Stránka 1 z 2

Vůz Eas-u (HO) od Kleinmodellbahn

PříspěvekNapsal: sob 15 bře, 2008 4:53 pm
od George V.
V lednu jsem si objednal vůz Eas-u, výrobce Kleinmodellbahn, v provedení ČSD. Mojí dcerce se líbil stejný vůz, ovšem modré barvy (provedení Čechofracht), tak jsem ho objednal též. Protože jej měli skladem, dorazil dříve. Včera mi po dvou měsících dorazil původně objednaný Eas ČSD. Myslel jsem, že se vozy budou lišit jen barvou a nápisy. K mému údivu se vozy liší i provedením. Vůz ČSD má jiné provedení "žebrování" na čele a má na jednom čele o jedny stupačky (dvojité) pro posunovače včetně madla navíc. Dost mne to překvapilo, protože výrobci (typicky PIKO), pokud vyrábí vozy v provedení různých železnic, většinou použijí stejné formy a změní jen nástřik a nápisy. Že se vozy mohou lišit i provedením některých jiných detailů už neberou v potaz.

PříspěvekNapsal: ned 16 bře, 2008 8:29 pm
od Pavel Dryml
Já pkud vím tak vůz v provedení ČSD není model českého Eas-u, ale spíš rakouského Eaos. Totiž české Eas-u jsou otvíratelné na čelech, ale rakouské Eaos ne. nevím jak je to u Kleinmodellbahn s formama

PříspěvekNapsal: pon 17 bře, 2008 6:59 pm
od George V.
Otevírelný na čelech by měl být právě ten Čechofracht, stejně jako provedení ČD i ŽSSK. Není náhodou ten Eaos i trochu delší? Tillig HO nějaký Eaos dělá a ten má přes nárazníky 180mm. Model od Kleina má jen 161mm.

Řekl bych, že to budou mít dobře. Mají v nabídce ještě třeba Eas-u od DR, a ten vypadá zas trochu jinak...

PříspěvekNapsal: pát 21 bře, 2008 9:00 am
od George V.
Ještě bych měl jeden "postřeh" k výše uvedeným modelům. Pokud byste někdo uvažoval o jejich zakoupení, dejte si velký pozor na velmi křehká madla posunovačů. Jsou dost dlouhá a velmi rády se lámou přesně uprostřed. Takto "postižené" mám oba vozy, a to jsem měl vůz ČSD jen asi jednou vybalený, aniž bych s ním jezdil. Ani nevím, jak jsem k tomu přišel... Zřejmě to "kvalitní a ekologické" balení modelů KleinMB :evil: .

PříspěvekNapsal: pát 21 bře, 2008 10:19 am
od 123ps
George V. píše:Ještě bych měl jeden "postřeh" k výše uvedeným modelům. Pokud byste někdo uvažoval o jejich zakoupení, dejte si velký pozor na velmi křehká madla posunovačů. Jsou dost dlouhá a velmi rády se lámou přesně uprostřed. Takto "postižené" mám oba vozy, a to jsem měl vůz ČSD jen asi jenou vybalený, aniž bych s ním jezdil. Ani nevím, jak jsem k tomu přišel... Zřejmě to "kvalitní a ekologické" balení modelů KleinMB :evil: .


Mám šest těchto vozů, naložil jsem je uhlím, několikrát vybaloval a zabaloval, jezdím s nimi, manipuluji a s madly žádný problém nikdy nebyl. :D

PříspěvekNapsal: pát 21 bře, 2008 11:27 am
od George V.
A jak je balíš? Do "ubrousku" a původní krabičky?...

PříspěvekNapsal: pát 21 bře, 2008 11:33 am
od 123ps
Ano, je to potřeba pěkně zarolovat, případně ubrousek kousek ustřihnout aby ho ubylo. Nesmí se to do krabičky moc cpát. Pak je zle.

PříspěvekNapsal: pát 21 bře, 2008 4:53 pm
od Sandy
123ps píše:Ano, je to potřeba pěkně zarolovat, případně ubrousek kousek ustřihnout aby ho ubylo. Nesmí se to do krabičky moc cpát. Pak je zle.

První, co udělám u každého modelu KMB, je klasická krabička :!: :lol:
Fixace vozu nebo loko kousky molitanu.

PříspěvekNapsal: pát 21 bře, 2008 6:48 pm
od stefanelmont
No , je pravda , že v našich krajích se do ubrousku balí svačina .

PříspěvekNapsal: sob 22 bře, 2008 7:19 am
od George V.
...a z výroby modely KMB...

PříspěvekNapsal: sob 22 bře, 2008 7:22 am
od George V.
123ps píše:Ano, je to potřeba pěkně zarolovat, případně ubrousek kousek ustřihnout aby ho ubylo. Nesmí se to do krabičky moc cpát. Pak je zle.


Tak to samozřejmě dělám taky, krabičku navíc zmáčknu tak, aby se uprostřed rozšířila. Původní "ubrousek" jsem sice nazastříhnul, ale to, myslím, nemá takový vliv.

PříspěvekNapsal: úte 25 bře, 2008 5:56 am
od 123ps
George V. píše:
123ps píše:Ano, je to potřeba pěkně zarolovat, případně ubrousek kousek ustřihnout aby ho ubylo. Nesmí se to do krabičky moc cpát. Pak je zle.


Tak to samozřejmě dělám taky, krabičku navíc zmáčknu tak, aby se uprostřed rozšířila. Původní "ubrousek" jsem sice nazastříhnul, ale to, myslím, nemá takový vliv.


Pak mi nezbývá než konstatovat, že nemáš ruce na modelařinu, ale pouze na lopatu :D
To byl samozřejmě vtip :D
Já mám teď zase nadranc autobus Karosa ŠD od RA Došlý a nepomohla žádná krabička. Můj kluk si s tím prostě začal jen tak jezdit ( bez dovolení ) a autobus mu poněkud upadl na zem :evil:

PříspěvekNapsal: čtv 27 bře, 2008 12:09 am
od Jirka Kocí
Tady je pár fotek jak Eas, tak Eas-u. Eaos má pevná čela jak psal Pavel.
http://www.parostroj.net/katalog/nv/kat ... 2&razeni=0

PříspěvekNapsal: čtv 27 bře, 2008 9:53 am
od Yarda
Tady je pár fotek Eanos v provedení ČD bez čelních klapek.
[img=http://www.ukazto.com/img_small/2505476,Obraz020.jpg]

PříspěvekNapsal: čtv 27 bře, 2008 12:23 pm
od George V.
Eanos je něco úplně jiného - délka 15,74m - je delší než Eas.

Začínám se také přiklánět k tomu, že to zmršili, i když jsem teď nedávno četl na Eas-u upoutávku v ŽM, a tam tvrdili, že by tato série měla být "modelovější", tak nevím...

Ale stejně to nechápu, když KMB dělá i Eas-u s výklopnými čely...