Osobní dřevák Cu 35-521 od Brawa

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Osobní dřevák Cu 35-521 od Brawa

Příspěvekod radeksindy » sob 05 úno, 2022 9:47 pm

Ještě nějaké připomínky?

Nekombinoval bych oba zdroje, protože autor asi ví, proč třeba k vozu Cu 35-590 v novějším díle napsal jiné údaje. Vozy a informace které nejsou v novějším díle, tam nemají co dělat.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Osobní dřevák Cu 35-521 od Brawa

Příspěvekod Ronoath » ned 06 úno, 2022 4:09 pm

hank: Díky za dokument.
H0, se zamračenými někde mezi roky 2001 - 2005 na Šumavě. V digitálu.
Uživatelský avatar
Ronoath
 
Příspěvky: 226
Registrován: úte 22 led, 2013 9:05 am
Bydliště: Prajzsko

Re: Osobní dřevák Cu 35-521 od Brawa

Příspěvekod radeksindy » ned 06 úno, 2022 7:57 pm

Abychom se vyhnuli vytváření dalších dokumentů plných chyb, tak zatím krátký souhrn existence vozů Stadtbahn po roce 1918:

1. Ci 4-2780
poslední stav před příchodem: Cu 35-521, původně 3 lampy, přestavná sací brzda
V roce 1926 v Kopřivnici se starým číslem, dom. st. Brandýs nad Labem. Číslo ČSD Ci 4-2780 obdržel až v roce 1927 nebo 1928, při rekonstrukci dostal později tl. brzdu Knorr a čtvrtou lampu. Přidělen byl dílnám Louny a poslední domovskou stanicí byl Benešov u Prahy. Zrušen 1939.


2. CDi 4-9374
poslední stav před příchodem: CDu 39-350, původně 4 lamp sací brzda
Asi nejdéle sloužil v Kutné Hoře, protože byl přizpůsobem parnímu motorovému vozu M 223.001. Byl tady zřejmě od svého přečíslování v letech 1927/28. Zpočátku měl běžné plynové, na rozdíl od výrobního stavu se u něj udává 5 lamp. Později dostal elektrické osvětlení. S parním vozem byl spojen kabelem, který jej napájel. Jestli měl baterii a jak velkou není známo, ale dynamo neměl, byl na motoráku závislý. V časopise Svět železnic č. 24 (4/2007, autor Richard Cíla) na straně 30 je článek o nehodě M 223.001 ve stanici Kutná Hora. Právě CDi 4-9374 byl účasten nehody (rok 1939) a v té době měl stále sací brzdy, neboť motorák ji používal také. S motorovým vozem zřejmě jezdil celou válku a až po jeho odstavení v roce 1945 dostal tl. brzdu Knorr. S tou už jezdil jen do začátku roku 1948, kdy byl vyřazen. Když byl v Kutné hoře zpočátku, udržovaly jej dílny v Nymburce, později přešel do České Lípy.

3. CDi 4-9375/CDim 4-7606
poslední stav před příchodem: CDu 39-339, původně 4 lampy sací brzda
Zpočátku sloužil ve Vršovicích, zřejmě jezdil někam na Dobříš nebo do Čerčan. V roce 1933 přidělen motorovému provozu, ale dlouho trvalo než dostal tlakovou brzdu a kamna. Nové označení CDim 4-7606 dostal zřejmě až trochu později, kdy měl domovskou stanici Tábor, dílny Nymburk. Elektrické osvětlení nikdy nedostal. Původně měl připadnout DR, ale číslo snad nedostal. Datum zrušení teď nemůžu najít, ale tuším, že to bylo před koncem války.

4. CDi 4-9379/CDim 4-7605
poslední stav před příchodem: CDu 39-245, původně 4 lampy sací brzda
Tento vůz zřejmě má ve svých papírech někde uvedené to podovné číslo 2-9950, ale otázka je co skutečně nesl. Nelze vyloučit, že to je ten CDu, který se po válce vyskytoval u vojáků v Milovicích. Stejně jako výše uvedený je v Nymburku, po roce 1933 přidělený motorovému provzu a přečíslován na CDim 4-7605. Datum zrušení taky budu muset dohledat.


Vůz 39-302 je uveden ve sčítacích seznamech, ale jde o omyl a byl zaškrtnut místo CDu 39-339. CDu 39-302 byl součástí sanitního vlaku č. 51, který byl k 9.11.1918 v Rakousku, CDu 39-339 byl součástí sanitního vlaku 101 a ten byl k 9.11.1918 v Československu. Ale posledně jmenovaný nikde nebyl formálně v roce 1920 sčítán, přesto zde zůstal. Jen někdo zaškrtl 302, který tu nemohl být, a který nebyl ani jinde. Zřejmě ho stihli už mezi tím zrušit.

Vozy Ci 4-2853 a Ci 4-1061 zde byly až po 2. sv. válce, rozhodně ne po roce 1918. Po roce 1918 pouze 4 vozy, 3xCDu a 1xCu.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Osobní dřevák Cu 35-521 od Brawa

Příspěvekod Ronoath » pon 07 úno, 2022 8:43 am

Děkuji za podrobné informace.
H0, se zamračenými někde mezi roky 2001 - 2005 na Šumavě. V digitálu.
Uživatelský avatar
Ronoath
 
Příspěvky: 226
Registrován: úte 22 led, 2013 9:05 am
Bydliště: Prajzsko

Předchozí

Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků