Vagóny Prestige od MEHANO

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Vagóny Prestige od MEHANO

Příspěvekod George V. » sob 08 srp, 2009 11:22 am

Rád bych se s vámi podělil o pár dojmů z modelů vagonů řady Prestige fy. MEHANO. Objednal jsem si dva vozy Falns121 (červený DB Cargo a zeleno-zelený OnRail) a kontejnerový vůz se sníženou ložnou plochou Sgkkms698 pro přepravu vysokých kontejnerů. Hned v úvodu musím poznamenat, že provedení modelů vůbec neodpovídá označení Prestige. Jak pak asi mohou vypadat modely, které tento výrobce dodává v řadě Hobby? :(
Vozy jsou sestaveny z plastových výlisků vcelku obstojně slícovaných a bez otřepů. Některé detaily jsou však poměrně "masívní". Výsypné vozy Falns mají funkční klapky, ty však nejsou jištěné pružinkou, ale jen pružnými elementy, vylisovanými zároveň s klapkou, které se opírají o výstupky uvnitř vozu, čili řešení poměrně háklivé. Další zajímavostí všech vozů je systém uložení dvojkolí. Ta jsou sice uložena hrotově, avšak jamky jsou zespodu otevřené a dvojkolí musí být uprostřed osy jištěna proti vypadnutí dvěma zobáčky, vybíhajícími z podvozku, čili další řešení nepříliš spolehlivé. Navíc takto uložená dvojkolí mají velmi malou vůli a tudíž mají vozy poměrně velký jízdní odpor. Zkoušel jsem jeden vůz trošku "rozjezdit" přičemž jsem navíc zjistil, že vůz se na kolejích při jízdě "houpe", což znamená i poměrně velkou házivost kol. Další zajímavou kapitolkou je provedení kinematik, kde opět absentují pružinky. Kinematiky jsou odlity z jednoho kusu doufám měkčeného plastu zároveň s dvěma pružnými "elementy", které jako dva fousy vybíhájí z těla kinematiky a opírájí se o výstupky v hlavním rámu. Toto neobvyklé řešení kinematiky mne přivedlo k myšlence vyzkoušet chování vozů spojených krátkými spřáhly Roco. Docela mne překvapila malá vzdálenost nárazníků vozů vzájemně spojených nakrátko. Mezi nárazníky snad nejde prostrčit vlas :), nicméně kinematiky fungují docela dobře. Pokud je takto spojená souprava vozů (1xFalns-x (Roco),2xFalns121, 1xSgkkms) tažena (po rovině), není problém projet dva protisměrné oblouky o poloměru 360mm. S tlačením je to horší, tady už je velké riziko zaklesnutí nárazníků (největší problém na spojení vozů Falns Roco a Mehano). Doufám tedy, že plast vyrží. Poměrně velkým zklamáním pro mne byl vůz Sgkkms. Vůz je vyroben celý z plastu, ačkoliv jiný výrobce by zvolil jednoznačně kov. Rám vozu se totiž docela kroutí a navíc jej nelze díky absenci hmotnosti provozovat bez nákladu. Ocelová závaží se totiž nacházejí až v kontejnerech. Poloha kontejnerů je na voze určována malými válcovými výstupky o průměru cca 1mm, které se takřka okamžitě ulamují (což by se u kovu zajisté nestalo). Kladně hodnotím provedení speciálních podvozků Y25 pro malý průměr kol (v modelu cca. 9mm) včetně dvojkolí, která vypadají věrohodněji, než třeba od Roco, byť též vykazují jistou házivost.

Každopádně v tuto chvíli hodnotím pořízení modelů od MEHANO jako krok nesprávným směrem, neboť kvalita modelů neodpovídá ceně (především vozy Falns121 - 650Kč/ks).
Naposledy upravil George V. dne ned 09 srp, 2009 6:29 pm, celkově upraveno 1
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod kvasha » sob 08 srp, 2009 6:32 pm

mám obdobnou, víceméně negativní, zkušenost s funkčností vagonů Prestige. Stejně špatně hodnotím vagony od Electrotrenu. V porovozu tedy asi nebudou, nicméně do vitríny vypadají dobře.
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod George V. » ned 09 srp, 2009 6:24 pm

...v čem jsi měl problém Ty?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod kvasha » ned 09 srp, 2009 8:55 pm

- rozdílný rozchod náprav
- různá světlá výška uložení dvojkolí
- různá uložení (vzdálenost) kinematik
- paradoxně obrácený postřeh, než uvádíš ty: vlis pro uložení hrotu dvojkolí je vždy o dvě čísla větší než by bylo záhodno a pak to kolečko strašně žvatlá a při průjezdu obloukem se vagon strašně třepe

musím se podívat jaké přesně model to byly.

měj se.
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod George V. » stř 19 srp, 2009 11:56 am

...jo, o rozchodu kol by mohly vyprávět Liliputi :)

Zlatý Roco a Piko (a možná ještě Fleischmann)
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod radeksindy » stř 19 srp, 2009 12:47 pm

Rozchod není klíčovým parametrem dvojkolí, ale tzv. rozkolí, tedy vzdálenost vnitřních ploch disků kol (v místě okolků), v normě NEM 310 označená B. Podle NEM má být v rozsahu 14,3 až 14,5 mm. Je-li mimo toleranci, tak nastávají problémy při průjezdu výhybkou. Dvojkolí Fleischmann jsou velice často mimo danou toelranci (obvykle rozkolí menší než 14,3mm). Soudím podle asi 25 kusů většinou dvounápravových vozů, které mám doma. Stejný problém mají i vozy a lokomotivy Klein Modellbahn.
radeksindy
 
Příspěvky: 2511
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod George V. » čtv 20 srp, 2009 4:58 am

Akorát, že ty Liliputi nají každé dvojkolí jiné, jde to vidět i pouhým okem. Pak je problém i průjezd obloukem 425mm, obzvláště u 6-nápravového vozu...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod George V. » čtv 10 pro, 2009 9:08 am

kvasha píše:mám obdobnou, víceméně negativní, zkušenost s funkčností vagonů Prestige. Stejně špatně hodnotím vagony od Electrotrenu. V porovozu tedy asi nebudou, nicméně do vitríny vypadají dobře.


...stal jsem se šťastným majitelem cisterny Uas (Agip, FS) od Electrotrenu a uložení dvojkolí je tam stejné jak u Mehana, nicméné dvojkolí jsou uložena bez vůlí a točí se lehce.

Co se týká provedení modelu, tak je prvotřídní,takhle nádherně slícovanou cisternu jsem viděl naposledy asi před 25lety od Pika (bez ironie!), prfektně provedené detaily i potisk. Roco by mohlo závidět. Jediné, co mne udivilo, jsou podvozky. Vypadají jako Y25, ale mají větší rozvor (asi jako naše 26-2.8 ) a jsou mohutnější než běžné Y25, nicméně jsou taktéž perfektně provedené, včetně naprosto dokonalého pákoví a zdrží...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod kvasha » čtv 10 pro, 2009 6:50 pm

myslíš tuhle:

Obrázek

Tak to máš zlatou ruku při výběru. Je to asi nejlepší cisterna od Elektrotrenu. Já mám např ještě tyhle:

Obrázek
Obrázek
Obrázek

a jsou o řád horšího provedení ....
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod George V. » čtv 10 pro, 2009 8:08 pm

...jojo, přesně tahle. Ale ani ty další nevypadají tak špatně, co je na nich tak špatnýho? :( Kromě toho, že je to RENFE...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod kvasha » čtv 10 pro, 2009 9:18 pm

pozor, já netvrdím, že jsou špatné. Jen konstatuji, že provedením jsou viditělně horší než te Agip.

Jeden z vozů trochu šmajdá (viz. diskuze výše). Má hodně "vykloktané" jedno uložení osičky.

Stále jsou však z kategorie výborných modelů.
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod George V. » pát 11 pro, 2009 5:06 am

...podle těch fotek je tam trochu horší lícování čel cisteren, ale že by byly o řád horší, to ne... Kdybych na ně narazil, bral bych je taky, ale ne v provedení RENFE. Bral bych nějakou "evropštější" železniční správu...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

TRIX

Příspěvekod George V. » čtv 28 led, 2010 11:42 am

Nechci vytvářet nové téma, tak to přihodím sem.

Je tady další firma, od které budu velmi váhat si opět něco koupit. TRIX. Objednal jsem si na zkoušku vůz Habbillns (dlouhý vůz s posuvnýma bočnicema). A musím konstatovat docela zklamání. Především z pojezdu. Dvojkolí uložena systémem Mehano/Electrotren (viz diskuse výše) - neboli dvojkolí drží jen packy; první dvojkolí v podvozku dokonce jen jedna (!!!). Provedení vlastních dvojkolí nic moc, silně připomínají dvojkolí od Kleimodelbahnu - špinavě bronzová barva a velmi vysoké okolky. Jinak vlastní provedení vozu také trochu pokulhává za standardem, na který jsem zvyklý. Některé škvíry jsou trochu širší, než by asi měly být (vršek čela vozu) a spodek vozu s armaturou brzdy jsou dost "odfláknuté". Stejně tak podvozky Y25 - jsou nepřirozeně "mohutné". Kladem je celkem povedené balení modelu do rozkládacího blistru, které model obstojně chrání a absence dolepovacích dílů...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň


Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků