Vagóny Fleischmann

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod vonBahnhof » stř 12 srp, 2009 7:23 pm

Ano, je to tak. Fleischmann dělá některé z moderních osobních vozů v měřítku délky 1:93,5. Osobně jsem nakupoval příměstské soupravy DB typu Silberlink. Roco je dělá v nezkrácené verzi, Fleisch je decentně krátí. Mě spíš zajímalo provedení (Fleisch dělá modernější verzi s přebudovaným zavazadlovým oddílem). Rozdíl skutečně poznáte až když vedle sebe postavíte Roco a Fleische vedle sebe. Osobně myslím, že lehké zkrácení modelu vizuálně neuškodilo. Přirozeně, že kdo jde po exaktních rozměrech, zvolí model s přesnou délkou. Ale to je věc názoru.
HO Lenz digital, IV./V. epocha, ČD, DB
http://von-bahnhof.rajce.net
Uživatelský avatar
vonBahnhof
 
Příspěvky: 123
Registrován: čtv 11 říj, 2007 4:02 pm
Bydliště: Zlínský kraj - Kroměřížsko

Příspěvekod George V. » čtv 13 srp, 2009 4:03 am

Fleischmann dělá VŠECHNY moderní vozy zkrácené, apoň podle aktuálního katalogu na webu (prošel jsem opravdu všechny) a průser je, že to nikde není uvedeno, teda aspoň jsem to nenašel! A další průser jsou ty CENY! ROCO to v katalogu u svých vozů uvádí, pokud se měřítko liší od 1:87.

Jinak těm mým patrovým vozům to zkrácení (a zmenšení) spíše uškodilo. Když vedle nich postavím vůz Y od Tilliga, vyleze to v plné nahotě. Ten vůz je jen nepatrně vyšší, ač je dvoupatrový... Opravdu se hodí spíše na hraní k těm "playtime" od Roco.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod vonBahnhof » čtv 13 srp, 2009 8:43 am

George V.: Máš svatou pravdu, všechny moderní vozy u Fleische jsou na délku v měřítku 1:93,5. U těch patráků to bude asi problém, u klasickejch vozů to tak nebije do očí. Akorát vedle sebe nesmí stát zkrácenej a nezkrácenej vůz téhož typu. Holt, musíme se dívat na délku modelu, většina Fleischů má délku 282 mm, přičemž by měla být 303 mm. Podle toho se to pozná.
HO Lenz digital, IV./V. epocha, ČD, DB
http://von-bahnhof.rajce.net
Uživatelský avatar
vonBahnhof
 
Příspěvky: 123
Registrován: čtv 11 říj, 2007 4:02 pm
Bydliště: Zlínský kraj - Kroměřížsko

Příspěvekod Citrus » úte 18 srp, 2009 8:14 pm

Ted sem změřil lůžkovej vůz Rola od Fleische a opravdu je menší. A mne to bylo divný že je kratší než ostatní vagony od Roca to mne Fleisch naštval. :evil: :evil: :evil:
ÖBB Ep.V vel.H0 řízení DCC Lenz
Citrus
 
Příspěvky: 102
Registrován: pon 14 led, 2008 3:03 pm
Bydliště: Kosmonosy

Re: Vagóny Fleischmann

Příspěvekod Hloubkar » úte 17 srp, 2010 10:56 am

Já tady mám 8mi osej hlubinovej s naloženým silem. Vagon jako takovej je provedenej moc pěkně, akorát to silo to je peklo. Přesazený poloviny formy, dřevěnej podklad je taky lepenej nějako narychlo a na jedný straně přesahuje vo 1mm a na druhý 4 a korunu nasadili, když místo potisku na něho nalepili samolepky. Jinak i přes 8 os jezdí krásně. Mají vůli po podélný ose pojezdu, takže se krásně přizpůsobujou i nejmenším poloměrům. Zatím mi vypad jen jednou, protože před ním vykolejil poslední pojezd z vagónu na přepravu roztavenýho železa od Limy a vjel jsem s tím na vyhýbku.
H0- měřítko králů! těm se to do hradu všechno krásně vejde
VI. epocha ČR Analog
Uživatelský avatar
Hloubkar
 
Příspěvky: 262
Registrován: pon 01 zář, 2008 4:10 am
Bydliště: Staré Čívice

Re: Vagóny Fleischmann

Příspěvekod vorisekml » čtv 26 srp, 2010 8:01 pm

Jak se tváříte na poslední novinky 3osé osobní vozy a nízkostěnný klanicový? Má někdo tušení zda opravdu tyto 3osé osobní vozy jezdily? U Klaničáků se mě pro změnu nepozdává rozmístění popisů. Ale u něj se asi nic jiného nedalo vymyslet protože jsou na voze nalisovány plošky pro popisy.
Mám ten Nd a zatím jsem vzal jeden 3osák 5063 01/3.třída otv/zavř. plošina/. Jsou precizní, žádná vada, nízké okolky- lepší než Roco, jemná kinematika /až moc/. Zkrátka jediná vada na kráse je cena, tu jsem ochoten trošku respektovat. Ale je tam natištěna směrovka a na ní je napsáno Dětmarovice- Petrovice u Karvice ! Mělo by tam být Petrovice u Karviné, nebo se to v tom poválečném chvatu takhle jmenovalo?
Má někdo info o těchto vozech? Dožily se "žlutého popisu" /revize mají okolo r.1948/? Díky.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: Vagóny Fleischmann

Příspěvekod Ferda » čtv 26 srp, 2010 8:32 pm

Petrovice u Karvice asi nikdy neexistovaly.
Pro germány je asi naše čeština podobný oříšek jako pro našince ty jejich šestislovné skládaniny u kterých vždy zapomenu, co bylo na začátku, dřív, než dočtu do konce :D .
A nebo to bylo někomu jedno.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Vagóny Fleischmann

Příspěvekod radeksindy » čtv 26 srp, 2010 10:28 pm

Následující je založeno na obrázcích z katalogu, pokud jsou vozy označené jinak, tak se situace mění.

U nákladního vozu si z nás Fleischmann dělá asi dobrý den. Pro ROCO byly připraveny podklady pro vůz s budkou Nd 3-98002, což je R10 (Verbandsbauart, Blatt A4) o němž se vědělo, že u nás byl. Model Fleischmann je pozdější konstrukce R(mr)s 31 (výroba od roku 1938), která zřejmě u nás také byla. Ale asi ne v intervalu 3-97xxx, ten byl u ČSD neobsazen. Navíc podobnost čísel asi není náhodná, Fleischmann se podíval k ROCO a co u osmičky ubral, to u dvojky přidal :roll:

Pro posouzení osobních vozů nemám dost podkladů, ale pozeptám se, určitě něco existuje. Ale z obrázků v katalogu to působí stejným dojmem jako případ toho plošinového vozu. Jeden z vozů nese přímo stejné číslo jako vůz ROCO 64283 Ciy 4-4997 a ten je správně. Má to být pruský oddílový vůz, nikoli BC3i pr 05 jako u Fleischmanna. I ostatní čísla 4-4999 a 4-4993 působí trochu "opsaně". Navíc pokud opravdu se má u jednoho vozu jednat o kombinaci 2. a 3. třídy, pak je tam toho shnilého trochu víc.
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Vagóny Fleischmann

Příspěvekod jirkan » čtv 17 bře, 2011 12:31 am

Zdravím příznivce i odpůrce vozů Fleischmann. Chtěl bych se vrátit k otázce zkracování moderních vozů, a začnu - s omluvou - trochu pamětnicky. Zkracování délky vozů je staré jako modelová železnice, takže budu psát spíš o "prodlužování". Vynechám také období úplných počátků modelové velikosti H0 (a menších). Pokud někdo vlastní a prolistuje katalogy předních světových výrobců např. z druhé poloviny 60. let, nalezne zde již první modelová ztvárnění tehdy zcela moderních vozů třídy X a později Z (tedy vozů o "modelové" délce303 mm). Např. v katalogu Marklin nalezneme tyto vozy (spolu s tehdy supermoderní E03) vyvedené v délce 240 mm. U konkurence (např. TRIX) nalezneme podobné vozy ještě kratší. Zhruba v téže době se začaly objevovat první supermodely v měřítku 1:100, upozorňuji, že se jedná pouze o délkové měřítko, tedy opravdu zkrácení, ostatní rozměry jsou pochopitelně zhruba správné. Je třeba připomenout, že tehdy pro nás dostupné a zajímavé vozy Y od Gutzolda (modelová délka 283 mm), které byly 250 mm dlouhé, byly provedeny právě zhruba v (délkovém) měřítku 1:100 :D . Teprve mnohem později se začalo uvažovat o prodloužení těchto vozů ke správné hodnotě, ale zde se objevil velký problém, a to poloměry kolejiva :wink: jednotlivých výrobců. Při použití nejmenších poloměrů a zachování obvyklé vzdálenosti os kolejí se modelově dlouhé vozy nemohly v oblouku míjet :cry: , ani nemluvě o průjezdech tunely, mosty a pod. (jen pro zajímavost - pokuste se nechat projet nezkrácený vůz po některém z nabízených "zatáčkových" mostů :D :D ). Příliš nepomohlo ani mírné zúžení vozů. Tehdy přišel Fleischmann s vozy prodlouženými na oněch 282 mm, tj. délkově zhruba 1:93,5. Že toto se toto řešení osvědčilo potvrzuje i fakt, že dodnes je používá nejen Fleischmann, ale i jiní známí výrobci, např. již zmínění Marklin a Trix. Takže nezkrácené vozy jsou spíše výjimkou. Navíc cenou za ně jsou někdy až nesmyslné vzdálenosti os kolejí i hodně přes 70 mm. Zmíněné zkracování se týká nejen citovaných vozů X, Z a Y, ale i všech modernějších vozů, které se v reálu od délky vozů Z moc neliší - tedy nejen různých provedení patráků, ale třebbea i souprav ICE od "postižených" výrobců. Kratší vozy již bývají provedeny skutečně v měřítku 1:87, takže se občas může stát, že na kolejišti vedle sebe stojí dva stejně dlouhé vozy, jejichž předlohy se od sebe nápadně délkou lišily :roll: . Na závěr dovolte jednu poznámku - o tom, že prosadit "dlouhé" vozy mezi modeláři nebylo zcela jednoduché, svědčí fakt, že donedávna jak např. Fleischmann, tak i Roco měly v sortimentu obě délkové varianty většiny vozů.
Znalcům historie modelové železnice se omlouvám za řadu nepřesností a zjednodušení a všechny zdravím
jirka
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků