Sergej HO - stary PIKO/Gutzold/ novy Gutzold/ novy Roco/ ?

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Sergej HO - stary PIKO/Gutzold/ novy Gutzold/ novy Roco/ ?

Příspěvekod kubulak » čtv 19 bře, 2009 10:40 am

Vim ze nekde byla recenze srovnavajici ruzna provedeni Sergeju, ale nemuzu ji nikde najit :(

Kazdopadne hlavni dotaz zni asi takto: jake "generace" Sergeju jsou u nas v meritku HO k mani a v cem se od sebe lisi - vzhledem, jizdnimi vlastnostmi, vykonem i pribliznou cenou.

Nejstarsi je stare analogove PIKO a Gutzold z 80. let - ani nevim jestli se tihle dva od sebe necim lisi. Delaly se jak v DB (BR 120), tak v CSD (tusim T679.1122), lisilo se to jen tabulkami a hvezdou na cele, popr. me opravte. Provedeni ruda skrin, sedy spodek a seda strecha.
4 hnane napravy (2 na kazdem podvozku), z toho 2 s bandazemi (na kazdem podvozku jedna). Svitily 3x bile ve smeru jizdy. Vyrazny zvuk motoru. Na tehdejsi masinky solidni tah.
Dnesni ceny kolem 1.000-1.900 podle toho kolik je za ne kdo ochotny dat.

Pak vim ze Gutzold udelal nejakou modernizaci (jen jednu?), zvenku se to lisilo mj. kulatymi / hranatymi narazniky, a ta se ted prodava kolem 3.500-4.000. Provedeni (barevne schema) bud stejne jako u predchozi generace, popr. jsem videl zluty pruh pres celou skrin. Ale cim se to lisi uvnitr, jestli to ma setrvacnik(y), jestli to ma pohanene stale "jen" 4 napravy nebo uz vsech 6, to nevim a uvitam info od nekoho, kdo ten model dobre zna. Cekal bych osvetleni cervena/bila prepinane podle smeru jizdy, hlavni dalkovy svetlomet na strese s nejakou vysoce svitivou LED, ...

K Rocu vim jen ze se dela v CSD i CD provedeni. Ale rozdily oproti tomu novemu Gutzoldu, to netusim.

Diky predem za pokracovani...
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 19 bře, 2009 10:57 am

U noveho gutolda ani roco nečekej žádné vysoce svítivé diody - to by jsi chtěl fakt moc. Přepínání světel samozřejmost, jízdní vlastnosti obou srovnatelné, oba maj rozhrani DCC. Roco ma navic interier strojovny (u gutzolda jsem to resil namalovanim te strojovny pomoci Corelu, a taky diru na reprak dekoderu ESU.

Problem nastava kdyz chces delat "ceskeho" sergeje - ROCO dela jen tu "novou" verzi s ruskym tlumicem, ale v barvech 80 let (sv. seda stracha a podvozek, zluty pruhy, bile linky na spodku kastle), navic s hodne podivnym zbarvenim pluhu. Delali tez masinu bez tlumice - depo Zvolen (dnes lze sehnat po burzach, ale predrazeny). Chces-li mit masinu let 70tych - musis ROCO prebarvit, nebo pracne upravovat tu DR verzi (rusky tlumic, bez chrom. list na cumaku nebo nemecky tlumic).

U Guzolda je vyhoda, ze dela jen ty masiny s tlumicem, pokud vim v celkem 4 barevnych mutacich csd.
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod kubulak » čtv 19 bře, 2009 11:22 am

OK, diky za prvni odpoved, tak ja to polozim jeste trosku jinak:

V cem se vyplati koupit toho novejsiho Gutzolda / Roco misto tech starych hracek, ktere stoji 1/2-1/4 ceny tech novych ?

OK, sviti to cervene/bile, ma to pripravu na DCC.
A dal? Zejmena mi jde o motor, setrvacniky, pocet pohanenych naprav atd.

Vzhledove jak jsem pochopil je to u Roca dokonce downgrade.
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

Příspěvekod kubulak » čtv 19 bře, 2009 11:27 am

HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

Příspěvekod Jirka Zubek » čtv 19 bře, 2009 11:41 am

http://modelyh0.com/vozidla/recenzel/roco/roco.htm

Asi tak v 2/3 stránky je Sergej...
Uživatelský avatar
Jirka Zubek
 
Příspěvky: 43
Registrován: čtv 18 pro, 2008 12:25 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod kubulak » čtv 19 bře, 2009 12:43 pm

No, a jsme doma, to je ta recenze co jsem uz nekdy nekde videl, jen jsem ji ted uz nedokazal znova vygooglit.. diky!

Takze min. Roco ma pohaneny vsechny napravy, setrvacnik, 5ti-pol...
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 19 bře, 2009 1:52 pm

Petr Zatrepalek píše:U noveho gutolda ani roco nečekej žádné vysoce svítivé diody - to by jsi chtěl fakt moc. Přepínání světel samozřejmost, jízdní vlastnosti obou srovnatelné, oba maj rozhrani DCC. Roco ma navic interier strojovny (u gutzolda jsem to resil namalovanim te strojovny pomoci Corelu, a taky diru na reprak dekoderu ESU.


Nový sergej Guetzold interiér strojovny má také. Nemá ovšem přípravy na ozvučení. Jízdní vlastnosti jsou opravdu srovnatelné. Nové provedení je již moderně pojato. Samotné podvozky jsou i zde na fóru vidět.
POkud by byly v podvozku jemnější zuby troufal bych si říci, že jeho trakční vlastnosti jsou mírně lepší. Má sice hnané jen 4 nápravy, ale na špatně položených kolejích to může být výhoda oproti dvojici pevných 3 nápravových podvozků.
ROCO má ještě větší kola proti Guetzoldu a předloze.
Možná je ještě slabinou u nového G. rozebírání karoserii - drží na rámu zasunuté nárazníky.
Pokud chce někdo dávat odpružené tak to může znamenat komplikaci.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2683
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 19 bře, 2009 9:00 pm

Tak to mi tu strojovnu ukaz! :D :D Jestli strojovnou rozumis ty placky ramu za okny... Interier kabiny strojvudce gutzold ovsem ma :D
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 19 bře, 2009 10:51 pm

Petr Zatrepalek píše:Tak to mi tu strojovnu ukaz! :D :D Jestli strojovnou rozumis ty placky ramu za okny... Interier kabiny strojvudce gutzold ovsem ma :D


Jasně, strojovna není stanoviště strojvedoucího pravda pravda .....

:oops: :oops:
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2683
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod cíba » čtv 19 bře, 2009 11:09 pm

to Kubulak:
Sergej je má nejoblíbenější loko, tak snad mohu trochu poradit. :lol: Prvně, srovnávat staré provedení Piko-Gutzold oproti novým Roco/Gutzold je jako srovnávat škodu 120 s novou Oktávkou. Starého bych dnes koupil max. jako vrak do depa. Jinak já měl nového Gutzolda a pak si přikoupil i Roco a to nové provedení Gutzolda jsem posléze prodal.
Celkově je esteticky model Roco více propracovanější. Jízdní vlastnosti jsou srovnatelné, Gutzold má hnané 2 a 2, Roco 3 a 3 nápravy, obě loko mají myslím pětipólové motory s 2 setrvačníky. Počet hnaných náprav však není v tomto případě na škodu, co se týče jízdy a tažné síly, jsou to oba dva špičkové modely. Gutzold je asi o malilinko težší, na druhou stranu nevím proč, ale můj sergej Gutzold se při jízdě trochu kolíbal, což mi Roco nedělá... Možná jsem měl smůlu na špatný kus, třeba blbě nalisovali dvojkolí nebo tak něco. Jak psal Zdeněk, Roco má o 0,5 mm větší kola než by měl mít, to je ale myslím asi jediná nevýhoda modelu Roco.
Naproti tomu má však Roco:
1.naznačený interiér strojovny
2.je osvětlen žárovkami+světlovody (Gutzold dopředu svítil žlutými diodami, což se mi nelíbilo), navíc světla oproti Rocu prosvěcovala do kabiny
3.pro mě hlavní výhoda je v tom, že se dá Roco např. pro přelakování, patinu nebo dodělání dalších vychytávek (madla pro posunovače, hadice pro pískování, atd.) rozebrat jako stavebnice do nejmenších detailů. Např okna jsou u Gutzolda zalepená, tlumič se nedá oddělat a další a další věci jsou v zkrátka jednom kuse...
Pro tyto popsané důvody jsem tedy Gutzolda prodal a nechal si Roco. Ufff, tak asi tak... :wink:
H0-DCC-III/IV
cíba
 
Příspěvky: 106
Registrován: pát 28 bře, 2008 10:50 pm
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod George V. » pát 20 bře, 2009 5:24 am

To Zdeněk Walter:

Sergej ROCO nemá podvozky "pevné". Prostřední náprava je posuvná, a to dost, takže žádný problém. Průjezd obloukem s R 360mm paráda.

Ještě bych vytáhnul jeden rozdíl. Jestli mne paměť neklame, tak Gutzold má poněkud nešťastně řešenou šachtu spřáhla. Vykyvuje se i s celým pluhem. Tohle má ROCO řešené daleko lépe. Sice za cenu docela rozměrné díry, ale nevypadá to zas tak špatně. Dovolil bych si tvrdit, že je to v tomto ohledu jedna z nejlépe řešených mašin, které ROCO dělá...

Jednoznačně doporučuju ROCO.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod cíba » pát 20 bře, 2009 11:42 am

to George V.

S tím posuvem u Roco. Kdysi jsem to od Zdeňka slyšel a podle mě je to myšleno takhle. Zdeněk nemyslel posunutí do stran, ale posunutí výškově. Je to tak, že výškově jsou nápravy u Roco pevně v jedné rovině.
Když si tedy představíte, že např. za rovnou kolejí následuje oblouk a tímto obloukem by zároveň počínalo klesání (prostě mezi těmito dvěma kolejemi by byl zlom), pak při průjezdu , kdy by 2.+3. náprava podvozku byly teprve na rovné koleji, 1. náprava už by byla v oblouku. Ten ale klesá a díky tomu pevnému spojení by ta 1. náprava zůstala jakoby chvilku viset ve vzduchu, takže by nekopírovala oblouk a nezůstala ve styku s kolejí. V průběhu dalšího "postupu" loko a ve chvíli, kdy by se domeček přehoupl na první nápravu, by mohla 1. náprava jakoby dopadnout mimo kolej a došlo by k vykolejení, protože 2.+3. náprava jely po rovné koleji a domeček měl tendenci zůstat v přímém směru.

No nevím, jak to mám vysvětlit. Nejlepší by bylo to asi nakreslit. Každopádně u čtyřnápravových loko (2+2 nápravy) tohle nehrozí, ptž na obou nápravách každého podvozku je váha a pořád sou ve styku s kolejí. A takto je řešen i sergej Gutzold, ptž ta prostřední náprava je jak do stran, tak i výškově plovoucí, čímž bude vždycky 1. a 3. náprava podvozku ve styku s kolejí, takže nehrozí vykolejení.

Myslím ale, že vyřešení u toho sergeje Roco není nijak rozhudující, ty koleje by musely být položeny hodně , hodně špatně, a ještě by to muselo být "zpraseno" v některých místech. Navíc si myslím, že kdyby k takovémuto vykolejení docházelo, nemohly by tam jezdit ani další podobně řešené vícenápravové loko (rosňa, parní a další) a navíc ani další šesti nápravové loko, které Roco dělá...

Ještě k tomu pluhu a kinematice. Mně se naopak třeba líbilo, jak to měl řešen Gutzold, takže u Roco jsem si to pomocí toho "plnohodnotného" pluhu udělal tak, že se mi vykyvuje i s kinematikou. Je pravda, že v oblouku se trošku vykyvuje do stran, ale pro mě je rozhodující, že zpředu (odkud se na mašinu koukáme častěji) vypadá sergej líp, že tam prostě není ta obrovská díra - viz. zde... http://picasaweb.google.cz/rdkcbr88/Ser ... 0384167394
H0-DCC-III/IV
cíba
 
Příspěvky: 106
Registrován: pát 28 bře, 2008 10:50 pm
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod George V. » pát 20 bře, 2009 11:50 am

Pochopil jsem a souhlasím. A ještě horší je to v případě tříosých osobních vagónů. Vřele doporučuji k testování nově položených kolejí :D . Ovšem parní lokomotivy ROCO bývají řešeny tak, že je přímo převody poháněná jen jedna náprava (obvykle i s bandážema) a ostatní pak mohou být volné jak stranově tak výškově. Nějak blíže jsem to zatím nezkoumal, ale o víkendu se chystám projet novou němku, tak se na to podívám...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod cíba » pát 20 bře, 2009 11:58 am

OK, tak se mi to snad podařilo vysvětlit. Ale jak říkám, vůbec tohle nemá cenu řešit :!: , protože ty zlomy by musely být obrovské. Takže pokud někdo nemá kolejiště se stoupáními jak na Sněžku a zlomy do stoupání v přechodu rovná-oblouk, nemá se čeho bát. Navíc normálních kol se to dle mě ani tak netýká, problém by mohl nastat při přezutí na RP 25...
H0-DCC-III/IV
cíba
 
Příspěvky: 106
Registrován: pát 28 bře, 2008 10:50 pm
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod George V. » pát 20 bře, 2009 12:05 pm

Ale jsou to dobré informace, než někdo začne stavět kolejiště, čeho je dobré se vyvarovat. Já jsem se určitě poučil. 8)

Naštěstí jsem se rozhodl stavět kolejiště nové; na tom svém starém s plechovými kolejemi bych měl asi se sergejem problémy (ačkoliv i původně jsem se chystal vyměnit koleje).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Další

Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků