Stránka 9 z 12

PříspěvekNapsal: sob 20 čer, 2009 8:24 pm
od JBr
Na predni sberac se jezdi treba i pri preprave aut, protoze sajrajt co odletava ze zadniho sberace dost casto nicil lak na autech vezenych na voze primo za loko.

PříspěvekNapsal: sob 20 čer, 2009 8:29 pm
od George V.
JBr píše:Na predni sberac se jezdi treba i pri preprave aut, protoze sajrajt co odletava ze zadniho sberace dost casto nicil lak na autech vezenych na voze primo za loko.


...tak, tak, je na to nějaká výjimka. A ještě také na přípřeží musí první loko na přední...

PříspěvekNapsal: sob 20 čer, 2009 9:06 pm
od TTmili
No co vím tak na přípřeži je to podle toho jestli jsou lokomotivy spojený mnohočleným řízením. Viz článek na prototypy.cz o řadě 230. Ty co sou spojený kabelem tak jezdí prakticky výhradně první přední, druhá zadní ale poduk nejsou tak maj obě zadní. Jsou tam i fotky "dvojčat" který to dokazujou a při pozorování se to dá taky vypozorovat. To neplatí ale o ZSSK 131 protože jsem snad neviděl fotku kde by jeli první přední a druhá zadní, ačkoliv jsou spojený mnohočleným. Právě tohle všechno mě vcelku zaráží a rozbíjí jakýkoli domněnky který mám. Prostě jak praví klasik "čím víc toho vím, tím víc vím, že nic nevím".

PříspěvekNapsal: sob 20 čer, 2009 9:14 pm
od George V.
U nás jezdí 363 na přípřeži bez mnohočlenu a jezdí tak jak jsem napsal, přední na přední, zadní na zadní. Ono to má také svůj důvod - co největší vzdálenost mezi sběrači, aby se minimalizovala mechanická rezonance trolejového vedení. Z čehož také vyplývá, že lokomotiva nesmí jet na dva sběrače. Tohle je ale více případ střídaviny, kde se používá pro trolej tenčí drát.

PříspěvekNapsal: sob 20 čer, 2009 9:24 pm
od TTmili
Mě nezbývá než věřit. Já jsem lajk v oboru elektrický trakce, já radši naftu. Ale to nenamená že bych nic nevěděl ale zrovna věci kolem vedení a sběračů jsou mi zapovězeným tajemstvím. Každopádně díky za nějaký to osvětlení tohoto tématu a tím bych to asi zkončil. Zbytečně jsme to odvedli od původního probíraného tématu a děláme v tom akorát bordel. Takže ale eště jednou díky.

PříspěvekNapsal: sob 20 čer, 2009 9:27 pm
od George V.
Ok. Já taky raději naftu, ale na tyhle informace jsem narazil poměrně nedávno a docela náhodou. Je to velmi zajímavé, co se člověk o železnici ještě dozví...

PříspěvekNapsal: ned 21 čer, 2009 2:44 pm
od chameleon
Michal Dalecký píše:Panove bez emoci. Kolejiste na fotkach jsou v "prvnim patre". Jsou tam tri, dve byla stavena od podzimu a-la Hamburg a treti se dela cca mesic. Prave to treti odpovida tomu do bude v patre dole na 800m2. Tzn. ceska krajina apod. Nepoustejte se do podobnych debat, protoze jste to jeste nikdo nevidel a ani nemate predstavu co se tam v nasledujicich letech chysta. A to uz vubec nemluvim o tom, jak tento projekt zpropaguje zeleznicni modelarstvi v nasi zemi. Kolik oslovi mladych, pritahne je je konicku apod. Az prijde cas, tak detailne budu referovat o planech. Komercni zalezitost? Samozrejme. Skalopevnych modelaru bude mezi navstevniky tak 2%. Dal asi nema smysl to rozebirat.

Michale jsem moc rád, že bude i patro s kolejištěm s českou krajinou:-)
A měl jsem zde dotaz, kolik na tom dělá lidí a co je to za lidi? :-) Jestli to není teda tajné... Dozvíme se i detailnější zprávy a fotky ze zákulisí - např. jaký software ovládá kolejiště, kolik bude km kolejí, výhybek, návěstidel, vlaků a spousty dalších podobných zajímavých NEJ specifikací tohoto kolejiště?

PříspěvekNapsal: úte 23 čer, 2009 5:54 am
od petrh
kdyz uz se to tu tak krasne probiralo s tim pantografem;) coz takhle domluvit se s michalem d. ci rudolfem projekt by urcite uvital takoveto odborniky jak na poradech pro laickou verejnost, tak pro modelare na workshopech ;)

PříspěvekNapsal: úte 23 čer, 2009 9:54 am
od George V.
...nejsem zdaleka odbornik, ale jen poučený laik. :)

PříspěvekNapsal: stř 24 čer, 2009 9:51 am
od radekkrupka
Zpět k tématu

Další fotky:

magazin.modely.biz/view.php?cisloclanku=2009060002

PříspěvekNapsal: stř 24 čer, 2009 10:05 am
od JBr
Dneska vysel i clanecek na Zelpage, s dalsimi informacemi a par novymi fotkami.

http://www.zelpage.cz/clanky/nahlednete ... jiste-v-cr

PříspěvekNapsal: stř 24 čer, 2009 2:03 pm
od petrh
no clanky, partneri apod. narustaji, zelbohu stranky projektu jsou nedodelane (btw. nevalidni), kus nebyl funkcni jeste minuly patek - sam jsem musel hlasit chyby pri registracich, kdy proces zamrzl kdesi v puli, support it tragicky ci da se rici silne amatersky, doufejme, ze projekt bude lepsi....

PříspěvekNapsal: sob 27 čer, 2009 2:04 pm
od Baterfly
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/2 ... metropole/ pro ty kdo to neviděl, začátek na 10:30 minut.

PříspěvekNapsal: stř 01 črc, 2009 2:34 pm
od Jarda H.
Tak a je už přesně 1.7.2009 - takže kolegové Pražáci a ti z okolí, co zavítali na otevření "království železnice" na Andělu, jaké máte dojmy a pocity ?! Jakpak vypadá nová prodejna Michala D., modely.biz ?!

Dík za postřehy a názory :lol: :!:

PříspěvekNapsal: stř 01 črc, 2009 4:17 pm
od Jarda H.
A dodatek - reklamu má "království" i na netu formou upoutávky :lol: :

http://www.novinky.cz/cestovani/172544- ... blice.html