Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
ladino1 píše:Vytáhl jsem toto stařičké vlákno. Jde mi o to, zda tento motorový vůz jezdil jedině sólo nebo i přípojným vozem stejného, tedy modro - krémového zbarvení. Tady jsem k tomuto tématu nic nenašel, kromě zmínky, že "M.274 s přípojňákem by byla prodejní bomba".Mám odlitek a pasuji jej na pojezd V 200 od BTTB. Chtěl bych k němu pro efekt i přípojňák, ale bojím se, zda by to nebyl totální nesmysl.
zmar píše:K Modrým šípům přece byly vyrobeny odpovídající přívěsné vozy.
Tax píše:zmar píše:K Modrým šípům přece byly vyrobeny odpovídající přívěsné vozy.
Ale to ešte nič neznamená. Pokiaľ boli k dispozícii tak samozrejme jazdili, ale jazdili s kdečím nielen so šípmi, takisto šípy jazdili s kdečím čo práve bolo. U ČSD bežná prax. Skutočne ucelené vlaky boli až M295.0, M298.0 a M296.1 na Vindobone
zmar píše:Před válkou byly Modré šípy zařazené jako spěšné vlaky. Tomu odpovídala konstrukční rychlost jak samotných motorových vozů tak i jejich přívěsných vozů. Naproti tomu dvouosé vlečňáky, které se k nim přivěšovaly po válce neměly odpovídající konstrukční rychlost, takže jejich použití bylo možné jen jako nouzové řešení (s omezením rychlosti) anebo až po převedení Modrých šípů na podřadné výkony s nižší provozní rychlostí. Eventuálně by se daly používat v koncovém úseku spoje, kde vlak už nebyl veden jako spěšný, ale jel pomalu a zastavoval v každé zastávce.
...Všeobecne platí, že u ČSD jazdilo všetko čo sa pripojiť dalo. Takže modrokrémový prívešák u M274.0 je v poriadku. Napríklad existujú fotky kde je M264.0 s prkeňákmi Ci, alebo M262.0 spočiatku ťahali osemdverové Cai-ky. Proste ČSD zavesili za motorový voz či lokomotívu to čo bolo práve k dispozícii. Samozrejme M274.0 by s Clm vyzeral divne, ale Calm 34, 35 aj 36 k nemu akosi patrí.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků