Stránka 1 z 2

Motorová lokomotiva BR 111 DR od firmy Roco v TT

PříspěvekNapsal: úte 10 kvě, 2016 6:17 am
od Trainmaniak
Zdravím. Na http://www.trainmania.info/clanky.html#br111 jsem vyvěsil recenzi výše uvedeného modelu.

br111-34.jpg

Re: Motorová lokomotiva BR 111 DR od firmy Roco v TT

PříspěvekNapsal: ned 15 kvě, 2016 9:11 pm
od TTmili
No problém s "klapáním" se u mě objevil taky, nevím čemu to přisoudit, ale světe div se, rozborka-sborka pomohla. Jestli jsem usadil šnekové kolo opačně než bylo, něco provedl s převody nebo čím to fakt netuším, ale klapání skoro zmizelo, občas se v oblouku sice ještě objevuje, ale to vem čert. Vrásky na čele mi dělá spíš to, že nejsem ani za nic schopný nastavit žádný dekodér aby lokomotiva nepocukávala, přitom v analogu jede naprosto klidně. A není jediná, podobné problémy mám poslední dobou i u Ragulina od Pika a Taurusa od Tilliga. Jestli se nějak divně chovají dekodéry nebo je to mašinama nemůžu posoudit, nemám skoro žádné dekodéry s Plux paticemi, a redukce z Plux na 6ti pin je sice fajn, ale moc mi nepomáhá protože z NEM651 dekodérů mám jen Kuehn N025 v Němce a tu se mi rozebírat nechce :roll: .
No ale ještě něco málo k faktům, v Novinkách 2016 se tvrdilo že je lehká, no inu šla na váhu. Maje i Tilligovu V100, šla na váhu i tato, a výsledek byl u Tilliga 97g, u Roca 103g, takže vítěz je jasný. No vlastně není, Roco dost ztrácí díky použitému třípólovému motorku a systému převodů, takže je rychlejší, a řekl bych že i přes vyšší váhu je méně tahavé. Nicméně ve všem ostatním je opravdu vítěz Roco.

A ještě poznámka pod čarou k předloze, právě tahle žlutá BR111 je ta jediná správná na přestavbu na naše T476.1, jediné co tenhle stroj odlišuje od našich je absence náhonu (řešitelné leptem od HekTTora) a přebývajícím madlem nad místem kde má náhon být. Jinak druhé čelo je správně hladké, čelníky dlouhé a zakryté, rám bez krytů (nicméně co jsem vypozoraval tak asi chybí jedna trubka), všechny průduchy a mřížky v bočnicích jsou na správných místech a dokonce i barva by měla vůči našim sedět, osobně zkusím přestavbu řešit pouze úpravou daného čela s pohonem, vymazáním/přetřením německých tabulek a nápisů, potištěním našimi nápisy a tabulkami, a patinou, uvidíme jak se zadaří. Rocu se ale jednoznačně zadařilo.

Re: Motorová lokomotiva BR 111 DR od firmy Roco v TT

PříspěvekNapsal: pon 16 kvě, 2016 4:02 am
od Trainmaniak
Kolego, díky za doplnění. U mě rozborka nijak nepomohla. Ani u jednoho kusu, které mi prošly rukama. Pravda, ozubená kola z podvozků jsem nevyndával, ale jinak téměř vše. :)

Re: Motorová lokomotiva BR 111 DR od firmy Roco v TT

PříspěvekNapsal: úte 17 kvě, 2016 5:53 am
od Trainmaniak
K recenzi jsem dnes přidal ještě galerii s dalšími fotkami: http://www.trainmania.info/br111.html

br111-40.jpg

Re: Motorová lokomotiva BR 111 DR od firmy Roco v TT

PříspěvekNapsal: sob 06 srp, 2016 5:54 pm
od Trainmaniak
Zdravím kolegové. Jen pro zajímavost: Přečetl jsem si recenzi modelu BR 110 Roco v Železničním magazínu 6/0216 a nějak jsem se nestačil divit, jaké existují "rozdíly" mezi mým a jejich modelem. Na konci článku se píše, že je zpracován dle časopisu MIBA. Takže buď kolegové z Německa píšou bludy, nebo je to špatně přeloženo. Pár postřehů:

"Pro demontáž čelníku a uvolnění skříně modelu je nutné vytáhnout nárazníky." - Proč? Na fotce č. 18 je samotný rám a nárazníky jsem nevyndával: http://www.trainmania.info/br111.html. Asi jsem to rozebral špatně. :)
"Pro usnadnění přístupu k DPS je odnímatelná vrchní část jedné kapoty." - odnímatelné jsou vršky obou kapot.
"Při Lv jízdě odebírá model lokomotivy proud 150 mA, s vlakem až 270 mA." - já jsem naměřil při max. napětí 105 mA, při modelové rychlosti dokonce jen 75 mA při Lv. Na 150 mA jsem se téměř dostal při 42 nápravách včetně 2osých vozů s velkým rozvorem (Kbkks, Rybák) při stoupání přes 30 ‰ v oblouku.
"Nejvyšší přepočtené rychlosti originálu, 100 km/h, dosahuje model při napětí vyšším než 12 V." - ta věta sama o sobě nedává moc smysl, je to však hlavně faktický nesmysl. Ale bez ohledu na to, můj i druhý model, který jsem doma měl, dosahují stovky při napětí zhruba 7,5 V.
"Délka přes nárazníky je 116,8 mm." - máte někdo doma přímo BR 110 DR, abyste ji změřili? Moje BR 111 měří 118,8 mm, ale nevím, jestli u BR 110 není jiný rám, Z fotek v časopise to není moc poznat.

Je mi jasné, že se nedá trefit u více modelů do stejných hodnot, ale takové odchylky mě poněkud zarážejí. Nemáte někdo to číslo MIBA s originální recenzí k dispozici?

Re: Motorová lokomotiva BR 111 DR od firmy Roco v TT

PříspěvekNapsal: sob 06 srp, 2016 10:54 pm
od Adam_B
Trainmaniak píše:Nemáte někdo to číslo MIBA s originální recenzí k dispozici?


MIBA se konečně dá zakoupit jako PDF přímo na jejich stránkách nebo přes jejich mobilní aplikaci..., ale zrovna MIBA a EJ je škoda nemít tištěnou, jen furt to poštovný do česka :roll: ...

Re: Motorová lokomotiva BR 111 DR od firmy Roco v TT

PříspěvekNapsal: úte 23 srp, 2016 1:16 am
od RSC
Dovolím si přidat svůj drobný komentář k napsanému, protože jsem si ji pořídil také. Model to je hezký, ale...:

Já nemám problém s jízdou a nějakými zvuky, co se uvádí, ale vůbec se mi poslední dobou nelíbí "populární" systém jednoho hnaného kola na nápravě. Vidím na tom jen nevýhody stylu, bandážové kolo neodpovídá průměrem nebandážovanému, takže se některé lokomotivy prostě lehce vlní - ne zrovna u téhle (detailně jsem nezkoumal). Větší náchylnost k problemovým místům sběru proudu, takže když nemám teď zapojené všechny srdcovky, tak se to parádně projevuje - když to přeženu, tak v podstatě ideálně to sbíra poze ze dvou náprav. Vadí mi to i u jiných lokomotiv, tento systém rozmístění bandáží.

Zděsila mne malá hmotnost lokomotivy (porovnám si to schválně s BTTB) po chycení do ruky a ověřil jsem si i na kolejišti, že této lokomotivě bude nutné přidat a místo tam je. Shledávám to jako docela podceněnou věc a slušný nedostatek od roco. Jde to jistě vylepšit.

Souhlasím s tím, že zvuk je problémový, ale on není problémový sám o sobě. Když se odkryje kapota, tak je to celkem zvukově v pořádku. Zvuk je divný až trhající uši v uzavřené kapotě, protože tam nejsou žádné "díry" jak u jiných lokomotiv nad repráčkem. Škoda, že to nebylo dáno na druhé straně lokomotivy a doplněno průduchy - šlo by to. Nevím do jaké míry bude možné "odstěhovat repráček do nádrže a udělat to třeba stylem MTB, to jsem zatím nezkoumal, ale předpokládám, že problém to odstraní a může to být zvukově bez výhrad.

Re: Motorová lokomotiva BR 111 DR od firmy Roco v TT

PříspěvekNapsal: úte 23 srp, 2016 4:31 am
od Trainmaniak
Bandáž pouze na jednom kole nápravy je z důvodu jízdy obloukem. V tu chvíli má každé kolo jinak dlouhou dráhu a je vhodné, aby jedno "prokluzovalo". Při bandážích na obou kolech při jízdě obloukem spíše dojde k neklidné jízdě, protože ani jedno z obou kol nechce "povolit". Rozdíl v průměru, jak uvádíš, bude myslím zanedbatelný, neb kolo s bandáží má drážku. Ale mohu doma změřit.

Re: Motorová lokomotiva BR 111 DR od firmy Roco v TT

PříspěvekNapsal: úte 23 srp, 2016 7:05 am
od RSC
Nemyslím si, samozřejmě můžese se to někde vyskytovat, ale nikde jsem si tohoto nevšiml od poloměru 310 včetně a nesetkal se s tím. Kdyby to tak bylo zásadní, tak to třeba u BR 18 či sergeje od roca by to musel být velký problém, kde rozvor tendru či podvozku je podstatně větší. Nic takového se však neděje. Principy chápu, ale tady to zřejmě neobstojí. Já chápu, že přínosem je maximálně pohon z dvou bandážových náprav a může to být o kousek lepší než když by to bylo na jedné nápravě.... Tak jak je třeba uděláno na BR24 Gutzold (mimochodem bandáže má přesné k prúměru kol)
Rád bych takové video v porovnání s tím, když to lokomotiva takto má viděl.

Měl jsem uvést hned, jednalo se a jedná o nové lokomotivy vytažené z krabičky, neježděné. Takže třeba u Tauruse Tillig a není to u každého. Asi nedostatek v provedení bandáže, nebo že by šmajdaly již i běžně nápravy na lokomotivách. Rozebral jsem to několikrát a bohužel nejsem přesvědčen o tom, že by to bylo čistě vadnou nápravou (vyosenou jako u vozů), což by bylo nejjednodušší na vyřešení. Takže jsem maximálně trošku snížil problém umístěním a pořadím v podvozku (není to věcí jen jedné lokomotivy). Jsem přesvědčen o tom, že prostě je to dáno malinko jiným průměrem, ale toto tvrzení není s jistotou, což budu muset přeměřit. Tady se mi zdá, že bandáže nejsou přesné jako třeba u Gutzolda.

Případný rozdíl v průměru nebude zanedbatelný vůči chování podvozku, tím pádem nesedí na všech bodech a dojde k rozvlnění... to je moje podezření.

Re: Motorová lokomotiva BR 111 DR od firmy Roco v TT

PříspěvekNapsal: úte 23 srp, 2016 2:47 pm
od Trainmaniak
Tak bandáž nebandáž, obě kola mají 8,8 mm.

Re: Motorová lokomotiva BR 111 DR od firmy Roco v TT

PříspěvekNapsal: čtv 25 srp, 2016 3:36 pm
od RSC
Trainmaniak píše:Tak bandáž nebandáž, obě kola mají 8,8 mm.


Asi to nevyznělo jasně, BR 111 se to netýkalo, u této lokomotivy průměry sedí. Mluvil jsem obecně o všech možných problémech. Třecí síly nejsou dle mého názoru takové, aby způsobovali neklidnou jízdu u náprav s bandážemi na obou stranách....

Mluvil jsem o taurusu - v tomto případě verze Tillig euro s českými vlajkami a mrknu i na další.
A jsme u toho, teď jsem to přeměřil rozdíl je hezkých 0.3 mm v průměru. To na ten efekt "kymácení- vrtění" co jsem vykládal stačí. I proto to nemám rád, nevidím v tom velký přínos, negativa převládají.... bohužel.

Takže bohužel tvrzení bandáž nebandáž průměr je stejný všude neplatí a platit nebude. :roll:

Re: Motorová lokomotiva BR 111 DR od firmy Roco v TT

PříspěvekNapsal: čtv 25 srp, 2016 6:08 pm
od Trainmaniak
No, abych to shrnul, osobně si radši bandáže odpustím úplně a budu radši, když mašina bude lépe sbírat proud. U mě na kolejišti ty vlaky nikdy nebudou takové, aby to prokluzovalo. :D

Re: Motorová lokomotiva BR 111 DR od firmy Roco v TT

PříspěvekNapsal: čtv 25 srp, 2016 6:15 pm
od nalini
RSC: Toto vlákno má z určitého konkrétního důvodu název: Motorová lokomotiva BR 111 DR od firmy Roco v TT. Není tedy o Taurusu Tillig. Ten má své vlákno jinde ...

Re: Motorová lokomotiva BR 111 DR od firmy Roco v TT

PříspěvekNapsal: čtv 25 srp, 2016 6:58 pm
od RSC
nalini píše:RSC: Toto vlákno má z určitého konkrétního důvodu název: Motorová lokomotiva BR 111 DR od firmy Roco v TT. Není tedy o Taurusu Tillig. Ten má své vlákno jinde ...


To skutečně je, ale kritizoval jsem uspořádání bandáží a dodával příklady proč jsem trochu zklamán přístupem roco.... :wink: Je to stejný nesmysl, jako jejich pokusy s různým uspořádáním bandážových a hnaných a případně nehnaných náprav u roco 377.0 v různých sériích. Tím chci říci navíc, že se klidně časem může stát, že tuto bandáž budete potřebovat a roco změní třeba dodavatele a o dvě desetinky to bude tlustší a je to, takže při bandážích na obou kolech vyměníte obě a průměr bude vždy stejný a model tohle v podvozku nepozná.
Mimochodem, kdybych mohl, tak si ty nápravy na BR111 koupím tak jak uvádím, což bohužel vychází ze zkušeností bezproblémového ježdění. Podívám se na průměry jestli to náhodou nesedí s brejlovcem.

Rád bych tady spíše uvítal řešení zásadního nedostatku kvality zvuku u tohoto modelu od někoho znalého na nejlepší nápad, jak co nejlépe provést přesun repráčku asi do nádrže lokomotivy, protože stačí mít jen pozvednutý kryt kapoty a je to dobré, tím pádem je problém v umístění do velmi uzavřeného místa.
Možná kolega v recenzi kulantně uvádí, že to zvukově není ono, pokud to máme stejné - já jsem kritičtější - rve mi to uši avelmi mne to mrzí. Nerad něco upravuji na modelech, co mělo být z výroby dobré.
Je to jinak hezký model a koupil jsem si jej i na základě recenze trainmaniaka, protože jsem váhal zda jej vůbec chci.

Re: Motorová lokomotiva BR 111 DR od firmy Roco v TT

PříspěvekNapsal: pát 26 srp, 2016 4:20 am
od Trainmaniak
Ale pozor! Asi sis špatně vyložil text recenze. Já zmiňuji pouze zvukový projev mechaniky modelu (motor jako takový, převody), nikoli ozvučený digitání model. Proto tam uvádím, že ani po zajetí modelu hodinu v každém směru se zvuk nezměnil. Těžko bych toto psal u ozvučeného modelu, tam nějaké zajetí nemůže mít vliv. Navíc i katalogové číslo vypovídá o analogové verzi, nemluvě o naměřených proudových a hlavně napěťových hodnotách, ty bych na digitálu asi měřil blbě. :) Pro jistotu jsem do článku dopsal, že se jedná o analog.