V 36 / T 334.0 od ROCO

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

V 36 / T 334.0 od ROCO

Příspěvekod vorisekml » pát 17 črc, 2009 12:08 am

Jste někdo majitelem tohoto modelu? Četl jsem jeho recenzi v Modelleisenbahneru a moc nechválili. Hnaná jen jedna náprava, ta pod boudou, ostatní přes klacky. Střední náprava sbírá ale má bandáž, takže smůla. Protože je bandážovaná střední a hnaná krajní tak se jim ukroutil čep na bandážované. Doporučují ihned vyměnit bandážovanou za nahradní nebandážovanou. Zlepší se tím prý i odběr proudu.
A teď - koupit tedy LIMU nebo ROCO ? Na ČSD verzi je nutno vzít verzi která má svislé žebrování chladiče. To je DSB verze od ROCO. Toto provedení chladiče jsem u Limy nenašel. Jenže DSB verze má chladič výfukových plynů /ta podivná krabice zakončená jehlanem/ vpředu na kapotě. Co se nachází pod ním? je tam otvor pro normální výfuk? Nebo se musí vrtat a kitovat? Beze změny by šla tato DSB verze předělat na vlečkovou lok. č.2 Benziny Hněvice. Dokonce se zachovala do dnes /Zlonice/. V encyklopedii železnice -motorové loko 2 píšou že chladič výfuku měla taky T 334.004.
Recenzi na Limu jsem četl, ale mě ta Lima nesedí tím chladičem. Nebo neproskakujou "zaručené" zprávy že Roco udělá V 36 v ČSD jako T 334.0 ??
http://www.roco.co.at/index.php?id=129& ... mmer=62805
Naposledy upravil vorisekml dne pon 31 srp, 2009 5:47 pm, celkově upraveno 1
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

A co Lenz?

Příspěvekod fousek » pát 17 črc, 2009 8:27 am

A o V36 od Lenze jsi neuvažoval? Já ji mám a má dobré jízdní vlastnosti a jemnější provedení detailů oproti Rocu. Ale hlavní důvod, proč jsem si ho kupoval byly digitálně ovládaná spřáhla- prostě bomba!
Bohužel má chladič s vodorovným žebrováním, ale to by se snad dalo upravit nějakým leptem.

PS: Že jednou Roco udělá T334.0 je docela možné.
fousek
 
Příspěvky: 465
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod vorisekml » pát 17 črc, 2009 9:24 am

U lenze bohužel nesedí ani rozvor náprav. Mezi jalovým hřídelem a nápravou pod kabinou je moc místa. To nesedí. Údajně je to pozůstatek po nápravě. Prý se tento typ vyráběl i v 4osé verzi. Zkuste to proměřit a uvidíte že mám asi pravdu. Jste jeden z mála co znám co jsou s Lenzem spokojeni. Nesedí chladič, boky kapot-žaluzie. Je to prostě už po rekonstrukcích u DB. S Lenzem by bylo opravdu moc práce abych ho dostal do ČSD verze.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod fousek » pát 17 črc, 2009 10:41 am

No, já ho kupoval kvůli těm spřáhlům a podívat se na rozteče mě nenapadlo. Na co jsou největší stížnosti? Já jen reklamoval jedno spřáhlo, protože z výroby nefungovalo a jinak vcelku ok.
fousek
 
Příspěvky: 465
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod alf » sob 18 črc, 2009 12:26 pm

V36 od Limy mám a je v pohodě.Chladič výfukových plynů jde v pohodě sundat-je jen zacvaknutý do kapoty a není součástí odlitku skříně.V36 byla v akci na jednom internetovém obchodě za cca 1600Kč.
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Příspěvekod vorisekml » pon 31 srp, 2009 8:38 pm

Konečně mě doputovala V 36 Roco v dánské verzi. Pohonný mechanizmus u mě budí obavu. Hnaná je jen jedna náprava pod kabinou a vše ostatní se řeší přenosem přes spojnice. Proud sbírají jen dvě nápravy, ale plynulou jízdu zajišťuje masivní setrvačník. Přesto jsem si v souladu s recenzí vyšlou v modelleisenbahneru objednal nápravu bez pneumatiky kterou osadím místo bandážované nápravy. Lokomotiva DSB odpovídá verzím V 36 které u nás zůstaly po válce
jako T 334. Model působí docela jednoduchým /skoro laciným/ dojmem což je v souladu s předlohou, válečná dieselloko také
mnoha detaily neoplývala. Chladič výfukových plynů jde lehce odebrat a po úpravě otvoru vrtákem /z čtvercového
udělat kulatý/ lze osadit trubičku simulující výfuk. Na modelu jsem objevil zatím tyto nedostatky-není osazena
L konzole pluhu, chybí el.trojklakson typ bosch, ale jsou navíc houkačky na střeše, ty se musí odstranit česká verze je nemá.
Nemám jasno ohledně nátěru. Vlečková verze byla v kombinaci šedá střecha, modrá/?světle?/ kabina a kapoty,červený pojezd,
černé vzduchojemy a příslušenství spodku. Jak ale byla zbarvená ČSD verze ?? Já osobně se přikláním k tomuto- šedá
střecha, švestkově /hektorově/ modrá kabina a kapota, černý spodek. Co, poradí obdorníci ??
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod alf » pon 31 srp, 2009 9:27 pm

Taky to budu řešit..všechny odpovědi najdeš v Encyklopedii železnice -mot-lok. tuším druhý díl...a již dříve byl prima člínek v Světě železnice.Teď se stěhuju tak to nemám po ruce.. :?
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Re: V 36 / T 334.0 od ROCO

Příspěvekod vorisekml » ned 01 srp, 2010 10:18 pm

Možná že jste někdo zaregistroval výprodej Roco DSB verze V 36 / za cca 1800,-Kč - oproti 3100,-Kč/ která je nejvhodnější na naší T 334.0. Protože se ještě přidal kolega s jeho DB verzí která měla odlišně řešené žaluzie chladiče a věž na kabině strojvůdce musela se tato verze důkladněji poladit /nová leptaná maska chladiče, zamaskovat díru na kabině po věži leptaným plechem/. Zatím pracovní fotky zveřejňuji. Mám pocit že nevyšel odstín, loko by měla mít temně modrou barvu, jako je na hektorech. Tenhle odstín se mě moc nelíbí. Poradí někdo od kterého výrobce vzít ten "správný" odstín. Potřeboval bych opravdu temně modrou. Použil jsem Revell lufthansa modř s troškou černé a nelíbí se mě to. Ta černá to jen zčernala a potlačila modrou a to je jí tam tak 5-10%.
Ještě k ůpravám- vlečková verze Stalinových závodů č.2 bude mít zkosené čelníky u narazníků, klakson Bosch, bude ponechán výstražný zvon + chladič výfuk. plynů.
Drážní verze sloužila u ČSD poměrně krátce, úpravy prakticky neměla. I zvon který se jinak odstraňoval u T 334.0 zůstal.

http://cpavkar.rajce.idnes.cz/V_36_T_334.0/

Až práce pokročí přidám fotky.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: V 36 / T 334.0 od ROCO

Příspěvekod MirekTT » pon 02 srp, 2010 7:56 am

Já jen doplním pro všechny vétřicetšestlogy, že biblí, kde je zcela detailně sepsáno vše známé o této řadě u nás, je kniha Encyklopedie Železnice - Motorové Lokomotivy II, nakladatelství Corona. Kniha vyšla tuším 2008 a jsou tam i takové detaily, jako předávací protokoly, popsány možné nepřesnosti ve značení, a tím i zařazení v provozu lokomotiv. Dlužno dodat, že knížka musela vznikat za pomoci velmi náročného a dlouhého pátrání v archivech. Proto nejsem ochoten z ní zveřejnit jakékoliv informace a ctím její autorství. A její cenu 800Kč vzhledem k obsahu a ceně informací považuji za směšnou.

K tvému modelu - mě se barva líbí a žaluzie na chladiči jsou odpovídající. Menší chybička už z výroby jsou přední světla. Ty jsou v reálu jakoby samostatně stojící lampy na uzoučké plošině nad předním čelníkem a ne součástí kastle, jako na modelu. Ale to je jen konstrukční a nenápadý detail, který je spíš nepěkný v našem TTéčku. Tu hánulkovou vám chlapi závidím. V36 je moje srdcovka, protože prý jezdila i u nás v "paprčkárni"
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: V 36 / T 334.0 od ROCO

Příspěvekod vorisekml » pon 02 srp, 2010 8:24 am

Tu knížku samozřejmně mám doma. Tam ovšem není o zbarvení /o odstínu barvy/ ani slovo. No a protože makám ve bývalých Stalinovkách /Unipetrol Záluží//, tak si taky dělám tu naší verzi. Něco jsem našel v podnikovém archivu, něco Corona něco web.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: V 36 / T 334.0 od ROCO

Příspěvekod vorisekml » pon 30 srp, 2010 4:39 pm

Trošku jsem pokročil. Modrou barvu jsem udělal tmavší, čelníky, bok ochozu je rudá. Červené linkování jako měla lok. po opravě z ČKD jsem vzdal /ona je na orig. linkovaná i ta krabice chladiče výfuku-to by nezvladl ani čáryfuk/. V popisech jsou jen dvě 2 na dveře kabiny, 2 na výfukový chladič jsem musel dát z leptu. Model na mě působí dost papouškovitě, nicmémě jsem jel podle fotek. Model nemá osazeny detaily, je v lesku a chybí elektroklakson Bosch na čele kabiny.

http://cpavkar.rajce.idnes.cz/V_36_T_33 ... 300428.jpg
http://cpavkar.rajce.idnes.cz/V_36_T_33 ... 300435.jpg
http://cpavkar.rajce.idnes.cz/V_36_T_33 ... 300432.jpg
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: V 36 / T 334.0 od ROCO

Příspěvekod vorisekml » pát 18 úno, 2011 8:40 pm

Dnes jsem držel v ruce novinku od Roco T 334.0. Oproti starším modelům přesunuli bandážovanou nápravu do středu a určitě se tím jízdní vlastnosti zlepšily. Bohužel odstín modré barvy se nepovedl, je prapodivně jasně modrý až do fialova.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: V 36 / T 334.0 od ROCO

Příspěvekod stoupa » sob 19 úno, 2011 9:39 pm

Já tu bandážovanou nápravu vyměnil za kus bez bandáže ( dodací doba byla celkem drsná 7 měsíců ), pravda dosti klesla tažná síla ale jezdí skvěle,hlavně že nepřehazuju bandáže po 120 metrech.
Uživatelský avatar
stoupa
 
Příspěvky: 218
Registrován: čtv 09 dub, 2009 6:43 pm
Bydliště: Palonín

Re: V 36 / T 334.0 od ROCO

Příspěvekod jirkan » stř 16 bře, 2011 10:20 pm

Zdravím všechny majitele T334 od ROCO.
Mohu potvrdit problémy citované v MEB i předchozích komentářích, zažil jsem u dříve pořízených DB a DR verzí. Ono je asi dost nesmysl pohánět obandážovanou nápravu přes spojnice zajištěné kousky plastu, že :!: :?: Navíc po digitalizaci se objevily velké problémy s průjezdy výhybek - stálo se na každém angličanu :( . Protože jsem T334 chtěl nejen digitalizovat, ale i ozvučit, zvolil jsem cestu naznačenou v MEB a přiobjednal i neobandážované dvoukolí. Jeho výměna je záležitostí několika minut, tedy pokud nepoztrácíte pružinky, které jsou umístěny pod nápravou :evil: :evil: :evil: :evil: . Po této úpravě se stal malý zázrak - přes výhybky to jezdí krokem a utáhne to na tak malou lokomotivu pořád dost :D . Takže pokud nemáte na kolejiští desetiprocentní stoupání :wink: nebo něco podobného, doporučuji tuto úpravu bez váhání udělat.
Mnoho úspěchů přeje Jirka
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha


Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků