Firma Šikulové s.r.o.

Tipy, ceny, zkušenosti, poznatky.....

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Firma Šikulové s.r.o.

Příspěvekod MirekTT » pát 04 dub, 2014 8:00 pm

BohousP píše:.... modelářský trh jméno Šikulové už pomalu něco říkalo .....

Jakmile by se na trhu objevil model v dobrém poměru kvalita/cena od nounejm značky, věřím tomu, že by byla tato značka akceptována okamžitě, ne pomalu.
Jinak netuším, proč vás změna jejich názvu tak rozhodila. Pokud se mi model líbí, je mi úplně jedno, jestli se jmenuje praga, eta, narex, nebo pedro. Na nápis na obalu kašlu, mně zajímá obsah.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Firma Šikulové s.r.o.

Příspěvekod Petr Zatrepalek » sob 05 dub, 2014 7:55 am

Myslím že převzetí názvu i sortimentu Igra je dobrý tah. Pokud ruku v ruce s tím půjde i hlídání kvality u nově produkovaných modelů a ne jen změny názvů a přidání nějakých nových koleček do starých autíček za dvojnásobnou cenu, bude to jen ku prospěchu věci. Rozhodne ted budou muset mj. bud vyhodit všechny obaly nebo je přelepovat novými logy a řešit spoustu dalších zmatků - přechodné období je vždycky nejhorší... Snad se jim to povede bez velkých pr...erů.
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Firma Šikulové s.r.o.

Příspěvekod greenery » čtv 24 dub, 2014 1:53 pm

... je tam nová anketa, tentokrát velmi zajímavá
http://www.modelkrajiny.cz/o-spolecnosti/
do výroby bych zařadil vše :!:
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Firma Šikulové s.r.o.

Příspěvekod milan ferdián » čtv 24 dub, 2014 6:16 pm

greenery píše:... je tam nová anketa, tentokrát velmi zajímavá
http://www.modelkrajiny.cz/o-spolecnosti/
do výroby bych zařadil vše :!:

Hmm,jak pro koho.Pro HO určitě,okrajově TT. :?
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Firma Šikulové s.r.o.

Příspěvekod radeksindy » pát 25 dub, 2014 8:56 am

Hmm,jak pro koho.Pro HO určitě,okrajově TT. :?

Co se divíš, takové je rozložení sil na našem trhu. Kdyby to bylo jinde, tak to bude stejné jen místo TT, tam bude N nebo 0.

Anketa je zajímavá, divím se spíš výsledkům. Docela pěkně odrážejí kolegovo rčení, že "železniční modeláři" se tak nazývají podle toho, že většinou nemodelaří a hlavně vůbec nerozumí železnici. 5% hlasů pro nákladní vozy U a Z je zarážející, hlavně s ohledem na to, že vozů těchto typů bylo od roku 1912 do konce dvacátých let vyrobeno asi 37 500, tj. tvoří asi 35% všech nákladních vozů v meziválečném období !!! Kolem 40% z nich se dožilo UIC čísla, takže vytvořit bez nich i poválečný nákladní vlak je v podstatě nemožné.
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Firma Šikulové s.r.o.

Příspěvekod greenery » pát 25 dub, 2014 9:09 am

... tam je problém v tom, že Ut je v páru se Z-kou, která vypadá skoro jako výrobek ROCO.
Takže pokud můžu vybrat jednu možnost....... a každá je dobrá.
A pokud Z-etka, tak rakouská - ke kterým dělá lepty p. Lepieš.
Naposledy upravil greenery dne pát 25 dub, 2014 9:26 am, celkově upraveno 1
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Firma Šikulové s.r.o.

Příspěvekod milan ferdián » pát 25 dub, 2014 9:24 am

radeksindy píše:Hmm,jak pro koho.Pro HO určitě,okrajově TT. :?Co se divíš, takové je rozložení sil na našem trhu. Kdyby to bylo jinde, tak to bude stejné jen místo TT, tam bude N nebo 0.

Já už se ničemu nedivím :? .

radeksindy píše:Anketa je zajímavá, divím se spíš výsledkům. Docela pěkně odrážejí kolegovo rčení, že "železniční modeláři" se tak nazývají podle toho, že většinou nemodelaří a hlavně vůbec nerozumí železnici. 5% hlasů pro nákladní vozy U a Z je zarážející, hlavně s ohledem na to, že vozů těchto typů bylo od roku 1912 do konce dvacátých let vyrobeno asi 37 500, tj. tvoří asi 35% všech nákladních vozů v meziválečném období !!! Kolem 40% z nich se dožilo UIC čísla, takže vytvořit bez nich i poválečný nákladní vlak je v podstatě nemožné.

Otázkou je,kdo dal tipy :?:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Firma Šikulové s.r.o.

Příspěvekod radeksindy » pát 25 dub, 2014 9:46 am

... tam je problém v tom, že U je v páru se Z-kou, která vypadá přesně jako výrobek ROCO.
Takže pokud můžu vybrat jednu možnost.......


Co to je "vypadá přesně jako výrobek ROCO"? Má střechu a dvě nápravy? Nebo stačí dveře uprostřed aby byly stejné? :roll:

A pokud Z-etka, tak rakouská - ke kterým dělá lepty p. Lepieš.

Zcela konkrétně, to co je na obrázku, je krytý nákladní vůz řady Z 7. vozové skupiny, který se vyráběl od roku 1919 cca do roku 1922. Až na drobné detaily je shodný s vozy vyráběnými už pro kkStB od roku 1912. Celkem jich bylo u ČSD skoro 17000. To JE rakouská zetka, vůz, který nebyl v H0 dosud vůbec velkosériově vyráběn, neexistuje ani v odlitku, ani jako stavebnice. Když se vezme v úvahu to, že uhláky byly více různorodé (měnily se rozvory, výška stěn atd.), tak tyto kryté vozy se opravdu lišily jen v detailech a je to tak nejrozšířenější typ vozu. Vzhledem k válečným událostem se dostal nebyl jen v nástupnických státech (ČSD, BBÖ, PKP atd.), ale po válce i DB a DR.

Ale nijak mě to nepřekvapuje, hlavně když bude mít hektor houkačku na desetiny milimetru správně :wink:
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Firma Šikulové s.r.o.

Příspěvekod greenery » pát 25 dub, 2014 10:06 am

radeksindy píše:[i]tak tyto kryté vozy se opravdu lišily jen v detailech .....


ale to jsem přesně chtěl říci, rozvor a ostatní rozměry jsem neměřil, tyhle vozy se přece vyráběly v mnoha seriích různými výrobci. Nejde tady přece o dvě nápravy, vrata a střechu, ale o značnou podobnost s vagony, jejichž modely chrlí Brawa, ROCO aj. a u nás dozajista jezdily.
Čím se tak dramaticky liší G10 od Z7 ? Přesné rozměry neznám, ale vidím odlišnou polohu větracích lamel.
Já zrovna bych o Z7 velmi stál, ale zrovna tak stojím o vtdr, vtd. Stejným způsobem můžeme polemizovat o tom, že jej vlastně roco z forem KMB vylisovalo, ale tady je pro mě ten rozdíl markantnější, než u Z-ek.
Nevím co Vás vede k tomu, že tzv. žel. modelář je tele. Nemám třeba tak hluboké znalosti, ale zajímá mě to.

Pokud Z, tak bych uvítal toto http://vlaky-modely.rajce.idnes.cz/Zetk ... 0/#171.jpg, tady jsou rozdíly markantní
,ale tu si můžu postavit relativně snadno a při troše pečlivosti velmi dokonalý model.
Ale vtdr a spol ne, to nedělá nikdo a tomu zas nerozumím já.
Naposledy upravil greenery dne pát 25 dub, 2014 10:20 am, celkově upraveno 1
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Firma Šikulové s.r.o.

Příspěvekod milan ferdián » pát 25 dub, 2014 10:17 am

greenery píše:Nevím co Vás vede k tomu, že tzv. žel. modelář je tele. Nemám třeba tak hluboké znalosti, ale zajímá mě to.

Celý problém je v tom,že řada železničních modelářů koupí pomalu vše,co má potisk ČSD nebo ČD,aniž by si třeba "zjistila zda vůbec tyto vozy u nás vůbec jezdily".Problém je,kde si tyto informace má zjistit.V dávných časech vyšly dvě publikace o nákladních vozech,dnes totálně nedostupné,kde byl přehled,které vozy byly v provozu,dány do výroby,atd.V minulosti v časopisu Železničář vycházely i seriály o těchto vozech.
Dnes,prostě není nic k mání. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Firma Šikulové s.r.o.

Příspěvekod greenery » pát 25 dub, 2014 10:22 am

milan ferdián píše:
greenery píše:Nevím co Vás vede k tomu, že tzv. žel. modelář je tele. Nemám třeba tak hluboké znalosti, ale zajímá mě to.

Celý problém je v tom,že řada železničních modelářů koupí pomalu vše,co má potisk ČSD nebo ČD,aniž by si třeba "zjistila zda vůbec tyto vozy u nás vůbec jezdily".Problém je,kde si tyto informace má zjistit.V dávných časech vyšly dvě publikace o nákladních vozech,dnes totálně nedostupné,kde byl přehled,které vozy byly v provozu,dány do výroby,atd.V minulosti v časopisu Železničář vycházely i seriály o těchto vozech.
Dnes,prostě není nic k mání. :wink:


to je pravda, informace se shání těžko.
Ale není už dnes dávno pravda, že se prodá vše, viz http://www.masinky.cz/produkt/6332-H0-O ... /index.htm, http://www.masinky.cz/produkt/7806-H0-P ... /index.htm
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Firma Šikulové s.r.o.

Příspěvekod milan ferdián » pát 25 dub, 2014 10:36 am

Jen doplním tituly publikaci.
ČESKOSLOVENSKÁ ŽELEZNIČNÍ VOZIDLA/Ing.Zdeněk Maruna/NADAS/1973
MODELY NÁKLADNÍCH VOZŮ/Ing.Zdeněk Maruna/NADAS/1971
namátkou
-Ve stínu linií psaných mědi-cca 1976-1979
-Vozy pro přepravu uhlí-1977
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Firma Šikulové s.r.o.

Příspěvekod radeksindy » pát 25 dub, 2014 12:13 pm

Přesné rozměry neznám, ale vidím odlišnou polohu větracích lamel.

Nejen to. Shodné pro vozy je rozvor 4,5m a ložná váha 15t. A zbytek už stejný není, základní rozměry jsou jiné (skříň G10 je malinko delší), ale třeba u vozu bez brzdy je to v H0 skoro 5mm rozdílu na celém voze, ložiska (tvarově je velký rozdíl). Rozsochy jsou u G10 jsou plechové, plné, rakouské jsou kované, nejsou plné. Taky u motorových lokomotiv ignorujete tvar závěsek? Nárazníky u G10 původně dvoupatkové skoro kulaté patky, později trubkové, rakouské měly zase čtyřpatkové, za ČSD velice typické "hranaté" dvoupatkové. Když výrobce vrazí na model lokomotivy III. epochy hranaté nárazníky, hned máme oheň střeše. Ale u vozů? Tvar budky a okna v ní - G10 má budku značně vyšší, špičatou střechu a budka přesahuje nad vůz, rakouská budka je nižší, zaoblená střecha a na vůz doléhá z čela. Další viditelné věci jako umístění stupaček, madel a jejich tvar by zabraly taky dost místa. A to jsme ještě nezačali diskutovat ony pověstné nýty, pořád bavíme o rozdílech, které jsou na modelu viditelné z dálky.

Rozdíly mezi Vd/Vtd od KMB a českou verzí nejsou v mnoha ohledech tak velké.Důvodem je společný původ ve vozech kkStB. Nebýt různého počtu prken, tak by to byl hezký vůz k vylepšení.

Nevím co Vás vede k tomu, že tzv. žel. modelář je tele. Nemám třeba tak hluboké znalosti, ale zajímá mě to.

Nikde jsem nanapsal, že je tele. Jenom poukazuju na to, že pod pojmem "modely" a "rozumět železnici" 95% lidí zahrnuje jen lokomotivy, bez snahy a ochoty rozumět dalším souvislostem. Zatím co špatný úkos nádrže lokomotivy vyvolává celostránkové diskuze, k porovnání dvou vozů stačí barva, počet náprav a rozměry skříně +/- metr. Pro většinu lidí "železnice=lokomotiva" a mimo lokomotivy tomu rozumí tím způsobem, že vůz na fotce je ten "hnědý vagón s párem koleček ROCO". Kdyby tomu modeláři alespoňtrochu rozuměli, nutně by v dnešní situaci museli chtít vyrobit právě U a Z, protože bez těchto vozů "český vzhled" nákladního vlaku nikdy nedocílíte. Obzvláště za parní lokomotivou.

Pokud Z, tak bych uvítal toto http://vlaky-modely.rajce.idnes.cz/Zetk ... 0/#171.jpg, tady jsou rozdíly markantní

Tento vůz byl od roku 2005 uveden v katalogu KMB, před dvěma roky se dokonce ve spolupráci s firmou Heris objevil na veltrhu i prototyp, takže je nenulová naděje, že se jednoho dne objeví.
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Firma Šikulové s.r.o.

Příspěvekod greenery » pát 25 dub, 2014 3:06 pm

OK, díky za perfektní informace. Už jsem to tu napsal, že by bylo krásné vyrobit vše. A zrovna já bych byl pro modely III. epochy všemi deseti. Ale v anketě máte volbu jednu, a řada lidí se věnuje době novější, co viděli a pamatují (a přesně tomu podle mne výsledky ankety odpovídají), a zrovna tyto vozy dále než do III.epochy nezasahují. Nebo se opět pletu? Doufejme, že se od Igramodel v budoucnu dočkáme všech uvedených vozů, držím palce.
Obdivuji Váš přehled a znalosti, mě jenom namíchla zevšeobecňující poznámka, že modeláři nemodelaří a železnici nerozumí. Rozumět tomu přece neznamená mít absolutní přehled o každém šroubu každého vozu, potažmo typu vozu. Pro mě zase není žádný modelář ten, kdo napíchá stromky kolmo na svah nebo voda v nivní řece je křišťálově čistá, přestože mu po kolejích jezdí bezchybné soupravy.
Chci tím říct to, že každý se na to dívá svým úhlem pohledu (i z titulu své profese) a pokud výsledkem není úplný paskvil, pak není nutné znát do detailu vše. A pořád je to "jen" hobby, volný čas.
Diskuse o závěskách a šikmosti či nešikmosti kabiny určitě nepatří k mým zálibám, čímž netvrdím ,že by to nemělo být správně.
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Firma Šikulové s.r.o.

Příspěvekod KaRei » sob 26 dub, 2014 8:29 am

radeksindy píše:Docela pěkně odrážejí kolegovo rčení, že "železniční modeláři" se tak nazývají podle toho, že většinou nemodelaří a hlavně vůbec nerozumí železnici.
...
... pod pojmem "modely" a "rozumět železnici" 95% lidí zahrnuje jen lokomotivy, bez snahy a ochoty rozumět dalším souvislostem. ... Pro většinu lidí "železnice=lokomotiva" a mimo lokomotivy tomu rozumí tím způsobem, že vůz na fotce je ten "hnědý vagón s párem koleček ROCO".

milan ferdián píše:Celý problém je v tom,že řada železničních modelářů koupí pomalu vše,co má potisk ČSD nebo ČD,aniž by si třeba "zjistila zda vůbec tyto vozy u nás vůbec jezdily".

greenery píše:... mě jenom namíchla zevšeobecňující poznámka, že modeláři nemodelaří a železnici nerozumí. Rozumět tomu přece neznamená mít absolutní přehled o každém šroubu každého vozu, potažmo typu vozu.

Kdo je vlastně "železniční modelář"? Lidem stačí málo aby o sobě začali říkat, že jimi jsou. Někteří si koupí pár modelů, jezdí s nimi po stole a už jsou to "železniční modeláři". Tím je nechci nějak hanit. Jsou to regulérní začátky každého železničního modeláře. Jen je v této diskuzi si to potřeba uvědomit, že pod označení "železniční modelář" spadá široká škála lidí různých znalostí. Informace se získávají časem, a ne každý je bude vyhledávat se stejnou intenzitou. Někteří "zamrznou" na určité znalostní úrovni protože jim to třeba zrovna stačí. Mezi pány Modeláře, kteří železnici opravdu rozumí z hlediska modelového, provozního i historického, se dostane jen zlomek. Většina je někde na cestě svého vývoje nebo na začátku. A z tohoto pohledu mají radeksindy a Milan pravdu že většina nemodelaří a nerozumí železnici, a jsou schopni koupit vše co má na sobě ČSD. Jednoduše proto, že se ve své modelařské úrovni zatím ještě neposunuli dál. Greenery si to vzal myslím zbytečně osobně.

To že většina zájmu se zaměřuje na lokomotivy je podle mě dáno tím, že pro většinu lidí (nemodelářů) je lokomotiva tím prvním co reprezentuje vlak. Další v pořadí jsou osobní vozy. Těmi snad každý alespoň jednou jel. Jsou to vozy ke kterým se člověk dostal nejčastěji a nejblíže. Nákladní vozy jsou až jako poslední. To jsou vozy, které lidé vídají většinou jen z dálky na manipulačních kolejích. Pro začínající modeláře je tudíž pořadí zájmu jednoznačně předurčeno právě výše zmíněnými zkušenostmi ze života. Lokomotiva -> osobní vozy -> nákladní vozy -> ostatní vozy (vozy na údržbu tratě a trojejového vedení, měřící vozy, atd.). Postupem času, jak modelář rozšiřuje své znalosti a obzory, se jeho zájem sice zvyšuje u všech skupin, ale lokomotivy budou vždy tím, které budou hrát prim. Jednak proto, že se o ně zajímá nejdéle a má o nich tak přirozeně nejvíce informací, a jednak proto, že to pořadí je už silně zakořeněno a, i když v mnohem menší intenzitě, pořád má na priority modeláře stále jistý vliv.

Že spousta lidí koupí vše, co má na sobě ČSD/ČD vychází z toho, že "nesprávná" železniční správa je první věc, která začínajícímu modeláři na jeho vlacích začne vadit. V té době ještě nemá dostatek informací a nemá zatím ani potřebu detailní informace shánět. Stačí mu když je vlak český. Nemusí sedět ani epocha. Časové období se srovnává až v dalších krocích vývoje.
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelářské obchody a výrobci

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků