Stránka 1 z 2

Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

PříspěvekNapsal: čtv 27 dub, 2017 7:58 am
od Trainmaniak
Zdravím, na http://www.trainmania.info/clanky.html#3ose_vozy je recenze setu historických tříosých osobních vozů DR od firmy Tillig.

3ose_vozy.jpg

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

PříspěvekNapsal: čtv 27 dub, 2017 9:49 am
od hank
Trainmaniak: Já bych si ke tvé recenzi "prajských" tříosáků na tvých stránkách ještě dovolil dodat dvě věci.

1. Ty sety nejsou úplně stejné. V setu DB (a v žádném jiném) je varianta vozu se dvěma představky. Ta by měla být pro nás obzvlášť zajímavá, protože pokud je mi známo, tak jediný spolehlivě zdokumentovaný kořistní vůz tohoto typu v barvách ČSD (na profláklé poválečné fotce z Dolní Lipové v soupravě tažené strojem 365.4) je právě v takovém provedení.

2. Snad mě ing. Novák nebude chtít bít, když tu na něho vykecám, že se s ním (tj. s e-shopem TT modelář) dá dohodnout o objednání jednotlivých vozů, tzn. že není nutno kupovat celý set.

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

PříspěvekNapsal: čtv 27 dub, 2017 10:23 am
od Trainmaniak
1) Hanku, díky za postřeh. Třeba Tillig ČSD verzi udělá. Ta Tebou zmíněná fotka je někde k vidění? Ač je profláklá, pro mě je neznámá. :) Máš povědomost, kolik těch vozů u nás zůstalo?
2) Aleš nikoho nebije. :) Je to hodnej kluk. :)

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

PříspěvekNapsal: čtv 27 dub, 2017 2:14 pm
od Jarda H.
Trainmaniak píše: .... Ta Tebou zmíněná fotka je někde k vidění? Ač je profláklá, pro mě je neznámá. :) ....


http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... =28/273184

Fotka v pátém příspěvku odspoda diskuze (ještě že je hank tak šikovnej a sdílnej (díky hanku) :
http://www.k-report.net/discus/messages ... 1457939800

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

PříspěvekNapsal: pát 28 dub, 2017 6:15 am
od Trainmaniak
No jo, tak Fleischmann v H0 dělá(l) s jednou plošinkou a s jedním představkem a pak se dvěma plošinkami.
http://www.podjestedskymodelar.cz/manuf ... facturer=4

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

PříspěvekNapsal: pát 28 dub, 2017 6:44 am
od amirinda
já nějak nepochopil jak tyhle vozy jezdí, když mají to prostřední dvojkolí "vyosené"...

Obrázek

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

PříspěvekNapsal: pát 28 dub, 2017 6:52 am
od Trainmaniak
Teď nevím, je-li to myšleno vážně, nebo jako joke. Apríl byl před měsícem. :) Není vyosené, je volně posuvné do stran. Tím, že vůz leží, tak se prostě vlivem gravitace posunulo dolů. V přímém úseku jsou dvojkolí v jedné řadě, v oblouku se střední dvojkolí posune směrem k vnější straně.

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

PříspěvekNapsal: pát 28 dub, 2017 7:06 am
od amirinda
ne myslel jsem to vážně, fakt jsem to nevěděl :-( dík :P

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

PříspěvekNapsal: pát 28 dub, 2017 7:20 am
od Trainmaniak
Tak příště doporučuji číst recenzi pozorněji. I když se týká jiného typu vozu, princip posuvu středního dvojkolí tam zmíněn je v souvislosti s rourami od hajzlíku.

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

PříspěvekNapsal: pát 28 dub, 2017 7:46 am
od Ferda
Jen pro doplnění:
Stejný princip je užíván i u reálných vozidel.
Například naše milá známá "Rosnička" T334 má prostřední nápravu také posuvnou (tuším o 35 mm).

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

PříspěvekNapsal: pát 28 dub, 2017 9:18 am
od hank
... a slavné Gölsdorfovy pětikoláky (u ČSD 524.0 a 523.0/524.2) měly příčně posuvnou 2. a 4. nápravu, také řádově o desítky mm.

U některých modelů 3nápravových vozů se to někdy řešilo také odstraněním okolků u střední nápravy. A docela podrobná diskuse k tématu je např. tady:
viewtopic.php?f=4&t=10293&start=15#p202533

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

PříspěvekNapsal: pát 28 dub, 2017 1:22 pm
od Polabský
amirinda píše:ne myslel jsem to vážně, fakt jsem to nevěděl :-( dík :P



:shock:

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

PříspěvekNapsal: sob 29 dub, 2017 11:18 am
od zmar
hank píše:... a slavné Gölsdorfovy pětikoláky (u ČSD 524.0 a 523.0/524.2) měly příčně posuvnou 2. a 4. nápravu, také řádově o desítky mm.

U některých modelů 3nápravových vozů se to někdy řešilo také odstraněním okolků u střední nápravy. A docela podrobná diskuse k tématu je např. tady:
viewtopic.php?f=4&t=10293&start=15#p202533


Nejen u modelů. I skutečné parní lokomotivy dřív mívaly okolky u vnitřních dvojkolí zmenšené nebo úplně vynechané. Tříkoláky i čtyřkoláky.

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

PříspěvekNapsal: sob 06 kvě, 2017 5:38 pm
od RSC
Mám tento typ vozů v provedení kpev, které mi přijde velmi atraktivní a neodolal jsem. Spolu se zelenou 01 a služebním 3osým vozem kpev se mi tato souprava velmi líbí. Přidám časem fotku.
Konstatuji také, že natáčení náprav také moc nerozumím (zvažuji, že ji disperzí znehybním) a musel jsem rovnat plechy v tomto uchycení nápravy a srovnání celého uložení nápravy i s plastem. Také jsem musel rozchodit kinematiku jednohu vozu, kde to úplně nechodilo.
Každopádně je to pěkný model.

A čsd verze stejně bude. Já o tom nepochybuji. Určitě si čsd verzi koupím, ale ta kpev je tak nějak pro mne stejně hezčí...

Zde jsou k nahlédnutí slíbené obrázky k.p.e.v. "provedení" těchto vozů spolu se zelenou 01kou - viewtopic.php?f=1&t=9860&p=218462#p218462

Re: Tříosé historické osobní vozy DR od firmy Tillig

PříspěvekNapsal: sob 06 kvě, 2017 5:42 pm
od RSC
Trainmaniak píše:No jo, tak Fleischmann v H0 dělá(l) s jednou plošinkou a s jedním představkem a pak se dvěma plošinkami.
http://www.podjestedskymodelar.cz/manuf ... facturer=4


Já bych také uvítal H0 ceny u tohoto modelu. U mnohých TT modelů vůči H0 mi přijdou tak nějak drsnější.
Navíc se mi líbí třeba filosofie roco, kdy je forma již zaplacena ceny modelů často výrazně klesají...