Stránka 5 z 6

PříspěvekNapsal: pon 25 srp, 2008 6:54 am
od pan.martinek
Zajímavé...ale na stolek asi místo nezbude :D

PříspěvekNapsal: pon 25 srp, 2008 12:25 pm
od milan ferdián
pan.martinek píše:Zajímavé...ale na stolek asi místo nezbude :D


A to ten stolek musí být vidět :?: Může být vysouvací, sklopný,skládací, modelářová fantazie nezná mezí :D

PříspěvekNapsal: pon 25 srp, 2008 6:40 pm
od pavmar
Ahoj chvilku jsem se sem nedostal, a ted koukám mam radost že už si kolejiště dokažu trošku vybavit, tahle koncepce s nádražím RA uprostřed mě vubec nenapadla snažil jsem se ho situovat k jedné straně a pořád to nevycházelo to tam dostat, ještě mě napadá že není moc vidět širá hlavní trat, jsem trošku i na ty rychlíky a podobně, a taky možná bychom mohli vynechat ten zavidov a udělat za čistou spíše ty Kralovice mají také docela zajimavě řešené kolejiště s vlečkou... stolek se pořeší to nebude problém.

PříspěvekNapsal: pon 25 srp, 2008 6:51 pm
od StandaR
Je taky možnost ten ovladací pult dát na samotný rám...vlastně na bok

PříspěvekNapsal: pon 25 srp, 2008 7:40 pm
od milan ferdián
pavmar píše:Ahoj chvilku jsem se sem nedostal, a ted koukám mam radost že už si kolejiště dokažu trošku vybavit, tahle koncepce s nádražím RA uprostřed mě vubec nenapadla snažil jsem se ho situovat k jedné straně a pořád to nevycházelo to tam dostat, ještě mě napadá že není moc vidět širá hlavní trat, jsem trošku i na ty rychlíky a podobně, a taky možná bychom mohli vynechat ten zavidov a udělat za čistou spíše ty Kralovice mají také docela zajimavě řešené kolejiště s vlečkou... stolek se pořeší to nebude problém.


Není problém,zviditelnit k vedlejší trati do Mladotic buď pražskou nebo lounskou.Záleží na tobě kterou stanici nebo druh tratě si ty zvolíš,jde o to aby se třeba stanice Kralovice do šíře vešla.Délkově všechny stanice mimo žst.Rakovník ,mají cca2600mm.Umístit RAKOVNÍK doprostřed,jsi mě donutil ty :D ,těmi dveřmi.Je tu ještě jedna možnost vést místo mladotické tu lounskou.Zatím neznáš ještě míry základních rámů a průchodu. :wink:

PříspěvekNapsal: pon 25 srp, 2008 9:16 pm
od pavmar
No také mě to tak napadlo, spíše bych viděl tu trat Lounskou... a napojenou na druhé straně na Beroun. ale počítám spíše že SN bude společné a propojené do všech směrů... nebo se pletu?

PříspěvekNapsal: stř 27 srp, 2008 7:11 pm
od milan ferdián
Moje specifické zaměření bylo jen na RAKOVNÍK-KRALOVICE.Lounskou trať by jsi musel režírovat již sám.Ano všechny tratě jsou staženy do skryťácích,ale ne všechny jsou mezi sebou propojeny.Spolu jsou BEROUN/MLADOTICE,PRAHA/LOUNY,BLATNO je samotné.

PříspěvekNapsal: čtv 11 zář, 2008 4:56 pm
od pavmar
To je to co nevím co tam bude v te mistnosti, puvodně jsem měl jasno co chci dokonce jsem si to nějak vypsal a začal jsem přemýšlet co a jak, vzniklo toto:
Dobry den
Tak jsem se konecne pustil do stavby kolejiste k dispozici mam mistnost o
velikosti 6,4x3,2m kde na kolejiste vyuziji cca 4,5m x 3,2m do tvaru U a
meritko bude H0 protoze jiz nekolik letstavim modely lokomotiv z odlitku a
take jiz mam dostatecnopu zasobu vagonu a staveb ktere postupne realizuji.
Namet kolejiste by mel spadat spise do epochy V ČD. Provoz prevazne osobni
doprava castecne nakladni.
Po uvahach jsem vymyslel nasledujici a rozhodl se s vama podelit a pripadne
ziskat nejake pripominky k zameru nez se zacne kreslit schema kolejiste.

Hlavni jednokolejná elektrifikovana trat s hlavni stanici (asi 5-6kolejne
nádraží). A odbocujici Hlavni jednokolejnou neelektr. trati. A dale je zde
jednokolejna zastavka a skryte nadrazi (asi 4kolejne nadrazi). . .

na Hlavni jednokolejne neelektr. trati je jedno mensi prujezde nadrazi (asi
4 kolejne nadrazi). a jedna jednokolejna zastavka.

Z prujezdneho nadrazi odbocuje lokalka se dvema zastavkama a jednou
prujezdnou (asi 2 kolejne nadrazi v oblouku). a jednou koncovou stanici
(asi 3 kolejne nadrazi).

Jenže po konzultacích v konferenci vlacky@pandora.cz me uvedli na veci na které jsem nemyslel aby se dlouhej vlak vesel mezi stanice apod... tak jsem byl na začátku pak mě velmi oslovila tvoje myšlenka modelovat provoz Rakovník - Kralovice ale je to hezký ale asi si to schovám na moduly a pevné kolejiště udělám něco jiného, ale co to je otázka...
ted něco načrtávám tak se pak pochulbím, přemýšlel jsem i o variantě kterou jsem viděl někde na netu na slovensku kde mají Hlavní osobní nádraží ve stylu Pha Masar. nád. koncové a pak je tam několik menších stanic nějaká ta vlečka lokálka atd. Tím že bych udělal hlavní nádraží koncové tak využil bych schema Pha mas.n. a trat která vede na Liben bych po prujezdu kouskem krejiny zavedlo do tunelu a skrytého nádraží a trat od Pha Bubny by se dvojkolejka vracela zpět. a nebo udělat dvojkolejku falešnou a z traco co odbočuje na bubny jet hlavní jednokolejnou tratí po panelu a v průjezdé stanici odbočit lokálku a teměř se dostanu do puvodniho zaměru až na počet stanic. pro mne výhoda koncového nádraží je ušetření 1m které by jinak zabralo druhé zhlaví ale zase nevím... jak něco bude tak pošlu. zatím se to ve mě pere jakou cestou se dát, většinou se modeluje provoz III-IV epochy a tak si říkám jestli toho není dost a jít cestou IV-V a udělat něco nového ale zároven z toho mám strach jestli to není moc kýčovité a pod. Vím že pára má své kouzlo, a určitě bych ji na kolejišti chtěl ale asi bych to řešil formou historických mimořádných vlaků. ale právě zase lokálka ve stylu Rakovník Kralovice je V ale je to tu jako když se vrátíš časem do III-IV epochy a to má taky kouzlo. tak sjem se rozepsal snad jsem nenudi...

PříspěvekNapsal: čtv 11 zář, 2008 5:01 pm
od pavmar
www.pc-czechgroup.com/vlacky/variace_na_pha_stred.jpg
toto je vlastně takový první náčrtek první varianty jak by mohlo vypadat hlavní osobní nádraží na kolejišti. ale více se mě zamlouváý varianta druhá kterou v zápětí pošlu.

PříspěvekNapsal: čtv 11 zář, 2008 5:05 pm
od pavmar
www.pc-czechgroup.com/vlacky/variace_na_pha_stre_II.jpg toto je tedy ta druhá varianta, ještě doplním nějaké odstavné koleje pro lokomotivy, a nějakou výtažnou kolej.

PříspěvekNapsal: čtv 11 zář, 2008 5:57 pm
od milan ferdián
pavmar píše:www.pc-czechgroup.com/vlacky/variace_na_pha_stre_II.jpg toto je tedy ta druhá varianta, ještě doplním nějaké odstavné koleje pro lokomotivy, a nějakou výtažnou kolej.


Ta druhá varianta je nejlepší a jestli máš podklady ,což vidím,tak nic nevymýšlej a použij původní pokračovámí staničních kolejí i s celým L.D.

PříspěvekNapsal: pát 21 lis, 2008 7:46 am
od pavmar
Tak tu máme zimu a hurá do práce :-) akorát jsem nestihl dodělat stavebně místnost na kolejiště tak až na jaře což mě mrzí, ale...
pustil jsem se do stavby modulu stanice (lokálkové) a dvou obloukových modulů ve vel. H0 to mužu dělat v ložnici :-)

PříspěvekNapsal: pát 21 lis, 2008 10:33 am
od Houmr
pavmar píše:Tak tu máme zimu a hurá do práce :-) akorát jsem nestihl dodělat stavebně místnost na kolejiště tak až na jaře což mě mrzí, ale...
pustil jsem se do stavby modulu stanice (lokálkové) a dvou obloukových modulů ve vel. H0 to mužu dělat v ložnici :-)

No, tak to bude mít žena rozhodně velikou radost :twisted: :lol:

PříspěvekNapsal: ned 23 lis, 2008 5:43 pm
od pavmar
Už si zvyká, stejně jsem tam občas lakoval skříně lokomotiv. tak je to v pohodě :-)

Re: Modeláři z okolí Rakovník-Kralovice

PříspěvekNapsal: čtv 21 zář, 2017 8:30 am
od Lollin
Hezký den páni modeláři, chtěl jsem jen zeptat, zda od doby této diskuse ohledně trati Rakovník - Mladotice se Vám povedlo něco postavit :) Přestěhoval jsem se do Kralovic a začínám stavět tuhle trať - období do "znárodnění" 1925. Zatím mám navrženou "nejjednodušší" zastávku Trojany. Uvažuji, že bych trať na panelech stavěl v "N". Moje otázka zní, zdy bych Vás občas mohl otravovat nějakou otázkou.

Děkuji Aleš