Stránka 2 z 3

Re: Okres Chomutov

PříspěvekNapsal: pon 20 říj, 2014 2:00 pm
od George V.
...na té mapě od Mizla je to krásně vidět, to těleso tratě je tam velmi zřetelné.

Re: Okres Chomutov

PříspěvekNapsal: úte 21 říj, 2014 10:39 am
od Petr S.
Díky ,
zbytky dolu jsem vyfotil a osahal asi před 3 - 4 mi lety , ale na odbočení trati jsme tehdy již nezašli . Na modulu bych to asi ztvárnil " na téma " . Takže odbočná vyhýbka , odvratná vyhýbka , krátký šturc , klíče a domeček s telefonem .
Zdraví Petr s.

Re: Okres Chomutov

PříspěvekNapsal: úte 21 říj, 2014 11:06 am
od George V.
...tak na odvrat to tam zrovna moc nevypadá. Jinak vlastní těleso tratě je stále evidováno v KN jako dvě samostatné parcely ve vlastnictví obce Vilémov u Kadaně.

Re: Okres Chomutov

PříspěvekNapsal: úte 21 říj, 2014 1:24 pm
od Petr S.
No vidíš a to jsou ty detaily proč jsem se poptával po kolejovém plánu . Na lokálkách byly často vlečky zaústěné přímo do trati a kryté jen výkolejkou . A provozní záležitosti byly taky jednodušší . MOŽNÁ ?! - když se obsluhovala vlečka Zahořany , tak se ani nezamykala na vlečce . Jestli cesta z Vilémova k odbočné vyhýbce , potom do dolu , posun a cesta zpět trvala 1 hodinu , tak to pro místní dráhu jako je tato nebyla žádná dlouhá doba .
Jak tehdy vypadala nynější zastávka Vilémov u K. město ? Byly tam 2 koleje aby se dalo objet ? Kolejové rozvětvení v Zahořanech také neznám . Podle jedné starší fotky se tam snad ani nedalo objet . Byly tam tak 3 koleje , 2 pod násypkami a jedna vedle .
O Zahořanech vím skoro 10 let a jsem rád , že jsem je viděl na vlastní oči . Jako námět pro důl jsou vynikající , protože řeší až na pár maličkostí jen nakládku uhlí . Ten vlastní důl je jinde a s jiným přístupem . I systém dopravy uhlí je vyjímečný . Vozíky z dolu tažené nekonečným lanem a výtažná svážnice do horního patra třídírny ! Ta železobetonová konstrukce je nadčasová a jako mašinkář bych tam snesl i T334.0 nebo T 435.0 , klidně i vozy Vsa . Wapky raději ne . Jako modelář 310.0 , 422.0 a možná i 414.0 a malé dvouosáky , maximálně Villachy .
Zatím dodělávám doly Hrabová . K vidění jsou třeba na :
http://www.zababov.cz/index.php?id=1228 ... .intel.com
http://ostramo.parostroj.net/oa/2013_Hl ... _Hluk.html
zdraví Petr S.

Re: Okres Chomutov

PříspěvekNapsal: úte 21 říj, 2014 8:24 pm
od George V.
Dnešní stanice Vilémov u Kadaně je minimálně dvoukolejná a dalo se tam objíždět, ale to je stav na přelomu století, kdy se trať prodlužovala ke Kadani. Dnes se do Radonic od Krásného Dvora jezdí vlastně úvratí přes Vilémov, ale po postavení tratě v r. 1884 se jezdilo přímo přes dnešní zastávku Vilémov město, která bývala dvojkolejná.

Re: Okres Chomutov

PříspěvekNapsal: úte 21 říj, 2014 8:32 pm
od Petr S.
Díky , už se to začíná rýsovat . Petr S.

Re: Okres Chomutov

PříspěvekNapsal: stř 22 říj, 2014 3:46 am
od George V.
Já myslím že ten režim byl takový, že mašina z vlečky stáhla vlak do Vilémova města (dnešní pojmenování), kde vlak objela a pokračovala směr Krásný Dvůr, Kaštice, nebo po prodloužení tratě směr Kadaň... Ale jelikož je největší "rozmach" dolu datován od roku 1919, tak už dnešní stanice Vilémov dávno existovala. Kdoví, jestli tam nakonec opravdu nebyl triangl, aby vlaky směr Kaštice nemusely úvratí. To těleso původní trati je ve Vilémově velmi patrné... Podle satelitní mapy na Googlu je patrné, že dnešní zastávka Vilémov město opravdu byla dvojkolejná; dokonce to tam vypadá, jako by zůstala zachovaná výhybka na vjezdu od Vilémova (Krásného dvora)...

Re: Okres Chomutov

PříspěvekNapsal: stř 22 říj, 2014 5:58 am
od vmucha
Triangl tam opravdu byl. Dokonce několik let.

Re: Okres Chomutov

PříspěvekNapsal: stř 22 říj, 2014 6:00 am
od George V.
...no spíše několik desítek let. Prodloužení trati do Kadaně je někdy kolem přelomu 19/20. století a konec těžby uhlí kolem roku 1927. Řekl bych, že ten triangl mohl být zrušen nejdříve někdy po 2.sv. válce.

Re: Okres Chomutov

PříspěvekNapsal: stř 22 říj, 2014 10:36 am
od vmucha
Vilémov - Kadaň 1903. Ten triangl byl zrušen "už" ve dvacátých letech. Teď nemám po ruce ten dokument abych napsal přesně rok (ale myslím, že to bylo v roce 1923).

Re: Okres Chomutov

PříspěvekNapsal: stř 22 říj, 2014 10:50 am
od George V.
Může to tak být. Ta trať byla stavěna původně jako cukrovarnická pro dovoz řepy z oblasti Krásného Dvora do cukrovaru v Radonicích a ta úvrať by jim dělala zbytečné problémy. Podle dostupných informací cukrovar skončil s výrobou v roce 1910, tak jestli máš pravdu, tak to zrušení trianglu mohlo souviset. Ještě je pak otázka kudy šlo uhlí, možná pak přes Kadaň.

Re: Okres Chomutov

PříspěvekNapsal: stř 22 říj, 2014 12:12 pm
od vmucha
Cukrovar byl jak v Krásném Dvoře, tak i v Radonicích. Původně Doupovská lokálka byla z Kaštic do Krásného Dvora. Později byla prodloužena do Radonic, pak do Doupova a o rok později z Vilémova do Kadaně.

Re: Okres Chomutov

PříspěvekNapsal: stř 22 říj, 2014 2:45 pm
od George V.
Kaštice - Krásný Dvůr 1881
Krásný Dvůr - Radonice 1884
Radonice - Doupov 1902?
Vilémov - Kadaň 1903

Re: Okres Chomutov

PříspěvekNapsal: stř 22 říj, 2014 3:50 pm
od vmucha
Na ten otazník odpovídám ano.

Re: Okres Chomutov

PříspěvekNapsal: čtv 23 říj, 2014 1:22 pm
od marwin
Ahoj,
moc pekna diskuze z meho rodneho kraje, na Doupovskych lokalkach jsem se jako maly kluk s tatou hodne najezdil, obcas me nechal ridit:).
Zkousel jsem googlit stare fotky z dolu. Bohuzel jsem nasel jen dve. Prvni na fabriky.cz, o ktere Petr uz psal. Druhou jsem dohledal na zanikleobce.cz , jedna se o pohled z druhe strany na tridirnu.
Petre je to moc pekny namet na modul, mimochodem Vilemov je taky moc pekna stanicka.
Obrázek
Obrázek

Marek