, každé spřáhlo lze vyměnit .
Pravda , někdy je to složitější .
Tri-ang bych řadil do historie a počítal bych se zinkovými slitinami . Na druhou stranu , technologická kázeň při výrobě byla tehdy neporovnatelně vyšší a odlitky vydržely až do současnosti bez jakékoliv úhony . Nedávno jsem získal postarší vozy předměstského vlaku SNCF od Hornby - Meccano z 60tých let a jsou v naprostém pořádku .
Tuším , že Tri-ang dělal modely v H0 i v 00 .
Anglické měřítko 1:76 00 ) mě ale nijak neděsí . U SNCF bylo po 2.sv.v. asi 500 " sypáků " SVwf a přes 5000 celokovových uhláků Tzo a řádově desítky plošinových vozů britské konstrukční školy . Byla to obdoba podobných vozů , které byly v provozu ve V.Británii , jen byly trochu zvětšené do evropského obrysu .
Takže když si pořídíte stavebnici anglického vozu 1:76 třeba od " Cambrian " , tak s menšími úpravami postavíte model francouzského vozu v evropském 1:87 . Plus - mínus milimetr , viděl jsem to , neuráží to . Jen ty stavebnice vyžadují vložení modelářského potenciálu .
zdarec , Petr S.