Modeláři z okolí Rakovník-Kralovice

Komunikujte s modeláři ve vašem městě či obci....

Moderátor: Michal Dalecký

Příspěvekod pan.martinek » pon 25 srp, 2008 6:54 am

Zajímavé...ale na stolek asi místo nezbude :D
H0, III./IV., Modul, Brejlovec, Zamračená, Hektor, Kufr, Hurvínek
pan.martinek
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 27 črc, 2008 10:47 am
Bydliště: Jihlava-Jihlavsko-Vysočina-Morava

Příspěvekod milan ferdián » pon 25 srp, 2008 12:25 pm

pan.martinek píše:Zajímavé...ale na stolek asi místo nezbude :D


A to ten stolek musí být vidět :?: Může být vysouvací, sklopný,skládací, modelářová fantazie nezná mezí :D
milan ferdián
 
Příspěvky: 11802
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod pavmar » pon 25 srp, 2008 6:40 pm

Ahoj chvilku jsem se sem nedostal, a ted koukám mam radost že už si kolejiště dokažu trošku vybavit, tahle koncepce s nádražím RA uprostřed mě vubec nenapadla snažil jsem se ho situovat k jedné straně a pořád to nevycházelo to tam dostat, ještě mě napadá že není moc vidět širá hlavní trat, jsem trošku i na ty rychlíky a podobně, a taky možná bychom mohli vynechat ten zavidov a udělat za čistou spíše ty Kralovice mají také docela zajimavě řešené kolejiště s vlečkou... stolek se pořeší to nebude problém.
pavmar
 
Příspěvky: 280
Registrován: ned 10 úno, 2008 8:12 pm

Příspěvekod StandaR » pon 25 srp, 2008 6:51 pm

Je taky možnost ten ovladací pult dát na samotný rám...vlastně na bok
Uživatelský avatar
StandaR
 
Příspěvky: 633
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Příspěvekod milan ferdián » pon 25 srp, 2008 7:40 pm

pavmar píše:Ahoj chvilku jsem se sem nedostal, a ted koukám mam radost že už si kolejiště dokažu trošku vybavit, tahle koncepce s nádražím RA uprostřed mě vubec nenapadla snažil jsem se ho situovat k jedné straně a pořád to nevycházelo to tam dostat, ještě mě napadá že není moc vidět širá hlavní trat, jsem trošku i na ty rychlíky a podobně, a taky možná bychom mohli vynechat ten zavidov a udělat za čistou spíše ty Kralovice mají také docela zajimavě řešené kolejiště s vlečkou... stolek se pořeší to nebude problém.


Není problém,zviditelnit k vedlejší trati do Mladotic buď pražskou nebo lounskou.Záleží na tobě kterou stanici nebo druh tratě si ty zvolíš,jde o to aby se třeba stanice Kralovice do šíře vešla.Délkově všechny stanice mimo žst.Rakovník ,mají cca2600mm.Umístit RAKOVNÍK doprostřed,jsi mě donutil ty :D ,těmi dveřmi.Je tu ještě jedna možnost vést místo mladotické tu lounskou.Zatím neznáš ještě míry základních rámů a průchodu. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11802
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod pavmar » pon 25 srp, 2008 9:16 pm

No také mě to tak napadlo, spíše bych viděl tu trat Lounskou... a napojenou na druhé straně na Beroun. ale počítám spíše že SN bude společné a propojené do všech směrů... nebo se pletu?
pavmar
 
Příspěvky: 280
Registrován: ned 10 úno, 2008 8:12 pm

Příspěvekod milan ferdián » stř 27 srp, 2008 7:11 pm

Moje specifické zaměření bylo jen na RAKOVNÍK-KRALOVICE.Lounskou trať by jsi musel režírovat již sám.Ano všechny tratě jsou staženy do skryťácích,ale ne všechny jsou mezi sebou propojeny.Spolu jsou BEROUN/MLADOTICE,PRAHA/LOUNY,BLATNO je samotné.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11802
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod pavmar » čtv 11 zář, 2008 4:56 pm

To je to co nevím co tam bude v te mistnosti, puvodně jsem měl jasno co chci dokonce jsem si to nějak vypsal a začal jsem přemýšlet co a jak, vzniklo toto:
Dobry den
Tak jsem se konecne pustil do stavby kolejiste k dispozici mam mistnost o
velikosti 6,4x3,2m kde na kolejiste vyuziji cca 4,5m x 3,2m do tvaru U a
meritko bude H0 protoze jiz nekolik letstavim modely lokomotiv z odlitku a
take jiz mam dostatecnopu zasobu vagonu a staveb ktere postupne realizuji.
Namet kolejiste by mel spadat spise do epochy V ČD. Provoz prevazne osobni
doprava castecne nakladni.
Po uvahach jsem vymyslel nasledujici a rozhodl se s vama podelit a pripadne
ziskat nejake pripominky k zameru nez se zacne kreslit schema kolejiste.

Hlavni jednokolejná elektrifikovana trat s hlavni stanici (asi 5-6kolejne
nádraží). A odbocujici Hlavni jednokolejnou neelektr. trati. A dale je zde
jednokolejna zastavka a skryte nadrazi (asi 4kolejne nadrazi). . .

na Hlavni jednokolejne neelektr. trati je jedno mensi prujezde nadrazi (asi
4 kolejne nadrazi). a jedna jednokolejna zastavka.

Z prujezdneho nadrazi odbocuje lokalka se dvema zastavkama a jednou
prujezdnou (asi 2 kolejne nadrazi v oblouku). a jednou koncovou stanici
(asi 3 kolejne nadrazi).

Jenže po konzultacích v konferenci vlacky@pandora.cz me uvedli na veci na které jsem nemyslel aby se dlouhej vlak vesel mezi stanice apod... tak jsem byl na začátku pak mě velmi oslovila tvoje myšlenka modelovat provoz Rakovník - Kralovice ale je to hezký ale asi si to schovám na moduly a pevné kolejiště udělám něco jiného, ale co to je otázka...
ted něco načrtávám tak se pak pochulbím, přemýšlel jsem i o variantě kterou jsem viděl někde na netu na slovensku kde mají Hlavní osobní nádraží ve stylu Pha Masar. nád. koncové a pak je tam několik menších stanic nějaká ta vlečka lokálka atd. Tím že bych udělal hlavní nádraží koncové tak využil bych schema Pha mas.n. a trat která vede na Liben bych po prujezdu kouskem krejiny zavedlo do tunelu a skrytého nádraží a trat od Pha Bubny by se dvojkolejka vracela zpět. a nebo udělat dvojkolejku falešnou a z traco co odbočuje na bubny jet hlavní jednokolejnou tratí po panelu a v průjezdé stanici odbočit lokálku a teměř se dostanu do puvodniho zaměru až na počet stanic. pro mne výhoda koncového nádraží je ušetření 1m které by jinak zabralo druhé zhlaví ale zase nevím... jak něco bude tak pošlu. zatím se to ve mě pere jakou cestou se dát, většinou se modeluje provoz III-IV epochy a tak si říkám jestli toho není dost a jít cestou IV-V a udělat něco nového ale zároven z toho mám strach jestli to není moc kýčovité a pod. Vím že pára má své kouzlo, a určitě bych ji na kolejišti chtěl ale asi bych to řešil formou historických mimořádných vlaků. ale právě zase lokálka ve stylu Rakovník Kralovice je V ale je to tu jako když se vrátíš časem do III-IV epochy a to má taky kouzlo. tak sjem se rozepsal snad jsem nenudi...
pavmar
 
Příspěvky: 280
Registrován: ned 10 úno, 2008 8:12 pm

Příspěvekod pavmar » čtv 11 zář, 2008 5:01 pm

www.pc-czechgroup.com/vlacky/variace_na_pha_stred.jpg
toto je vlastně takový první náčrtek první varianty jak by mohlo vypadat hlavní osobní nádraží na kolejišti. ale více se mě zamlouváý varianta druhá kterou v zápětí pošlu.
pavmar
 
Příspěvky: 280
Registrován: ned 10 úno, 2008 8:12 pm

Příspěvekod pavmar » čtv 11 zář, 2008 5:05 pm

www.pc-czechgroup.com/vlacky/variace_na_pha_stre_II.jpg toto je tedy ta druhá varianta, ještě doplním nějaké odstavné koleje pro lokomotivy, a nějakou výtažnou kolej.
pavmar
 
Příspěvky: 280
Registrován: ned 10 úno, 2008 8:12 pm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 11 zář, 2008 5:57 pm

pavmar píše:www.pc-czechgroup.com/vlacky/variace_na_pha_stre_II.jpg toto je tedy ta druhá varianta, ještě doplním nějaké odstavné koleje pro lokomotivy, a nějakou výtažnou kolej.


Ta druhá varianta je nejlepší a jestli máš podklady ,což vidím,tak nic nevymýšlej a použij původní pokračovámí staničních kolejí i s celým L.D.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11802
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod pavmar » pát 21 lis, 2008 7:46 am

Tak tu máme zimu a hurá do práce :-) akorát jsem nestihl dodělat stavebně místnost na kolejiště tak až na jaře což mě mrzí, ale...
pustil jsem se do stavby modulu stanice (lokálkové) a dvou obloukových modulů ve vel. H0 to mužu dělat v ložnici :-)
pavmar
 
Příspěvky: 280
Registrován: ned 10 úno, 2008 8:12 pm

Příspěvekod Houmr » pát 21 lis, 2008 10:33 am

pavmar píše:Tak tu máme zimu a hurá do práce :-) akorát jsem nestihl dodělat stavebně místnost na kolejiště tak až na jaře což mě mrzí, ale...
pustil jsem se do stavby modulu stanice (lokálkové) a dvou obloukových modulů ve vel. H0 to mužu dělat v ložnici :-)

No, tak to bude mít žena rozhodně velikou radost :twisted: :lol:
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod pavmar » ned 23 lis, 2008 5:43 pm

Už si zvyká, stejně jsem tam občas lakoval skříně lokomotiv. tak je to v pohodě :-)
pavmar
 
Příspěvky: 280
Registrován: ned 10 úno, 2008 8:12 pm

Re: Modeláři z okolí Rakovník-Kralovice

Příspěvekod Lollin » čtv 21 zář, 2017 8:30 am

Hezký den páni modeláři, chtěl jsem jen zeptat, zda od doby této diskuse ohledně trati Rakovník - Mladotice se Vám povedlo něco postavit :) Přestěhoval jsem se do Kralovic a začínám stavět tuhle trať - období do "znárodnění" 1925. Zatím mám navrženou "nejjednodušší" zastávku Trojany. Uvažuji, že bych trať na panelech stavěl v "N". Moje otázka zní, zdy bych Vás občas mohl otravovat nějakou otázkou.

Děkuji Aleš
Lollin
 
Příspěvky: 8
Registrován: pát 01 zář, 2017 11:39 am

PředchozíDalší

Zpět na Region Čechy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků