Stránka 1 z 1

Parní lokomotiva BR 58 DR od firmy Arnold (TT)

PříspěvekNapsal: stř 09 úno, 2022 7:33 am
od Trainmaniak
Dobré ráno, na http://www.trainmania.info/clanky.html#br58 jsem vložil recenzi páry řady 58 od Arnolda.

br58-30.jpg

Re: Parní lokomotiva BR 58 DR od firmy Arnold

PříspěvekNapsal: stř 09 úno, 2022 9:57 am
od hank
Lokomotiva má tyčový rám? Nemyslí se tím spíš trámcový rám? A zadní kotel je skříňový kotel?

Re: Parní lokomotiva BR 58 DR od firmy Arnold

PříspěvekNapsal: stř 09 úno, 2022 11:37 am
od Trainmaniak
Ono to počešťování technické němčiny je někdy překladatelský oříšek. :)
"So hatten sie erstmals einen durchgehenden Barrenrahmen und einen oberhalb des Rahmens angeordneten breiten Belpaire-Stehkessel mit großer Rostfläche."
"Poprvé měly průběžný tyčový rám a nad ním široký stojací kotel s velkou roštovou plochou."
Pokud by byl lepší překlad, rád to učešu. Původní text byl z katalogu Roco, ale mnoho se od Wiki neliší.

Re: Parní lokomotiva BR 58 DR od firmy Arnold

PříspěvekNapsal: stř 09 úno, 2022 1:31 pm
od hank
Trainmaniak píše:Ono to počešťování technické němčiny je někdy překladatelský oříšek. :)
"So hatten sie erstmals einen durchgehenden Barrenrahmen und einen oberhalb des Rahmens angeordneten breiten Belpaire-Stehkessel mit großer Rostfläche."
"Poprvé měly průběžný tyčový rám a nad ním široký stojací kotel s velkou roštovou plochou."
Pokud by byl lepší překlad, rád to učešu. Původní text byl z katalogu Roco, ale mnoho se od Wiki neliší.


Aha.

Takže Barrenrahmen je skutečně trámcový rám. Jeho výhodou ve srovnání s materiálově i co do pracnosti úspornějším rámem plechovým je větší pevnost.

Belpaire-Stehkessel se do češtiny překládá jako Belpairův skříňový kotel nebo Belpairovo topeniště. Rozdíl mezi klasickým a Belpairovým skříňovým kotlem je ve tvaru stropu. "Normální" skříňové kotle. tj. používané na většinu lokomotiv v k.u.k. monarchii i u ČSD, měly válcový strop, zatímco Belpairovy kotle, používané častěji na západ od nás, strop rovný. Výhodou Belpairových kotlů byla větší výhřevná plocha, větší parní prostor a větší odpařovací plocha, problémem vyztužování velkých rovných ploch a složitější připojování k ležatému kotli.

Re: Parní lokomotiva BR 58 DR od firmy Arnold

PříspěvekNapsal: čtv 10 úno, 2022 1:18 pm
od Trainmaniak
Hanku, děkuji za informace, ještě jsem to tedy učesal. :)

Re: Parní lokomotiva BR 58 DR od firmy Arnold

PříspěvekNapsal: čtv 10 úno, 2022 1:29 pm
od Zippich
Ty figurky s nasazenými bílými respirátory lze jednoduše polidštit pomocí barev. Čepici víc do čela, obličej a ruce nějakou okrovou-tělovou a bude to vypadat o poznání lépe. Mezera mezi kabinou a tendrem není větší, než u srovnatelných modelů od Beckmanna a je daní za požadavek na projíždění nemodelových oblouků. Myslím ale, že stačí červený spojovací díl načernit. K chybným lampám na modelu epochy 1 a 2, které mi opravdu vadily, už jsem se vyjádřil ve vláknu DRG v ČSR. To se ale pozdějších epoch netýká...

Re: Parní lokomotiva BR 58 DR od firmy Arnold

PříspěvekNapsal: čtv 10 úno, 2022 2:02 pm
od Trainmaniak
K těm figurkám, nejsem si jist, ale neměly by mít ve III. epoše šedý mundúr?
Barvičky mám, i tělovou, takže časem na to třeba dojde. :)

Re: Parní lokomotiva BR 58 DR od firmy Arnold

PříspěvekNapsal: čtv 10 úno, 2022 3:19 pm
od Zippich
Já jsem jim pro mou epochu nechal modré saské uniformy, jen čepice jsem udělal černé. Pro třetí epochu bych se inspiroval tímto kolegou z Německa, který vtipně glosuje, že nahradil svazácké modré košile šedivými montérkami: https://www.tt-board.de/forum/media/personal-jpg.2168/

Re: Parní lokomotiva BR 58 DR od firmy Arnold

PříspěvekNapsal: úte 15 úno, 2022 9:50 am
od Trainmaniak
K recenzi z minulého týdne jsem ještě přidal galerii: http://www.trainmania.info/br58.html

br58-31.jpg

Re: Parní lokomotiva BR 58 DR od firmy Arnold

PříspěvekNapsal: čtv 30 čer, 2022 6:01 am
od Trainmaniak
Natočil jsem ještě krátké video ze zkušební jízdy: http://www.trainmania.info/video.html

br58.jpg