Stránka 1 z 2

Kühn TT - dlouhé čekání na ohlášené novinky...

PříspěvekNapsal: sob 24 říj, 2015 9:19 am
od hank
Opakuje se to pořád dokolečka a vím, že s tím z pozice zákazníků asi moc nenaděláme, ale docela mě zaráží, že to výrobcům nevadí dělat si z úst - slušně řečeno - jinou část těla :evil:

Konkrétně motorový vůz RS1/840 ČD v TT je předhlášený už dva roky a pořád nic. Totéž se týká obloukových výhybek v TT od téhož výrobce. Ani obchodníci nemají nějaké páky na výrobce, aby z nich vymačkali aspoň přibližně reálné termíny? Nebo se čeká, až si to předobjedná dost lidí a ti, kdo předobjednávku prošvihnou, budou mít smůlu? A je to typické pro některé výrobce nebo to dělají všichni?

Docela mě zajímají hlavně názory obchodníků.

Re: Kühn TT - dlouhé čekání na ohlášené novinky...

PříspěvekNapsal: sob 24 říj, 2015 7:43 pm
od radula63
hank píše:Konkrétně motorový vůz RS1/840 ČD v TT je předhlášený už dva roky a pořád nic.

Leptanou zamračenou letos Kuehn v Lipsku radši ani nevystavoval. Osobně si myslím, že ji už ani dělat nebudou. Třeba se pletu.

Re: Kühn TT - dlouhé čekání na ohlášené novinky...

PříspěvekNapsal: ned 25 říj, 2015 8:54 am
od milan ferdián
Otázkou je co očekáváte od tohoto námětu.Zde jenom vše okolo výrobce KUEHN nebo zda i od ostatních výrobců.

Re: Kühn TT - dlouhé čekání na ohlášené novinky...

PříspěvekNapsal: ned 25 říj, 2015 10:25 am
od hank
Dobrá otázka. Nemám nic proti tomu rozšířit to na všechny výrobce trpící tímto oblíbeným zlozvykem, dát zde místo k vyjádření jejich českým partnerům, ať už v pozicích zaměstnanců, poradců nebo prodejců, s cílem prodiskutovat jejich možnosti jak to ovlivnit, a přemýšlet o možnostech zákazníků. Nerad bych, aby se to zvrhlo jen na konkrétní položky v uspěchaných nabídkách plánovaných novinek, mělo by to být i trochu obecnější - na jedné straně porovnání výrobců a vlivu jejich českých partnerů na ně, na druhé straně diskuse o možnosti nás zákazníků něco ovlivnit.

A ještě možná trošku zeširoka: (Západo)německý časopis MIBA se v 60. letech přímo snažil ovlivňovat výrobce železničních modelů zveřejňováním přání svých čtenářů, občas dokonce i ve formě seznamů, kde se porovnával sortiment výrobců modelů s historií a skutečností provozu Spolkových drah. Tak vznikaly vůbec první seznamy, kterým se dnes říká "wish list". Nevím sice, do jaké míry ruka ruku myla, tj. jak moc výrobci tuto možnost brali jako marketingový nástroj nebo jestli mu za to něco platili (přinejmenším prvních 20 let byla MIBA založená roku 1948 víceméně one man show člověka, který ji založil a vlastnil). Na druhé straně měsíčník MIBA vydával jedno mimořádné číslo ročně - později dokonce dvě - vždy před norimberskýcm hračkářským veletrhem. Ale pozadí není důležité, důležitý je výsledek, tím výsledkem je, že v produkci německých průmyslových výrobců modelů jsou zmapována všechna důležitá období německých železnic dostatečným výběrem typů vozidel, takže s použitím produkce přinejmenším ve velikosti H0 lze znázornit věrohodný provoz ve všech epochách.

Koneckonců internet poskytuje možnost používat různé nástroje typu virálního nebo guerilla marketingu, které tištěné médium nemůže mít a kterých by mohly využívat obě strany, výrobci/prodejci i zákazníci. Já vím, že občas se tu někdo vyjadřuje k produkci v H0 (bohužel přesně nevím, i když možná tuším, kdo se skrývá pod nickem ReichenbergW, ale zřejmě dělá, co může, kéž bychom u průmyslových výrobců měli tak aktivního zastánce i v ostatních velikostech), tím chci naznačit, že ti, kdo si myslí, že mají gebíry na vysvětlování že/proč něco nejde přes české poradce u výrobců prosadit, to zrovna v tomto vlákně vysvětlovat nemusejí. Spíš bychom se měli snažit vymýšlet, co jde dělat.

