Sergej HO - stary PIKO/Gutzold/ novy Gutzold/ novy Roco/ ?

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Sandy » úte 24 bře, 2009 10:06 pm

Pár amatérských postřehů.
Mám starého Sergeje z druhé ruky i nový model ROCO.
Pokud jde o koleje, tak si nedovedu představit, jak by mělo kolejiště vypadat, aby měl starý Sergej problémy. Pokud jde o jízdní vlastnosti, tak byl ve své době určitě špička. Bez problémů projíždí oblouky (i protisměrné) R380 (plech), žádná výhybka mu nedělá starosti. Do stoupání 5% s přehledem utáhne pět zkrácených vozů typu Y. Z těchto důvodů je to dobrá volba pro toho, kdo nemá peněz nazbyt.
Pokud jde o vzhled, tak je to samozřejmě model třicet let starý. Většina detailů je vylisována zároveň se skříní. Na přestavbu se moc nehodí.
Před rokem jsem si pořídil nový model ROCO (kvůli ceně - lehce nad 2500.- :roll: )
Jízdní vlastnosti jsou ještě lepší. Jezdí krokem, díky setrvačníku má i malý výběh (pozor ve skrytém nádraží).
Vzhledově je také o několik generací výše. Většinu detailů je možné demontovat a tak je vhodný na přestavbu. Já ho přestavěl z verze ČD (červenobílá - Letohrad?) na klasickou verzi ČSD. Cena se v současné době pohybuje od 3500.- výše.
Problematika DCC (zvuk apod.) mě v současné době netrápí, provozuji analog (pulsní).
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod George V. » stř 25 bře, 2009 5:20 am

Starý sergej nic moc jízdní vlastnosti. Sílu má jen pokud jsou OK bandáže, pak to stojí za prd. Je moc lehký. Další nevýhodou je příliš vysoké těžiště. Při jízdě se nepřirozeně chvěje a kolébá. Co do jízdních vlastností vozidel ze staré éry PIKO nejvýše hodnotím BR 110. I při celkem nízké hmotnosti a absenci bandáží má výbornou tažnou sílu. 3 zkrácené rychlíkové vozy do 5% stoupání uvezla bez problémů. Ještě lepší co do tažné síly byly BR 118. Tady je ale díky velkému rozvoru podvozků problém s uložením dvojkolí.

Ale žádnou ze starých mašin nelze s těmi novými srovnávat, i obyčejné Hobby modely PIKO je strčí do kapsy díky vysoké hmotnosti, nízkému těžišti a hlavně provedením převodovek...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 25 bře, 2009 9:47 am

Cíba to popsal přesně. Domnívám se, že kdyby měl nový sergej Gutezold v novém provedení jemnější zuby v převodovce tedy 0,4 stejně jako ROCO pak bych ho určitě hodnotil z hlediska trakčních vlastností výše než ROCO.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2686
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod George V. » stř 25 bře, 2009 9:55 am

No já nevím, 6 hnaných náprav je 6 hnaných náprav... Gutzold bude super, pokud budou bandáže OK. Já měl dva starý od PIKA. Ten starší měl úplně zpuchřelý bandáže, takže nakonec táhnul hůř, než BR 110 bez bandáží, a přitom je těžší. Ona nehnaná náprava a potažmo pokud má ještě sbírat proud, znamená docela velký nárůst jízdního odporu...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 25 bře, 2009 11:21 am

George V. píše:No já nevím, 6 hnaných náprav je 6 hnaných náprav... Gutzold bude super, pokud budou bandáže OK. Já měl dva starý od PIKA. Ten starší měl úplně zpuchřelý bandáže, takže nakonec táhnul hůř, než BR 110 bez bandáží, a přitom je těžší. Ona nehnaná náprava a potažmo pokud má ještě sbírat proud, znamená docela velký nárůst jízdního odporu...

Přiznám se, že bandáže zásadně nepoužívám ! Takže hodnotím lokomotivy jen bez bandáží !
Také nesrovnávám starší model Guedzoldův model (Guetzold byl také nějaký čas součást koncernu PIKO ;-)
Co se týče Tvého tvrzení o jízdním odporu tak si troufám tvrdit, že v lokomotivě typu sergej to až tak zásadní není.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2686
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 25 bře, 2009 11:24 am

George V. píše:No já nevím, 6 hnaných náprav je 6 hnaných náprav... Gutzold bude super, pokud budou bandáže OK. Já měl dva starý od PIKA. Ten starší měl úplně zpuchřelý bandáže, takže nakonec táhnul hůř, než BR 110 bez bandáží, a přitom je těžší. Ona nehnaná náprava a potažmo pokud má ještě sbírat proud, znamená docela velký nárůst jízdního odporu...


S těmi nápravami je to tak, pokud by měly v podvozku i vertikální vůli pak by to opravdu bylo NEJ.
Ovšem v těchto ROCO podvozcích to neplatí.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2686
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod George V. » stř 25 bře, 2009 11:52 am

U modelu Guetzold se tažná síla honí hlavně taky hmotností, což má za následek vyšší opotřebení převodů - někde se tady psalo o lámání převodů na nápravách u Guetzolda. Holt pro Sergeje ROCO musí být kvalitní kolejový svršek bez velkých zlomů, pak bude jezdit bez problémů...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 25 bře, 2009 12:34 pm

George V. píše:U modelu Guetzold se tažná síla honí hlavně taky hmotností, což má za následek vyšší opotřebení převodů - někde se tady psalo o lámání převodů na nápravách u Guetzolda. Holt pro Sergeje ROCO musí být kvalitní kolejový svršek bez velkých zlomů, pak bude jezdit bez problémů...


