Stránka 1 z 1

Tri-ang

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 9:17 am
od hank
Na K-reportu přišla řeč na modely britského výrobce Tri-ang, jehož modely, nové jinak prodávané přes Hornby, se občas dají sehnat za slušné ceny na eBay, a to včetně stavebnic a separátně prodávaných pojezdů s pohonem. Zdá se, že některé pojezdy by se daly použít i pro modely ČSD. Jenže je tu problém, a to jsou atypická spřáhla. Máte s těmito modely a případně s osazením nových a/nebo výměnou původních spřáhel za "kontinentální" někdo nějakou zkušenost?

Re: Tri-ang

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 12:39 pm
od Petr S.
:) , každé spřáhlo lze vyměnit .
Pravda , někdy je to složitější .
Tri-ang bych řadil do historie a počítal bych se zinkovými slitinami . Na druhou stranu , technologická kázeň při výrobě byla tehdy neporovnatelně vyšší a odlitky vydržely až do současnosti bez jakékoliv úhony . Nedávno jsem získal postarší vozy předměstského vlaku SNCF od Hornby - Meccano z 60tých let a jsou v naprostém pořádku .
Tuším , že Tri-ang dělal modely v H0 i v 00 .
Anglické měřítko 1:76 00 ) mě ale nijak neděsí . U SNCF bylo po 2.sv.v. asi 500 " sypáků " SVwf a přes 5000 celokovových uhláků Tzo a řádově desítky plošinových vozů britské konstrukční školy . Byla to obdoba podobných vozů , které byly v provozu ve V.Británii , jen byly trochu zvětšené do evropského obrysu .
Takže když si pořídíte stavebnici anglického vozu 1:76 třeba od " Cambrian " , tak s menšími úpravami postavíte model francouzského vozu v evropském 1:87 . Plus - mínus milimetr , viděl jsem to , neuráží to . Jen ty stavebnice vyžadují vložení modelářského potenciálu .
zdarec , Petr S.

Re: Tri-ang

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 1:44 pm
od hank
Aha... Já jsem zapomněl napsat, že jde o TT. :oops: Právě proto mě to zaujalo: Historie velikosti TT na britských ostrovech není tady ve střední Evropě zrovna moc známá kapitola. A Tri-ang je populární například i u australských protinožců nebo v Jižní Africe.

Ten kolega, se kterým jsme o tom diskutovali, si na eBay za pár šupů koupil nějaký starý víceméně šrot a teď s ním trochu experimentuje. S dvojkolími je to zřejmě podobné jako u modelů od Rokalu; ty starší modely s původními dvojkolími po dnešním profilovém kolejivu nejezdí, takže to je první věc, kterou je potřeba řešit. Nicméně Tri-ang byl na trhu pod svou značkou od roku 1955 až do r. 2011 a jejich modely se prodávají i nadále pod značkou Hornby, takže předpokládám, že museli na vývoj reagovat a že dnes i ve své britské ostrovní splendid isolation chtíce-nechtíce musejí dodržovat i normy NEM. Pokud jde o spřáhla, tak dotyčný mezitím referuje, že spřáhla Tri-ang jde v pohodě spojovat se starými "klecovými" spřáhly Zeuke. No a dál se uvidí.

Re: Tri-ang

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 2:07 pm
od Donatelli
Já teda nevím, ale Tri-ang v TT ukončil svoji činnost v roce 1968. Nevylučuji, že tuto značku udržuje při životě někdo jiný, nicméně s původní firmou Tri-ang má společné maximálně jenom to jméno.

Re: Tri-ang

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 2:48 pm
od hank
Donatelli píše:Já teda nevím, ale Tri-ang v TT ukončil svoji činnost v roce 1968. Nevylučuji, že tuto značku udržuje při životě někdo jiný, nicméně s původní firmou Tri-ang má společné maximálně jenom to jméno.


Já jsem našel jako rok ukončení samostatné značky 1972. Jinak asi máš pravdu, že už půjde jen o tu značku, ale v neoficiální databázi Hornby se modely TT Tri-ang vyskytují i po roce 1972. Dokonce jsem na britském eBay našel i teď modely Tri-ang deklarované jako nové, včetně odpovídajících cen. A nevypadá to, že by ty ceny vyšroubovali sběratelé. Možná to při životě udržuje nějaká svépomocná komunita. Nevím, mohu se samozřejmě mýlit, pro mě je to zatím dost nové téma.

Re: Tri-ang

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 3:19 pm
od Donatelli
Majitelem firmy byl Walter Lines, který převzal firmu Rovex Scale Models Ltd. vyrábějící modelovou železnicic Tri-ang 00 na počátku padesátých let. Při jedné obchodní cestě do Německa si přivezl soupravu Rokal a v únoru 1957 se už na londýnském veletrhu hraček objevily první dvě soupravy Tri-ang ve velikosti TT. Časem se sortiment rozšiřoval a jistou zajímavostí je, že modely pro francouzský trh se vyráběly ve Francii v Calais.... V roce 1964 vyšel poslední katalog Tri-ang, okolo roku 1966 zmizely poslední modely z obchodů a v roce 1968 prodali bratři Linesové zbytky výrobního programu Tri-ang......

Re: Tri-ang

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 5:52 pm
od Jiri Dvoracek
No nevim. Ale kdyz jdu tady do modelarskeho obchodu, tak o modelove velikosti TT nemaji ani paru :mrgreen: :mrgreen: Nastesti pomucky pro tvorbu krajiny jsou univerzalni :mrgreen:

Re: Tri-ang

PříspěvekNapsal: pon 11 úno, 2019 6:28 pm
od PaMi
Mám doma sbírku všech lokomotiv, které Tri-ang v TT vyráběl (chybí mi akorát jeden motorový vůz).

Re: Tri-ang

PříspěvekNapsal: pon 25 bře, 2019 6:57 pm
od hobby
I have only just noticed this thread! Triang TT production went from 1957 to 1964. It was very different to TT scale in mainland Europe and the USA though. They used a scale of 1:101, not 1:120, as they said they could not fit the electric motors into the smaller bodies of 1:120 scale models of UK trains which are smaller than yours in Real Life. The range was very small and the only "foreign" loco was a freelance French pacific. There is more here:

http://www.tri-angtt.org.uk

There are a few people who still model in "British" TT, they either use 12mm gauge track or scratchbuild using 14.2mm track, it is called 3mm scale modeling or TT3 as they use 3mm= one foot. There is also a supplier that supplies them, he used to trade in BTTB stock as well but doesn't do anything now.

http://www.3smr.co.uk/

(I won't do a Google Translate as I think it will end up as rubbish! If someone can translate for me I would be grateful!)

Re: Tri-ang

PříspěvekNapsal: pon 25 bře, 2019 7:17 pm
od hank
Překlad příspěvku od uživatele hobby.

Teprve až teď jsem si všiml tohoto vlákna! Výroba Triangu v TT probíhala v letech 1957 - 1964. Velmi se však lišila od velikosti TT na evropském kontinentu a v USA. Používali měřítko 1:101, nikoli 1:120, protože prý nemohli dostat elektromotory do menších nástaveb modelů britských vlaků ve velikosti 1:120, které jsou ve skutečnosti menší než ty vaše. (Tady hobby naráží na odlišný průjezdný profil ostrovních vozidel ve srovnání s kontinentálním. Pozn. moje.) Výběr předloh byl velmi malý a jedinou "zahraniční" lokomotivou byl "freelance" (tj. fiktivní, pozn. moje) francouzský Pacific (= parní lok. o uspořádání dvojkolí 2' D 1', pozn. moje). Více viz tady:

http://www.tri-angtt.org.uk

Existuje několik lidí, kteří ještě modelují v "britské" velikosti TT, buď používají kolejivo o rozchodu 12 mm nebo si vyrábějí sami kolejivo o rozchodu 14,2 mm, čemuž se říká měřítko 3 mm, protože používají poměr 3 mm = 1 stopa. (30,48 cm, pozn. moje) Existuje také jeden dodavatel, který je zásobuje, dříve prodával i sortiment BTTB, ale teď už nedělá nic.

http://www.3smr.co.uk/

Re: Tri-ang

PříspěvekNapsal: pon 25 bře, 2019 7:18 pm
od hank
hobby píše:I won't do a Google Translate as I think it will end up as rubbish! If someone can translate for me I would be grateful!


Done. :wink:

Re: Tri-ang

PříspěvekNapsal: úte 26 bře, 2019 8:22 am
od hobby
Thanks, Hank, I hope you found it useful!

Re: Tri-ang

PříspěvekNapsal: úte 26 bře, 2019 9:44 am
od prcek
hobby píše:Thanks, Hank, I hope you found it useful!


For me it is at least interesting.

CZ: Pro me je to prinejmensim zajimave.

Re: Tri-ang

PříspěvekNapsal: úte 26 bře, 2019 11:07 am
od hank
hobby píše:Thanks, Hank, I hope you found it useful!


Surely. You have corrected a lot of my previous errors referring to the Triang story. Many thanks.