Vidím, že se mi to rozpadá na víc témat, nechám na moderátorech, ať to nějak odifltrují, případně rozdělí na dvě nebo více témat, na tom celkem nezáleží. Ale původní téma, tj. uspěchané hlášení novinek a pak nekonečné čekání na ně, by se z tohoto vlákna v žádném případě nemělo vytratit.

Re: Kühn TT - dlouhé čekání na ohlášené novinky...

PříspěvekNapsal: ned 22 lis, 2015 1:50 pm
od A2C
Myslím že si mal výborný nápad, a bolo by veľmi vhodné ho pretaviť do reálnej podoby. Nie len v H0 (ďakujeme ReichenbergW) Neviem kto je najsilnejší distributor modelov v ČR/SR ale v každom prípade by ako najväčší distributor mal pripraviť anketu kde by si každý modelár napísal v akých mierkach modeluje, aké obdobie modeluje aj viacero, či všetky... A čo mu chýba, lokomotívy, vagóny, z ktorej oblasti alebo mu na oblasti nezáleží... A malo by sa to takto robiť každý rok, následne výsledky spracovať a jednak verejne pre všetkých uverejniť a súčasne to zaslať výrobcom, čo modelári chcú.
Je skvelé že máme v H0 okuliarniky, bardotky, čmeliaky, sergejov, ragulinov, (MTB výrobky čiastočne) ale napr. Veľa ľuďom chýba beztlmičový sergej a nie je ho dostať posledný bol pred 8 rokmi! Prípadne im chýba 354.1 lebo ju už nikto nerobí. A namiesto toho výrobca vypustí 365.4 ktorú ešte nedávno bolo možné kupovať zo setov, ale trh je nasýtený. Ok ešte by som pár veľkých pár rád, ale v súčasnej dobe napr. nič veľké nehľadám, chýbajú malé loko, motoráky, prečo Kato znova neurobí Hamburčana? Koľko rokov to chce M240tku? Alebo aspoň nech spravia M296.0. Rosnička bola robená pred viac ako 10 rokmi, Vacek neexistuje, a aj keby existoval pochybujem o predajnosti keď to nejazdí. Kto by nechcel T211.0 a nemyslím ten paskvil od Piko a PMT.

Teraz sa ukáže kto je najväčší distributor a spraví toto hlasovanie. Je na to najvyššia doba! Nový rok sa blíži vypočujte si priania modelárov!

:)

Re: Kühn TT - dlouhé čekání na ohlášené novinky...

PříspěvekNapsal: pon 03 črc, 2023 9:22 am
od petrha
Tak co se u těch Kuehnů děje, psalo se, že Kuehn končí, teď přišli Bizoni.

Re: Kühn TT - dlouhé čekání na ohlášené novinky...

PříspěvekNapsal: pon 03 črc, 2023 3:16 pm
od Radek Strnad
Nepsalo se, že končí. Psalo se, že p. Torsten Kuehn prodává firmu. I kdyby to byla pravda, tak to neznamená, že jejich modely se nebudou vyrábět, ale pouze se změní majitel. Prodej a výroba klidně může pokračovat dál pod značkou Kuehn. Fotbalový klub Viktoria Plzeň teď také změnil majitele, pan Šádek klub prodal, ale fotbal hraje dál a dokonce pod stejným názvem klubu. Vždy jde o to, aby tyto změny proběhly rychle a byla pokud možno zachována kontinuita výroby.

Re: Kühn TT - dlouhé čekání na ohlášené novinky...

PříspěvekNapsal: pon 03 črc, 2023 4:45 pm
od Pavel 152
Třeba je už z toho doprošování u čiňanů unavený. Nic není v termínu, stále dohlížet na kvalitu, šikana od jiných firem(krádeže nápadů) Nezájem německých modelářů (stále jsou na skladech německé elektriky)
Jak to bylo s reko tříosáky, inzerovalo Roco, zničeho nic je dodal Kühn, v zápětí Arnold- To po Číně běhá jedna forma?
Koho by to nezdolalo, vzpomeňte si na Jatt Jago pana Jagoschinsky

Re: Kühn TT - dlouhé čekání na ohlášené novinky...

PříspěvekNapsal: úte 04 črc, 2023 8:47 am
od petrha
Pavel 152 píše:Třeba je už z toho doprošování u čiňanů unavený. Nic není v termínu, stále dohlížet na kvalitu, šikana od jiných firem(krádeže nápadů) Nezájem německých modelářů (stále jsou na skladech německé elektriky)
Jak to bylo s reko tříosáky, inzerovalo Roco, zničeho nic je dodal Kühn, v zápětí Arnold- To po Číně běhá jedna forma?
Koho by to nezdolalo, vzpomeňte si na Jatt Jago pana Jagoschinsky


O doprošování u číňanů to rozhodně nebude, kór když si nechává vyrábět v Indii, je to o vážných zdravotních problémech.
Myslel jsem, že se tu dozvím víc
Zatím jsem zjistil, že o to nemá zájem Tillig ( tam to snad stále vlastní banky), ale ani Roco, a Piko by si vzalo jen výrobu kolejí, Takže zbývá už jen Hornby, a nebo úplně někdo nový.

Re: Kühn TT - dlouhé čekání na ohlášené novinky...

PříspěvekNapsal: stř 05 črc, 2023 2:35 pm
od Petr Barchánek
výroba klidně může pokračovat dál pod značkou Kuehn

Značka Tillig funguje bez původního majitele Hansjürgena Tilliga už asi patnáct či dvacet let.

u číňanů to rozhodně nebude, kór když si nechává vyrábět v Indii

Já žil v domění, že Kuehn továrna je v Mexiku. Nebo ne?

vzpomeňte si na Jatt Jago pana Jagoschinsky
Ono to odkoupení firmy asi taky nebude žádné terno, nakonec z původních forem JATT, které převzal Tillig, se snad dneska vyrábí už jen Modwageny a V60 DR, čili odkup byl ze strany Tilliga spíš "aby to nezačal prodávat někdo jiný", viz T3 (89), P8 (38) a další.
Přitom třeba pára G10 - když se někde vůbec objeví - tak má vysokou hodnotu

Taky mě překvapilo, že formy na uhláky JATT se dostaly k Schirmerovým.

Re: Kühn TT - dlouhé čekání na ohlášené novinky...

PříspěvekNapsal: stř 05 črc, 2023 5:24 pm
od Pavel 152
A cisterny si taky nechal, SVT párkrát opakovali, asi dokud jim nedošly středové hnací podvozky obráběné CNC. Zbylé jsem koupil v Leuně. ETA se Tilligu asi taky nelíbila ke zbytkům se dostal Rotte.
Uhlák od JATTu mám a fungl stejné od Herisu. Heris je Indie? Prodavači v Lipsku bývali tmavší pleti.

Re: Kühn TT - dlouhé čekání na ohlášené novinky...

PříspěvekNapsal: čtv 06 črc, 2023 11:28 am
od Ivan
Tovarna Kuehn?
Kuehn nemá snad žádnou továrnu, co jsem slyšel od prodejců tam zadává výrobu v Číně, i té Indii zde zmiňované bych věřil.

Je to pořád spíše malovyrobce.

Re: Kühn TT - dlouhé čekání na ohlášené novinky...

PříspěvekNapsal: pon 10 črc, 2023 3:35 pm
od Petr Barchánek
Heris je Indie?

Heris, stejně jako třeba SpieleMax nebo DS Modely a Sport z České Lípy a další je (pře)prodejce. Pod značkou Heris se prodávají modely Schirmeru, bývalé JATT, ruských výrobců Peresvet a TT-model i mnoha dalších výrobců jak v TT jak v jiných měřítkách. Prodejce objedná u výrobce sérii modelů a pak je na trhu prodává pod svým jménem. Výrobce má jistý odbyt, obchodní riziko nese obchodník a modeláři mají k dispozici něco, co by třeba obchodník ani neriskoval vyrábět, nebo by to kvůli válce třeba ani nemohl uvést na trh. Pokud se takovému obchodníkovi povede modely udat, pak je to win-win-win situace.

Mám dojem, že i současní noví výrobci NPE a Saxonia to mají podobně, jen s tím, že "pasou" nějaké noname výrobce někde v Indočíně.

Re: Kühn TT - dlouhé čekání na ohlášené novinky...

PříspěvekNapsal: pon 10 črc, 2023 4:57 pm
od Pavel 152
To snad ne, viděl jsem katalog Herise a tam nebylo nic od renomovaných výrobců, vždy jen původní věci. To nevypadá na nějakého přeprodejce. Pravda v TT toho moc není, ale v Ho spousta originálních věcí.

Re: Kühn TT - dlouhé čekání na ohlášené novinky...

PříspěvekNapsal: čtv 13 črc, 2023 7:21 pm
od petrha
Bohužel, většina komentářů je zde spíš v doměnkách a nebo jedna paní povídala. Nic konkrétního jsme se tu nedozvěděli, takže nám hold čas ukáže.....
To, že Tillig koupil JaTT, ano a stalo se to dříve než šel Tillig starší do důchodu a T.mladší to přivedl na mizinu, teď tu firmu vlastní stále ještě banky a ty žádnou jinou firmu kupovat nebudou.