kapmor píše: Bohužel ne u všech modelů MTB lze změnit spřáhlo, nebo jsem něco dělal špatně, ale třeba u 850 nebo 050, spřáhlo tillig/kuhn mi škrtalo zobáčkem o kastli
tohle je řešení za předpokladu že ten vagon nechce člověk zapřahávat za všechno co má spřáhlo
Uz jsem psal xkrat v jinych vlaknech. Podle normy NEM je rozmer a umisteni sachty a taky sprahlo a jeho vysunuti pred naraznik. Neni vsak normou presne definovan tvar te plechove casti sprahla, tak to ma MTB jinak nez Tillig. Vlastni sprahlo vyjde pro MTB daleko levneji nez nakupovat hotova sprahla od Tilligu nebo Kuehna. Toliko vseobecne.
A ted k 850, 050, 820 a 020 od MTB... Vhledem k tomu, ze celo vozu je do oblouku a tudiz standartni sprahlo by muselo pro svoji funkci mit o skoro 2 mm vetsi vyrez v karoserii nad sprahlem, tak MTB na tyto modely dalo sprahlo s trosku jinym rozmerem, to vsak plne vyhovuje rozmerum, ktere jsou v NEM (v NEM nejsou sprahla kotovana kompletne, ale jen cast pro sachtu a cast kde probiha spojovani, tvar a uchyceni te plechove casti sprahla udane rozmery nema) . Takze se da pouzit i jina sprahla, ne ze ne. Ale musis si udelat skalpelem ci pilnikem vetsi vykroj v karoserii. Na vozech 020 jsem si ho doma taky udelal.