Re: Digitálne vláčiky - SK
Napsal: úte 17 říj, 2017 4:28 pm
Dovolím si reagovať na príspevky v "Brejlovci od MTB v TT - jen konkrétní připomín"
Schválne som to dal do tohto vlákna, lebo tam táto moja reakcia nepatrí.
Predpokladám že sa jedná o toho istého pána , ako na vlaky.net https://www.vlaky.net/online/diskusia/t ... ?id=230343
Prvý reklamovaný dekodér som mal asi pred dvoma mesiacmi a ten druhý pred mesiacom. Dekodéry mali "strelený" vstupný filtračný tantalový kondenzátor na 25V, takže je dosť pravdepodobné, že je v koľajách viac ako 25V. Oba dekodéry som opravil, reklamáciu som uznal a vybavil do týždňa. Jednalo sa len o výmenu kondenzátora, tak z toho nebudem robiť vedu. Tak isto som opravil iné dekodéry s odpálenými výstupmi na svetla. Keď mi niekto na rovinu povie, že sa mu podarilo omylom dotknúť s výstupom na kolaj a pod... pár centov za nový tranzistor ma nezabije. Aj napriek tomu, že dekodér má zabudované ochrany, tak na 100% sa to ochrániť nedá.
Preto chcem týmto dať radu začínajúcim a menej skúseným v elektronike: Moje dekodéry sú stavané do 24V (Zimo, Esu, Lenz a podobne sú na 35V a niektoré na 50V - výrobca ich dimenzoval aj na väčšie mierky - preto bez problemov vydržia). Ale treba si uvedomiť, že modeloch TT,H0 sú motory na 12V a tie motory trpia - prehrievajú sa, nadmerne sa opotrebúvajú uhlíky a rýchlo sa zničia. Samozrejme modelár, ktorý si raz za mesiac pustí na hodinu vláčiky, tak si nič nevšimne a model mu pár rokov vydrží.
Dekodéry jazdia aj na analóg, ale určite ich neodporúčam dávať na koľajisko, ktoré je napájané z FZ1. Je to starý transformátor s hliníkovým vinutím a selénovým usmerňovačom a kludne sa môže stať, že na výstupe sa nameria aj 25V-28V.
Inak dva podobné problémy som mal aj na dekodéroch pre Rosničku. V jednej reklamácii bol pravdepodobne problém v nejakej starej RocoMM s pofiderným zdrojom. Tam strelil okrem kondenzátora aj motor-driver, ktorý je podľa datasheetu na 36V. Tak to je už celkom odvaha púšťať toto do toho mini motorčeka ... Inak na tých dekodéroch k rosničkám je najviac problémov s odtrhnutými čelnými LED - tie závažia treba dostatočne zbrúsiť, aby sa tam karoséria voľne nasunula!
Ešte k tomu zhasínaniu svetiel - tak isto to môže byť zapríčinené vysokým napätím alebo nejakým rušením v koľajach, poprípade nejakou chybou na plošnom spoji rušňa - zareaguje protiskratová ochrana a odpojí výstupy. Je to ale len hypotéza. Takto na diaľku sa pravá príčina nedá odhaliť.
V každom prípade by som premeral napätie na zdroji, poprípade by som ho vymenil za nejaký 15V zdroj, napríklad zo starého notebooku.
Schválne som to dal do tohto vlákna, lebo tam táto moja reakcia nepatrí.
