikosti ( tedy spíše miniaturnosti ) vyžaduje velmi přesnou, jemnou a trpělivou práci. Velkou výhodou je dobrá znalost pájení, a to ať už s jakýmkoliv typem páječky.

Jediným úskalím ( ale dá se říci že zásadním ) při sestavování celého pojezdu je připájení sestaveného čela ( díl č.5 leptu ) na rám pojezdu. A to hlavně z důvodu možného poškození plastových převodů přehřátím při pájení čela. Je tedy opravdu nutné velmi dobře ochlazovat převodovku a hlavně plasty ( např. mokrým hadříkem ) a sestavené čelo pájet postupně na několika místech - v žádném případě nepájet najednou !!

Jelikož už mám za sebou postavených několik pojezdů, tak sestavení mého pojezdu „MUVky“ proběhlo poměrně hladce, včetně nátěru barvou. Plastové šneky i plast. ozubená kola ( s moduly 0.2 ) jsem opatrně lisoval v prstech s opřenou oskou o podložku, k usazování na své místo jsem použil přípravek, který jsem si již dříve vyrobil pro pojezd M131.1 ( viz.nákres ). Po provedení fotodokumentace přišlo na řadu otestování pojezdu na kolejišti.
V první řadě zkontrolujeme správné pólování napájení motorku tak, aby dle NEM jezdil pojezd správným směrem. Lze zkontrolovat i položením průmyslové loko na tutéž kolej a oba pojezdy musí jet stejně.

A nyní k vlastnímu zhodnocení jízdních vlastností pojezdu:

Po nakolejení, připojení zdroje a postupném zvyšování napětí v koleji (stejnosměrné analogové napájení s pulzní regulací ), se pojezd klidně a bez jakéhokoliv pohupování či cukání bezproblémově okamžitě rozjel. Nechal jsem ho tedy několik okruhů zabíhat oběma směry při střední rychlosti ( cca 8V ).
Bez znatelného zpomalení projíždí oblouky 380mm i vyhybky ( používám kolejivo Pilz ) a to i při pomalé jízdě a během 20 okruhů se ani jednou nestalo, že by pojezd někde cukal nebo se zastavil.
Po tomto základním otestování jsem kusem drátku připojil k pojezdu jeden vůz Es a pustil se do dalšího testování. I tentokráte kroužil pojezd po okruhu při různých rychlostech bezproblémově, avšak při rychlém rozjíždění a v obloucích lze již pozorovat zpomalení v důsledku prokluzování dvojkolí a občas i vyskočila zadní náprava z kolejí.. Proto jsem provizorně na pojezd uchytil olověnou zátěž asi 20gr. ( je možné dát i těžší ) a jízdní vlastnosti se viditelně zlepšily, zpomalování se neprojevovalo a zadní náprava už ani jednou nevykolejila. Při testování ve stoupání 3% ( tj.výškový rozdíl 3cm na délce1m ) jede i zde pojezd velmi klidně a pravidelně, možná s velmi mírným zpomalením.
Olověnou zátěž ale bude nutné v každém případě zabudovat do celého modelu MUV69.
Při zkoušce okamžitého přerušení napájení kolejí v plné rychlosti pojezdu byla délka dojezdu asi 4cm na rovném úseku kolejiště.

Celkové shrnutí - pojezd jezdí velmi tiše, nehoupe se, necuká, rozjíždění a zpomalování je plynulé, - prostě skvělé jízdní vlastnosti - při maximální rychlosti ( 12V analogové napájení ) je pouze mírně slyšet motorek ve vysokých otáčkách. Přepočítaná rychlost pojezdu při max. napájení 12V odpovídá rychlosti 50km/hod. ve skutečnosti.

Kompletní fotodokumentaci z mé stavby pojezdu najdete na: http://mm2.rajce.idnes.cz

Závěrem lze tedy říct, že modeláři, kteří si chtějí postavit model MUV69 velikosti H0 mají k dispozici velmi kvalitní pojezd , který v mnohém předčí i některé tovární výrobky .
H0, DCC, IV-V. a "Za všechno můžou mimozemšťané"
http://mm2.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
mm2
 
Příspěvky: 25
Registrován: pát 09 led, 2009 4:09 pm
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod Houmr » sob 22 srp, 2009 9:52 am

No opět perfektní čistá práce, můžeme se jen těšit, až model bude kompletní. Fotoseriál opět nádhera. :lol:
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice


Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků