Stránka 5 z 7

Re: Zásilkovna (a další doručovatelé)

PříspěvekNapsal: sob 16 led, 2021 6:36 am
od JenikPluto
Bude to znit asi blbe, ale mam pocit, ze zaciname sklizet plody prace digitalni generace... Zazitek s DPD z minuleho tydne, zasilka z NL: za dva dny od podani melo dojit k dorucovani, parada, to je fofr. Nicmene v 11 hodin poznamka - zasilku nelze na danou adresu dorucit... Coze, vzdyt jsem doma, adresu vzal odesilatel z Paypalu, stokrat overena... Volam na infolinku, znova diktuju adresu, jo, souhlasi, ale bez mobilniho cisla a emailu vam ji nedorucime... Coze, balik mi prijde emailem nebo smskou? Nebo mate invalidni analfabety jako ridice, takze jednak nemuze vylezt z auta a vlastne to ani nema smysl, protoze by neprecetl napis na zvonku? Ach jo. Ja chapu, ze tyhle dva udaje muzou zefektivnit dorucovani, proc teda ale do prepravy vezmou zasilku, ktera je nema? A kdyz uz je nema, tak to snad vi celou dobu, a ne az po “pokusu” o doruceni? Tohle neni problem jen DPD, u vsech kuryrnich sluzeb je to stejny... Perla na zaver: odesilateli DPD poslalo po nepodarenem doruceni email s prosbou o upresneni informaci pro doruceni zasilky. Bez blizsi specifikace co vlastne chteji, a v cestine(!!!) - podavano u holandskeho DPD.

Jeste postreh k zajimavemu ohybani casoprostoru: taky jste si vsimli, ze zasilka z Ciny je v Liege za 3-4 dny, ale z Belgie ji dorucuji pesi posli?

JP

Re: Zásilkovna (a další doručovatelé)

PříspěvekNapsal: sob 16 led, 2021 8:12 am
od BohousP
Já bych spíš tipl, že z Liege to jede kontajnerovou lodí do Terstu a tam to čeká na otevření tunelu do ČR.

Re: Zásilkovna (a další doručovatelé)

PříspěvekNapsal: sob 16 led, 2021 9:02 am
od Sandy
Až se veřejná služba přestane přepočítávat na peníze a až se najde firma, která mi za třináct korun dopraví dopis na druhý konec republiky, tak můžeme ČP okopávat kotníky do "alelujá". Všichni krizoví manažeři nastoupili do ČP s úkolem zlepšit hospodaření, nikoliv zlepšit službu. Viz všechny doplňkové činnosti.
Pak se nedivme, že ve své hlavní činnosti vaří z vody a bere každého, kdo se nachomýtne.
V 95% případů nemám k ČP výhrady. Excesy se občas najdou a pak jsou o to "výživnější"

EDIT:
A to, že sklízíme "digitální plody", které jsou již teď nahnilé, je samozřejmě pravda. A to ještě nejsme v éře "pirátské". Jestli si ti nevzdělanci líznou, tak nás ochraňuj "pánbůch"

Re: Zásilkovna (a další doručovatelé)

PříspěvekNapsal: sob 16 led, 2021 10:29 am
od radeksindy
JenikPluto: Přes veškěré nadávání na Českou poštu jsou její služby o 100% výše než jiné společnosti. Adresát nezastižen je klasika, ale pořád je zbytek procesu funkční. Jednak mi to pošta oznámí a když jim zavolám, tak to další den zařadí do doručování. Nebo vím, že to mám na poště. To DPD a PPL jsou jiné kafe. Tam se bez vůbec nenamáhají doručovat. Takový balík chvílí debílek v dodávce vozí a pak se vrátí jako nedoručitelný. Do telefonu vám naprosto rovnou bez vytáček řekne, že na zvonky nezvoní, protože nebude. Přiblblý buchty na lince PPL to taky nezajímá, protože podle záznamů z GPS kolem domu projel, tak je to OK. V případě zásilek ze zahraničí se dostává člověk do pasti, protože se telefoní čísla nemusí předávat partnerovi automaticky. Někdy ano, někdy se musí dát na webu obchodu souhlas, ale někdy z principu nedělají. Vrcholem arogance PPL je, že se stala od roku 2020 partnerem rakouské pošty, která neumožňuje k obyčejné zásilce přidat telefoní číslo. Takže v prosinci nedorazila ani jedna ze tří zásilek.