Pridám jednu skúsenosť s MTB. Kúpil som si okuliarnika T478-3135 ešte niekedy v júny,predajca mi ho digitalizoval dekoderom PeLi plux1608P16. Doma som ho osadil na ovál a nechal zabehnúť,po pol hodine cca sa ozvala rana a vyleteli iskri a model sa ani nepohol,zobral som ho na reklamáciu kde sa osadil nový dekoder od toho istého výrobcu a model jazdil na predajni bez problémov. Doma už po desiatich minútach znova rana a znova iskry presne na tom istom mieste dekodera kde aj predtým (mám aj v PC foto) model znova poslaný na reklamáciu ale už aj dekoder aj okuliarnik. Po 60 dňoch (skutočne šesťdesiat dní trvala reklamácia) sa model vrátil kde bolo stanovisko Okuliarnik je bez závad a jeden dekoder mi bol uznaný a druhý nie,vraj mám vysoké napätie v koľajach cca 22 voltov ktoré všetko zapríčinilo ( mám set od roco+kocka+trafo ). Model sa vrátil z reklamácie osadil som ho na ovál a jazdil krásne,lepšie než predtým ale začali sa sa vypínať svetlá,biele,červené a potom aj biele aj červené,po stlačení na MM stop vždy svietili ako mali ale hneď zhasli. Volal som do predajne čo sa stalo a vraj ho mám doniesť spať že ho pošlú na reklamáciu,povedal som že už nie a vyberiem si druhý model načo reagoval kladne a vybral som si paru od Tilliga 555.0
Strašne ma to serie lebo tohoto okuliarnika som chcel v tomto farebnom prevedení ale nechcel som ho mať stále na reklamácií
Predpokladám že sa jedná o toho istého pána , ako na vlaky.net https://www.vlaky.net/online/diskusia/t ... ?id=230343
Prvý reklamovaný dekodér som mal asi pred dvoma mesiacmi a ten druhý pred mesiacom. Dekodéry mali "strelený" vstupný filtračný tantalový kondenzátor na 25V, takže je dosť pravdepodobné, že je v koľajách viac ako 25V. Oba dekodéry som opravil, reklamáciu som uznal a vybavil do týždňa. Jednalo sa len o výmenu kondenzátora, tak z toho nebudem robiť vedu. Tak isto som opravil iné dekodéry s odpálenými výstupmi na svetla. Keď mi niekto na rovinu povie, že sa mu podarilo omylom dotknúť s výstupom na kolaj a pod... pár centov za nový tranzistor ma nezabije. Aj napriek tomu, že dekodér má zabudované ochrany, tak na 100% sa to ochrániť nedá.
Preto chcem týmto dať radu začínajúcim a menej skúseným v elektronike: Moje dekodéry sú stavané do 24V (Zimo, Esu, Lenz a podobne sú na 35V a niektoré na 50V - výrobca ich dimenzoval aj na väčšie mierky - preto bez problemov vydržia). Ale treba si uvedomiť, že modeloch TT,H0 sú motory na 12V a tie motory trpia - prehrievajú sa, nadmerne sa opotrebúvajú uhlíky a rýchlo sa zničia. Samozrejme modelár, ktorý si raz za mesiac pustí na hodinu vláčiky, tak si nič nevšimne a model mu pár rokov vydrží.
Dekodéry jazdia aj na analóg, ale určite ich neodporúčam dávať na koľajisko, ktoré je napájané z FZ1. Je to starý transformátor s hliníkovým vinutím a selénovým usmerňovačom a kludne sa môže stať, že na výstupe sa nameria aj 25V-28V.
Inak dva podobné problémy som mal aj na dekodéroch pre Rosničku. V jednej reklamácii bol pravdepodobne problém v nejakej starej RocoMM s pofiderným zdrojom. Tam strelil okrem kondenzátora aj motor-driver, ktorý je podľa datasheetu na 36V. Tak to je už celkom odvaha púšťať toto do toho mini motorčeka ... Inak na tých dekodéroch k rosničkám je najviac problémov s odtrhnutými čelnými LED - tie závažia treba dostatočne zbrúsiť, aby sa tam karoséria voľne nasunula!
Ešte k tomu zhasínaniu svetiel - tak isto to môže byť zapríčinené vysokým napätím alebo nejakým rušením v koľajach, poprípade nejakou chybou na plošnom spoji rušňa - zareaguje protiskratová ochrana a odpojí výstupy. Je to ale len hypotéza. Takto na diaľku sa pravá príčina nedá odhaliť.
V každom prípade by som premeral napätie na zdroji, poprípade by som ho vymenil za nejaký 15V zdroj, napríklad zo starého notebooku.