Stránka 1 z 1

Modrý šíp M274.0

PříspěvekNapsal: sob 27 pro, 2008 2:13 pm
od Tax
V jednej nemenovanej predajni v BA som uvidel malosériový model modrého šípu M274.0 z II. alebo III. výrobnej série v merítku H0. Ovšem okrem toho, že je pravdepodobne z odliatku pana Číža o ňom neviem nič viac. Teda ma zaujíma, kto je výrobcom, či sa dá kúpiť aj na burze a poprípade či ho už niekto z členov fóra má. Ak ano, ako jazdí a ako sa vám pozdáva jeho spracovanie - mne sa páčil viac než moc. Ďakujem za odpovede.

Re: Modrý šíp M274.0

PříspěvekNapsal: pon 29 srp, 2016 12:47 pm
od ladino1
Vytáhl jsem toto stařičké vlákno. Jde mi o to, zda tento motorový vůz jezdil jedině sólo nebo i přípojným vozem stejného, tedy modro - krémového zbarvení. Tady jsem k tomuto tématu nic nenašel, kromě zmínky, že "M.274 s přípojňákem by byla prodejní bomba".Mám odlitek a pasuji jej na pojezd V 200 od BTTB. Chtěl bych k němu pro efekt i přípojňák, ale bojím se, zda by to nebyl totální nesmysl.

Re: Modrý šíp M274.0

PříspěvekNapsal: pon 29 srp, 2016 6:53 pm
od JanoH0e
Minimálne na trati do Nýrska by to nezmysel nebol. Sú aj iné fotky s prípojným vozom, ale na tejto sa dá zistiť kde sa nachádza.

Re: Modrý šíp M274.0

PříspěvekNapsal: úte 30 srp, 2016 8:28 am
od Tax
ladino1 píše:Vytáhl jsem toto stařičké vlákno. Jde mi o to, zda tento motorový vůz jezdil jedině sólo nebo i přípojným vozem stejného, tedy modro - krémového zbarvení. Tady jsem k tomuto tématu nic nenašel, kromě zmínky, že "M.274 s přípojňákem by byla prodejní bomba".Mám odlitek a pasuji jej na pojezd V 200 od BTTB. Chtěl bych k němu pro efekt i přípojňák, ale bojím se, zda by to nebyl totální nesmysl.

Všeobecne platí, že u ČSD jazdilo všetko čo sa pripojiť dalo. Takže modrokrémový prívešák u M274.0 je v poriadku. Napríklad existujú fotky kde je M264.0 s prkeňákmi Ci, alebo M262.0 spočiatku ťahali osemdverové Cai-ky. Proste ČSD zavesili za motorový voz či lokomotívu to čo bolo práve k dispozícii. Samozrejme M274.0 by s Clm vyzeral divne, ale Calm 34, 35 aj 36 k nemu akosi patrí.

Re: Modrý šíp M274.0

PříspěvekNapsal: pát 02 zář, 2016 7:25 am
od zmar
K Modrým šípům přece byly vyrobeny odpovídající přívěsné vozy. Byly typické středním vstupem a shodným barevným provedením, jako motorové vozy.

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/0 ... sp?print=1

Re: Modrý šíp M274.0

PříspěvekNapsal: ned 04 zář, 2016 10:39 pm
od Tax
zmar píše:K Modrým šípům přece byly vyrobeny odpovídající přívěsné vozy.

Ale to ešte nič neznamená. Pokiaľ boli k dispozícii tak samozrejme jazdili, ale jazdili s kdečím nielen so šípmi, takisto šípy jazdili s kdečím čo práve bolo. U ČSD bežná prax. Skutočne ucelené vlaky boli až M295.0, M298.0 a M296.1 na Vindobone ;)

Re: Modrý šíp M274.0

PříspěvekNapsal: pon 05 zář, 2016 7:21 am
od zmar
Tax píše:
zmar píše:K Modrým šípům přece byly vyrobeny odpovídající přívěsné vozy.

Ale to ešte nič neznamená. Pokiaľ boli k dispozícii tak samozrejme jazdili, ale jazdili s kdečím nielen so šípmi, takisto šípy jazdili s kdečím čo práve bolo. U ČSD bežná prax. Skutočne ucelené vlaky boli až M295.0, M298.0 a M296.1 na Vindobone ;)


Je třeba rozlišovat období. Po válce byl nedostatek vozidel, takže jezdilo všechno, co bylo schopné provozu a na nějakou eleganci se nedbalo. Ale před válkou patřily Modré šípy k tomu, co tvořilo výkladní skříň ČSD. Stejně tak jako není namístě modelovat předválečné období pomocí špinavých umatlaných vozů tak k tomu nepatří ani soupravy splácané z toho, co momentálně bylo provozuschopné. Tyto prvky jsou typickou součástí jiného období. I když se samozřejmě nedá vyloučit, že sem tam se vyskytly i dříve - ale skutečně nejsou pro předválečnou dobu typické. Ovšem po válce už Modré šípy nebyly modré ...

Před válkou byly Modré šípy zařazené jako spěšné vlaky. Tomu odpovídala konstrukční rychlost jak samotných motorových vozů tak i jejich přívěsných vozů. Naproti tomu dvouosé vlečňáky, které se k nim přivěšovaly po válce neměly odpovídající konstrukční rychlost, takže jejich použití bylo možné jen jako nouzové řešení (s omezením rychlosti) anebo až po převedení Modrých šípů na podřadné výkony s nižší provozní rychlostí. Eventuálně by se daly používat v koncovém úseku spoje, kde vlak už nebyl veden jako spěšný, ale jel pomalu a zastavoval v každé zastávce.

Re: Modrý šíp M274.0

PříspěvekNapsal: čtv 08 zář, 2016 4:49 pm
od Tax
zmar píše:Před válkou byly Modré šípy zařazené jako spěšné vlaky. Tomu odpovídala konstrukční rychlost jak samotných motorových vozů tak i jejich přívěsných vozů. Naproti tomu dvouosé vlečňáky, které se k nim přivěšovaly po válce neměly odpovídající konstrukční rychlost, takže jejich použití bylo možné jen jako nouzové řešení (s omezením rychlosti) anebo až po převedení Modrých šípů na podřadné výkony s nižší provozní rychlostí. Eventuálně by se daly používat v koncovém úseku spoje, kde vlak už nebyl veden jako spěšný, ale jel pomalu a zastavoval v každé zastávce.

Tomu ale neodporuje to čo som napísal:

...Všeobecne platí, že u ČSD jazdilo všetko čo sa pripojiť dalo. Takže modrokrémový prívešák u M274.0 je v poriadku. Napríklad existujú fotky kde je M264.0 s prkeňákmi Ci, alebo M262.0 spočiatku ťahali osemdverové Cai-ky. Proste ČSD zavesili za motorový voz či lokomotívu to čo bolo práve k dispozícii. Samozrejme M274.0 by s Clm vyzeral divne, ale Calm 34, 35 aj 36 k nemu akosi patrí.