Stránka 1 z 1

Rychl. vagón Roco a Tillig

PříspěvekNapsal: pon 01 čer, 2009 8:26 pm
od Martin Schindler
Chtěl bych se zeptat těch zkušenějších modelářů, které vagóny kterého výrobce odpovídají více reálu. Zakoupil jsem letos nejprve rychl. vagón od ROCO kat. č. 54424 - ČD typ Aee, Ep. V a nedávno jsem měl štěstí a za dobrý peníz koupil jiný rychl vagón, ale od Tillig kat. č. 74599 - ČD typ Y AB, Ep. V. Ten od Roco je v porovnání kratší, měří jen cca 26 cm a myslím si, že je dělán spíše asi jako hračkový hobby model. Zato ten od Tillig měří úctihodných 37,5 cm a připadá mi i po stránce zpracování detailů mnohem lepší a to včetně zpracování interiéru. Můžete mi prosím poradit, které vagóny jsou realističtější? Chci si pořídit celou soupravu a rád bych věděl na jakého výrobce se mám zaměřit. Děkuji :)

PříspěvekNapsal: úte 02 čer, 2009 6:11 am
od Domba
snad budu mluvit přesně! :oops: Roco vyrábí vagony v 1:100 proto je kratší a ten roco vagon pochází z rakouského vozu(jen je tam českej nátěr) a ty tillig to bude asi jako sachsen modelle a budou dělané v měřítku 1/87a typově sou dělané jako naše

PříspěvekNapsal: úte 02 čer, 2009 8:18 am
od George V.
...a měří jen 28,5 cm (možná ta krabice měří 37,5 cm :lol: ). Model od Tilliga je podstatně věrnější (a na rozdíl od TT má 2. třída i deset okýnek :) ), dá se říci že znázorňuje reálný vůz. Ale pár much by se určitě našlo. Mě například připadá, že čela jsou moc oblá, připomínají tak spíše vozy starších sérií bez teplovzdušného topení (nemají mřížku na boku, ale ve střeše). A provedení okýnka vlakvedoucího u BDs je taky kapitolka sama pro sebe. Ale buďme rádi aspoň za to...

U toho Roca mne docela mrzí, že je ten vůz tak zmršený, přitom by se dal udělat mnohem lépe. Roco dělá v měřítku 1:100 i vozy typu Halberstadt, které jsou našim vozům mnohem podobnější, tak proč to Aee neudělali z něj...? :evil:

PříspěvekNapsal: úte 02 čer, 2009 8:30 am
od kubulak
S dovolenim pridam stupidni dotaz - jak jsou tyhle "nove" rychlikace osvetlene? LEDky? Zarovicky jako u starych PIKO a Schicht uz snad ne... Sviti tomu i cervena koncova svetla? Nebo nijak a DoDo? Diky !

PříspěvekNapsal: úte 02 čer, 2009 8:49 am
od George V.
Proč stupidní dotaz?

Do vozů se musí dokoupit osvětlovací sada - u Tilliga je to plošák s jakousi "maskou" v barvě interiéru, která tvoří strop oddílu. Tato sada je určena vždy pro určitý typ vozů - Halberstadt, nebo Y a počet oddílů (vloni stála asi 350Kč). Osvětlení je žlutými LED. Musí se instalovat sběrače - v podstatě "lokomotvního" typu - sbírá se z jízdní plochy kol vždy jen z jedné kolejnice na jednom podvozku. Koncové osvětlení se musí dobastlit. A to doslova. V modelu není naznačeno ani barvou...

U vozů Roco se musí koupit taktéž osvětlovací sada, která je ovšem univerzální; jsou to dva tvrdé drátky, které tvoří sběrnici a na ni se nasouvají jednotlivé "moduly" se žárovkami. V sadě je jich 6 (pro 4-osé vozy). Sběrače se umisťují do podvozku, sbírá se z osiček (pokud vůz nemá vlastní sběrací systém).

PříspěvekNapsal: úte 02 čer, 2009 6:05 pm
od Petr Zatrepalek
Ještě malé doplnění - Tillig/Sachs/Prefo v Ho dělali a možná ještě k těm normálně dlouhým vozům dělaj i "Y" vozy ve zkrácené - tedy 1/100 - verzi! Pozor proto na délku vozů kupovaných přes E-bay, Aukro atp!

Jinak i ty krátké vozy maj své výhody - sám jim dávám přednost kvůli kratším soupravám - ale je to kompromis na hraně!

PříspěvekNapsal: úte 02 čer, 2009 7:03 pm
od Martin HO
Kompromis na hraně, ale i "lepší" vzhled při průjezdu menšími rádiusy.

PříspěvekNapsal: úte 02 čer, 2009 7:30 pm
od Zdenek Valter
Martin HO píše:Kompromis na hraně, ale i "lepší" vzhled při průjezdu menšími rádiusy.


O to víc vynikne dvanáctivozový rychlík v nezkrácené délce ;-)
Obrázek

PříspěvekNapsal: stř 03 čer, 2009 3:51 am
od George V.
Schichty (Prefo) jsou u mne, bohužel, modelově za hranou. Ty vozy totiž mají se skutečnými málo společného. Zobrazují totiž prototypy, max. vozy ověřovací serie. Nemají totižto zůžené představky, jako skutečné vozy, povozky se skutečným také velmi málo podobají a možná by se našly další detaily. Jediné, co jim nelze vytknout, jsou jízdní vlastnosti. S Tilligem nesrovnatelné.

PříspěvekNapsal: stř 03 čer, 2009 4:30 am
od Martin HO
O to víc vynikne dvanáctivozový rychlík v nezkrácené délce ;-)
Obrázek[/quote]

Krásné, ale těžko realizovatelné na většině domácích kolejišť, bohužel.

PříspěvekNapsal: stř 03 čer, 2009 7:47 am
od Zdenek Valter
George V. píše:Schichty (Prefo) jsou u mne, bohužel, modelově za hranou.

Především jsou zkrácené v délkové míře 1:100.

atlasky

PříspěvekNapsal: stř 03 čer, 2009 7:50 am
od vvitty
ahoj,

mam dalsi dve na ceste, minimalne jedna bude na prodej, mate zajem? jsou opet jezdene, stav uvidim jakmile prijdou, cenu vidim tak na 1350.-

PS: nema nahodou nekdo od Vas typovy vykres od uzkorozchodne T48.001, puvodne polske Lxd2-331, kterou si poridili pred par lety v JHMD ?

PříspěvekNapsal: stř 03 čer, 2009 7:50 am
od George V.
to Zdeněk Walter:

To by mi ani tak nevadilo, jako to, že jsou to "modely", které neznázorňují skutečně v běžném provozu se vyskytující vagóny... Stejné vozy v TT vypadají mnohem realističtěji (až na ty "dvojky" :) ), byť jsou skoro stejně "letité"...

PříspěvekNapsal: stř 03 čer, 2009 7:55 am
od Zdenek Valter
Martin HO píše:
Zdenek Valter píše:O to víc vynikne dvanáctivozový rychlík v nezkrácené délce ;-)

Krásné, ale těžko realizovatelné na většině domácích kolejišť, bohužel.


No a to je důvod - proč stavět domácí kolejiště ?

1. Je-li rozsáhlé tak je to projekt na desetiletí !!
2. Zde je vidět jak velké limity tu jsou
3. Je to pro individualisty ;-)

Ale to už je dost mimo vlákno ;-)

Re: Rychl. vagón Roco a Tillig

PříspěvekNapsal: ned 20 lis, 2011 6:18 pm
od eduardo
Zdravím.
Mám objednané Y-psilony v čsd od Roca a ten udáva dĺžku cez nárazníky 282 mm a rovnako aj Tillig.
Dĺžka skutočnej predlohy je 24,5 metra čo je v prepočte do H0 281,6 mm, tak by to malo byť OK.