Stránka 1 z 3

Pára 335.1

PříspěvekNapsal: čtv 02 dub, 2009 7:08 am
od michalkomarek
Zdravím Vás kolegové.Na stránkách pragomodelu jsem objevil nové modely ve velikosti TT.Velmi mě zaujala parní lokomotiva ČSD ř.335.1.
Máte prosím někdo stímto modelem zkušenosti??Je to přestavba od výrobce JATT.Dokonce jsem včera jednu našel na Aukru.Zajímají mě jakékoliv vaše poznatky,hlavně jízdní vlastnosti,použitý motor,hlučnost modelu,možnost digitalizace,osazení novým spřáhlem..no prostě všechno!!
Předem dík za vaše poznatky!!

PříspěvekNapsal: ned 07 čer, 2009 5:04 pm
od ondra115
Ahoj,
chtěl bych se zeptat, jestli už nemáš k této lokomotivě nějaké podrobnější informace, plánuji si ji také pořídit :-). Díky

PříspěvekNapsal: pon 08 čer, 2009 9:17 am
od michalkomarek
Ahoj.Zatím nemám nemám vůbec žádné info!!!Vypadá to že ji snad nikdo nemá..??

335.1

PříspěvekNapsal: pon 08 čer, 2009 2:57 pm
od milan ferdián
Pruská tendrová lokomotiva T 9.3 s uspořádáním dvojkolí 1´C.Stavěly v létech 1900 až 1914 pro provoz na místních drahách a pro posilovou dopravu osobních vlaků.Lokomotivky Borsig/Esslingen,Hanomad a atd.Celkový počet 2211ks.U nás byly nasazeny po odstoupení Sudet Říší v říjnu 1938 pod správou DR, na tratích až do konce války Rudoltice-Lanškroun,lokálky na Jesenicku,výtopna Suchdol nad Odrou.Po skončení II.světové války je v počtu cca 20 ks , ČSD přeznačily na řadu 335.1.Postupně se předávaly do bizónie.Ostatní se od roku 1947 do roku 1949 předaly PKP (Tki 3).

PříspěvekNapsal: pon 08 čer, 2009 5:02 pm
od kvasha
Milane, fakt jich bylo vyrobeno 2.211 (dvatisícedvěstějedenáct) kusů ?!?!

PříspěvekNapsal: úte 09 čer, 2009 1:51 pm
od milan ferdián
kvasha píše:Milane, fakt jich bylo vyrobeno 2.211 (dvatisícedvěstějedenáct) kusů ?!?!


Ano..... :wink:

PříspěvekNapsal: úte 09 čer, 2009 2:04 pm
od michalkomarek
Milane díky za info o historii této krásné páry!!Pánové vlastní někdo z Vás ten model???Tu přestavbu dělá Pragomodel..

PříspěvekNapsal: úte 09 čer, 2009 3:47 pm
od kvasha
milan ferdián píše:
kvasha píše:Milane, fakt jich bylo vyrobeno 2.211 (dvatisícedvěstějedenáct) kusů ?!?!


Ano..... :wink:


Tak to je snad výrobní rekord ?!?!

PříspěvekNapsal: úte 09 čer, 2009 4:06 pm
od juroH0
To kvasha: nie najviac z parných mašín bolo rady BR52 (naša 555.0) no rôzne zdroje uvádzajú odlišné informácie, ja som našiel napr. 6728ks.
No u nás to bolo takmer 8000 čmeliakov teda T669 a CME3 z ČKD.

PříspěvekNapsal: úte 09 čer, 2009 4:10 pm
od Michal Šuhajda
kvasha píše:
milan ferdián píše:
kvasha píše:Milane, fakt jich bylo vyrobeno 2.211 (dvatisícedvěstějedenáct) kusů ?!?!


Ano..... :wink:


Tak to je snad výrobní rekord ?!?!

Ale kdeže, třeba BR 50 (u nás 555.1) bylo vyrobeno víc. Ale pokud vím rekord drží BR 52 (u nás 555.0 - "Němka", nebo "Prajzák"). Třetí říše byla veliká a tratí mnoho. Pro přesná čísla bych musel zalistovat v moudrých knihách, nerad bych tu z hlavy plácal nesmysly.
Ještě mě napadlo, že možná v USA, nebo v Rusku by mohla být nějaká rekordmanská řada, ale to bych kecal
Upraveno 9.6. v cca 21 hod.:
Takže jsem zalovil v literatuře a jsem rád, že si ještě aspoň něco pamatuju :D
Encyklopedie lokomotiv Parní lokomotivy, díl 3., autoři Jindřich a Zdeněk Bek uvádí, že: "Lokomotiv BR 50 bylo vyrobeno celkem 3446 strojů (včetně 282 lokomotiv vyrobených v Rumunsku v letech 1947-59.
Kolik bylo vyrobeno lokomotiv BR 52 není přesně známo. Uvádějí se různé počty. V encyklopedii je uvedeno číslo 6728. Mnohé lokomotivy byly zničeny v lokomotivkách během náletů na lokomotivky. Nicméně se jedná o nejpočetnější sérii parní lokomotivy na světě. Protože se k páře na kolejích hromadně už asi nevrátíme :( , tento rekord už "Němkám" nikdo nesebere. Jinak řada 52 byla vyráběna i po válce např v Polsku a v Belgii." konec volné citace.
Upraveno 9.6. V 21:39 - omlouvám se za rozáhlé odbočení od tématu :oops: :oops:

PříspěvekNapsal: úte 09 čer, 2009 7:13 pm
od Jarda H.
michalkomarek píše:Milane díky za info o historii této krásné páry!!Pánové vlastní někdo z Vás ten model???Tu přestavbu dělá Pragomodel..


Mám takový dojem, že dopadneš stejně jako my při dotazu na párovku BR64 / 365.4 ČSD od Schirmera ?! Bohužel mezi modeláři tady z fóra dotazovaný model 335.1 (zřejmě) taky NEJEZDÍ :wink:

PříspěvekNapsal: úte 09 čer, 2009 8:07 pm
od michalkomarek
No jo..už to tak vypadá že ji nikdo nemá.A tu ČSD 365.4 od Schimera mám objednanou.Prý už by měly být každým dnem...tak su zvědavý!!

PříspěvekNapsal: stř 10 čer, 2009 8:49 am
od kvasha
TO: Juro a TO: Michal,
pánové díky za vyčerpávající info. Přiznávám, a to bez omluvy, že páry nejsou mojí oblíbenou epochou, že jsem tohle absolutně netušil. Při listování různými encyklopediemi jsem narážel maximálně na počty 400 - 800 ks. I pro meziválečné i přímo válečné období jsem uvažoval max o stovkách kusů. Je pravda, že při důkladněm prozkoumání jezné z nich je u řady 91. (Pr. T 18, Wu. T 9) opravdu uvedeno 2211 ks :-)

PříspěvekNapsal: úte 16 čer, 2009 3:23 pm
od holyholy
Ahoj. Chtěl bych si 335.1 ve značení ČSD a velikosti TT objednat. Máte někdo nějaké informace s jakými osobními a služebními vozy se na našem území pohybovala? Rád bych dal dohromady reálnou soupravu za pomoci leptů od Kubera. Dík

PříspěvekNapsal: úte 16 čer, 2009 4:33 pm
od Jarda H.
Konkrétní typy vozů ti neřeknu :D , jen to, že vozy musí odpovídat realitě, tj. vozy provozované v době 1945-49 = doba, kdy bylo pár lokomotiv po válce zařazeno k ČSD jako 335.1 !
Tipem pro ověření CO a JAKÉ vagony může být katalog na parostroji, tam jsou u vagonů uvedeny roky od kdy do kdy byly vyráběny.