To je odpověď na otázku, proč pošta nezkrachovala a proč stále funguje. Protože soukromé společnosti nenabízejí nic lepšího ani se nechovají lépe. Problémy s občasným zatouláním zásilky nebo s doručováním jsem měl už u všech společností, ale systematická nechopnost doručit je jen u PPL a DPD.

Re: Zásilkovna (a další doručovatelé)

PříspěvekNapsal: sob 16 led, 2021 11:23 am
od nem.str
ad doručování:

z Rakouska: dříve Rakouská pošta měla podíl v InTime - - v tu dobu šlo zásilky vysledovat i jen podle jména na území ČR u dispečera
dnes uzavřeno partnerství z DHL - zásilka přijde do ČR a v Jažlovicích DHL předává PPL - PPL dává zásilce nové podací číslo, pokud ho nevíte,
nemáte možnost jak zjistit, tak ani přes svoji adresu a jméno dispečink nic nezjistí, zajímavé je, že řidič adresu má ve své
rozvozové soupisce
řešení: 1) bud se dohodnout s odesílatelem, aby použil Hermes, v ČR doručuje DPD - lze dohledat podle čísla nebo adresy i přes info linku - nevýhoda je čas než
na Vás dojde řada
nebo
2) využít služeb přeposílacích společností z DE, do Německa doručení bez problému xkrát prověřeno, a z Německa si už může každý dle nabídky
přeposílací služby vybrat konkrétní společnost v ČR, která zásilku doručí

z Německa: většina prodejců má po Německu minimální poštovné, případně zdarma, je lepší využít přeposílací společnosti a většinou cena přeposlání je cena balíku po ČR,
ve výsledku je cena přes přeposlání nížší (6 Euro po Německu a 140 Kč ČR) než na přímo (cenové pásmo 14 -17 Euro); čas dodání - přeposlání cca 4 dny,
napřímo cca 7dní

Re: Zásilkovna (a další doručovatelé)

PříspěvekNapsal: sob 16 led, 2021 12:37 pm
od Brejla
radeksindy píše:To je odpověď na otázku, proč pošta nezkrachovala a proč stále funguje. Protože soukromé společnosti nenabízejí nic lepšího ani se nechovají lépe. Problémy s občasným zatouláním zásilky nebo s doručováním jsem měl už u všech společností, ale systematická nechopnost doručit je jen u PPL a DPD.


Pošta zatím nezkrachovala jen proto, že jsme na povel našeho generálního špičkového mikromanažera a jeho oveček nuceni ji dotovat z našich daní. Jinak by už dávno byla v propadlišti dějin.

Re: Zásilkovna (a další doručovatelé)

PříspěvekNapsal: sob 16 led, 2021 1:06 pm
od hank
Brejla píše: Pošta zatím nezkrachovala jen proto, že jsme na povel našeho generálního špičkového mikromanažera a jeho oveček nuceni ji dotovat z našich daní. Jinak by už dávno byla v propadlišti dějin.

A z čeho jiného než z daní chceš platit veřejnou službu?

Edit: Vlastně je tu ještě jedna možnost, tzv. parafiskál, to je něco, čemu se daně sice neříká, ale jako daně to vypadá a většinou se s tím tak ke škodě věci i zachází. Např. zdravotní a sociální pojištění nebo poplatky za veřejnoprávní rozhlas a TV. Ale to nic nemění na oprávněnosti otázky, proč by veřejné služby měly vydělávat. Proč bychom vlastně nemohli mít veřejnoprávní poštu nebo - jak to v r. 1989 navrhoval profesor Milan Zelený - veřejnoprávní penzijní fondy?

Klást ovšem tyto otázky v prostředí, kde je sám pojem veřejná služba považován za sprosté slovo, je zřejmě házením hrachu na stěnu...

Re: Zásilkovna (a další doručovatelé)

PříspěvekNapsal: sob 16 led, 2021 1:21 pm
od jipol57
Aby se nenadávalo jen na poštu, tak já mám špatnou zkušenost s GLS. Většinou zpráva "adresát nezastižen" a přitom jsem byl doma.
S poštou jsem docela spokojený, ale je to tím, že preferuji "balík na poštu", tak to doručování domů nemůžu posoudit. Ale líbí se mi sledování zásilky a když obchodník nemá v nabídce "na poštu", tak si to během přepravy přesměruju.
Osobně bych zavedl "na poštu", jako standard, a "do ruky" jako službu navíc. A více to zohlednil v ceně zásilky. Když balík odesílám, tak taky s ním jdu na poštu a neodesílám ho z domu. I když tahle služba u pošty myslím existuje.
Standardem "na poštu" by měla být ekonomická cesta pro Č. poštu. Ušetřili by za dopravné, když by skutečně nebyl adresát zastižený, nebo při liknavosti doručovatele.
Možná tak míním, když bydlím v blízkosti balíkové třídírny. A balík si vyzvednu hned jak dorazí do města. A nemusím čekat na další překládku a rozvážku.

Re: Zásilkovna (a další doručovatelé)

PříspěvekNapsal: sob 16 led, 2021 2:08 pm
od Trainmaniak
Zákazník si u ČP může vybrat mezi Na poštu a Do ruky a v ceně to samozřejmě zohledněno je rozdílem tuším 20 Kč. A člověk si většinou dává Do ruky, když ví, že bude doma. Je nepočítaně případů, kdy doručovatel ani nezvoní a rovnou to veze na poštu. Mně se to stalo před svátky hned dvakrát po sobě. Jednou byl lístek vhozen do cizí schránky, jednou jsem jej vůbec nedostal. Naštěstí chodí SMS. Zákazník tak vlastně nedostane službu, kterou si zaplatil. Je to opravdu častý problém už několik let. Článků je o tomto nešvaru na netu dost.

Re: Zásilkovna (a další doručovatelé)

PříspěvekNapsal: sob 16 led, 2021 2:25 pm
od Ronoath
Zajímavé. Jsem v Hlučíně šest let a nikdy se mi to nestalo. Abych se bál přestěhovat :lol:

Opravdu jen závisí na konkrétních lidech, nikoli jaký dres oblékají.

Re: Zásilkovna (a další doručovatelé)

PříspěvekNapsal: sob 16 led, 2021 2:29 pm
od look23
Já mám třeba velmi dobrou zkušenost s těmi Alza,Mall a jinými-boxy. Přijde SMS a vyzvednete si to kdy potřebujete. Škoda, že jich není více.

Re: Zásilkovna (a další doručovatelé)

PříspěvekNapsal: sob 16 led, 2021 2:34 pm
od Sandy
Brejla píše:
radeksindy píše:To je odpověď na otázku, proč pošta nezkrachovala a proč stále funguje. Protože soukromé společnosti nenabízejí nic lepšího ani se nechovají lépe. Problémy s občasným zatouláním zásilky nebo s doručováním jsem měl už u všech společností, ale systematická nechopnost doručit je jen u PPL a DPD.


Pošta zatím nezkrachovala jen proto, že jsme na povel našeho generálního špičkového mikromanažera a jeho oveček nuceni ji dotovat z našich daní. Jinak by už dávno byla v propadlišti dějin.


Všechna ideologická klišé předchozí doby se vynásobila minus deseti a opět jedeme dál plnou rychlostí, tentokrát v protisměru. Že by někdo s rozhodovací pravomocí zapojil zdravý rozum, to opravdu v této době nehrozí...

Re: Zásilkovna (a další doručovatelé)

PříspěvekNapsal: sob 16 led, 2021 3:05 pm
od vvitty
Jeden z rozdilu Ceske Posty proti ostatnim dopravcum je v tom ze je schopna slibit i veci ktere z principu nemuze splnit.
Od lonska si odesilatel muze zaplatit za doruceni obycejneho dopisu v rezimu D+1, jeden den podate, druhy den doruci. Drobnou chybkou je ze v nemalo castech Prahy chodi dorucovatele obden, proste nejsou lidi. Odesilateli uz ale nikdo nerekne ze si priplaci za neco co nemuze byt dodano ...

Re: Zásilkovna (a další doručovatelé)

PříspěvekNapsal: sob 16 led, 2021 3:19 pm
od jipol57
Trainmaniak píše:Zákazník si u ČP může vybrat mezi Na poštu a Do ruky a v ceně to samozřejmě zohledněno je rozdílem tuším 20 Kč.

U ČP ano, ale musím se podřídit obchodníkovi, co má v nabídce doručování. Všichni "balík na poštu" nenabízí. Většinou jen do ruky.
Ale moc málo prodejců to mají v nabídce doručení. A ten rozdíl v ceně? Jednak si myslím, že by to mohlo být víc než 20Kč. A když si to přesměruju "na poštu" dodatečně, tak si platím "do ruky" a nevyužiju to. Ale pro mě je, dojít si na poštu daleko lepší, rychlejší a nemusím čekat až příjede pošťák ke mně.
Běžná praxe je, jeden den odeslání z obchodu, přes noc to dorazí na třídírnu, v 7 hod. SMS že si můžu vyzvednout, a v 8 hod. otvírají.
A taky mám rád Balíkovnu. To je stejné jako na poštu, ale málo kdo to nabízí.

Re: Zásilkovna (a další doručovatelé)

PříspěvekNapsal: sob 16 led, 2021 4:15 pm
od radeksindy
Pokud pošta slibuje D+1 je to demence vedení, to nelze ani ve výrazně klidnějších dobách dodržet. Nebo lze, ale DHL si za doručení do 24h řekně od 1200 Kč výše podle destinace. Vídeň stojí aktuálně skoro 2500 Kč, pak vám zaručí, že to tam D+1 bude. A to bude jenom obálka s dokumenty.

nem.str:
nemáte možnost jak zjistit, tak ani přes svoji adresu a jméno dispečink nic nezjistí, zajímavé je, že řidič adresu má ve své
rozvozové soupisce


Potvrzuji. S PPL je to skutečně zajímavé, bez čísla zásilky není dispečink schopen nic zjistit. Když tušíte, že to jde s PPL, tak musíte nejdříve kontaktovat odesílatele, aby vám řekl číslo zásilky. Pochopitelně řidič má všechny informace na soupisce, takže se člověk musí nutně ptát, jestli jsou normální.

využít služeb přeposílacích společností z DE


Bohužel v mém případě je problém s Rakouskem horší o to, že pracuju v Rakousku a aktuálně potřebuju dostávat domů věci na home office. Nechce se mi jen tak komplikovaně jezdit a vyzvedávat různá HW jako PLC, snímače apod. Jenomže mi nakonec nic jiného nezbude, protože PPL je nefunkční. Přeposílací společnosti mi moc nepomůžou, už tak to musím zaměstnavateli vysvětlovat. Nikdo totiž nechce věřit, že takto absurdní doručování PPL v ČR je možné.

jiopol57:
U ČP ano, ale musím se podřídit obchodníkovi, co má v nabídce doručování. Všichni "balík na poštu" nenabízí. Většinou jen do ruky.


Taky by mě zajímalo, kde se stala chyba. Já totiž také nechci balík do ruky, ale na poštu. Jenomže eshopy nic jiného nenabízí. Pro mě je jednoduší jít cestou z práce kolem pošty, než se nahánět s řídičem dodávky, který má přijet +/- 2h. Takže buď je pošta tak blbá, že nenabízí obchodníkům korektně obě možnosti nebo jsou obchodníci tak zblblí, že si myslí, že zákaznící chtějí za každou cenu všechno domů.