Tax píše:zmar píše:K Modrým šípům přece byly vyrobeny odpovídající přívěsné vozy.
Ale to ešte nič neznamená. Pokiaľ boli k dispozícii tak samozrejme jazdili, ale jazdili s kdečím nielen so šípmi, takisto šípy jazdili s kdečím čo práve bolo. U ČSD bežná prax. Skutočne ucelené vlaky boli až M295.0, M298.0 a M296.1 na Vindobone
Je třeba rozlišovat období. Po válce byl nedostatek vozidel, takže jezdilo všechno, co bylo schopné provozu a na nějakou eleganci se nedbalo. Ale před válkou patřily Modré šípy k tomu, co tvořilo výkladní skříň ČSD. Stejně tak jako není namístě modelovat předválečné období pomocí špinavých umatlaných vozů tak k tomu nepatří ani soupravy splácané z toho, co momentálně bylo provozuschopné. Tyto prvky jsou typickou součástí jiného období. I když se samozřejmě nedá vyloučit, že sem tam se vyskytly i dříve - ale skutečně nejsou pro předválečnou dobu typické. Ovšem po válce už Modré šípy nebyly modré ...
Před válkou byly Modré šípy zařazené jako spěšné vlaky. Tomu odpovídala konstrukční rychlost jak samotných motorových vozů tak i jejich přívěsných vozů. Naproti tomu dvouosé vlečňáky, které se k nim přivěšovaly po válce neměly odpovídající konstrukční rychlost, takže jejich použití bylo možné jen jako nouzové řešení (s omezením rychlosti) anebo až po převedení Modrých šípů na podřadné výkony s nižší provozní rychlostí. Eventuálně by se daly používat v koncovém úseku spoje, kde vlak už nebyl veden jako spěšný, ale jel pomalu a zastavoval v každé zastávce.