Test 742 v N

Popisy modelů, odkazy na recenze, srovnávací testy.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Test 742 v N

Příspěvekod brejsak » pát 28 dub, 2017 7:32 am

Test 742 v N
Byl jsem požádán o otestování pojezdu pod připravovanou lokomotivu řady 742 v provedení ČSD. Nebudu se vyjadřovat k ničemu jinému, než k testu samotného pojezdu, protože jsem ani nástavbu přímo neviděl a tudíž mě ani v této chvíli nezajímá. Pojezd je klasicky dobře proveden, vedení podvozků je dostačující i při projíždění trochu utaženého oblouku R1. Neměnil jsem ani jednu nápravu za bandážovanou a celý test jsem provedl nejdříve na testovacím okruhu a potom jsem provizorně dosadil dekodér a pojezd vyzkoušel i na školním kolejišti.
Celý rám už byl s předvrtanými otvory pro zábradlí a celé to provedení je na první pohled velmi dokonale provedeno, v rámu je nový obdélníkový třípólový motor a nad celým rámem a motorem je ještě přesný odlitek kovového závaží. To končí v místě kabiny, kam zasahuje jen tištěný spoj a patice pro dekoder je tentokrát zespodu, v místě kabiny a krátkého představku. Myslím, že i kabina bude částečně průhledná a zlepší určitě první dojem z lokomotivy. Samozřejmě už jsou na novém pojezdu uplatněny všechny vylepšení, kterých jsme se dočkali ve třetí řadě Brejlovců a Zamračených, tedy nové a přesnější uložení podvozků do rámu a hlavně úplně nový křížový kardan, který celou lokomotivu při jízdě velmi ztišil a navíc celé toto vylepšení značně usnadňuje montáž a demontáž zmíněných podvozků z rámu.
Ale už k samotnému testu – lokomotivu jsem nejdříve postavil na váhu a zjistil, že pojezd má váhu 63,1 gr. Nezdálo se mi to moc, a já testuji s Wap vozy, které mám naložené nebo prázdné a když si vezmu, že naložený váží 29 gr a prázdný 16 gr, tak jsem si myslel, že to s tažnou silou nebude nějak přehnané. Nejdříve jsem pojezd projel samotný, v analogu několik koleček jedním směrem a potom i druhým, měnil jsem různé napětí a musím konstatovat, že projížděla bez jediného vykolejení i plnou rychlostí. A ani při projíždění oblouků se hluk nezvyšoval, za to pojezd vděčí novým křížovým kardanům. Potom jsem připojil 5 vagonů naložených, tedy 145 gr a rozjel se a pojezd bez viditelného zpomalení kroužil po ovále a nevadilo mu, ani když jsem soupravu vozů sunul, vždy bez vykolejení a nějakých problémů. Zase musím konstatovat, že spřáhla fungují na 100% a ani jednou nebyl žádný problém s rozpojováním vozů apod. Po 15 minutách jsem připřáhl dalších 5 vagonů, tentokrát prázdných tedy dalších 80 gr a váha vlaku se vyšplhala 225 gr. Souprava se rozjížděla pomaleji, ale nebylo to tolik patrné, jen na měřiči rychlosti celá souprava jezdila o 4 km pomaleji, ale bez viditelných prokluzů nebo zpomalování do oblouku! Samozřejmě s bandážovanou nápravou by to bylo ještě lepší, ale takto jsem byl s jízdou nadmíru spokojen a myslím, že to bude lokomotiva, která výrazně oživí náš lokomotivní park a budeme se těšit, až bude normálně v prodeji.
Pro úplné vyzkoušení jsem za tuto soupravu ještě přivěsil jeden čtyřnápravový uhlák a dva dvounápravové a zjistil ,že rychlost klesla o další 2 km/hod, což je vynikající a nakonec musím jen pochválit výrobce za další zdařilý pojezd a jen doufám, že v tomto trendu bude pokračovat a dočkáme se ještě mnoha dalších řad lokomotiv od tohoto českého výrobce!
Jen pro úplnost jsem udělal tabulku napětí a výsledné rychlosti tohoto pojezdu.
Při napětí 6,0V je rychlost 48 km/hod, při 6,8V je 58 km/hod, při 9,1V je rychlost 90 km/hod, při napětí 10,4V je rychlost 107 km/hod a při napětí 12,4V je rychlost 139 km/hod.
Jak je z přiloženého vidět, převody v podvozcích jsou odpovídající a lokomotiva na 12V nejede rychleji než 125km/hod. a to je v porovnání s některými výrobci víc než jen dobré, jsou tovární lokomotivy, které jezdí na 12V i 250 km/hod a TGV to není.
Na závěr mi nezbývá než výrobci znovu poděkovat za velmi zdařilý pojezd se sbíráním proudu se 2 planžetami z každého kola a klasickým drátkovým převodem až do tišťáku, takže jsou maximálně eliminovány všechny závady a poruchy, které nastávají při použití různých plíšků, které se dotýkají třeba jen váhou lokomotivy k podvozkům apod.
Karel Brejša
brejsak
 
Příspěvky: 94
Registrován: pon 10 kvě, 2010 8:35 pm
Bydliště: Roudnice n/L

Re: Test 742 v N

Příspěvekod fulda » pát 28 dub, 2017 7:49 am

Ahoj,

Obrázek by nebyl?
Jaký je konektor pro dekodér? Next18?
Prostor pro reprák asi není v základu?

díky
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4851
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Test 742 v N

Příspěvekod Miloš Pavlát » pát 28 dub, 2017 9:46 am

Fuldo tady je v tabulce Next18
repro NE
Miloš
Miloš Pavlát
Přechod z poloviční nuly na plnotučnou nulu.
Uživatelský avatar
Miloš Pavlát
 
Příspěvky: 328
Registrován: stř 05 lis, 2014 7:27 am
Bydliště: Praha 3 - Vinohrady

Re: Test 742 v N

Příspěvekod brejsak » pát 28 dub, 2017 11:01 am

Žádný z běžně dodávaných reproduktorů ani po úpravě ozvučnice se nikam nevejde,snad jen za cenu zrušení průhlednosti kabiny by tam něco šlo, ale díky patici N 18 se zase na tišťák nevejde zvukový dekoder, který je delší než dekoder MX 618.
Takže ani neuvažuji sám nad ozvučením, stačí mi úpravy, které musím udělat v rámu Zamračený a co je s tím práce.
Pokud uberu na závaží, možná upravený reproduktor někam dám, ale zacenu snížení tažné síly ne.
A zvuk vysokootáčkového motoru kromě houkání stejně není to pravé, co bych chtěl poslouchat a abych se někde mohl pochlubit, že mám ozvučeného "Kocoura" to za 4000,- nemusím.
Stačí když si na kolejišti pustím 3 Brejlovce najednou a i když mám zvuky trochu odlišné, stejně ten zvuk 12-ti válcového motoru splyne v jeden! To Zamračená s šestiválcem, to když jedou po kolejišti dvě, tak podle zvuku hned poznám, kde která je a je ten hlubší zvuk lépe identifikovatelný oproti tomu K12V230DR!
Takže za mě na kolejiště dobrá lokomotiva, ale bez ozvučení.
Více si pohrávám s myšlenkou, že je zdigitalizuji a budou jezdit jako dvojče na kabel se spuštěnými přechody a přesně tak, jak na ČSD některé spřažené jezdily.
Karel
brejsak
 
Příspěvky: 94
Registrován: pon 10 kvě, 2010 8:35 pm
Bydliště: Roudnice n/L

Re: Test 742 v N

Příspěvekod pixel123 » sob 02 zář, 2017 11:00 am

brejsak píše:Žádný z běžně dodávaných reproduktorů ani po úpravě ozvučnice se nikam nevejde...l


nevim je-li to muj tupy nazor nebo se prece jenom najde neco od cinanu co by se veslo tam kde bezny reprak ne. Neco co ale vas vsechy nejspis odradi je to ze ten reproduktor je relativne malo vykonny, pro mne idealni, jelikoz nechci aby masinka dokazala rvat na cele kolejiste, mam rad kdyz je vsechno modelove a taky zvuk by v realu byl z takove dalky jako je pozorovatel pouhym septanim... tenhle z takove dalky slyset normalne, ale i kdyby to nevyhovovalo, za tech par korun to stoji za pokus, mam jich doma par, a sem si jist ze ali ponoukne omnoho vic jinych vykonnejsich a ne o moc vetsich repro kdere se snad vejdou.

https://www.aliexpress.com/item/Earpiec ... 0.0.P8mhP9
Mail : vladimir.skamla@gmail.com

Alebo súkromná správa
pixel123
 
Příspěvky: 307
Registrován: ned 17 bře, 2013 12:23 am

Re: Test 742 v N

Příspěvekod brejsak » sob 02 zář, 2017 7:29 pm

Dík za postřehy ohledně ozvučení, ale on se tam už v základu nevejde ani žádný zvukový dekoder, a pokud najdeš nějaký mini čínský, tak Ti na něj nikdo nenahraje zvuk kocoura, není to jenom o reproduktoru. Mám tu tři Kocoury rozebrané a koukám do nich, ale jak mé znalosti s miniaturizací sahají, tak tam zvuk nedám! A když udělám i nový tišťák aby se tam jiný zvukový dekoder vešel i s reprákem, tak to neutáhne ani sebe, protože bez závaží je lokomotiva na nic! Aby jezdila sama bez vozů nebo jen s dvěma maximálně, to ten zvuk raději oželím. A to jsem do Komárka z leptu nacpal i kouřový generátor a i zvuk, ale tady to vzdávám.
Ale pokuid se Ti to podaří a bude to ještě tahat několik vozů, tak super a rád se s Tebou sejdu a snesu Ti poklonu!
Pokud chceš Komárka vidět, pošli e-mail a já Ti pošlu odkaz.
brejsak
brejsak
 
Příspěvky: 94
Registrován: pon 10 kvě, 2010 8:35 pm
Bydliště: Roudnice n/L

Re: Test 742 v N

Příspěvekod Dandy » pon 01 dub, 2019 7:34 pm

Tak já jsem se do toho pustil a Kocoura od MTB ozvučnil. Musím ale přiznat, ze mě to stalo dost úsilí. Asi jsem na tom nasbíral i hodně zkušenosti. Dekodér s next 18 od Zima byla slepá cesta, protože se do motoru nevleze. Vleze se tam ale MX649N musí se ale v závaží vyřezal místo aby se tam vlezl. Taky jsem přepájel půl desky a zvažoval ji dat pryč a nechat jen čela s osvětlením. Repro tam mam od zima, to malé jen jsem udrizl kus odvucnice, aby se tam vešlo.na repro tam místo je v místě kam se měl nainstalovat původní dekodér. Jako jsem spokojený, ale bylo to peklo ;)
Dandy
 
Příspěvky: 93
Registrován: úte 22 led, 2019 9:53 pm

Re: Test 742 v N

Příspěvekod brejsak » pon 01 dub, 2019 7:45 pm

No já jsem se zmiňoval hlavně o nemožnosti ozvučení z toho důvodu, že Kocoura používám na lokální trati s velkým stoupáním a i s bandážovaným dvojkolím a se zvýšeným závažím, tedy olověné nádrži a stejným maskám podvozků jsem potřeboval celkovou váhu ještě zvýšit, aby lokomotiva utáhla rozumně 10 vozů do stoupání a z toho důvodu jsem ji ozvučit ani nechtěl a ani nemohl. I prostor pod dekoderem jsem udělal z kovu, prostě Kocour na tanvaldské zubačce.
Jinak jsem rád, že to někdo zkusil a podařilo se mu to a držím palce s ozvučením dalších malých lokomotiv.
brejsak
brejsak
 
Příspěvky: 94
Registrován: pon 10 kvě, 2010 8:35 pm
Bydliště: Roudnice n/L

Re: Test 742 v N

Příspěvekod Dandy » pon 01 dub, 2019 7:54 pm

To chápu, to olovo do nádrže a bandáže je teď nutnost. No jsem zvědav až dodělám elektřinu na kolejišti a otestuji ho ve stoupání. Možná ještě budu litovat :lol:
Ale aspoň hezky zvučí-zvuk tam mám samozřejmně od p. Smutka
Dandy
 
Příspěvky: 93
Registrován: úte 22 led, 2019 9:53 pm


Zpět na Recenze modelů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků