Stránka 1 z 2

555.010 ROCO

PříspěvekNapsal: sob 07 bře, 2009 9:51 am
od Petr Zatrepalek
Určitě už hodně z nás má doma tuhle čerstvou rocáckou novinku. Když jsem ji doma rozbalil, tak se příznám že jsem měl trochu smíšené pocity - němka je z němek (tedy krom br50 roco) asi nejlépe udělaná, ale rozhodně to není model který by mě oslnil jako třeba jejich BR01, BR50 či BR64...

Jízdní vlastnosti jsem zatím zkoušel zběžně s dekodérem LOKPILOT - vše v naprostém pořádku, plynulý a pomalý rozjezd i dojezd, díky váze tendru i perfektní adheze.


Takže k výše uvedenému jsem se rozhodl pro pár úprav - první co mě vadilo, bylo že model nemá oproti jiným kvalitně udělaný prostor budky obsluhy - zasklení je tlusté a jeho osazení je hodně vidět, navíc budka má dvě boční okna nezasklená. Chybí i naznačení detailů kotle a ovládacích prvků pro obsluhu - tedy přesněji řečeno, je to hooodně zjednodušeně udělané! No tohle předělávat se mi nechtělo, ale rozhodl jsem se jedno okno z těch bočních zasklít a do druhého dát figurku strojvedoucího. Nedalo mi to, a udělal jsem i z proužků plastiku náznak výdřevy budky a nějaké armatury na její pravý a levý bok. Chtěl jsem udělat i charakteristické sedačky, ale bohužel v jejich místě je udělán vtipný mechanismus na přítlak schůdků a propojky mezi tendrem a mašinou při průjezdu modelu zatáčkami.
Okna jsem vyřízl z jejich původního plastového dílu a zalepil do budky. Myslím že dojem je hned o 100% lepší!

Protože plánuju kolejiště epochu IV, navíc Krušnohoří, tak mi nějak nesedělo depo Nymburk - naštěstí Michal na svém webu zveřejnil fotky reálné mašiny, kde je jasně vidět jak červené proužky, tak i to, že svou kariéru končila v depu Č. Lípa - a bylo rozhodnuto!

První co jsem udělal byla rozborka modelu - tendr je celokovový, se snímatelným vrškem co drží na 4 šroubech, vše se dá načíst z návodu a není velký problém s rozborkou. Horší je to u mašiny samotné - sundat kotel z pojezdu chce trochu přemýšlení a opatrnosti díky armaturám co z kotle vedou dospod pod ochoz. Při vyndavání skel z budky opatrně - je velmi snadné rozlomit díly! Drží dost napevno. Takže těm co nebudou chtít dělat takové úpravy jako já, tak doporučuji při případném barvení okna zakrýt maskolem či mask. páskou.

http://picasaweb.google.cz/PetrZatrepal ... 1699242226
http://picasaweb.google.cz/PetrZatrepal ... 1247912258
http://picasaweb.google.cz/PetrZatrepal ... 0517086818
http://picasaweb.google.cz/PetrZatrepal ... 6819996786

Nápisy co se nehodily jsem smyl pomocí vatičky namočené v Gunze ředidlu, a aplikoval nové z obtisku od p. Kwasnici podle fotek co má Michal na webu. Bohužel při včerejším sledování Tudorovců jsem jaksi pozapomněl že dělám už levou stranu budky a prohodil umístění nápisů (nápis domovské depo má být u dvířek - je to bohužel vidět i na fotce). No rezervní nápis nemám, tak se s tím holt musím smířit!

Mašinu mám připravenou na patinu pro workshop, pak jí nafotím a napíšu případné pokračování.

PříspěvekNapsal: úte 24 bře, 2009 10:55 am
od George V.
Tuhle mašinu mám také doma a co mne zklamalo, tak je její "dílenské zpracování". Asi to byl nějaký páteční výrobek, či co. Takže když se dneska řekne, že něco má "ROCO kvalitu", tak se akorát pousměju... První závada - v rozvodu lokomotivy na levé straně nebylo docvaknuté horní uložení kliky, která pohání soupátko. To se mi naštěstí s pomocí dvou pinzet a notné dávky trpělivosti povedlo. Další problém byl nedocvaknutá budka. Tady bohužel správnému docvaknutí bránila trubka armatury, která má správně vést do budky, ale která byla vklíněna pod budku. Bohužel při vyprošťování trubky došlo k jejímu zlomení... Bůh žehnej tomu, kdo vynalezl sekundové lepidlo 8) . Dále co mne zklamalo, tak její jízdní vlastnosti. Průjezd obloukem o R=425mm pouze bez předního vedení pístů. :cry: Ani pojezd tendru není to nejlepší, co se ROCU poslední dobou podařilo. Škoda, že trochu nezapracovali na tom, aby využili natáčecích podvozků - ten tendr by pak vypadal mnohem lépe. Holt daň za unifikaci s BR50...

PříspěvekNapsal: úte 24 bře, 2009 11:58 am
od Zdenek Valter
George V. píše:Dále co mne zklamalo, tak její jízdní vlastnosti. Průjezd obloukem o R=425mm pouze bez předního vedení pístů. :cry: Ani pojezd tendru není to nejlepší, co se ROCU poslední dobou podařilo. Škoda, že trochu nezapracovali na tom, aby využili natáčecích podvozků - ten tendr by pak vypadal mnohem lépe. Holt daň za unifikaci s BR50...


No nevím, řekl bych, že chceš od takového modelu příliš. Uvědom si že na takovém poloměru nejezdí ve skutečnosti pomalu ani tramvaje. A tak výrobce musí pojezd prostě ošidit.
U jiných výrobců také není podvozek na tendru otáčecí a přesto jezdí skvěle a hlavně žene všechny nápravy ;-)

PříspěvekNapsal: úte 24 bře, 2009 12:53 pm
od George V.
Promiň, ale model za 6500,- by mě měl i zdravit.... :D

Noo, 425mm není zas tak malý poloměr. A navíc když vím, že ROCO páru udělat umí... Např. BR 93 (447.0 ČSD) projede s předním vedením pístů i 360mm... Tady by úplně stačilo dát válce o nějakých 0.5mm na každou stranu dál od sebe a tu "trubku" vedení pístu udělat trošku tenčí...

PříspěvekNapsal: úte 24 bře, 2009 1:19 pm
od vorisekml
Jo, ROCO kvalitka!!!! Na mojí byl obráceně pluh /což šlo velmi lehce napravit-konec konců on mohl být používán i v "obrácené" poloze/ a nedosazený-nedomáčknutý komín-to už mě dalo zabrat. Rozborka - vyjmutí jakési vložky v závaží/asi pro kouř.generátor/ a sborka cca 2 hodiny jemné a opatrné práce. No co by člověk ještě chtěl za 6000,-...Mimochodem zkoušel někdo vyjmout zasklení dálkového reflektoru ? Mě se to nedaří a nechci ho poškodit.Trošku ten čirý plast popolezl jen když jsem zajel "páčidlem" pod čirou vložku, ale smrdělo to průšvihem tak jsem toho radši nechal. Asi tam dám celý nový "dálkáč" z druhovýroby Muras. To už mám nacvičený z Gutzold němek.

PříspěvekNapsal: úte 24 bře, 2009 5:23 pm
od Petr Zatrepalek
Ten dálkový reflektor jsem zatím raděj taky vynechal! Mašinu jsem zkoušel na R2 (358mm)ROCO geoline a neměl jsem problém - tedy pokud nenasadím ty kryty pístů.

PříspěvekNapsal: úte 24 bře, 2009 5:41 pm
od Jarda H.
Jak to tak čtu (nezasvěcený do ROCO výrobků, jsem mimo měřítko H0 :wink: ), ale zdá se mi, že za dost peněz málo muziky ?! Asi bych čekal víc při ceně přes 6 tisíc :?:

PříspěvekNapsal: úte 24 bře, 2009 8:15 pm
od Petr Zatrepalek
No mám z tohohle modelu právě tenhle pocit... Kdybych němku nechtěl za "každou" cenu, asi bych jinak váhal...

PříspěvekNapsal: úte 24 bře, 2009 8:43 pm
od fousek
No já mám pocit, že je ta lokomotiva tak trochu spíchnutá horkou jehlou. Jinak Roco rozhodně patří k tomu lepšímu na trhu.
I když, kdysi jsem jsi koupil vůz Ba ČSD a ten měl špatně zaklapnuté bočnice do rámu. Razítko kontroly samozřemě nechybělo. :lol:

PříspěvekNapsal: úte 24 bře, 2009 8:57 pm
od George V.
To ale furt není nic proti Tillig HO. Jeden vagon mi dorazil bez nárazníků...Samozřejmě lísteček s kontrolou nechyběl.

PříspěvekNapsal: stř 25 bře, 2009 9:53 am
od Zdenek Valter
Asi nejlepší podvozek tendru pro BR52 jsem viděl u Guetzolda.
Jednotlivé podvozky se sice nenatáčí ale jsou kyvné a axiální vůle náprav je cca 3mm a nápravy jsou hnané všechny !!

PříspěvekNapsal: stř 25 bře, 2009 9:57 am
od George V.
Taky řešení, akorát že Guetzold nemá hnanou vlastní mašinu... Tohle se dalo udělat třeba tak, že by zadní hnaný podvozek tendru zůstal pevný, případně s posuvem jedné nápravy a otočný mohl být ten nehnaný...

PříspěvekNapsal: stř 25 bře, 2009 11:28 am
od Zdenek Valter
George V. píše:Taky řešení, akorát že Guetzold nemá hnanou vlastní mašinu... Tohle se dalo udělat třeba tak, že by zadní hnaný podvozek tendru zůstal pevný, případně s posuvem jedné nápravy a otočný mohl být ten nehnaný...

Jak vidno otáčení podvozků tendru v horizontální rovině nikdo neřeší. Všichni se spokojují s velkou axiální vůlí.:wink: :wink: :wink: :wink:
Ono jeden pevný a druhý otočný je z hledika trakce ne úplně ideální - musel bys také zajistit aby otočný podvozek mohl vybočit z osy a by mohl řádně kopírovat projížděný oblouk = tedy značně zesložitit pojezd !

PříspěvekNapsal: ned 29 bře, 2009 6:33 am
od George V.
Krásně má tendr řešený hrboun - taky od Roca. Proč takhle nemohli udělat i tu němku?:(

http://www.zababov.cz/wiki/index.php/Soubor:Dcc_375.0_04.jpg

PříspěvekNapsal: stř 03 čer, 2009 1:11 pm
od jiri739
Tak jsem neodolal a koupil tuhle loko taky. Je to moje první HO loko od Roco protože jsem se rozhodl přejít z TT na HO. Loko jezdí parádně, jsem z ní unešenej. A až zainvestuju do zvukového dekodéru, tak to myslím nebude mít chybu.