Stránka 1 z 2

Tillig kvalita

PříspěvekNapsal: pát 26 úno, 2010 11:21 am
od PaMi
Koupil jsem si NOVOU 716ku od Tilliga http://www.modely.biz/modelova-zeleznic ... -bvo-quot/
Protože mám na kolejišti digitál, tak jako první jsem sundal kastli, abych zasadil dekodér. Co jsem ale uviděl mě dost vyděsilo. Plošný spoj byl připevněn ke kovovému rámu vruty do dřeva se zapuštěnou hlavou a ještě křivě našroubované.
Chtěl bych se tady zeptat jestli se již někdo s tím setkal anebo jak to trefně ohodnotil kamarád vláčkař Pavel-HP "Číňan ztratil brejle a ještě mu došla baterka v šroubováku"
Obrázek
Obrázek

PříspěvekNapsal: pát 26 úno, 2010 12:35 pm
od MirekTT
Tuhle loko nemám. U jiných nový Tilligovek jsem nic podobného nezpozoroval a to jsem byl uvnitř ve všech. Co by mohlo způsobit tento jev napadá mne pouze, že jde o jednou prodanou a následně reklamačně vrácenou loko s meziopravou. No a pak jsi ji koupil ty. Ale je to jen doměnka. Ten vrut vypadá opravdu na typický zásah při rozborce, kde dojde ke ztrátě origo šroubku a ten je následně nahrazen tím, co je po ruce.
Další světlo do případu jistě vnesou ostatní, co tuto loko mají. Pokud budou vypadat stejně, nemám pravdu, ale tím pádem upravuji Tillligovu pozici v mém hodnotovém žebříčku.
Pro zajímavost kde jsi ji koupil?

PříspěvekNapsal: pát 26 úno, 2010 12:39 pm
od PaMi
MirekTT píše:Pro zajímavost kde jsi ji koupil?

Koupil jsem ji přes internet v Modeltrain Plzeň. Podle krabičky i podle koleček ale vypadá nejetě.

PříspěvekNapsal: pát 26 úno, 2010 12:46 pm
od MirekTT
Hm, jde o opravdu neobvyklý jev, který mi na Tilliga nesedí. Vlastně ani nemusí být jetá. Ani nemusela být prodána, jak jsem se původně domníval. Mohla být je odzkoušena někde na cestě od výrobce k tobě a po zjištěné vadě opravena. Počkal bych, co řeknou ostatní a pak bych se poptal v té Plzni, co má tohle znamenat. Samotného mě to zajímá.

PříspěvekNapsal: pát 26 úno, 2010 3:37 pm
od Mirek Moc
Tillig používá závrtné šrouby na připevnění plošných spojů. Jedná se o šrouby průměr 2,2 mm a délky 6 mm, kterém jsem již mnohokrát sundával při přestavbách V100 a BR218. V tomto případě podle fotografií se jedná o podle mne větší šroub než píšu.
Na stránkách náhradních dílů pro tuto tvoji lokomotibu BR716 - 96145 jsem našel, že je pro připevnění desky plošného spoje použit šroub ND 390420 = průměr 2,2mm délka 6,5 mm - viz foto Obrázek
Jestli má ten šroub tyto rozměry , tak je to originál díl "pouze" špatně zašroubovaný :( .

PříspěvekNapsal: pát 26 úno, 2010 9:29 pm
od michal_n_cz
MirekTT píše:..., kde dojde ke ztrátě origo šroubku a ten je následně nahrazen tím, co je po ruce...

nebo při zpětné montáži původní šroubek utahovaný příliš velkou silou - následuje stržený závit - následuje náhrada tím co je po ruce...
Michal N.

PříspěvekNapsal: sob 27 úno, 2010 7:03 am
od MirekTT
Pánové, ale i tak jsem docela šokován. Tillig? A tohle?

Re: Tillig kvalita

PříspěvekNapsal: sob 14 srp, 2010 11:19 pm
od fousek
Nechci zakládat nové diskuzní fórum kvůli Tilligu obecně, proto to šoupnu sem.
Nedávno se severem republiky prohnaly velké srážky a následně velká voda, která se týkala samozřejmě i našich severních sousedů. Byla tak zaplavena i továrna v Sebnitz.
http://www.modellbahnshop-sebnitz.eu/modellbahnshop/shop.pl?SESSION=393502&template=hochwasser2010.html&shopid=1

Re: Tillig kvalita

PříspěvekNapsal: ned 19 zář, 2010 7:38 am
od Zdenek Valter
fousek píše:Nechci zakládat nové diskuzní fórum kvůli Tilligu obecně, proto to šoupnu sem.
Nedávno se severem republiky prohnaly velké srážky a následně velká voda, která se týkala samozřejmě i našich severních sousedů. Byla tak zaplavena i továrna v Sebnitz.
http://www.modellbahnshop-sebnitz.eu/modellbahnshop/shop.pl?SESSION=393502&template=hochwasser2010.html&shopid=1

Obávám se že si to vykládáš špatně.
Podle mých informací byla zatopena prodejna a ne továrna.
Samozřejmě i tak je to nepříjemné !

Re: Tillig kvalita

PříspěvekNapsal: ned 19 zář, 2010 8:47 am
od Radek Strnad
To,že by byla zatopena jen prodejna se mi zdá nepravděpodobné.Přízemí továrny je níž než vchod do obchodu,takže pokud nebyla postavena nějaká hráz z pytlů písku,lisovna a sklad forem to asi odnesly.Nevím,nebyl jsem tam,ale i podle dostupných obrázků se zdá,že voda do přízemí fabriky pronikla.Otázka je co se povedlo zachránit a co vše tam bylo.Několikrát jsem tam byl na dni otevřených dveří a lisy co tam byly se mi zdály dost vymakané,pak tam bylo obrovské množství forem, nástrojů,raznic,nástrojařská dílna,tuším i malá galvanovna,sklad surových plat.granulí.Ale jsou to jen spekulace,vše by asi v plné míře osvětlili jen zástupci firmy.

Re: Tillig kvalita

PříspěvekNapsal: pon 20 zář, 2010 12:42 pm
od holomek
Továrna byla také zatopena, aspoň tak nám to bylo řečeno na workshopu v Leuně, ... z fotek na zmíněném odkaze je to také evidentně vidět.
Mnoho strojů se naštěstí povedlo opravit.

Re: Novinky TT 2014

PříspěvekNapsal: stř 15 led, 2014 5:59 pm
od Colonel32
Možná by se více než cena měla řešit kvalita... tato na mne vypadlo z krabiček od Tilliga.

Re: Novinky TT 2014

PříspěvekNapsal: stř 15 led, 2014 11:01 pm
od j p
Colonel32 píše:Možná by se více než cena měla řešit kvalita... tato na mne vypadlo z krabiček od Tilliga.


To mohu jen potvrdit, ja jsem ty vozy taky dostal v rozlozenem stavu.
Ale porad lepsi kdyz je dodavaji takhle rozlozene nez kdyby byly upatlane od lepidla.

Re: Novinky TT 2014

PříspěvekNapsal: čtv 16 led, 2014 5:32 pm
od BaWiS
Já ty "modely" od Tilliga řeším jednoduše - nic už nekupuju :lol:

Re: Tillig kvalita

PříspěvekNapsal: pon 20 led, 2014 12:01 am
od Colonel32
Další Vtu - další rozlepený Vtu. 3 ze 7mi koupených vozů, to už je fakt tragédie.