Hmotností se to honí vždy ;-)
Co se týče praskání převodů tak to není jejich namáháním, ale špatnou technologickou kázní - příliš velký přesah při lisování pro použitou hmotu ozubených kol.
Hmotnosti obou modelů jsou srovnatelné.
Se závěrem o kvalitě pokládky nelze jinak než souhlasit ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2686
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod George V. » stř 25 bře, 2009 12:39 pm

Guetzold prý je o dost těžší, než ROCO... A ty převody se lámou jako samy od sebe? Jestliže mám k přenosu nutné síly (větší díky větší hmotnosti) k dispozici jen 4 místo 6-ti náprav, tak každý jeden převod na nápravě musí přenést min. 1,5x větší sílu... Ono to jenom technologií asi nebude...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 25 bře, 2009 1:41 pm

George V. píše:Guetzold prý je o dost těžší, než ROCO... A ty převody se lámou jako samy od sebe? Jestliže mám k přenosu nutné síly (větší díky větší hmotnosti) k dispozici jen 4 místo 6-ti náprav, tak každý jeden převod na nápravě musí přenést min. 1,5x větší sílu... Ono to jenom technologií asi nebude...

I kdyby těžší byl, tak co se týče pevností povahy tohoto problému, bys musel zvýšit namáhání cca 50x aby ses dostal blízko k hraničním hodnotám.
Tedy zásadně nesouhlasím.
Kolo (ozubené) by v takovém případě nepraskalo v nejsilnějším místě, ale například proklouzlo popřípadě by utrpěly zuby na něm.
V případě vadných náprav vyměnil Guetzold i hmotu ozubených kol.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2686
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod vorisekml » stř 25 bře, 2009 9:47 pm

Co se týká praskání převodů na modelech f.GUTZOLD vyráběných po r.1990, tak jde o vadu materiálu /plastu/. Problematická jsou ozub. kola z mléčného plastu. Od r.2002 přešel GUTZOLD na černý plast s příměsí uhlíku a praskání se dost omezilo. Praskaly zub.kola většinou na dvojkolí ostatní ozub. kola v převodech jen zřídka. Proto při objednávání náhradních dvojkolí s ozubem chtějte aby byl z tmavého plastu. Mě popraskaly ozub.kola na dvojkolí na BR-120(sergej),BR-119,BR-106(klikošlap), ale BR-52(němka) zůstala ušetřena-zatím.
Údajně pomáhalo nahřát pájkou osu dvojkolí a v plastu se povolilo pnutí a nepraskl. Já si to nedovolil udělat, měl jsem obavu abych nepoškodil samotná kola a model mě potom nešmajdal či nekachnil. Jedině sejmout kola z osy /nechat na ose jen ozub.kolo/ a tu potom nahřát pájkou. Já to radši nezkoušel......
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod George V. » čtv 26 bře, 2009 5:36 am

vorisekml píše:Co se týká praskání převodů na modelech f.GUTZOLD vyráběných po r.1990, tak jde o vadu materiálu /plastu/. Problematická jsou ozub. kola z mléčného plastu. Od r.2002 přešel GUTZOLD na černý plast s příměsí uhlíku a praskání se dost omezilo.


....ale nepřestalo? Nestraš. Mám objednanou BR 119 od Guetzolda.

P.S. U němky přeci jen ten tendr není tak těžký a nejsou tak velké rozvory mezi nápravami, takže bude namáhání těch převodů menší... :)
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod vorisekml » čtv 26 bře, 2009 8:38 am

No potěš pán bůh ! Já mám dvě BR 119 (119.119-6 + 219.110-4) a popraskalo to na obou ! A specialně u BR 119 je problematické objednat dvojkolí protože v listu náhradních dílů je jen celý podvozek za 20,-€ / bez masek / a to je dost. Tak jsem zatím neobjednával nic a jednu mašinu mám na ND. A od Gutzolda už nevezmu ani kolo / teda právě ta dvojkolí ano /.Proto jsem se zavčasu zbavil mých dvou sergejů GUTZOLD. ROCO sergeje jsou opravdu držáci, mám 5 ks/63393,62784,63978,62783,63398/ a ten nejstarší ČSD 63398 je už zralej na dílny, má najetou zeměkouli a drží. A u nás je služba tvrdá !!! Děti se s tím nemazlí, rychle a zběsile to je jejich cíl- a ještě zničit krtka. Taky oblíbená hra.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod George V. » čtv 26 bře, 2009 8:56 am

A dvojkolí ze sergeje vebo z BR118 (V180 - čtyřosé) tam nepásne? Škoda, že to už nemůžes změřit.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod vorisekml » čtv 26 bře, 2009 9:06 am

Páni v dílnách to řeší, ale já nakupuji hlavně v Sasku tak až tam pojedu tak u p.Glocknera v Pockau objednám dvojkolí na sergeje a budu doufat že to je shodný. S Modelbau Glockner mám dobrý zkušenosti co se objedná taky dodá a docela rychle, ceny dobrý.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

PředchozíDalší

Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků