set vozů "orient Expressu" v H0 od fy.Trix

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

set vozů "orient Expressu" v H0 od fy.Trix

Příspěvekod kvasha » stř 22 črc, 2009 3:29 pm

H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

ORIENT od TRIXe

Příspěvekod Rtep » čtv 23 črc, 2009 8:39 am

Tuto soupravu vozů od TRIXe mám již několik roků, stejnou soupravu také vyráběl LILIPUT s trochu jinou střechou a velmi detailně provedenými doplňky střechy a ve dvou barevných provedeních. Dají se též sehnat vozy v barvě modré. Co se týče provedení detailů a jizdních vlastností je hodnocení 100%. U mé soupravy mám dokonce vůz kurzu WIEN - KARLSBAD. V současné době je nejlepší cena na Ebay kde se dají obě soupravy sehnat a také občas i modré provedení. Jinak LILILUT soupravu již několik roků inzeruje jako novinku ale dosud nebyla nikdy vyrobena. Je otázkou zda skutečně existují dvě formy na dvě soupravy u dvou různých výrobců, nebo se jedná o kooperaci což by nebyla taková novinka ale opravdu nikdy jsem vozy TRIX a LILIPUT neporovnával mezi sebou. Všem co mají Epochu1 doporučuji.
Uživatelský avatar
Rtep
 
Příspěvky: 353
Registrován: stř 08 dub, 2009 8:23 am

Příspěvekod kvasha » čtv 23 črc, 2009 9:23 am

Myslím, že minulá verze od Trixe byla spíše odpovídající Pullmanu, kdežto tyto vozy odpovídají Venice-Simplon.

Možná by stálo zato se někde potkat (bohužel v profilu nemáš město) a obě soupravy fotograficky a popisem porovnat. Na takovou recenzi jsem nikde na webu nenarazil. I proto jsem alespoň pár fotek udělal.

A třeba oslovit i nějakého specialistu na OE aby doplnil srovnávací info s reálnou předlohou. Já nejsem žádný superodborník na OE a na to aby někdo byl schopen popsat reálnou předlohu tohoto modelu už asi musí o historii OE dost vědět.
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod Rtep » pát 24 črc, 2009 9:16 am

Co se týče vozů TRIX tak ty jsou víceméně nejpodobnější jak provedenim střechy tak skříně, a odpovídají i částečně vozům od Ringhofera. naopak u LILIPUTU je střecha provedena odlišně s většími náběhy na čelech a tyto vozy působí spíše jako PULLMAN ale při srovnání tem rozdíl není tak velký a podle fotok Ringhofera také odpovídají podobným vozům vyráběným v té době. A je zajímavé že poštovní vozy při porovnání jsou naprosto shodné u ostatních vozů je to s drobnými odchylkami. Mám trochu pocit zda po krachu LILIPUTU nebyly právě tyto formy prodány TRIX a ten na nich provedl probný FACELIFT a UPGRADE.
Uživatelský avatar
Rtep
 
Příspěvky: 353
Registrován: stř 08 dub, 2009 8:23 am

Příspěvekod Rtep » pát 24 črc, 2009 9:35 am

No a nyní tedy jak to asi bylo nebo je skutečně :

Ringhofer restaurační vůz 811 a 812 TRIX 23798
Osobní vůz 1131 a 1133 CIWL LILIPUT
CIWL restaurační vůz 998 a 999 TRIX 23794
Vůz 1657 PULLMAN TRIX 23791
Ringhofer vůz 1710 a 1714 Wien Ostende LILIPUT
Ringhofer poštovní vůz 1203 a 1207 Wien Cannes TRIX 23792
Restaurační vůz salon Ringhofer 1936 a 1940 LILIPUT
Otázka je pouze zda byl vůz 1637 třínápravový ?
Uživatelský avatar
Rtep
 
Příspěvky: 353
Registrován: stř 08 dub, 2009 8:23 am

Příspěvekod radeksindy » ned 26 črc, 2009 4:27 pm

Asi vám všem trochu zkazím radost. Nejdříve obecně k vozům CIWL od firmy TRIX. Původně TRIX vyrobil 3 typy vozů, které odpovídají skutečnosti.

1. Zavazadlový s číslem 1205, který patří do série 5 vozů 1203 až 1207 vyrobených v roce 1908 u Ringhoffera. Později se v různých setech dostalo na všechna čísla. Vozy odpovídají předloze, v první epoše jsou opravdu hnědé, po 1. světové válce celomodré.

2. Šestinápravový lůžkový vůz s číslem 1000. Má být v kombinaci krémová-hnědá, nikdy nebyl celohnědý. Vůz nepřežil 1. světovou válku, takže nikdy nebyl v kombinaci modré. TRIX pochopitelně vyrobil snad všechny myslitelné verze.

3. Šestinápravový jídelní vůz s číslem 1687. Celkově bylo u CIWL asi 30 takových vozů. Pokud vím, všechny byly celohnědé. TRIX vyrobil už více čísel, naposledy letos 1702. Velká část vozů byla v roce 1916 prodána do Německa a později přešla k MITROPĚ. Tento model TRIX také dělá. To znamená, že v celomodrém zbarvení CIWL se může vyskytnout jen několik málo vozů.

Pokud si výše uvedené dáte dohromady, tak zjistíte, že v setu, který stál na začátku této diskuze, jsou správně pouze dva zavazadlové vozy. TRIX prostě vzal skříně šestinápravových vozů, dal pod ně dvounápravové podvozky a vymyslel čísla a barvy. A ještě zvládl udělat doplňkový set dvou, stejně špatných vozů. Špatně jsou i vozy 998 a 999, které byly malinko odlišné v partiích okolo představků. Jestli je na tom setu něco exkluzivního, tak jedině cena.

Liliput vyráběl jiné vozy, opět větší část nese špatné barvy a číslo, ale ty původní, dnes nesehnatelné sety jsou v pořádku.

A pokud máte rádi CIWL vozy II. epochy, tak například Rivarossi nabízí celokovové vozy vyráběné od roku 1926. Opět je spousta variant, ale jen menší část je po všech stránkách správná.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod kvasha » ned 26 črc, 2009 8:08 pm

to, že vozy nebudou "přesné" po všech stránkách, to bylo jasné. Dovolím si ale nesouhlasit s bodem:

3. šestinápravový jídelní vůz nesoucí číslo 1733 byl i ve skutečnosti opravdu béžově-hnědý. Tedy odpovídá také.

i s bodem 2. Nevím, jak šestinápravové, ale ty čtyřnápravové lůžkové vozy tříčíselné série byly taktéž béžově-hnědé. Dokonce jezdily v těchto barvách i v soupravách modrých vozů. A to doby, než byly vyrobeny modré verze. Ty už měli jiné vnitřní uspořádání i jinou délku. Ty celohnědé již měli čtyřčíselné značení. Nepovedlo se mi však nikde dohledat konkrétně číslo 1961 z modelu a nevím tedy, jaké přesné barvy a jaký počet náprav odpovídá..

Je to přesně o tom, co jsem psal hned na začátku. Těch variant, zejména kolem kritických let 1919 - 1929 bylo nepřeberné množství. Proto jsem si zatím, a neudělám to ani teď, nedovolil udělat nějaký závěr. Pokusím se najít někoho, kdo bude opravdu schopen situaci rozklíčovat. Pokud to je vůbec možné.
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod radeksindy » ned 26 črc, 2009 10:12 pm

vozy nebudou "přesné" po všech stránkách, to bylo jasné

Prodejní cena jídelního vozu 1702 z letošního katalogu je skoro 85 euro. Za ty prachy čekám, že budou přiměřeně přesné. Vůz 1702 je v pořádku, druhá mutace z letošního katalogu je spací vůz 666, který je zase uplně mimo mísu.

3. šestinápravový jídelní vůz nesoucí číslo 1733 byl i ve skutečnosti opravdu béžově-hnědý. Tedy odpovídá také.

To ano, ale vůz 1733 pochází ze serie vyrobené v roce 1907. To se bavíme o jiných vozech. Členění bočnic bylo už jiné než u vozů vyrobených u MAN a Van der Zypen & Charlier v předchozích letech (1905 a 1906). Barva správná, ale skříň patří k jiným vozům. Rozdíly jsou značné, stačí se podívat na model a na tu existující fotografii.

Nevím, jak šestinápravové, ale ty čtyřnápravové lůžkové vozy tříčíselné série byly taktéž béžově-hnědé.

Jen ty nejluxusnější vozy byly provedeny v kombinaci krémová-hnědá, později v kombinaci s modrou. Rozhodně ne běžně, bylo jich výrazně měné než celohnědých/celomodrých a na spojích jako OE se nevyskytovaly. Tyto vozy se pohybovaly většinou na západ od Rakouska-Uherska (F, I, D, CH atd.). Stačí prohlédnout fotografie OE z té doby, existuje jich dost, ale vozy v kombinaci s krémovou na ní nejsou.

Ty celohnědé již měli čtyřčíselné značení.

Číslovací systém není nijak vázaný na barvu, typ nebo počet náprav. Všechno pěkně promixováno.

Nepovedlo se mi však nikde dohledat konkrétně číslo 1961 z modelu a nevím tedy, jaké přesné barvy a jaký počet náprav odpovídá..

1961 - čtyřnápravový lůžkový vůz vyrobený v r. 1909, výrobce MAN, typ R, 18 míst, celohnědý. Výkres nemám, ale s největší pravděpodobností má standardní rozměry a vzhled tehdy vyráběných vozů. Rozhodně se ale nedá vyrobit ze skříně unikátního vozu s číslem 1000, který byl asi tak o metr delší, s jiným počtem oddílů atd.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod Rtep » pát 31 črc, 2009 7:56 am

Opravdu ty vozy odpovídají tak jak je v předchozím příspěvku pokud se to vezme ze strany pohledu předlohy. Myslím si ale že je opravdu na volbě zda budeme mít třeba jednu lokomotivu se soupravou v ceně jednoho nejluxusnějšího osobního vozu a bude odpovídat přesně předloze dle předpisu "Nietezahler". A nebo podstoupíme určitý kompromis ve vztahu předloha model. Ale základ je však u výrobce, v současné době při stávajících cenách sériových modelů a možnostem technologie, by modely měly již opravdu být přesnou kopií předlohy. Je však otázkou zda je to v zájmu výrobce když musí ekonomicky využít všech i starších forem jenž nejsou vždy dokonalé. Vzhledem k propadu trhu s modely a přesunům majetkových vztahů si asi budeme muset na tuto odpověď počkat.
Uživatelský avatar
Rtep
 
Příspěvky: 353
Registrován: stř 08 dub, 2009 8:23 am

Příspěvekod Yaris » stř 28 říj, 2009 3:05 pm

A co OE od Rivarossi? Ten je bežovo+modrý, jak se Vám pozdává?
Yaris
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob 24 říj, 2009 6:42 am
Bydliště: Nový Bydžov

Příspěvekod radeksindy » stř 28 říj, 2009 8:20 pm

Jedná se o celokovové vozy vyráběné od roku 1925, které byly celomodré s bílou střechou, takže "polomáčené" nátěry nebo hnědé střechy jsou čirou fantazií výrobce. Obvykle se nabízí dva sety, jeden kombinuje zavazadlový, restaurační a jídelní vůz, v druhém jsou pak tři lůžkové. Z těch kombinovaných setů ve druhé epoše je dobrý set HR4088, který představuje Ostende Wien Express. Jsou tam následující celomodré vozy:
F 1265M - zavazadlový vůz ze série vozů 1263 až 1276, vyrobený v r. 1929 u Metropolitanu, (např. vůz 1273 byl do roku 1932 dislokován v Praze)
WR 2868D - jídelní vůz ze série 2867 až 2881 vyrobený ve Smethwicku (Birmingham) v roce 1925 (např. 2879 odešel z Prahy v roce 1938)
WL 3500A - lůžkový vůz typu Lx20 z roku 1929 (Aitré), tento typ se u nás před válkou asi nevyskytoval
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod Jiras175 » stř 11 lis, 2009 3:06 pm

Já mám doma po tátovi set 5x vůz (hnědé a kombinované béžovo-hnědé) od Trixu a set 6x vůz ( modré a béžovo-modré) od Rivarossi. Nevím ,co je to za verze ( což se dá zjistit) ale každopádně jsou na prodej...... :D :D
Jiras175
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob 31 říj, 2009 8:31 pm
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod radeksindy » čtv 12 lis, 2009 7:57 pm

Určitě by to chtělo trochu detailnější popis (třeba katalogové číslo), podle barvy se vozy kupovat nedají :D
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod Jiras175 » čtv 10 pro, 2009 7:52 pm

Tak sjem si nakonec ten OE od Trixu nechal, je to ten z odkazu ze začátku tématu. Mám dotázek pro znalce. Jaká mašina ho tahala, typ a barva? Abych si ji k tomu nechal. Popř jestli někdo neví, co tahalo 6-ti nápravové vagony Mitropa, mám je do Fleischmanna, sadu 6+pošta. Chtěl bych si to zapojit jako komplet vlak. Že by nějaká 03? Díky.
Jiras175
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob 31 říj, 2009 8:31 pm
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod kvasha » čtv 10 pro, 2009 8:01 pm

určitě mě opět někdo umeje, ale v letech 1921 - 1924 např.: parní loko třídy 310 řada 21. já mám č.: 310.21 na loko a 86.68 na tendru.

Čím víc se o Or.Ex. zajímám, tím více zjišťuji, že neexistují souhrnné informace, ve kterých by se nevysktla nějaká informace, která je jidne zpochybněna. Dokonce i některé fotografie, které na 100% ukazují soupravu Or.Ex. jsou zpchybňovány jinými "znalci" tématu.
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Další

Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků