Brno a okolí

Komunikujte s modeláři ve vašem městě či obci....

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Brno a okolí

Příspěvekod freekey » úte 01 úno, 2011 8:22 pm

Napiš v kolik a já tam budu ještě o 5 minut dřív :D
freekey
 
Příspěvky: 330
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod MirekTT » úte 01 úno, 2011 8:33 pm

MAREKHO píše:Mirku, v kolik tedy pojedeš ? (když říkáš,že dřív)--
Já se chystám v 16.00hod. od nás , tzn. docestuju tak do 17.30h. , ale raději s tebou... :P :P :P :?:

Tak já tě vemu. Řekněme, že z domu vyjedu v pět, tak něco po čtvrt na šest u tebe a kolem třičtvrtě na šest už bysme mohli mít na stole pivo. Tím pádem mám o čase jasno 8)
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2326
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Brno a okolí

Příspěvekod MAREKHO » úte 01 úno, 2011 8:40 pm

MirekTT píše:
MAREKHO píše:Mirku, v kolik tedy pojedeš ? (když říkáš,že dřív)--
Já se chystám v 16.00hod. od nás , tzn. docestuju tak do 17.30h. , ale raději s tebou... :P :P :P :?:

Tak já tě vemu. Řekněme, že z domu vyjedu v pět, tak něco po čtvrt na šest u tebe a kolem třičtvrtě na šest už bysme mohli mít na stole pivo. Tím pádem mám o čase jasno 8)


O.K. :P
ČD-V-;DCC-LENZ, PECO, PC.- PO 20.TI LETECH.
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
MAREKHO
 
Příspěvky: 188
Registrován: úte 15 dub, 2008 8:14 pm
Bydliště: UHERČICE

Re: Brno a okolí

Příspěvekod D » úte 01 úno, 2011 8:51 pm

Snad dorazím, později. Středa není můj den.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » úte 01 úno, 2011 9:16 pm

Počítám že tam také budu mezi 17:30 - 18:00.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod Tomáš » stř 02 úno, 2011 9:05 am

já to taky vidím mezi 17.30 - 18.00.Bohužel jsem úplně švorc,měl jsem doma jednu nepříjemnost,a musel jsem rozbít i prasátko :cry: :cry: :cry:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » stř 02 úno, 2011 9:59 am

Tomáš píše:já to taky vidím mezi 17.30 - 18.00.Bohužel jsem úplně švorc,měl jsem doma jednu nepříjemnost,a musel jsem rozbít i prasátko :cry: :cry: :cry:


No co, alespoň to pro jednou bude na slušno. :mrgreen:
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod Tomáš » stř 02 úno, 2011 1:37 pm

dorazím na 17h.nastala menší změna...musím zítra na ráno do hokny :cry: :cry: takže kolem 21h se už dekuju
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod freekey » stř 02 úno, 2011 11:08 pm

Dnešní setkání se mi moc líbilo, doufám, že vznikne volné moduliště bez nějaké velké organizace. Prostě volné ježdění případně dokonce řízení jen jako dispečer bez strojvůdců (tak je to v Zababově).

Také bych se chtěl omluvit všem, kterým jsem odmítl ukázat vnitřek Brejlovce, ale už jsem ho jednou rozdělal a pak jsem několik hodiny zatlačoval vodiče do otvorů tak, aby vše zaskočilo jak má.
freekey
 
Příspěvky: 330
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod MirekTT » stř 02 úno, 2011 11:28 pm

freekey píše: doufám, že vznikne volné moduliště

Já už mám skoro tři moduly, kdo dá víc :lol:
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2326
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Brno a okolí

Příspěvekod depo201 » čtv 03 úno, 2011 6:41 am

Bylo to včera velmi dobré, pokaždé dorazí někdo nový, což osobně velice kvituju :)

k těm modulům:
když jsme s Mirkem něco málo začlli budovat (v našem případě zatím spíš opravdu málo), tak jsme si stanovili krom doporučených norem Zababova (čela, kolejivo, poloměry oblouků, veksle, barvy podloží a kolejnic) i vlastní odstín štěrku s tím, že budeme budovat trať 255 Zaječí-Hodonín. Já jsem prozatím upustil od Velkých Pavlovic (vím, že bych je v současné situaci zřejmě nedokončil, i když korpusy stanice jsou hotové). Nabízejí se ale i další staničky, pro případné zájemce :wink:

Jediné co by bylo dobré si upřesnit, je posyp, či odstín na přechodech modulů, ať to potom není jak pěst na oko :)
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » čtv 03 úno, 2011 7:08 am

Co se týče modulů, také mě včerejší setkání trochu nakoplo. Já stavím klasické pevné kolejiště z rámů o rozměrech 200 x 50 cm nebo 220 x 65 cm (dle toho zda je tam trať nebo i stanice). V plánu mám kolejiště podél zdi I, případně do L nebo až do U. Po včerejšku u mě vítězí varianta do L (celková plocha kolejiště cca. 4,4 m ctverečních) s tím že v místě kde mělo původně pokračovat kolejiště do U bych postavil jen jednokolejnou trať ze třech modulů - jeden modul širá trať, dva moduly s koncovou stanicí.

Každopádně mám chuť se nějakým modulem ke snažení kolegů modelářů přidat, co se týče barevných norem ohledně modulů nechal bych to na Vás kluci co jste s moduli už začali, když to sesumírujete budeme to všichni používat stejně. Pokud jde o štěrk klidně bych použil Vaše řešení, pokud jste s ním spokojeni, také by to chtělo ječtě upřesnit kolejivo, zda litomyský nebi Tillig (i když to je asi jedno) a zda se držet jen dřevěných pražců, nebo zda bude možné použít i betonové či ocelové pražce.

Pokud jde o včerejší setkání, bylo skutečně velice dobré, probralo se hodně zajímavých témat, jenom mě mrzí že jsem musel odejít kolem 21 hodiny, takže hlavní referát o využití točen na modelovém kolejišti jsem si bohužel nevyslechnul.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » čtv 03 úno, 2011 7:50 am

freekey píše:Dnešní setkání se mi moc líbilo, doufám, že vznikne volné moduliště bez nějaké velké organizace. Prostě volné ježdění případně dokonce řízení jen jako dispečer bez strojvůdců (tak je to v Zababově).

Také bych se chtěl omluvit všem, kterým jsem odmítl ukázat vnitřek Brejlovce, ale už jsem ho jednou rozdělal a pak jsem několik hodiny zatlačoval vodiče do otvorů tak, aby vše zaskočilo jak má.


Mám dotaz na ty tvoje kovové modely co děláš, něco jsem našel na diskusi, ale asi ne vše. Včera jsi tuším říkal že chystáte i nějaké motoráky, o které se přesně jednalo, šlo i o 853 či 854? Případně jiné. Pokud ano a budou v TT tak jsem vážný zájemce. Jinak Vaše stránky ww.minimodels.cz v současné době neběží.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod MirekTT » čtv 03 úno, 2011 8:09 am

Já bych ještě k těm zájemcům o moduly dodal: Stavíme s Michalem lokální trať. Na těchto tratích není dodneška nijak zvlášť vyhrocena epocha. Poukazují na ni pouze takové artefakty, jako nápisy, označníky jízdenek, nebo nová fasáda na stavbách. Epochu do modulů tedy nemusíte hrotit. Dále si myslím, že není nutno řešit v případě širé trati ovládání. Co se modulů stanic týče, pokud si každý modulář bude svou stanici řídit sám, rovněž bych nehrotil její ovládání. Důležitý bude při setkání způsob ovládání jízdy vlaků. Myslím, že se zde všichni shodnem na digitálu.
Co se týče epochality vozidel na případném setkání, tak myslím, že si v prvé řadě budeme chtít všichni projet to, co máme doma. Čili bych ani zde neskřípal zuby nad herkulesem a čtyřistapadesát pětkou v jedné stanici.
Prostě na setkání si chceme zajezdit a to prozatím nikoliv dle grafikonu, takže vítán je každý v podstatě s čímkoliv v TT podobnému normě Zababov, pouze bych zde konzultoval barvy štěrků a typy rostlinstev na rozhraních:wink:
Jestli jsem řekl něco špatně, tak mně prosím opravte :D
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2326
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » čtv 03 úno, 2011 8:43 am

Myslím že jsi to řekl přesně, já sám budu určitě stavět lokální trat s detaily které znám z trati 244 - Brno - Hrušovany nad Jevišovkou, Moravské Bránice - Oslavany, tahle trať má hodně míst podobných vaší trati Zaječí - Hodonín. Co se týče epochy, já se určitě budu držet třetí epochy, u staveb se zaměřím na znázornění tradičních železničních staveb (vetšina staveb pochází již z druhé epochy) bez moderních artefaktů (jako rozvodné skříně přilepené na fasádu a podobně).

Co se týče specifikace barev na rozhraních držel bych se norem Zababova s tím že štěrk bych používal ten co si mícháte vy ze čtyřech složek v poměru 1:1:1:1 (odstíny polák 5422, 5372, 5442, 5482). Na druhou stranu na širé trati ale i ve stanicích se zbarvení a velikost štěrku střídá dle toho kdy byl který úsek položen či rekonstruován.

Barevnoust u rozhraní definuje Zababov takto:
Pro porost v blízkosti mechanického rozhraní je stanoven odstín odpovídající výrobku číslo 40TT (jemné provedení) nebo 41TT (hrubé provedení) firmy Modely Polák.
Pro štěrk v blízkosti mechanického rozhraní je stanoven odstín a velikost odpovídající výrobku číslo 5372 (znělec), velikost TT firmy Modely Polák.
Pro nátěr pražců v blízkosti mechanického rozhraní je stanoven odstín odpovídající barvě číslo F3M firmy AGAMA.
Pro nátěr kolejnic v blízkosti mechanického rozhraní je stanoven odstín odpovídající barvě číslo 54M firmy AGAMA.
Pro kostru modulu je stanovena černá matná barva.

Kolejivo bych volil Tillig nebo Litomyský, výška kolejnice 2 mm (respective 2,07mm)

Parametry tratě bych opět dělal dle Zababova.
Poloměry oblouků traťových nebo staničních kolejí jsou minimálně 1.250 mm (hlavní trať) nebo 700 mm (vedlejší trať, vlečky).
Užitné délky kolejí ve stanicích činí minimálně 2.200 mm (hlavní trať) nebo 1.200 mm (vedlejší trať). Pokud při stavbě modelu stanice dle skutečné předlohy vycházejí koleje kratší, je možné je ponechat v modelové délce.
Pro stavbu modulů je stanoveno použití výhybek s úhlem odbočení maximálně 12° - EW3 (hlavní trať) nebo 15° EW2 (vedlejší trať, vlečky).
Úhel obloukového modulu lze volit v celistvých násobcích 15°.

Ještě by to chtělo domluvit se na délce modulů, většinou se jako nejkratší doporučuje 800 mm, stím že jako nejdelší se doporučuje 1200 mm (z důvodů skladovatelnosti, dobré přepravy a manipulace).

Ještě je potřeba vychytat přesnou polohu koleje na hraně modulu, to je asi klíčová věc pr ozdárné fungování moduliště - velice často se člověk u modulů setkává s tím že v těchto místech dochází díky malým nepřesnostem k rozpojování souprav.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Region Morava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník